dinja @ work meer dan 600 foto's...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PintoNatal

Re: dinja @ work meer dan 600 foto's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:22

iets minder in mn mond plukken zal ie vast meer door gaan ontspannen!

Amani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:23

Je pony loopt niet echt ontspannen en lijkt last te hebben van je bit.. Misschien een trens proberen?
Voor je houding: doe de beugels een paar gaatjes langer en probeer je hakken uit te drukken!
Veel succes! Knipoog

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:24

Mij is trouwens altijd geleerd dat je een pelham niet in combinatie met een sperriem mag gebruiken, omdat de hefboomwerking dan nog meer versterkt wordt.

Een keer een ander bitje proberen kan altijd toch? En als het nou echt niet gaat zou ik in ieder geval die sperriem eraf halen. En wat al eerder werd gezegd, houd alleen de bovenste teugel eraan en als ze aan de kletter gaat o.i.d pak je de onderste erbij als handrem.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:26

Carlolover schreef:
chickiej__c schreef:
Volgens mij is het een hele lieve pony die voor je wil werken
en dus makkelijk met een trensje is te rijden
probeer het eens en goed met je zit en NIET met je handen

Daar kun jijn eigenlijk niet overgaan Lachen Je weet niet hoe de pony is. Ik zelf rijdt ook een haf en die is ook behoorlijk sterk. Ik heb er wel geen pelhalm in hangen maar gewoon een wat dikkere trens. Nienke is super lief maar maakt haar te sterk. Misschien is dat bij de te haar pony ook zo ..Knipoog

@ Hilde, een dikkere trens is meestal juist zachter..

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:27

MENSEN DIT IS GEEN STANG EN TRENSS!!! Dromen

eeen pelham. Dromen

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:27

Zou jij niet eens heel snel die Pelham weggooien! Dit vind ik om heel eerlijk te zijn triest, ik zie ten eerste geen reden om de pelham te gebruiken, en ten tweede, je gebruikt hem verkeerd, en ten derde, je pony gaat helemaal op kop lopen door de pelham. Ik neem aan dat je hem erin hebt gehangen omdat hij sterk in de mond is. Probeerd dit eens voorwaarts op te lossen, ipv hem met brute kracht z'n kop voor z'n borst te trekken.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:28

en omdat de vorige eigenaaresse dit aanraad doe je dat toch niet meteen, ik zou zeggen, neem les, probeer een ander bit!

Stado

Volgens mij heeft iedereen zijn punt wel gemaakt toch? Ik denk dat de boodschap duidelijk is.
Dit meisje heeft op goed geloof de pelhalm gebruikt omdat die werd aangeraden door een volwassen paardenmens. Als 12 jarige, beginnende paardeneigenaar ga je daar niet tegenin, kom op...hoe waren jullie?
Nu weet ze echter dat deze keuze niet de goede is geweest en dat het anders moet. Mag ze dan nu ook de kans krijgen om dat te gaan doen?
Het heeft toch geen zin om alle negatieve feedback opnieuw te herhalen? Als ik hier moderator was geweest had ik de boel op slot gezet.
Lisanne, ik hoop dat je ervan geleerd hebt. Veel plezier en succes met dinja!

PintoNatal

knolle_krack schreef:
MENSEN DIT IS GEEN STANG EN TRENSS!!! Dromen

eeen pelham. Dromen

er is hier niemand die nog zegt dat het een S&T is hoor :s inhet begin zei iemand dat maar dat had ze niet goed gezien!

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 17:29

sorry dat ik het zeg maar ik alleen maar gehoord .. dat het bit niet goed is en dat ik een ''slechte '' ruiter ben daar slaat het toch allemaal op of heb ik dat nou verkeerd.
ik weet nu onderhand naar 4 pagina's wel dat jullie vinden dat dinja niet ontspannen loopt en dat het het verkeerde bit is.!

groetjes lisanne

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:30

Ik vind je beugels dan alsnog kort zitten ookal is het een gaatje korter nog van de strandrit Knipoog Verder is het commentaar al gegeven !

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:31

Stado schreef:
Volgens mij heeft iedereen zijn punt wel gemaakt toch? Ik denk dat de boodschap duidelijk is.
Dit meisje heeft op goed geloof de pelhalm gebruikt omdat die werd aangeraden door een volwassen paardenmens. Als 12 jarige, beginnende paardeneigenaar ga je daar niet tegenin, kom op...hoe waren jullie?
Nu weet ze echter dat deze keuze niet de goede is geweest en dat het anders moet. Mag ze dan nu ook de kans krijgen om dat te gaan doen?
Het heeft toch geen zin om alle negatieve feedback opnieuw te herhalen? Als ik hier moderator was geweest had ik de boel op slot gezet.
Lisanne, ik hoop dat je ervan geleerd hebt. Veel plezier en succes met dinja!

Hoe ik was?
Niet zo hoor!
Mij lieten ze niet met zo'n "martel" tuig rijden. Ja in dit geval is het een marteltuig!
Als je dit normaal gebruikt is er niks aan de hand, maar ik vind niet dat dit normaal gebruikt word, en op die leeftijd, toen ik net een pony had, reed ik er ECHT niet zo bij!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:32

@Lisanne, wat wil je dan nog horen?
Ik heb niet gezegt dat je een slechte ruiter bent, maar alvorens je zo'n bit erin hangt, vnd ik wel dat je moet weten waar je mee bezig bent.
Ga zorgen dat je les krijgt!

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:33

Nou Lisanne, goed dat je je fouten inziet, en ik hoop snel mooie foto's te zien, met een vriendelijk bit Lachen

Maar wat er gezegd wordt over een 12 jarige die iets aanneemt van volwassenen.. Ik neem dat je les krijgt, of in ieder geval je pony ergens hebt staan waar toezicht wordt gehouden. Heeft er nooit iemand tegen je gezegd dat dat bit niet echt vriendelijk is?

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:34

Hoe kán zo'n meisje met dit spijkerhard bit gaan rijden ?
Verzint ze dat zelf ?

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:35

misschien moet je je beugels wat langer maken.
je trekt je benen heel erg op
en dat maakt het plaatje niet zo mooi.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:35

Lisanne, misschien is een ander bit overwegen een goed idee, als je dat probeert en dat goed gaat, zal Dinja waarschijnlijk ook minder sterk reageren.

Verder wens ik je nog veel plezier toe met Dinja, het is een leuke Haflinger, en niemand is perfect, van fouten leer je, dus probeer samen met je instructrice aan je houding te werken.

lisanne112

Re: dinja @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 17:40

mag er een slot op ..

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:43

Nu komen er andere reacties, waar je om vroeg.. En dan een slotje? Tja, je vraagt er zelf om hoor..

zazoeyou

Re: dinja @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:45

lisanne112 schreef:
mag er een slot op ..

nee dat mag niet,,

iedereen die hier wat over wilt zeggen mag dat,(bokt heeft heel wat leden hoor?), dat er helaas 4 pagina's vol staan met negatieve dingen moet jouw toch aan het nadenken zetten!

Ik hoop dat je voor een betere oplossing gaat zorgen ,, sowieso een ander bitje,,, en misschien hulp van instructeur/instructrice..
Zij kunnen je verder helpen met eventuele problemen ..
Laatst bijgewerkt door zazoeyou op 27-02-07 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:46

wampie schreef:
Tjonge jonge jonge Boos!

snapt ze nu nog niet dat ZIJ veels te hard in haar handen is,, en dat daarom de pony zo is????

Inplaats dat ze LES GAAT NEMEN gooit ze er een sterk bit in Boos!

Pony is niet sterk : PONY HEEFT PIJN,, en last van jouw HARDE hand..

Moet je vooral mee doorgaan op die manier,, en dan ook nog met z'n bit Stoom uit je oren

OK, je kan commentaar geven, maar niet zo!
Dit meisje heeft super mooie foto's van haar paard op ons haf forum, waar vele van jullie niet opkunnen, dat mij ook overtuigd dat ze degelijk met haar haf kan omgaan! ongeacht jullie antwoorden.

Verder ben ik het ook met vele eens dat ze langer mag zitten, van het bit zelf heb ik geen idee, ik rij/of ken dit bit niet.
maar jullie lijken wel papegaaien! dat ieder wat opvalt en het zegt is ok, mits een fansoenlijke manier! maar 4 pagina's hetzelfde zeggen, en soms nog eens op een héél grove manier? Als ik de TS was zou ik er een slotje opzetten, kwaad/verdrietig worden, en te koppig worden om nog een foto erop te zetten! Want ja, what's the point? Je wordt enkel afgekraakt? (zou het in mijn ogen zijn!)
zeker met zo typische topic's als deze gequote!

Maar als je haar nu (zoals toch sommige onder jullie gelukkig doen) fantsoenlijke en degelijke uitleg geven, haar wijzen op de punten die ze fout doet, en haar ook vertellen WAAROM je beter deze kunt veranderen..
dan :
* Weet de TS tenminste waarom het fout is
* Weet ze wat ze fout doet
* én weet ze hoe ze deze kan vermijden in de toekomst en kunnen jullie haar helpen om beter met het bit om te gaan... daarvoor hoef je haar helemaal niet af te kraken en ik wil wedden dat je jezelf er ook beter bij gaat voelen, want je kan denken; "ik heb haar geholpen, én haar paard geholpen" zoals vele kwade strevers hier zo erg mee inzitten!

Mijn commentaar:
commentaar is blijkbaar genoeg gezegt...
Verder kan ik je alleen meedelen dat (wat ik ook op het forum zei) je mischien in een afgesloten ruimte moet proberen te werken aan het bit, mischien iets lichter? bv een Pessoa bit? daar heb je standen op, en rij je eerst bv op het zwaarste stand, is ze braaf probeer je de tweede stand , is ze terug stout, dan weer zwaarste, tot je het kan afbouwen. Ik zeg je dit omdat ik op deze manier 2 hafjes van "zwaarste pessoa stand" naar een gewoon watertrensje heb kunnen rijden op een half jaartje tijd. Geef de moed niet op als het niet onmiddelijk lukt, je paard moet leren overstappen, leren dat hij op een kleinere druk ook kan voelen wat je bedoeld, en dat hij geen reden hoeft te hebben om zijn mond hard te maken en de pijn te onderdrukkken, je zal zien langzaam maar zeker! gaat het beter gaan. Iedereen heeft dallen, en het leuke ervan is dat hafjes bergpaardjes zijn, en dat je er wel uitkomt Knipoog we steunen je hierbij!

xx WoestLover op het hafforum

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:46

dit kon je verwachten met zulke rijfoto's...

queenie_evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:47

heei meis, je hebt een lieve en mooie pony onder je kont!!
je moet alleen wat aan je rijstijl sleutelen zodat het voor jullie beiden leuker wordt om te rijden...
zoals al gezegt een paar gaatjes langer in de beugels, ik zat vroeger ook altijd kort en kon echt niet lang zitten, maar toen heb ik botten gaan kopen en had ermee gereden maar dat ging niet, omdat ik zo kort zijn en mijn been niet kon bewegen, dus miss is rijden met gympjes niet zo'n goed idee als je wilt vermijden dat je je hakken optrekt.
als je voelt dat je pony sterk wordt ga dan eens goed in je zadel zitten, maak je zwaar, en probeer je pony te kalmeren met zit en stem... ik zou zeggen blijf even van je teugels af.. hoe harder jij trekt hoe harder zij pijn heeft en zal willen weglopen. je moet je pony wijs kunnen make dat zij niet bang moet zijn om een tempo terug te komen of om te vertragen... een pony waar enkel een ga op staat en geen rem is voor jou ook niet prettig.. als je je pony op je zit kan leren kalmeren en terugkomen heb je je sterk bit helemaal niet meer nodig en kan je met een zachter bit gaa rijden, je zal dan zien dat ook jouw pony zal beseffen dat dit minder pijn voor haar is, en dan kunnen jullie vooruitgang boeken, samen genieten van het rijden...
ik hoop dat je je niet laat afschrikken door de vele reacties maar dat je er gewoon van leert en dat jij en je pony een andere "betere" manier van rijden kunnen vinden samen... nog veel succes...

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:49

@ Woest, jij geeft zelf toe dat je het bit niet kent, en kenners van het bit reageren boos. Misschien moet je je nu gaan afvragen of er niet iets onzettend gemeens in die paardenmond hangt, en dat daarom iedereen zo boos reageert.

unfearlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:50

Ik vind ook wel dat je een beetje te sterk in je hand bent en al helemaal met zo'n scherp bit.

Ik weet dat er nu wel genoeg over gezegt is maar mischien kun je ook is wat van andere mensen aan nemen ipv alleen je ''zelf'' of de ''oude eigenaar''.
En de pony reageer ook niet voor niks zo sterk en dat ie niet wil ontspannen maar daar is altijd een reden voor..

verder wens ik je veel plezier met de pony en ik hoop dat je wat naar deze bokkers gaat luisteren.
en owjaa ik zou je beugels 1 of 2 gaatjes langer maken we zijn immers niet in het bos, maar in de buitenbak Knipoog

groetjes!