victor t ettertje @ work voor het eerst op bokt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jenka

Re: victor t ettertje @ work voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:55

delerium schreef:
als je het commentaar niet onder ogen wilt zien moet je zorgen dat het er niet hoeft te komen.

Wat mij een beetje stoort is de indruk dat jullie de pony niet serieus nemen. Met sporen raggen *voor de lol*, aan het hoofdstel knutselen *voor de lol* en dat de hindernis gevaarlijk is is duidelijk, maar alles *voor de lol*. Niet de moeite waard om op je houding te letten, niet de moeite waard om de staartriem in orde te houden...

Als ik mijn verzorgster zo met mijn pony bezig zou zien zou dat de laatste keer zijn dat ze op mijn pony zat. Lol is prima, en lol mt je knol ook. Maar verstandig en respectvol omgaan met je pony staat onbetwist op 1.

En een leuke pony is het zeker wel trouwens hoor!

Volledig mee eens. Maar ik besef wel dat we aan de hand van enkele foto's niet kunnen beoordelen hoe jij dagelijks met je pony omgaat,...
Toch denk ik dat er enkele werkpuntjes zijn en dat je pony het wel waard is om je houding en zit en al die andere dingen te verzorgen.
Voor de rest, veel plezier verder.

Victor_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:57

Ja oke.. Maar.. Victor vindt het zelf ook lekker als hij lekker kan doen wat hij zelf wilt..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:34

Zo ga je niet met je vz pony om. Als mijn bijrijdstertje zó op mijn shet zou rijden, zou ik haar er meteen zonder pardon vanaf trekken. Je zet je handen vast op je knieen, heel laag, en trekt hem daarmee in zijn mond zodat hij enigzins 'in de krul' gaat lopen. Verder ben ik het met de rest van de reacties eens.

Wil je geen commentaar?? Plááts die foto's dan ook niet. En is die hindernis nu een ijzeren stang aan een betonblok? Sorry hoor, maar jullie zijn erg onverantwoord bezig. En sporen 'uitproberen voor de lol', dat doe je niet zomaar. Sporen zijn er niet om uit te proberen. Sommige ruiters en paarden en pony's hebben baat bij zorgvuldig gebruik van een spoortje, ik kan me zó kwaad maken om mensen die dat even 'uit willen proberen' of er mee lopen/rijden 'omdat het zo stoer staat'...

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:48

ik ben het totaal met joyce eens Ja

probeer er geen gewoonte van te maken dagelijk zo rond te scheuren.. ik snap best dat het lollig is maar ik denk niet dat dat dier er zoveel plezier in heeft

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:01

Je noemt hem een ettertje Verward
en terecht dat hij een ettertje is!

als ik de foto's bekijk en de lieve uitstraling zie en zo braaf als jij er omgekeerd op zit.......
maar hij wordt niet helemaal fair behandelt!...sporen? voor de lol?
zonder neusriem? voor de lol? zadel die niet goed zit...gevaarlijke hindernis en ruw met de handen...
sorry maar ik vind het geen fijn beeld om naar te kijken

Lol met je knol is ook harstikke leuk als het paard maar wel eerlijk wordt behandeld..

En kritiek valt te verwachten...het is tenslotte wel bokt Clown

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:17

Ik ben het helemaal eens met alle kritiek; heb alleen wel 1 ding:
Waarom in vredesnaam die staartriem zó strak! Er hoort een opstaande hand tussen te kunnen, nu trek je zijn hele staart omhoog. Ik zie daar echt geen opstaande hand tussen passen..

Ik vind het een onwijs leuke shetlander, maar echt weer een geval van; lol met je knol maar die knol heeft geen lol.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:01

Als je foto's op bokt zet, kun je er van op aan dat er commentaar op komt.
Al is hier wel genoeg gezegd volgens mij, iets minder ge-amen en iets meer opbouwend commentaar is gewenst.

En voor de topicstarter: Misschien is het handig om iets met de kritiek te doen Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:07

Lol met je knol/shettebol; prima, maar in mijn ogen betekent dat lol voor de ruiter/verzorger én lol voor de pony. Een pony mag nóóit de dupe of het lijdend voorwerp (letterlijk en figuurlijk) worden van jouw lol met je knol.

Je kunt het vergelijken met het tackelen van iemand anders tijdens een potje voetbal op straat; tackelen vind jij natuurlijk prachtig, maar die ander beland op zijn smoel. In het gras zal hij dat waarschijnlijk niet erg vinden, maar op straat, dat is un-fair: jij hebt lol, de ander minstens een pijnlijke smoel. Doe dit dan ook niet bij je pony. (Bos)crossen ís leuk, en vele pony's hebben dan ook echt lol. Alleen de manier waarop. En dat die shet maar vooruit blijft hollen, ja zou ik ook doen als ik mijn evenwicht bijna zou verliezen en er iemand met sporen in mijn buik zit te prikken.

Kun je niet met spoortjes overweg, en heb je ze niet nodig, GEBRUIK ZE DAN OOK NIET.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 15:12

misschien moet je even lezen joy....ze wou ze proberen op victor...zal nog eens wat leuke hobbel foto's plaatsen...niet iedereen staat hier op dure stallen waar ze allemaal dure springspullen hebben...
en het zonder neusriem rijden is eigen probleem ..
wij hebben lol met victor en hij vind het zelf ook onwijs leuk..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:13

slecht excuus om dat springmateriaal goed te spreken....

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:20

ik vind de reactie allemaal een beetje overdreven.. op een enkele foto zit ze de pony in de mond..maar goed.. het zal indedaad wel een eigenwijs ding zijn die lekker zijn eigen weg wil gaan.
En als je geen sperriem om hebt doet de pony de mond open en is het geen vriendelijk gezicht.
maar er word ontzettend afgekraakt.. moet je eens kijken hoe wij vroegen die ondeugende pony's reden..(niet verkeerd begrijpen hoor)we sprongen overal overheen..nu zijn er van die mooie hindernissen.
en dit meisje zou rustig onze pony's mogen verzorgen ze mishandeld de pony's niet Haha!
we hebben ook een pony hier(kruising fjord) en die is ook eigenwijs en beresterk en ook daar moet mijn dochter weleens flink in de teugels hangen om hem bij zich te houden.. dan werk terugrijden met je zit echt even niet!
dus mensen laat dit meisje lekker genieten en val niet over alles.. Maar de Tser kan wel de goed bedoelde adviezen aangaan nemen. Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:21

buster4ever schreef:
misschien moet je even lezen joy....ze wou ze proberen op victor...zal nog eens wat leuke hobbel foto's plaatsen...niet iedereen staat hier op dure stallen waar ze allemaal dure springspullen hebben...
en het zonder neusriem rijden is eigen probleem ..
wij hebben lol met victor en hij vind het zelf ook onwijs leuk..

Ik heb mijn shetten op een nu érg blubberige weide staan, verre van luxe. Tóch geef ik mijn ruitertje springles, en goh, wat raar, we hebben géen duur springspul, maar ik weet wél een veilig sprongetje in elkaar te flansen.... Sigaar

sporen 'probeer' je niet......... en leg mij eens uit; je hebt het toch over 'lol met je knol'? Da's geen serieus werk. Bij dat gecross en geen serieus werk heb je óók geen sporen nodig. Vork

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:22

Jeejtje wat een gezeik van veel die bokkers. Laat ze lekker het is tog niet jullie probleem. je hoeft niet 30x het zelfde te zeggen 1 x is genoeg. en je ziet wel dat de pony ook lol heeft.
leuke pony!

volgendekeer gewoon aan die puntjes denken! Lachen
Laatst bijgewerkt door Rozewolk op 22-03-07 15:24, in het totaal 2 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 15:23

doen we ook maar wij kunnen er ook weinig aan doen als er geen goed spring materiaal aanwezig is wij hobbelen gewoon lekker in de ronte met hem...bedoel wie heeft er nou niet vroegah over boomstammen gesprongen of zelf een hindernisje in het bos in elkaar geknutseld...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:25

En nog even iets; waarom banketstaaf je jezelf overal uit? In plaats van dat je toegeeft, na al 4 pagina's vol goedbedoelde tips, adviezen, en ja, óók stevig kritiek, dat je misschien dit of dat anders had kunnen doen, of dat iemand misschien wel gelijk zou kunnen hebben, banketstaaf je jezelf er alleen maar uit, en praat alles goed.

Sorry meid, maar zo kom je niet verder in het leven. Een goede en eerlijke ruiter erkend zijn fouten, geeft zijn al dan niet onbedoelde fouten toe, en zorgt voor verbetering. Kritiek krijgen ís moeilijk, maar ik snap niet dat je na 4 pagina's nog zo kunt volharden. Als ik een topic open met mijn shet met bijv. een nieuw zadel, en ik krijg 3 pagina's vol reacties dat het zadel te groot is, dan praat ik dat echt niet goed, maar dan ga ik er toch over nadenken, terwijl ik zelf misschien écht er van overuigd ben dat het zadeltje prima past.

Dit zou jij ook eens moeten doen; dat zal je verdere leven een stuk makkelijker maken Knipoog

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:26

FenDT schreef:
Djuukiej schreef:
Eigenwijs.. Etter..
Maar dan geen cap en wel sporen? Nors opkijken
Mmm.
Ook zou ik geen ijzere stang als balk gebruiken

ja dat bedoel ik dus ook

Waar zie jij de sporen?? Bloos

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:27

buster4ever schreef:
doen we ook maar wij kunnen er ook weinig aan doen als er geen goed spring materiaal aanwezig is wij hobbelen gewoon lekker in de ronte met hem...bedoel wie heeft er nou niet vroegah over boomstammen gesprongen of zelf een hindernisje in het bos in elkaar geknutseld...

Boomstammen springen is heel wat anders dan een plasticen (?) buis met daaraan betonblokken.

Is er hélemaal geen goed en veilig materiaal aanwezig? Nou da's toch simpel?? dan spring je toch NIET? Dus als ik alleen maar een ijzeren, grote zware balk ter beschikking had, dan spring ik daar maar over heen, want er is geen goed springmateriaal aanwezig? Sorry hoor, maar wat een redenatie... Dromen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 15:29

ja ok we zitte fout zo??? misschien ook maar leren lezen hier alles is al 6 keer gezegd na 1 keer weten wij het ook wel hoor....

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:30

Skip_Bo schreef:
Waar zie jij de sporen?? Bloos

Laatste 2 foto's...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:34

buster4ever schreef:
ja ok we zitte fout zo??? misschien ook maar leren lezen hier alles is al 6 keer gezegd na 1 keer weten wij het ook wel hoor....

Als je na een keer of 5 had bedacht dat je het misschien anders kon doen wel ja....

Maar als je jezelf er uit banketstaaft ondanks 4 pagina's vol commentaar, tjsa, dan gaat iedereen gerust door hoor Knipoog kun je verwachten...

Nog even iets:
Als ik jullie was, zou ik ook dít sprongetje niet meer zo springen, dit is nóg veel gevaarlijker, moet er niet aan denken wat er zou kunnen gebeuren. Je kunt dan net zo goed over prikkeldraad heenspringen, daarvan weet je neem ik aan óók dat het alles behalve veilig is. Knipoog
Foto komt uit je profiel:
Afbeelding

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:38

joyciej007: ik vind jou een beetje te ver gaan met foto's uit haar profiel te halen en hier te plaatsen. als ze dat wil dan doet ze dat zelf dat kan ook via pm!
en nu weten ze het wel dat hoef je niet 30x te herhalen. laat het een leuk tropic Lachen

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:38

buster4ever schreef:

Commentaar is al gegeven. Ben het met JoyCiej007 eens. Doe wat met de tips!

@buster4ever: Ik denk dat JoyCiej007 wil laten zien dat deze hindernis ook gevaarlijk is, en aangezien ze op je profiel staan vind ik eigenlijk dat ze best foto's op Bokt zelf mag neerzetten, niet erbuiten dan he
Laatst bijgewerkt door Dewii op 22-03-07 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 15:41

JoyCiej007 beetje azo he om even foto's uit mijn profiel hier neer te zetten....
zou je het niet eerst even vragen voordat je dat doet..
ik zeg toch we zullen wat doen met alle tips..
ga dan niet domweg me foto's uit me profiel hier neerzetten zonder het te vragen

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:45

buster4ever schreef:
JoyCiej007 beetje azo he om even foto's uit mijn profiel hier neer te zetten....
zou je het niet eerst even vragen voordat je dat doet..
ik zeg toch we zullen wat doen met alle tips..
ga dan niet domweg me foto's uit me profiel hier neerzetten zonder het te vragen

dat zei ik ook al vind het niet kunnen van die foto! sorry

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:46

WAT EEN GEZEIK HIER ZO ZEG !!!
HET IS TOCH ERG DAT JE NIET EENS MEER EVEN IETS NEERKAN ZETTEN OP BOKT ALS JE GEN ZZ DRESSUUR PAARD HEB ???NIETWAAR
sorry hoor maar dan hoor ik niet het gezekk van ahh je bent te groot .. nee dan hoor ik dat ze met cap moet gaan rijden , En al is hij eigenwijs het is toch haar risico ??
Met sporen houd ze hem misschien wel beter in bedwang dat kan jij toch niet zo zien ??
JoyCiej007 i kweet niet hoor maar moet je een bril hebben ofzo en staat duidelijk een copyright op dat betekent dat je hem niet mag gebruiken !!

Halleloeja en is niet meer leuk als je geen dressur paard heb om hem in HAW te zetten want je krijgt alleen maar K*T commentaar !