Fjord stermerrie hoogdrachtig en haflinger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_moontjuh_x

Re: Fjord stermerrie hoogdrachtig en haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:03

Lizz schreef:
jongens kijk eens goed!!! met die hoog drachitge merrie wordt niet eens gesprongen die loopt een balkje!!

sorry dat ik het zeg maar er stonden eerst foto's op waar ze een stukje hoger met die fjord sprong net zo hoog als de laatste foto met de haf.
alleen die zijn weggehaald.
waardoor er nu mensen zijn die denken dat de mensen die al eerder hebben gereageerd dat die zich een beetje lopen aan te stellen..
Laatst bijgewerkt door x_moontjuh_x op 18-03-07 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:07

En er staat btw nog een foto op waarbij de fjord wel degelijk een sprongetje maakt niet hoog maar toch deze balk ligt niet op de grond maar op twee traktor/auto banden.. en die fjord hoort nu gewoon op rust te staan hoe licht de kinderen ook zijn of licht het werk ook is.. ze moet gewoon nu even genieten tot haar kleintje er is..

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:38

Lizz schreef:
jongens kijk eens goed!!! met die hoog drachitge merrie wordt niet eens gesprongen die loopt een balkje!!

Ja, die foto's van dat ze over de hoge hindernis springt, heeft ze verwijderd...

Bouwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:41

Wat een heftigheid Lachen ze weet denk ik zelf heel goed hoe ver ze kan gaan met haar pony's..

Er zijn hoogzwangere dames die tot de laatste dag werken.. en er zijn dames die na 3 weken al uitpuffen..

dus.. ik vind ze leuk:) en ze springen toch niet heel hoog..

Ben erg benieuwd wat er uit komt!!!

x_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:43

Wat een gedoe om die ponys zeg!..
Ik vertrouw der op dat de eigenaresse best zelf weet wat haar paardjes wel en niet kunnen!
BTW mooie beestjes!
Veel suc6 met je paarden en je toekomstige veulentje

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:44

Tja dat stond er niet bij. Maar dat een aantal mensen zich druk maken oke... maar iedereen zegt hetzelfde, wordt een beetje eentonig

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:09

Melissa schreef:
Lizz schreef:

Ja, die foto's van dat ze over de hoge hindernis springt, heeft ze verwijderd...

dat vind ik jammer. geeft toch aan dat de TS zelf ook diep van binnen wel weet dat ze verkeerd bezig is. natuurlijk bokken paarden in de wei, maar die keuze hebben ze dan zelf. verder zou ik het zéker niet aanraden om met een paard dat net hoefbevangen is geweest aan het springen te gaan.

verder vind ik de paardjes wel heel leuk.

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:23

ben erg beneiwued naar wat er uit komt. en over dat springen lijkt me duidelijk.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:52

Snackie schreef:
ladymagic schreef:
Deze was toch ook niet drachtig?

Wie zegt dat de fjord er niet overheen is gegaan?

De TS heeft de foto's van de drachtige fjord die zo hoog sprong blijkbaar weggehaald en die heb ik niet gezien, zei zij dat er niet hoger gesprongen was dan op de foto's te zien was en aangezien ik alleen een foto zag van een fjord die aanstalte maakt om over een cavaletti te stappen dacht ik dat dat het enige was dat gedaan werd.
Vandaar die reactie

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:13

Niet echt slim lijkt me..

-Een drachtige merrie
-Een haflinger die net hoefbevangenheid heeft gehad en daarmee gaan springen?

Als je zelf nu is goed nadenkt weet je toch diep van binnen ook wel dat dit fout is he? Dromen

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:24

Wat een lekkere dikkerds Haha! !
Over het springen is denk al genoeg gezegt. Ik denk zelf dat een balkje draven geen kwaad kan, ook niet voor de Haflinger. Het hoge springen zal ik wel mee wachten maar dit is persoonlijk en jij kent je pony's beter dan ik Knipoog.
Het zadel van de Fjord zou ik wel iets aan doen. Het zit nu niet goed en lijkt me ook niet dat het lekker zit voor de Fjord. Anders laat je het meisje zonder zadel rijden? Is goed voor haar zit en heb je ook geen last van het zadel.
Veel plezier nog met je pony's en laat foto's zien als het veulen er is Lachen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 23:53

leuke foto's alleen zou ik persoonlijk niet eens op een hoog drachtifge merrie rijden laat staan springen, beweging geven kan ook op een andere manier dan ook nog eens jouw te drage en idd het zadel lijkt niet meer goed te liggen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 00:02

meisje meisje kijk maar uit. de pony van een vriendin van mij is overleden bij de bevalling doordat er mee door gesprongen is tot de bevalling, veulen heeft het overleeft maar moeders niet...

edit foutje

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 00:40

Breitling schreef:
meisje meisje kijk maar uit. de pony van een vriendin van mij is overleden bij de bevalling doordat er mee door gesprongen is tot de bevalling, veulen heeft het overleeft maar moeders niet...

edit foutje

juist. door het springen (geldt ook voor teveel rollen, niet te verwarren met wat rennen en bokken in de wei) kan het veulen bijvoorbeeld draaien en in een verkeerde positie komen te liggen. zeker omdat de merrie al langer uier heeft en je de datum niet weet, zou ik haar verder rust gunnen en in lichte beweging houden. het risico is onnodig.

@ kim4Bibi, ik ga mee in wat je zegt over het zadel. het ligt tever naar voren. aan de andere kant zou ik zéker niet nu zonder zadel gaan rijden ivm de combinatie puntbelasting van de ruiter - de enorme buik. gewoon even niet rijden dus, tot het veulentje er is.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 09:33

Lizz schreef:

Dan nog een balkje..

SPOREN JULLIE WEL???

Arme pony.. arm veulen!!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:09

Zo zie je maar weer dat er veel mensen zijn die het goed bedoelen, maar onbewust (?) nogal wat schade aanrichten.
En daar zijn paarden de dupe van.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:12

Jullie zijn inderdaad wel een beetje dom bezig.. Met een pony springen die HOOG drachtig is Verward het zou niet eens in me op komen om dat te gaan doen..En jij hebt het over in het wild, dan moeten ze ook wel eens vluchten ofso maar dat is als het MOET!!Dit lijkt mij echt niet nodig.. Als je zelf hoog zwanger bent ga je toch ook niet meer naar de sportschool ect.. Verward
Voor de rest vind ik het leuke pony`s!! Knipoog

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:21

ga het nou niet vergelijken met paarden in het wild...daar zit namelijk niemand op de rug en dat is toch wel heel iets anders.

het is idd gevaarlijk voor de merrie en het veulen om te springen, heb al eerder gehoord dat het veulen daardoor kan draaien...

ik ben wel voorstander van blijven bewegen tot het eind, volledig op stal zou ik nooit doen, lekker een beetje laten wandelen is imo dan beter.

mooie paardjes zijn het wel !
ben benieuwd wat eruit komt, een fjord met een bonte Lachen kan wel erg leuk zijn !

succes met de bevalling, ik hoop dat het allemaal voorspoedig verloopt.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:31

Dat je uberhaupt nog met een hoogdrachtige merrie zo gaat rijden, en dan springen Rolleyes wil je de vrucht verliezen? Of de merrie over haar toeren hebben?! Ik haar het niet eens meer in mijn kop op te galopperen met mijn merrie die nog 2 weken moet, en mijn laatste springwestrijd heb ik in September gehad

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:34

lailapri schreef:
oja ik zal ook een mailtje sturen naar alle paardjes in het wild dat ze als ze drachtig zijn ze alleen maar stil mogen staan en grazen, niets anders want ja ze zijn nu eenmaal breekbaarder dan porselein.
Vluchten, nodige sprongen wegjagen van andere, etc etc kan allemaal niet.

Huilen van het lachen paarden springen niet in het wild

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:35

Leuke paardjes heb je 2 gezellige dikkerds . Knipoog

Dit word weer echt een typisch bokt toppic .

Mening geven mag maar sommige mensen gaan in mijn ogen echt te ver .

Geloof niet dat lailapri bewust de fjord of het veulen in gevaar gaat brengen .
Daarbij kun je de hindernis wel hindernis noemen .

Dat de fjord nog lekker beweging krijgt is juist prima en krijgt ze conditie van die ze zeker nodig heeft tijdens de bevalling.

Lailapri leuke fotos en hoop dat je er ook nog leuke reactis op krijgt . Ach gut

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:36

ALSJeBLIEFT spring NIET met een hoogdrachtig paard! Vorig jaar heb ik t fout zien gaan met een bijrijdster van mn verozrg pony! Paar dagen voordat ze uitgerekend was heeft ze het veulen afgestoten! Dus wees voorzichtig!!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:42

Nousa schreef:
ALSJeBLIEFT spring NIET met een hoogdrachtig paard! Vorig jaar heb ik t fout zien gaan met een bijrijdster van mn verozrg pony! Paar dagen voordat ze uitgerekend was heeft ze het veulen afgestoten! Dus wees voorzichtig!!!

Klare taal! dat zijn al meerdere voorbeelden. deze in combinatie genomen met het feit dat de TS de springfoto's van de fjord heeft verwijderd, geeft wel aan dat de TS erover is gaan nadenken, en ik denk ook niet dat ze dergelijke risico's snel weer zal nemen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:47

ik vind het zelf ook erg onverantwoordelijk,er zijn genoeg leuke dingen om te doen buiten het rijden om,toch?

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:52

is die haf ook drachtig.. of gewoon errug dik?? nja krijgt in iedergeval genoeg te eten dan.. Lachen