Dressuurfjord Tarja@work in de piaff!! Filmpje!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naambordje

Re: Dressuurfjord Tarja@work in de piaff!! Filmpje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:12

Ziet er goed uit zeg!!
Zo ben ik ook begonnen met piafferen bij m'n pony, komt zeker wel goed met jullie!

Maaruhm, een vraagje he.. waarom wil je 'm piafferen aanleren? Lachen

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 12:21

MyFee schreef:
Ziet er goed uit zeg!!
Zo ben ik ook begonnen met piafferen bij m'n pony, komt zeker wel goed met jullie!

Waarom niet? Waarom leerde jij je pony piaffe Knipoog Haha! Het is toch leuk je paard steeds meer en steeds nieuwe dingen te leren. Je paard komt steeds hoger in zijn scholing terrecht en hij kan steeds moeilijkere dingen...das gewoon zooo gaaf!!! Ik vind het leuk mijn paard zoveel mogelijk dingen te leren en ik vind het ook zo bijzonder wat je je paard allemaal kan leren. Iedere keer sta ik er weer van te kijken wat Tarja allemaal bijleerd...dan vind ik zooo gaaf! Het belangrijkste vind ik om de training leuk te houden voor me pony en me zelf...ik merk dat Tarja het leuk vind om nieuwe dingen te leren en ze pakt het ook zo goed op.
Daarbij probeer je ook steeds je oefeningen meer te verbeteren en door een piaffe kun je je oefeningen ook zeker verbeteren.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:55

_tarja_ schreef:
MyFee schreef:
Ziet er goed uit zeg!!

Waarom niet? Waarom leerde jij je pony piaffe Knipoog Haha! Het is toch leuk je paard steeds meer en steeds nieuwe dingen te leren. Je paard komt steeds hoger in zijn scholing terrecht en hij kan steeds moeilijkere dingen...das gewoon zooo gaaf!!! Ik vind het leuk mijn paard zoveel mogelijk dingen te leren en ik vind het ook zo bijzonder wat je je paard allemaal kan leren. Iedere keer sta ik er weer van te kijken wat Tarja allemaal bijleerd...dan vind ik zooo gaaf! Het belangrijkste vind ik om de training leuk te houden voor me pony en me zelf...ik merk dat Tarja het leuk vind om nieuwe dingen te leren en ze pakt het ook zo goed op.
Daarbij probeer je ook steeds je oefeningen meer te verbeteren en door een piaffe kun je je oefeningen ook zeker verbeteren.

How, rustig! Vork het was gewoon een vraag, geen aanval hoor! Ik heb namelijk ook niet verteld waarom ik het mijn pony aangeleerd heb.
Maar ik vind het goed wat je doet, zolang je er maar op let of je fjord het niet te moeilijk gaat vinden en dingen door elkaar gaat halen. Mijn pony heb ik het toen aangeleerd omdat hij achter steeds iets moeilijker erbij kwam doordat de oefeningen zwaarder werden. Hierdoor kon ik hem er mooi bij tikken en moest hij zijn benen wel meer gaan gebruiken, waardoor hij in zijn kruis gaat dalen. En ook om zo zijn middendraf enz. te verbeteren.
Alleen heb ik het toen wel in de tijd gedaan dat we geen concoursen meer startten, om zo geen verwarring voor hem op te wekken. Hij werd er namelijk heel zenuwachtig van en ging de hulpen bij elkaar 'pakken' zodat hij het verschil niet meer wist.

Ik vroeg het gewoon omdat ik het graag wilde weten wat de aanleiding was, vind het nogal wat om je paard piaffe aan te leren!! Als je paard nou GP moet lopen, dan snap ik het wel :J

suc6 nog! xx

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:56

Knap hoor!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 15:30

@MyFee : het was ook niet als aanval bedoeld hoor Vork Heb gewoon me uitleg gegeven..sorry als het wat aanvallend was, maar bedoel het niet zo!
Bedankt voor je tips verder Haha!

M_nimco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:46

wauuww!! Haha! knappe tarja!!!
echt super joh dat ze het al in een week zo goed oppakt!! echt knap!!
ze doet het echt al heel goed, en zeker voor een fjord die van nature op de voorhand gebouwd is.
moet je nagaan hoe het er over een maand mischien al uitziet!! Knipoog
veel suc6 nog verder met oefenen!! hopelijk lukt het uiteindelijk helemaal perfect.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:53

Wat gaaf Chantal! Ik vind het zo knap wat je allemaal leert aan Tarja, bewondering hoor!