june voorjaars fotos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loyce_

Re: june voorjaars fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:12

wat ik er van vind??
super mooi paard natuurlijk!! Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:17

loyce_ schreef:
wat ik er van vind??
super mooi paard natuurlijk!! Haha!

Dromen

??

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:23

Wat een leuke pony! Ik kan wel van je profiel afzien dat je echt gek bent van je pony, maar waarom laat je dan deze mensen erop rijden?
De 1e foto met Tim erop krijgt het beestje lekker wat ontspanning op de binnenteugel, maar de andere foto met Tim vind ik weer erg gespannen.
En net als de anderen had ik die vriendin er echt NIET opgelaten, had jij geen naar gevoel erbij, ook niet nu je de foto's nog eens goed bekijkt?

Jij&je pony lijken me een leuk combinatie, hoop binnenkort een topic te zien van jou&je pony lekker ontspannen aan het werk Ja

Heel veel plezier met haar Lachen

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 20:28

wat nou zo jammer is vindt ik zelf ook geef ik toe
dat ik een slechte houding heb ik ben super gek op mijn pony en ben van alle 3 nog het zachtste in de mond met het roze vestje.
ik trek haar niet ik vraag met buitenhand en andere hand hou ik eraan gaat het goed laat ik me teugels wat losser.
wat ook jammer is, is dat ze deze dag heel gespannen was.
ging er telkens vandoor WAT ZE normaal nooit doet het is een heel lieve merrie die l2 dressuur gelopen heeft ik rijdt 1 keer per week op de manege ondaks het slechte comentaar geef ik erg veel om mijn pony en het doet me best zeer hoe sommige op mij reageren heb haar 5 maanden in het begin was het zo veel slechter.heb veel van deze pony geleerd het zadel is net nieuw en miss heb ik het per ongeluk wat te ver naar voren gelegt.
maar wat ik al zei ze was erg onrustig die dag en normaal heeft ze een zeer verende rug die erg maar dan ook egt heel lekker zit.
voelde ook dat ie wat boller stond die dag.
oja normaal loopt ze naar 5 min instappen soepel aan de teugel
bedankt voor het advies voor de gene die nog aardig bleven.
ene dat eerste meisje heeft nog het langste rijervaring en ik de minsten ik rijdt pas 5 jaar en ken pas sinds 4 maanden het aan de teugel rijde en hard in de krul trekken vindt ik zielig doe ik egt niet ik ga zaterdag aan de slag en maak zo snel mogelijk nieuwe fotos bedankt

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 20:53

oja ik schaam me eigen nu wel maar ik weet dat ik het wel kan.
en dat ik al veel vooruit ben gegaan helaas heb ik geen fotos van voorheen ik ga zeker iets doen metn jullie advies en op de foto dat ik ga liggen was het niet hard bedoelt ik wilde gaan liggen maar ze ging lopen dus schrok ik daarvan ik vindt het ook wel zielig heb haar nu 2 dagen weide en geen rijden gegeven en dan ga ik zaterdag rustig en zacht met haar aan het werk bedankt voor de gene die nog aardig bleven ondanks het comentaar

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:40

Hey! Mja laat ik het zo zeggen vrolijk wordt ik niet van er naar te kijken naar de foto`s. Al vind ik je pony wel een leuke uitstraling hebben dat zeker! Haha!

Ik weet niet of je les heb( miss heb ik daar overheen gelezen kan ook nog) maar overleg anders is met je instructeur die kan je zeker helpen met je houding enzo.

Over met sportschoenen en met zonder cap rijden, tjah meid ik geef toe dat ik dat zelf ook doe met sportschoenen rijden in zomer en met cap rijden!? Dat doe ik ook niet... dus daar kan ik weinig commentaar over geven Knipoog

Probeer iig ontspannen te rijden! Merk je dat het haar dag niet is?! Of jou dag niet is?! Ga iets anders doen, ga lekker wandelen aan de hand,buitenritje, longeren, alleen lekker borstelen,... Knipoog

Good Luck!!

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 21:42

heb ff wat andere fotos erbij gedaan waar het wel meevalt ook hebben wij nog nooit comentaar gehad met het lessen over aan de teugel trekken op foto 4 heeft ze de teugels met 2 vinger vast heel los iidgv dus trekken deed ze niet zegt ze june loopt btw heel snel te diep
Afbeelding,
Afbeelding,
vorige eigenaresse
Afbeelding,
Afbeelding,
Afbeelding,
trek ik haar hier in de krul nee tog????:S
Afbeelding,
en doe ik het egt zo vreselijk bij me meisje?
ik zit dan wel slecht daar ben ik erg op aan het trainen maar het doet me pijn dat ik weet dat ik haar zeer doe kan wel janken me lieve mopke tog.
zal haar voortaan meer vrij geven voor en niet zo strak naar me toe trekken

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:46

Vind het daar niet zo slecht uit zien hoor!
Maar meid, je moet het je niet TE zwaar tillen hier met commentaar!

Het is niet leuk om te lezen dat snap ik ook! Je moet gewoon contact houden met teugels, gewoon contact is niet los en niet te strak. Haha!

Geloof me beetje lessen enzo en alles komt goed!:D En houding, meid ik heb een crosshouding dus zit ook belabberd bij met dressuur! Knipoog

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 21:49

het is gewoon rot ik doe zo me best voor me paardje hou er erg veel van en mensen kunnen je alleen maar afkraken ik zat paar maanden geleden met me voeten te ver in de beugels kon geen ponys aan de teugel rijden nu vraag ik een beetje en ze loopt een beetje rond tis gewoon balen maar ik geloof in mezelf en weet zeker dat hun ook wel iets hebben waar comentaar op wordt geleverd

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:51

Je trekt haar niet persé in de krul maar je zet je handen wel heel erg vast Knipoog zo heeft je paardje geen kans om zich te ontspannen en je hand te volgen
Gewoon netjes rechtop houden met je duimen naar boven, en niet pianospelen Haha!

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:51

*Ik PB je ff*

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:52

june20 schreef:
wat nou zo jammer is vindt ik zelf ook geef ik toe
dat ik een slechte houding heb ik ben super gek op mijn pony en ben van alle 3 nog het zachtste in de mond met het roze vestje.
ik trek haar niet ik vraag met buitenhand en andere hand hou ik eraan gaat het goed laat ik me teugels wat losser.
wat ook jammer is, is dat ze deze dag heel gespannen was.
ging er telkens vandoor WAT ZE normaal nooit doet het is een heel lieve merrie die l2 dressuur gelopen heeft ik rijdt 1 keer per week op de manege ondaks het slechte comentaar geef ik erg veel om mijn pony en het doet me best zeer hoe sommige op mij reageren heb haar 5 maanden in het begin was het zo veel slechter.heb veel van deze pony geleerd het zadel is net nieuw en miss heb ik het per ongeluk wat te ver naar voren gelegt.
maar wat ik al zei ze was erg onrustig die dag en normaal heeft ze een zeer verende rug die erg maar dan ook egt heel lekker zit.
voelde ook dat ie wat boller stond die dag.
oja normaal loopt ze naar 5 min instappen soepel aan de teugel
bedankt voor het advies voor de gene die nog aardig bleven.
ene dat eerste meisje heeft nog het langste rijervaring en ik de minsten ik rijdt pas 5 jaar en ken pas sinds 4 maanden het aan de teugel rijde en hard in de krul trekken vindt ik zielig doe ik egt niet ik ga zaterdag aan de slag en maak zo snel mogelijk nieuwe fotos bedankt

Een gemeend compliment voor jou dan! Lachen Dat éerste meisje kan dan wel de meeste rij-ervaring hebben, maar het aantal jaar dat je rijdt zegt eigenlijk hélemaal niets over je échte rij-ervaring. Al zou ze 20 jaar rij-ervaring hebben, dan nog wil dat niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk goed kan rijden. Mensen die hun hele leven op brave, vaak afgeragde manegepony's blijven rijden zullen moeite hebben om eens een fijngevoelig 'eigenpaard/pensionpaard' te rijden.

Ik vind jou dan ook écht 200% beter rijden dan zij met haar 'meeste ervaring'. Ik zou haar als ik jou was niet meer op je pony zetten; kijk wat het met je pony doet, daar 'verpest' je hem alleen maar mee. Blijf lekker zelf rijden, en als je er eens iemand anders op wilt zetten, wees dan selectief en zet er iemand op die het paardje met respect behandeld en éérlijk rijd. Lachen

Edit: het 'afkraken' is niet zodanig bedoeld door de meesten hier; het is puur een zeer dringend advies tegenover jou. Je leest zelf ook dat de meesten van ons JUIST vinden dat JIJ je paardje het beste en vriendelijkste rijd. Dit 'afkraken' is meer een reactie op de grove manier waarop dat andere meisje jouw paard rijd.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 15-03-07 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:53

june20 schreef:
oja ik schaam me eigen nu wel maar ik weet dat ik het wel kan.
en dat ik al veel vooruit ben gegaan helaas heb ik geen fotos van voorheen ik ga zeker iets doen metn jullie advies en op de foto dat ik ga liggen was het niet hard bedoelt ik wilde gaan liggen maar ze ging lopen dus schrok ik daarvan ik vindt het ook wel zielig heb haar nu 2 dagen weide en geen rijden gegeven en dan ga ik zaterdag rustig en zacht met haar aan het werk bedankt voor de gene die nog aardig bleven ondanks het comentaar

p.s Zou je alsjeblieft met leestekens willen typen? Punten, komma's, hoofdletters ed., want dit wordt érg onoverzichtelijk, zoals jij je verhaaltjes typt Knipoog

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 21:56

ja weet het heb soms de neiging me handen fout te doen.
en ben soms gespannen omdat ik laatst bijna der af gegooid werdt dat lach tevens niet aan mij ze schrok en bokte vier keer achter elkaar vandaar dat ik nog steeds een beetje gespannen ben maar ik heb ook dagen dat het wel goed ontspannen gaat ben toen niet gevallen das wel goed. en op die ene foto dat dat meisje haar handen zo hoog deed was omdat june bokte met der hoofd bijna tussen haar bene en dan moet je het hoofd wel omhoog trekken anders gaat het fout denk weet dit niet hoor maar zo legde ze het mij uit wrom ze zo deed dus vandaar
Afbeeldingdit is ook een leuke foto ze wordt trouwens gedekt in mei Haha! Haha! Haha! Haha! door een arabier

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:57

june20 schreef:
en doe ik het egt zo vreselijk bij me meisje?
ik zit dan wel slecht daar ben ik erg op aan het trainen maar het doet me pijn dat ik weet dat ik haar zeer doe kan wel janken me lieve mopke tog.
zal haar voortaan meer vrij geven voor en niet zo strak naar me toe trekken

Nee; ik vind je juist vrij netjes rijden, en de meesten van de andere reacties in dit topic volgens mij ook. Je trekt haar echt niet in de krul, maar je zet misschien onbewust wél je handen 'vast' zo ongeveer op je benen, en als je je handen vastzet, is dat niet lekker voor de pony in haar mond Knipoog echt trekken of in de krul trekken is het niet, maar hou contact met de paardenmond en zet je handen niet te veel vast Knipoog

veel voorkomend probleem, ook onder de meer ervaren ruiters, denk er gewoon extra eventjes aan de volgende keren, en een paar lesjes samen nemen wil ook nog wel eens helpen Knipoog

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 22:01

ik geef wel veel om haar stond eerst op een manege en het ging daar zo slecht me pony was gewend elke dag op de weide te staan inp van heel de dag in de stal het was heel emotioneel ben speciaal voor haar naar deze stalling gegaan waar het nu heel goed gaat en waar ze van 10 tot 7 op de weide staat
Afbeelding
zo zijn er 3 weides naast elkaar

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:04

Ben er zeker van dat je het beste voor hebt met je paardje hoor, en ik denk dat de rest in dit topic dat ook wel weet Knipoog
Je hoeft jezelf niet te verdedigen, niet iedereen kan alles in een keer goed doen toch??
Ik vind het al heel fijn dat je luisterd naar ons en tips wilt aannemen!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:08

Moderatoropmerking:
Ik kom hier ook even een kijkje nemen.
Hierbij het verzoek om het commentaar in elk geval respectvol te brengen. Natuurlijk mogen er gerust aanmerkingen gegeven worden, maar ik lees hier ook een aantal behoorlijk botte reacties, en da's nergens goed voor.

jen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:16

vind het heel goed van je dat je zo in dit topic weer komt reageren....kan ook heel duidelijk aan je reacties merken dat je zeker wel om haar geeft hoor !!

gewoon goed er aan werken en dan word het allemaal wel wat positiever...houding en handen is idd iets waar veel mensen last van hebben ....!! dus niets om je voor te schamen..

hoop snel weer wat foto's van jullie te kunnen zien waarbij t wat beter gaat....

succes met je paardje Knipoog

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:24

Ja ga hard aan het werk er mee Knipoog
Maar als je zelf al aangeeft dat alles nog niet super gaat en je nog niet alles goe dkan waarom neem je dan al een eigen paard ( dit is helemaal niet banketstaaf bedoelt hoor)
voor de rest vind ik die andere fotos een veel beter beeld geven ga zo door Knipoog

MissNancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:26

Ik vind jouw houding helemaal niet slecht en volgens mij bedoel je het ook echt niet slecht met je paardje! Rijden moet iets fijns zijn voor paarden en mensen.. Op de fotos ziet het eruit als een gevecht..

Goed dat je wat met het commentaar doet, en ik weet zeker dat je volgende fotos veel leuker om te zien zijn Ach gut

Gaby_Zinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:40

Hallo!
Ik schrok wel een beetje van de foto's.
Ten eerst zou ik je beugels een gaatje of 1 a 2 langer maken!
En ik zou echt les gaan nemen.
Ook vind ik het belachelijk hoe dat eerste meisje erop rijdt ik had haar er echt gelijk vanaf gehaald en die jongen trouwens ook! voortaan zou ik er niemand meer oplaten.
Ik hoop dat het na wat lessen of betere training wat beter gaat, want je hebt een heel leuk paardje om te zien.
Su6 verder.

jen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:43

ja idd je beugels 2 gaatjes langer....dan zit je gelijk nie meer zo voorover als t goed is

xMargot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:02

je geeft zelf al aan dat je het commentaar je erg aantrekt, dat is goed maar probeer het niet té erg te doen.
de laatste rijfoto's die je vlak hierboven plaatste vond ik er veel fijner en prettiger uitzien !

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:04

Ook bij de later geplaatste foto's vind ik je hand houding niet prettig overkomen... houd ze hoger, lichter en minder star... wanneer je je handen laag vastzet kan je paard nooit ontspannen en goed nageven Knipoog