Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jasmijn78 schreef:Luv_Sil schreef:Je wou alleen maar trots laten zien dat je paardje een western zadel op heeft (wat trouwens erg stoer staat )
Nou ja, zolang het zadel maar stoer staat, toch? TS kan amper opstappen, maar het zadel staat stoer![]()
Luv_Sil schreef:Ik zie het altijd als een compromie: Is hij vervelend ben ik dat ook, is hij lief ben ik dat ook!!
Paardrijden is geek kwestie van compromissen. Het is een kwestie van eerlijk, duidelijk en consequent met je paard om gaan. En er voor te zorgen dat je paard naast dat ene uurtje per dag jij op zijn rug zit OOK een fijn leven heeft. Iig een leven waar hij in zijn belangerijkste natuurlijke behoeftes wordt voorzien (contact met soortgenoten en voldoende beweging) wordt voorzien...Luv_Sil schreef:Een beetje jammer dat je zoveel commentaar krijgt..
Dat weet je nu eenmaal als je een topic opent op HAW...Luv_Sil schreef:Ik weet zeker dat het helemaal goed komt
Gewoon een stoer westernzadel op doen en al je rijtechnische problemen verschijnen als sneeuw voor de zon...
Stravero schreef:Ik vind het een beetje dom dat je hem op de volte houd
Met de methode van opstappen en even op de volte zetten is niks mis hoor... Wel met de achterliggende oorzaak...Tarah5 schreef:Maar niemand bedenkt, tuurlijk is niet alles optimaal zoals het naar buiten gaan. Maar je probeert in ieder geval door te zetten.
Met doorzetten is niks mis. Wel met je ogen sluiten voor de achterliggende oorzaken...Tarah5 schreef:Weet zeker dat ongeveer de helft van de mensen hier het paard allang weg hadden gedaan.
Of niet... Bij andere mensen had het paard wellicht de hele dag buiten gelopen, minder krachtvoer gekregen en door een deskundigere ruiter bereden... Dan hadden die problemen waarschijnlijk niet eens ontstaan...
Wallie schreef:wij hebben geen landjes omdat we nog vinden dat het daar te vroeg voor is als het er echt goed weer voor is dan pas gaan we met zen alle landjes maken.. dan staat hij egt de hele dag buiten.. nu komt hij er ook wel wat meer als een uurtje buiten hoor.. maare elk paard wil wel even los staan.. zoals eerder we moeten het doen met wat we hebben en dan kan niet zo maar in eens veranderen..
Volgens mij zeg je dat alleen maar om jouw gedrag voor jezelf goed te praten, ik denk dat als jouw paard zou kunnen praten dan hij dan heel iets anders zou zeggen.
maar goed iemand heeft het verzonnen om paarden te kunnen gaan berijden.. nou leuk want dit is voor vele mensen hun hobby.. jammer genoeg kunnen ze dan niet de hele dag buiten op het land paddock of wat dan ook..
Sorry, ik zou, persoonlijk, een andere zoeken. Redenen zijn door anderen al gegeven.
maar haflingers kunnen ook genoeg hebben aan hooi (onbeperkt dan wel
) is dat misschien geen idee
!
dorientjuh schreef:Ahum, meer dan zat??
Sorry hoor, maar dat is absoluut niet meer dan zat.Volgens mij zeg je dat alleen maar om jouw gedrag voor jezelf goed te praten, ik denk dat als jouw paard zou kunnen praten dan hij dan heel iets anders zou zeggen.
dus genoeg aandacht en genoeg uit zijn stal, wandelen is ook goed voor ze, lekker gras eten.. tuurlijk zouden ze in het land willen, maar als je de mogelijkheid niet hebt, gaat dat lastig!!
smurffie schreef:uit jou profiel:
Geboren : 02-03-1999
heb je het hier over de vader of je paard ?? dan zou hij namelijk 7 zijn .. (reken ik dat goed??)

Citaat:verder krijgt hij wat musli (ook niet veel) en wat wortels..
Tja maar dat doen ze wel.
ik ben ook super blij dat iemand hem voor me wil doen..want ik zag zelf al de door de bomen het bos niet meer
maar gelukkig om even een up date te geven.. gaat het weer super goed.. ik heb vandaag lekker op hem gecrost.. hij vond het echt heel leuk.. en ja dit keer heeft hij niet gebokt en niet gesteigerd.. dus hoefden we ook geen korte rondjes met hem te lopen.. dus zal het dan toch geholpen hebben .. ik denk het wel.. ik ben super in me nopjes
en dat vind ik het belangrijkste als ik maar plezier heb
Lovely1 schreef:maar zij draait hem wel heel erg kort vooral wanneer de spieren niet opgewarmt zijn!
!

x_lieze schreef:ik vind het er absoluut niet diervriendelijk uitzien. sorry..

Citaat:Nou ja, zolang het zadel maar stoer staat, toch? TS kan amper opstappen, maar het zadel staat stoer
Citaat:En er voor te zorgen dat je paard naast dat ene uurtje per dag jij op zijn rug zit OOK een fijn leven heeft
Citaat:Gewoon een stoer westernzadel op doen en al je rijtechnische problemen verschijnen als sneeuw voor de zon...
Citaat:Of niet... Bij andere mensen had het paard wellicht de hele dag buiten gelopen, minder krachtvoer gekregen en door een deskundigere ruiter bereden... Dan hadden die problemen waarschijnlijk niet eens ontstaan...