super mooi paard natuurlijk!!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
loyce_ schreef:wat ik er van vind??
super mooi paard natuurlijk!!

zo heeft je paardje geen kans om zich te ontspannen en je hand te volgen

june20 schreef:wat nou zo jammer is vindt ik zelf ook geef ik toe
dat ik een slechte houding heb ik ben super gek op mijn pony en ben van alle 3 nog het zachtste in de mond met het roze vestje.
ik trek haar niet ik vraag met buitenhand en andere hand hou ik eraan gaat het goed laat ik me teugels wat losser.
wat ook jammer is, is dat ze deze dag heel gespannen was.
ging er telkens vandoor WAT ZE normaal nooit doet het is een heel lieve merrie die l2 dressuur gelopen heeft ik rijdt 1 keer per week op de manege ondaks het slechte comentaar geef ik erg veel om mijn pony en het doet me best zeer hoe sommige op mij reageren heb haar 5 maanden in het begin was het zo veel slechter.heb veel van deze pony geleerd het zadel is net nieuw en miss heb ik het per ongeluk wat te ver naar voren gelegt.
maar wat ik al zei ze was erg onrustig die dag en normaal heeft ze een zeer verende rug die erg maar dan ook egt heel lekker zit.
voelde ook dat ie wat boller stond die dag.
oja normaal loopt ze naar 5 min instappen soepel aan de teugel
bedankt voor het advies voor de gene die nog aardig bleven.
ene dat eerste meisje heeft nog het langste rijervaring en ik de minsten ik rijdt pas 5 jaar en ken pas sinds 4 maanden het aan de teugel rijde en hard in de krul trekken vindt ik zielig doe ik egt niet ik ga zaterdag aan de slag en maak zo snel mogelijk nieuwe fotos bedankt
Dat éerste meisje kan dan wel de meeste rij-ervaring hebben, maar het aantal jaar dat je rijdt zegt eigenlijk hélemaal niets over je échte rij-ervaring. Al zou ze 20 jaar rij-ervaring hebben, dan nog wil dat niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk goed kan rijden. Mensen die hun hele leven op brave, vaak afgeragde manegepony's blijven rijden zullen moeite hebben om eens een fijngevoelig 'eigenpaard/pensionpaard' te rijden.
june20 schreef:oja ik schaam me eigen nu wel maar ik weet dat ik het wel kan.
en dat ik al veel vooruit ben gegaan helaas heb ik geen fotos van voorheen ik ga zeker iets doen metn jullie advies en op de foto dat ik ga liggen was het niet hard bedoelt ik wilde gaan liggen maar ze ging lopen dus schrok ik daarvan ik vindt het ook wel zielig heb haar nu 2 dagen weide en geen rijden gegeven en dan ga ik zaterdag rustig en zacht met haar aan het werk bedankt voor de gene die nog aardig bleven ondanks het comentaar
door een arabier june20 schreef:en doe ik het egt zo vreselijk bij me meisje?
ik zit dan wel slecht daar ben ik erg op aan het trainen maar het doet me pijn dat ik weet dat ik haar zeer doe kan wel janken me lieve mopke tog.
zal haar voortaan meer vrij geven voor en niet zo strak naar me toe trekken
echt trekken of in de krul trekken is het niet, maar hou contact met de paardenmond en zet je handen niet te veel vast