Replay @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janne92

Re: Replay @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 17:18

Omdat ik toen geen instructie had..en het bijzet zit al losser.

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 17:19

En ik kan hemzelf niet goed opeliden, toen we hem kochten was hij heel rustig enz. het klikte goed we kwamen thuis hadden hem gekocht enz. dierenarts dr bij gehaald omdat hij iets had aan zijn been had hij heel het lichaam onderzocht bleek er een kalmeringsmiddel in te zitten en ja hoor na 2weken werdt het een monster waar ik eigenlijk helemaal niet blij mee was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:31

Oe wat erg, je bent dus hartstikke bedonderd!
Goed dat je les neemt en dat je hem ook door iemand anders laat rijden. Hoe is hij bij die Anneke? Als het bij haar beter gaat, kun je misschien wel aan haar vragen om wat tips.
En misschien kun je een paar lessen nemen op een paard van de manege zodat je het vertrouwen in het rijden weer wint, maar ik weet niet of je echt geen vertrouwen meer hebt in het rijden of dat je alleen je pony niet meer durft te rijden.
Het is een leuk dier en het komt vast goed met jullie! Vergeet niet dat hij nog erg jong is en erg kort onder het zadel. Doe lekker rustig aan en hoe moeilijk het ook is, probeer te ontspannen en blijf rechtop zitten. Jullie worden vast een hele leuke combi, dat is alleen even een kwestie van tijd. Veel sterkte en vooral natuurlijk veel succes!!
Ik las trouwens ook dat iemand je een bodyprotector aanraadde; dat vind ik een goed advies! Misschien voel je je dan in ieder geval wat veiliger. Lachen

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 17:40

Ja hij is bij anneke wel wat rustiger, ik ben alleen het vertrouwen in het paard kwijt.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:08

Sorry hoor, ik ben zelf ook niet heilig en wil ook de TS niet aanvallen, maar bekende instructeur of niet, zo'n jong dier maar strak aan het elastiek zetten omdat een ander oplossing nog niet is gevonden? Bullshit! Wat denk je dat er gebeurt als het elastiek er weer afgaat? Laat het paardje eerst maar eens genoeg respect voor de ruiter krijgen op de grond, heel consequent zijn, dat helpt vaak ook al de helft.
Trouwens vertoont het paard dit gedrag alleen bij de TS, of ook bij andere ruiters?
Als het bij alle ruiters is zou je een lefkikker moeten zoeken die je paard wel durft te laten lopen tot het hete eruit is, dan consequent daarna een tijdje normaal trainen (vooraf een doel stellen). Ook al is je paardje dan bezweet, je hoeft hem niet af te beulen, maar wel laten merken dat je wel gewoon je eigen zin doet, ondanks het vervelende gedrag. Bij veel paarden werkt dit na een keer of 3 wel, dan zien ze dat ze er niets mee bereiken en dat er ook niets engs gebeurd.
Zadel past ook goed? Misschien daardoor een ren reactie?

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 18:34

Ja zadel is goed, hij heeft nooit zo gedaan pas sinds 1,5 week geleden, en op de grond heeft hij wel respect voor mij.

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:54

het komt vast wel goed hoor bij mij gaat het ook nog niet zo goed met rijden en ben ook een tijdje bang geweest voor me paardje maar als je eenmaal zelf weer ontspand wat ik nu dus wel doe vergeleken 2 weken geleden en het helpt:D
ze loopt echt voor me en bij mij zijn er ook veel negative reacties geweest jammer genoeg maar het komt wel goed geloof daar maar in

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:59

Ik denk dat je moet oppassen met het plaatsen van zulke foto's .. Je kan reacties verwachten die niet zo leuk zijn.
Ik vind natuurlijk zelf ook dat het er eigenlijk totaal niet uitziet. En dat je het elastiek erom hebt omdat je hem anders niet kan houden Nagelbijten / Gniffelen

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 19:14

Ja, ik trek me van het commentaar van het elastiek helemaal niet aan op de manege weten ze beter dan hier.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:08

Janne92 schreef:
Ja zadel is goed, hij heeft nooit zo gedaan pas sinds 1,5 week geleden, en op de grond heeft hij wel respect voor mij.

Ik bedoel het absoluut niet vervelend, en probeer alleen maar met je mee te denken, maar weet je echt heel zeker dat hij respect voor je heeft (in het zadel blijkbaar niet)? Je zegt zelf dat je toch wel wat bang voor hem bent geworden, onbewust zul je dat op de grond én wanneer je in het zadel stapt uitstralen. Zonder dat je hem fout opvoed, geef je hem zo toch een mogelijkheid om van de situatie gebruik te maken.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:10

CtjeLief schreef:
haal je beugels eraf of bind ze vast als je longeert, dan zal je paard een stuk ontspannender lopen. het is jammer te zien dat hij zo naar beneden wordt gedwongen.. (maar das mijn mening hoor) 9 van de 10 keer is dit niet nodig en kan dit zonder hulpmiddelen worden opgelost wat ook veel beter voor je paard is. stapje voor stapje leren ontspannen.. je tenen steken erg naar buiten, let daar op! en wat is er met zijn tanden? dit zou wellicht een probleem kunnen zijn waardoor hij zo moeilijk te houden is??

verder leuk paardje om te zien hoor..!

Precies, mee eens.

Welk dekje heb je Bloos! Die vind ik echt leuk! (PB graag Tong uitsteken Raak topic toch kijwt Tong uitsteken )

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:11

ik zie alleen maar verzet en spanning ik vind het geen fijne foto's om naar te kijken

ik heb niet al je commentaar gelezen dus sorry als ik iets overbodigs heb neergezet

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:21

Janne92 schreef:

je zadel is alles behalve goed.
ik heb seriueze medelijden met dit dier.
en een paard van bijna 4 is al klaar met wisselen.
en nog iets ik vind het zadel voor jou te klein
en jou ook iets te zwaar.
vind het niet gek dat je paard zo gemeen doet die heeft alleen pijn
en van pijn gaan ze lopen om het te ontlopen.
ik zou maar eens een goed boek nemen en dat lezen
bv 'hoe begrijp ik mijn paard'

ben je bang voor je paard verkoop het dan of los het met een fatsoenlijke lesgever op.
en niet iemand die er maar een slof of ielastiek aan hangt omdat het ppaard te hard loopt.

bah hier kan ik zo kwaad om worden Boos!

afschuwelijk!!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:23

CtjeLief schreef:
haal je beugels eraf of bind ze vast als je longeert, dan zal je paard een stuk ontspannender lopen. het is jammer te zien dat hij zo naar beneden wordt gedwongen.. (maar das mijn mening hoor) 9 van de 10 keer is dit niet nodig en kan dit zonder hulpmiddelen worden opgelost wat ook veel beter voor je paard is. stapje voor stapje leren ontspannen.. je tenen steken erg naar buiten, let daar op! en wat is er met zijn tanden? dit zou wellicht een probleem kunnen zijn waardoor hij zo moeilijk te houden is??

verder leuk paardje om te zien hoor..!

Inderdaad, ziet er niet echt fijn uit!

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 20:25

Mijn lesgever weet heel goed waar hij mee bezig is! En ik ben niet te zwaar voor mijn paard! En hij heeft echt geen pijn, ja ik heb nu toch ook les. En ik moet een elastiek. Ik kan ook kwaad worden om zo'n reactie ja, ik weet heus wel wat ik doe heb meer ervaring.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:28

Nou, als je het zo goed weet, waarom heb je je paard dan nog niet onder controle? Sorry hoor, maar je wilt echt helemaal niets aannemen. Lijkt me gunstig om open te staan voor kritiek en goed bedoelde tips, dan had je je ook geen elastiek nodig om op je paard te durven

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:32

Als ik vragen mag hoe groot is je pony en wat is jouw gewicht.
Kwa lengte ben je echt niet te groot voor hem maar je bent wel te groot voor het zadel

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 20:40

mijn paardje is 1.62 en mijn geweicht is 65

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 20:40

Ik zeg toch niet dat ik alles het beste weet.

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:41

Ik heb het niet allemaal gelezen maar ik vind het er ook niet zo positief uitzien helaas, Ik snap wat je bedoeld en hoe je je voeld.

Tip: Gooi hem vaak los als het kan sochtends voor school, zet he, veel buiten zo ken hij de omgeving meer longeer hem voor t rijden om hem rustiger te maken maar gebruik geen hulp teugel.. daar krijg je later spijt van je paard loopt dan niet ontspannen en niet aan de teugel maar of door de teugel of met een vals nekje.. Het aan de teugel rijden is bedoeld als ontspanning van het paard, zijn rug en van jou.. als dat nog niet lukt pobeer dan alleen in stap of draf te rijden en gewoon wachten met galop een paar weken ofzo.. waarschijnlijk zal het dan beetje bij beetje lukken!

Heel veel su6 ermee! Mocht je vragen hebben je kan altijd pmen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:42

dat moet dan dus geen probleem zijn een paard kan 15% van zijn gewicht dragen die van jou zal zo'n 500 kilo zijn dus.

Maar je moet wel naar je zadel laten kijken ik kan niet oordelen of ie goed is voor je paard maar ik kan wel zien dat jij te groot bent voor het zadel.
Is het een 17 inch

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:42

onley schreef:
Janne92 schreef:

je zadel is alles behalve goed.
ik heb seriueze medelijden met dit dier.
en een paard van bijna 4 is al klaar met wisselen.
en nog iets ik vind het zadel voor jou te klein
en jou ook iets te zwaar.
vind het niet gek dat je paard zo gemeen doet die heeft alleen pijn
en van pijn gaan ze lopen om het te ontlopen.
ik zou maar eens een goed boek nemen en dat lezen
bv 'hoe begrijp ik mijn paard'

ben je bang voor je paard verkoop het dan of los het met een fatsoenlijke lesgever op.
en niet iemand die er maar een slof of ielastiek aan hangt omdat het ppaard te hard loopt.

bah hier kan ik zo kwaad om worden Boos!

afschuwelijk!!

Ik ben het hier helemaal mee eens. Sorry maar een paard dat nog maar zo kort onder het zadel is moet zijn balans nog goed gaan vinden. Dat jij er gespannen op zit helpt al niet, maar een elastiek (en zo strak!!)!!

Sorry maar vind dit erg onvriendelijk, je hebt grote kans dat hij zo vlucht omdat hij dan meer balans heeft. Ook zit jij hem daarnaast ook nog flink in de mond. Geef dat beestje de ruimte, laat hem het zelf uitzoeken en zelf zijn balans vinden. Als jij hem niet houdt zonder elastiek, moetje niet zo'n jong paardje kopen. Sorry maar ik kan hier totaal niet tegen.

Hij is nog lang niet volgroeid en wordt nu volledig in een houding gedwongen waardoor zijn rug strak staat van de spanning....

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 20:43

Ja ik wou niet dat hij galopeerde maar had hem toen niet even in controle, hij gaat 5dagen per week naar buiten, en ik longer voordat ik ga rijde meestal half uur/3 kwartier

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 20:45

Ja ik ga er zelf ook niet meer o rijden elastiek zit nu een stuk losser, en mijn bijrijder gaat eerst hem goed inrijden want ik kan er nu niks meer mee, en van dat jonge beestje we zijn ermee bedrogen met dit beestje door de stal dus ik kan er niks aan doen zoals hij nu is hij had een kalmeringsmiddel gekregen op koopdatum zodat hij heel braaf was dus was ik dol op hem en nu is hij helemaal niet zo braaf meer

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:49

Hmzz.. Iigv. Ik zal niet meer proberen jezelf te verdedigen.. je weet wat iedreen heeft gezegt leer ervan.. Probeer meer met hem te werken in de gangen die je wel aankan bijv. stappen en dan veel stilzetten zodat hij leert naar jou te luiteren hij mag pas voorwaards als hij braaf is en een klein beetje naageeft hoeft niet veel te zijn.. beloon hem dan heel uitbundig en herhaal dit.. het kan goed zijn dat je 10 min. stilstaat neem die tijd ook op die manier ben je consequent