Gwenn @ priveles

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Gwenn @ priveles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:53

Ik leer op mijn manege ook wijken Knipoog Mn paard loopt dan ook niet altijd aan de teugel... Maar sommige zijn gewoon stijf van het zo vaak NIET in de nageeflijkheid gereden worden... Dan merk je wel dat een paard wat meer ontspant dan anders... Maar ben je zelf miss nog niet zo gevorderd dat je dan door kan vragen Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:12

Ik vraag me ook af waarom je oefeningen als wijken probeert, terwijl het paard niet nageeflijk loopt? Lachen

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:39

Voor wijken is geen verzameling nodig...

Nageeflijk is altijd gewenst en ik kan wel zeggen een vereiste, maar als ik mij niet vergis is dit een manegepony ??? Dat moet toch genoeg zeggen...

Ook kan niemand de TS hier iets verwijten... Als er verwijten gemaakt moeten worden zullen die aan het adres moeten zijn van de instructie...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:48

Ik moet idd op de manege vaak genoeg dingen als wijken, schouderbinnenwaarts, travers en keertwending oefenen zonder dat t paard nageeflijk loopt... ja goed, t gaat beter als ie mooi loopt, maar t lukt ook heus zonder dat... En dr zijn genoeg manegepaarden die zo vern**kt worden dat ze simpelweg door een gemiddelde ruiter niet meer in de nageeflijkheid gereden kunnen worden, lopen er bij mij op de manege genoeg van rond... Maar ook genoeg die wel goe dgereden worden gelukkig Haha!

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:29

Misschien moet je eens aan Gerda vragen wat de bedoeling is!!! Zo te zien had je priveles van haar... en die zou toch wel moeten weten dat je niet kan wijken met een paard dat de rug totaal wegdrukt en niet gebruikt.. Ik vind het persoonlijk erg zonde van de pony.. Ook al zijn het moment opnames het ziet er gewoon niet ontspannen uit...

Nou moet ik zeggen dat ik zelf ook jaren hier heb gereden en dat er duidelijk niet word geleerd hoe je nou precies je paard nageefelijk moet rijden, Jammer vind ik dat want het zou de paarden wel ten goede komen... Ik zou je dus graag willen helpen met opbouwende kritiek maar die kan ik je niet geven want het werkt niet echt als het verder toch niet word gedaan....
Verder ga ik met een aantal mensen mee die haar echt vanaf het begin hebben gekend *en daar hoor ik ook bij* en ik wil dan niet rot doen maar dan ziet ze der niet echt beter uit!!

Vind het echt heel erg jammer van de pony en niet alleen van haar maar ook van heel veel andere!!!!

RftExHCB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:36

Lips are sealed

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 02:45

Ik denk dat je houding al een heleboel scheelt als je aan je handen gaat werken.
Onthoudt dat je je handen zelf moet dragen, rechtop (niet naar beneden of naar binnen gedraaid)
Je trekt nu je handen richting je kruis, geeft hiermee een heleboel spanning in de paardenmond en je trekt je eigen schouders krom.

Op elke foto zitten je handen gedraaid en/of op de verkeerde plek, met je handen zit je aan het gevoeligste deel van je paard, teveel druk kan er ook voor zorgen dat je paard drammerig en rennerig wordt, misschien ook de reden dat ze zo tegenwerkt met haar hoofd.

Ik ben het er helemaal mee eens dat ontspanning/nageefelijkheid etc. vooraf moet gaan aan wijken maar in een manege heb je die keuze niet altijd, evenals het wel of niet bijvoeren of het afspenen van het veulen, dus daar begin ik niet over daar kan jij niets aan veranderen.
Wat jij wel kan veranderen is je eigen houding en hoe je het dier rijdt, dus doe dat dan iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 06:54

Probeer zelf iets meer te ontspannen, en verder als hij nou eenmaal aan de teugel, ontspannen loopt dan pas gaan wijken omdat ze het anders op de verkeerde manier leren.
Verder een mooi beestje hoor!