Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pharagirlke schreef:Verder vind ik net als merrieveulen dat je hem los moet laten, meer met je zit en benen rijden en minder met je handen.

tax schreef:pharagirlke schreef:Verder vind ik net als merrieveulen dat je hem los moet laten, meer met je zit en benen rijden en minder met je handen.
Ik vind dit altijd een beetje dubbel. Ja je moet je paardje op je benen en zit rijden... máár... dat moet je wel samen met je paardje bereiken! Dit moeten ze samen leren en dat kost tijd.
Als een pony er hard van door stiert ga ik niet rustig wachten totdat ik mijn pony op mijn zit terug heb hoor. Ik rammel ook wel ff flink van voren! Als je maar op tijd ontspant! Ik zie bij ts ook op momenten KAN ontspannen! Top toch? Deze momenten proberen uit te breiden! Je kan toch niet verwachten dat je na de tweede keer al een compleet ontspannen paardje onder je hebt .. .. .. je moet ze wel de kans geven om iets te kunnen bereiken natuurlijk!
tax schreef:veraA schreef:Wat een gezeur zeg
Juist handig dat deze amazone de pony even aanpakt, want ik weet (uit eigen ervaring) dat die kleine poownies heel vervelend kunnen zijn
Zoals Danielle_ al zegt, let de pony natuurlijk wel op de hond, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij er last van heeft!
Ik hoop dat 't meisje er binnekort zelf weer (veilig) op kan
Ik ben het helemaal met je eens!
Iedereen weet toch wel dat paardjes slim zijn. Deze pony heeft meerdere malen zijn pleziertje gehad bij het meisje (rennen, bokken). De pony is daarna (neem ik aan) gewoon weer op stal gezet en de volgende dag weer uit zijn stalletje gehaald voor nog een poging, die denk ik weer eindigde met racen en bokken. Logisch toch dat de pony na een tijdje weer bereden wordt dat hij uit zijn plaat gaat. Goed dat je hem eerst longeert van tevoren en daarna rijden, zo is de eerste frissigheid eraf.
Top dat je je inzet voor het meisje en hopelijk kan zij er weer mee rijden. Ik wil je nog wel een tip meegeven! Mocht het meisje er weer op kunnen rijden is het misschien wel fijn als jij ook af en toe erop stapt om het pony'tje in het gareel te houden!
Heel veel succes ermee!
merrieveulen schreef:en dat bereik je niet door hem eerst aan het bit met een te strakke longe rond te laten vliegen en er dan op te kruipen. en hoe wil je concentratie met zo'n drukke hond erbij? ik zie geen enkel moment van ontspanning op de foto's, en kan er ook niets van uit de door TS geschreven teksten halen.
. TS schrijft toch duidelijk dat de pony al een stuk rustiger is dan de vorige keer. Elke keer een stapje rustiger en dus elke keer een stapje dichter naar ontspanning! Op sommige zijn de teugels wel degelijk ontspannen, wat betekent dat ze het ponytje dus van voor steeds meer los kan laten en op dat moment kan ze de pony dus op haar benen en zit gaan rijden waardoor de ontspanning vanzelf volgt! Nogmaals, hier moet je na toe werken en kan niet pats boem in 1x er zijn!Lilian__ schreef:Ik vind het een beetje raar dat die hond er zo achter aan rent, stel je loopt in het bos met die hond en er komt een paard aan dat paard schrikt en trapt. Ik heb het een x gehad dat een hond zomaar op mij en me paard kwam afrende en blaffen enzo. En het scheelde niet veel of die hond was knakworst.This maar een tip.

tax schreef:veraA schreef:Wat een gezeur zeg
Juist handig dat deze amazone de pony even aanpakt, want ik weet (uit eigen ervaring) dat die kleine poownies heel vervelend kunnen zijn
Zoals Danielle_ al zegt, let de pony natuurlijk wel op de hond, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij er last van heeft!
Ik hoop dat 't meisje er binnekort zelf weer (veilig) op kan
Ik ben het helemaal met je eens!
Iedereen weet toch wel dat paardjes slim zijn. Deze pony heeft meerdere malen zijn pleziertje gehad bij het meisje (rennen, bokken). De pony is daarna (neem ik aan) gewoon weer op stal gezet en de volgende dag weer uit zijn stalletje gehaald voor nog een poging, die denk ik weer eindigde met racen en bokken. Logisch toch dat de pony na een tijdje weer bereden wordt dat hij uit zijn plaat gaat. Goed dat je hem eerst longeert van tevoren en daarna rijden, zo is de eerste frissigheid eraf.
Top dat je je inzet voor het meisje en hopelijk kan zij er weer mee rijden. Ik wil je nog wel een tip meegeven! Mocht het meisje er weer op kunnen rijden is het misschien wel fijn als jij ook af en toe erop stapt om het pony'tje in het gareel te houden!
Heel veel succes ermee!
Jentel, jij ziet het precies zoals het was afgelopen zaterdag, een superblije pony met iets teveel temperament en iets teveel eigen wil... 

Toad schreef:Bedankt Tax!
Er is idd niet op elke foto spanning te zien, en idd hij doet het al zo veel beter dan de vorige keer, kun je nagaan hoe snel er vooruitgang is.
We hebben het nu wel genoeg over de concentratie gehad, die er dus niet is gezien de pony zo ontzettend veel energie heeft dat aan concentratie niet wordt gedacht. En mis jij toevallig elk positief stukje dat ik schrijf ofzo
Ik heb toch al verteld dat er al ontzettend veel vooruitgang is vergeleken met de vorige keer
Ik denk dat jij de positieve dingen gewoon niet wil lezen!

Het word met de dag erger op HAW, de lat word steeds een stukje hoger gelegd. Straks worden hier alleen nog foto's geplaatst van ruiters die hun paard helemaal perfect en vlekkeloos rijden omdat de ruiters die daar niet altijd mee bezig zijn gewoon keihard worden afgekraakt door dat kuddegedrag van veel bokkers. Alsof men het dan nog leuk vind om foto's te plaatsen met het risico om keihard neergehaald te worden. Bah wat baal ik hier toch weer van... 

Rijd irritant lijkt mij. Dekje staat heel hip bij je paardje zeg