Bowie de witte welsh @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Armani88

Re: Bowie de witte welsh @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 00:11

jou lengte stoord niet

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 00:14

pharagirlke schreef:
Verder vind ik net als merrieveulen dat je hem los moet laten, meer met je zit en benen rijden en minder met je handen.

Ik vind dit altijd een beetje dubbel. Ja je moet je paardje op je benen en zit rijden... máár... dat moet je wel samen met je paardje bereiken! Dit moeten ze samen leren en dat kost tijd.
Als een pony er hard van door stiert ga ik niet rustig wachten totdat ik mijn pony op mijn zit terug heb hoor. Ik rammel ook wel ff flink van voren! Als je maar op tijd ontspant! Ik zie bij ts ook op momenten KAN ontspannen! Top toch? Deze momenten proberen uit te breiden! Je kan toch niet verwachten dat je na de tweede keer al een compleet ontspannen paardje onder je hebt .. .. .. je moet ze wel de kans geven om iets te kunnen bereiken natuurlijk!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 01:09

tax schreef:
pharagirlke schreef:
Verder vind ik net als merrieveulen dat je hem los moet laten, meer met je zit en benen rijden en minder met je handen.

Ik vind dit altijd een beetje dubbel. Ja je moet je paardje op je benen en zit rijden... máár... dat moet je wel samen met je paardje bereiken! Dit moeten ze samen leren en dat kost tijd.
Als een pony er hard van door stiert ga ik niet rustig wachten totdat ik mijn pony op mijn zit terug heb hoor. Ik rammel ook wel ff flink van voren! Als je maar op tijd ontspant! Ik zie bij ts ook op momenten KAN ontspannen! Top toch? Deze momenten proberen uit te breiden! Je kan toch niet verwachten dat je na de tweede keer al een compleet ontspannen paardje onder je hebt .. .. .. je moet ze wel de kans geven om iets te kunnen bereiken natuurlijk!

en dat bereik je niet door hem eerst aan het bit met een te strakke longe rond te laten vliegen en er dan op te kruipen. en hoe wil je concentratie met zo'n drukke hond erbij? ik zie geen enkel moment van ontspanning op de foto's, en kan er ook niets van uit de door TS geschreven teksten halen.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 07:26

Dat beest is 2 weken niet bereden !!!
Niet zo gek dat hij dan niet ontspannen is, dat beest heeft 300 % teveel energie!! En die uit hij door ff flink te racen, wat maakt dat nou uit voor die ene keer?

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 07:33

tax schreef:
veraA schreef:
Wat een gezeur zeg Clown
Juist handig dat deze amazone de pony even aanpakt, want ik weet (uit eigen ervaring) dat die kleine poownies heel vervelend kunnen zijn Haha!
Zoals Danielle_ al zegt, let de pony natuurlijk wel op de hond, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij er last van heeft!
Ik hoop dat 't meisje er binnekort zelf weer (veilig) op kan Lachen

Ik ben het helemaal met je eens!
Iedereen weet toch wel dat paardjes slim zijn. Deze pony heeft meerdere malen zijn pleziertje gehad bij het meisje (rennen, bokken). De pony is daarna (neem ik aan Bloos ) gewoon weer op stal gezet en de volgende dag weer uit zijn stalletje gehaald voor nog een poging, die denk ik weer eindigde met racen en bokken. Logisch toch dat de pony na een tijdje weer bereden wordt dat hij uit zijn plaat gaat. Goed dat je hem eerst longeert van tevoren en daarna rijden, zo is de eerste frissigheid eraf.

Top dat je je inzet voor het meisje en hopelijk kan zij er weer mee rijden. Ik wil je nog wel een tip meegeven! Mocht het meisje er weer op kunnen rijden is het misschien wel fijn als jij ook af en toe erop stapt om het pony'tje in het gareel te houden!

Heel veel succes ermee!

hehe, eindelijk een leuk bericht!
Eindelijk de 1e die leest dat de pony al meerdere malen zijn pleziertje heeft gehad bij het meisje. En dat dat dus niet aan mij of aan de hond ligt. Want zoals al zo ontzettend vaak gezegd is: De pony doet nog gekker zonder hond erbij!!!!!!!!!!
De pony is gewoon 100% gewend aan honden. Bij hem thuis hebben ze een mega grote Deense Dog en een Jack Russel. En hij reageert er niet eens op, en ik kan het weten want ik was erbij! En niet jullie!
En zoals ookal gezegd is natuurlijk let hij op de hond maar dat wil nog niet zeggen dat hij er last van heeft!

Zo hehe, en nu hopelijk geen gezeur meer over die hond.

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 07:43

merrieveulen schreef:
en dat bereik je niet door hem eerst aan het bit met een te strakke longe rond te laten vliegen en er dan op te kruipen. en hoe wil je concentratie met zo'n drukke hond erbij? ik zie geen enkel moment van ontspanning op de foto's, en kan er ook niets van uit de door TS geschreven teksten halen.

ik wel Haha! . TS schrijft toch duidelijk dat de pony al een stuk rustiger is dan de vorige keer. Elke keer een stapje rustiger en dus elke keer een stapje dichter naar ontspanning! Op sommige zijn de teugels wel degelijk ontspannen, wat betekent dat ze het ponytje dus van voor steeds meer los kan laten en op dat moment kan ze de pony dus op haar benen en zit gaan rijden waardoor de ontspanning vanzelf volgt! Nogmaals, hier moet je na toe werken en kan niet pats boem in 1x er zijn!

Dat gekken aan de longeerlijn, tja, dat doet mijn pony ook wel eens hoor. Word ze echt niet slechter van hoor, zolang ze maar weer rustig wordt als ik het commando geeft.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 09:27

Bedankt Tax!
Er is idd niet op elke foto spanning te zien, en idd hij doet het al zo veel beter dan de vorige keer, kun je nagaan hoe snel er vooruitgang is.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 09:39

Lilian__ schreef:
Ik vind het een beetje raar dat die hond er zo achter aan rent, stel je loopt in het bos met die hond en er komt een paard aan dat paard schrikt en trapt. Ik heb het een x gehad dat een hond zomaar op mij en me paard kwam afrende en blaffen enzo. En het scheelde niet veel of die hond was knakworst. Lachen This maar een tip.

Mee eens!

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 09:44

dat is haar verantwoordelijkheid en ze heeft er al op geantwoord dus waarom wordt het dan elke keer opnieuw gezegd? en het is een beetje onzinnig om mee eens neer te zetten. Ik bedoel: hier heeft Suzanna niets aan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:17

Wat die hond betreft, heb ik over het algemeen geen problemen mee. zoals ts zegt is hij honden gewend dus hij stoort er zich waarschijnlijk weinig aan. Als ik les heb spelen de honden ook vaak en die rennen dan ook behoorlijk rond met twee dan, en mn paard stoort er zich ook niet aan. Ik kan me goed voorstellen dat als hij zolang niet gereden geweest is dat hij nu wat zenuwachtig erbij loopt. Je kan niet op elk paard na 2 weken opstappen en verwachten dat hij netjes ontspannen gaat lopen. Een goed teken is dat hij nu al rustiger loopt en dit zal waarschijnlijk wel nog verbeteren de komende dagen/weken.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:41

tax schreef:
veraA schreef:
Wat een gezeur zeg Clown
Juist handig dat deze amazone de pony even aanpakt, want ik weet (uit eigen ervaring) dat die kleine poownies heel vervelend kunnen zijn Haha!
Zoals Danielle_ al zegt, let de pony natuurlijk wel op de hond, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij er last van heeft!
Ik hoop dat 't meisje er binnekort zelf weer (veilig) op kan Lachen

Ik ben het helemaal met je eens!
Iedereen weet toch wel dat paardjes slim zijn. Deze pony heeft meerdere malen zijn pleziertje gehad bij het meisje (rennen, bokken). De pony is daarna (neem ik aan Bloos ) gewoon weer op stal gezet en de volgende dag weer uit zijn stalletje gehaald voor nog een poging, die denk ik weer eindigde met racen en bokken. Logisch toch dat de pony na een tijdje weer bereden wordt dat hij uit zijn plaat gaat. Goed dat je hem eerst longeert van tevoren en daarna rijden, zo is de eerste frissigheid eraf.

Top dat je je inzet voor het meisje en hopelijk kan zij er weer mee rijden. Ik wil je nog wel een tip meegeven! Mocht het meisje er weer op kunnen rijden is het misschien wel fijn als jij ook af en toe erop stapt om het pony'tje in het gareel te houden!

Heel veel succes ermee!

Idd. Hij heeft veel te veel energie. Bij dat meisje ging hij dus rennen, meisje valt eraf en wordt bang. Pony mag lekker op stal/in het weidje en zit nog barstensvol energie. Omdat het meisje er niet meer op durft. Staat de pony staat 2 weken stil en heeft dus nog meer energie. Suzanna longeert hem eerst om zijn energie kwijt te raken. De pony is alleen door kleine meisjes gereden en reageert dus totaal niet op je zit en been. Natuurlijk probeert Suzanna dat wel maar dat moet hij nog leren.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:30

daar gaan we weer..ik vind het zo jammer dat de mensen telkens allerlei redenen zoeken om een topic te verzieken.. ik zie een pony die lekker eigenwijs en goed voorwaarts is..en die hond erbij.. geen probleem ze zouden het liefst samen willen spelen lijkt mij.. ik herken dit wel we hebben ook een hond en die speelt ook altijd met de pony's!
ik vind het leuke foto;s en stoor me totaal nergens aan.. oke.. de teugels opknopen tijden het longeren zou verstandig zijn.. verder rij je haar netjes hoor.. en je lengte stoort me totaal niet..
succes!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:48

Afgod Jentel, jij ziet het precies zoals het was afgelopen zaterdag, een superblije pony met iets teveel temperament en iets teveel eigen wil...

Deetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:33

Wat een super stoere pony!!lijkt wel een beetje op onze ex welshje. ook een schimmel alleen is deze witter

Ik vind jouw lengte niet storen bij hem
hoop dat het snel weer vertrouwd is zodat het meisje er ook weer plezier mee kan hebben

Die kleintjes kunnen ook dondersteentjes zijn.
die kleine kinderen zijn al een stuk minder zeker als ze er een keer afgevallen zijn en dat hebben die pony's gauw door!

in ieder geval succes,Als ie eenmaal weet dat jij de baas bent komt het wel goed Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:37

Toad schreef:
Bedankt Tax!
Er is idd niet op elke foto spanning te zien, en idd hij doet het al zo veel beter dan de vorige keer, kun je nagaan hoe snel er vooruitgang is.

een ingetrokken kin met waslijntjes moet je niet verwarren met ontspanning. hij drukt nog steeds de rug weg en de concentratie is ook ver te zoeken. verder mis ik elk moment van rust, het hoofdje laag, licht contact...

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 19:09

Hoe kan een beest dat 2 weken heeft stilgestaan nou rustig zijn Verward We hebben het nu wel genoeg over de concentratie gehad, die er dus niet is gezien de pony zo ontzettend veel energie heeft dat aan concentratie niet wordt gedacht. En mis jij toevallig elk positief stukje dat ik schrijf ofzo Verward Ik heb toch al verteld dat er al ontzettend veel vooruitgang is vergeleken met de vorige keer Verward Ik denk dat jij de positieve dingen gewoon niet wil lezen!
En met die weggedrukte rug ben ik het niet eens, op elke foto loopt Bowie ontzettend op de achterhand, als hij zijn rug weg zou drukken zou hij een holle rug hebben, een onderhals en niet een bolle rug en een rechte hals. Op sommige foto's loopt hij zelfs al nageeflijk.

En waar zie jij een ingetrokken kin met waslijntje dan Verward

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:16

Afbeelding

hier, onder andere. waar zie jij nageeflijkheid? ik zeg overigens niet dat hij op de voorhand valt, ik zie een overtrokken rug, ondanks dat in de galopfoto's (springmoment, allemaal) de achterhand lager is dan de voorhand.
dat er verbetering is, daar twijfel ik niet aan. ik geef alleen ook eerlijk aan wat ik er niet goed aan vind, zoals het zadel en de overmatige spanning. op deze manier kom je er niet, tenzij de pony opgeeft. in zo'n geval breek je hem, en dat is niet de bedoeling. ik zou zeggen: probeer het eens uit, de tips die je gegeven zijn, ipv jezelf te verdedigen. er is niks mis met verbeterpunten, die heeft iedereen. je moet alleen wel openstaan voor commentaar, zodat je er ook nog iets van kunt leren.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 09:15

Ik begrijp heus wel dat er aan de concentratie moet worden gewerkt, maar je kunt toch wel begrijpen dat ik daar nu nog niet mee bezig was?
En ik heb toch ook toegegeven dat het zadel niet goed past?
En op de foto die jij plaatst, zie ik geen ingetrokken kin

En het is niet zo gek dat ik in de verdediging schiet bij mensen die alleen maar negatieve woorden over hebben. Want ik was ontzettend trots op Bowie vanwege zijn enorme vooruitgang!!
En bijna iedereen op Bokt doet waar ie zo goed in is: afkraken.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:31

Blijkbaar was de vooruitgang niet zo groot als jij dacht? Bloos

óf ze liep hiervoor heel slecht..maar we hebben geen vergelijkingsmateriaal, dus mensen gaan nou eenmaal af op wat ze zien..

En als iedereen maar met jou meeknikte dat ie vooruitgegaan was..was je er nooit achter gekomen dat dit misschien wel eens tegen zou kunnen vallen.. Je kan er nu toch juist van leren?

En er staan ook heus wel positieve dingen in, maar denk dat je je vooral focuses/ergert aan de negative (logisch, omdat je juist positieve reacties verwachtte)

Snap dat je je teleurgesteld voelt, maar neem van mij aan..niemand wil je hier afkraken..maar je verder helpen..
en imo help je iemand niet op weg door iemand de hand boven het hoofd te houden..sorry Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:46

Tjeeminee wat een gezeik weer zeg. Mensen op bokt moeten eens leren om onderbouwd commentaar te geven, ik zie nog veel te veel oneliners die nergens op slaan en dus ook de TS niet zullen helpen. Ze moeten eens een voorbeeld nemen aan merrieveulen die wél weet hoe je commentaar moet geven. Dat doe je dmv goede uitleg en tips, zo hoort commentaar te zijn.

En voortaan moet je dus alleen foto's plaatsen waarbij je paard helemaal ontspannen aan de teugel loopt, dan zijn sommigen hier pas blij? Zijn foto's dan pas 'diervriendelijk' nu? Daarbij, die pony kan heus wel iets hebben hoor, een drukke hond is echt niet zo erg. Sommige mensen denken volgens mij echt dat die beestjes van porselein zijn Nagelbijten / Gniffelen Het word met de dag erger op HAW, de lat word steeds een stukje hoger gelegd. Straks worden hier alleen nog foto's geplaatst van ruiters die hun paard helemaal perfect en vlekkeloos rijden omdat de ruiters die daar niet altijd mee bezig zijn gewoon keihard worden afgekraakt door dat kuddegedrag van veel bokkers. Alsof men het dan nog leuk vind om foto's te plaatsen met het risico om keihard neergehaald te worden. Bah wat baal ik hier toch weer van...

Superleuke pony btw Toad!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:50

Niet alleen onderbouwd commentaar zou leuk zijn, het kan zelfs op een opbouwende manier gebracht worden, dat zou pas leuk zijn.....

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:30

als er alleen maar perfecte foto's opgezet werden, zouden tips ook niet meer nodig zijn. volgens mij kan de TS prima uit de voeten met enkele dingen die hier (onder andere door mij) worden aangegeven. dat ik dat herhaal, komt doordat de TS nergens aangeeft iets te proberen (althans niet van wat ik heb aangeraden), maar in plaats daarvan ingaat op dingen die volgens haar onterecht zijn.

ik heb volgens mij een prima advies gegeven, een echt 'baat het niet dan schaadt het niet' advies, wat prima uitgeprobeerd zou kunnen worden. ik begrijp dan ook niet waarom TS juist ingaat op de andere dingen, die ik er ook bij zeg.

overigens heb ik ook gezegd dat ze nog best op de pony past, dus 100% negatief ben ik ook niet, want ik HAAT het als te grote mensen op te kleine ponies rijden, wat dus hier erg meevalt.
ook is het prima dat je dat meisje wilt helpen, maar een pony opnieuw in het lid brengen is niet eenvoudig, ik heb er meerdere meegemaakt en daarom denk ik ook dat je weleens wat aan mijn inbreng kan hebben. als je er echt mee vooruit wilt, moet je toch ook echt wat aannemen van anderen. er zijn hier genoeg mensen die het goed bedoelen, en in plaats van alles af te wimpelen en het gezeur te noemen, zou je er ook over kunnen nadenken, wat dingen kunnen uitproberen en zo verder komen. ik neem aan dat de adviezen gemeend zijn, en niet bedoeld om je te pesten.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:43

Ik vind het een erg leuke pony ! Lachen
Ben het ook met merrieveulen eens, ze geeft onderbouwend en goed commentaar !
Wel lief dat je het voor het meisje doet!
Hopen dat ze er nog mee uit de voeten kan..

edit ; typo's

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:31

wat een gezeik!!!!je weet maar nooit die pony kent die bak miss niet goed is er een ander dier die hij miss vertrouwt en dat ie erop let,je weet maar nooit,,en het lijkt me logich dat ie ff wat energie kwijt wil raken als die 2 weken stil staat!!!ik rij mijn vzr pony ook maar om de 2 3 ofzelfs 4 weken,en dan is ze ook zo,en niet alleen een foto kan zeggen wat er is,sorry van wat ik hier heb geschreven maar das geheel mijn mening

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:33

Toen ik dit topic op bokt zag staan zag ik het al, 4 pagina's vol:( Dacht bij mijzelf : er moet wel hetzelfde in staan en afgekraak....na 1 x weet ze het ook wel! Jongens jongens jongens...

Ik vind het een leuke pony, je lengte stoort absoluut niet. Ik zou inderdaad de hond ook even aanlijnen Knipoog Rijd irritant lijkt mij. Dekje staat heel hip bij je paardje zeg Lachen