Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
binnen stelling rijd je door richting schouderbinnen waards te rijden dan krijg je vanzelf het gevoel je doet net of je gaat van handveranderen maar houd met je binnebeen tegen.

Goofy44 schreef:Je zou twee vragen kunnen stellen:
1/. welk probleem denk je met contra stelling op te lossen, of wat is het positieve effect ?
2/. welk effect heeft contra stelling op het paard in het nekgebied en in de rest van het lijf als het paard gebogen is. Het paard is dan gesteld tegenovergesteld of contra aan de buigingsrichting. Wat gebeurt er bij het paard ? Is dat wat je denkt dat er gebeurt, echt wat er bij het paard gebeurt ?
) Spot schreef:__elise__ schreef:binnenbeen aangesloten houden.
en je binnenhand iets van de hals af. af en toe heeft ze niet erg zin en leg ik me hand bijna op me knie. ze loopt dan wel mooi.
Dit zou ik dus nooit doen.
bambam99 schreef:Goofy44 schreef:Je zou twee vragen kunnen stellen:
1/. welk probleem denk je met contra stelling op te lossen, of wat is het positieve effect ?
2/. welk effect heeft contra stelling op het paard in het nekgebied en in de rest van het lijf als het paard gebogen is. Het paard is dan gesteld tegenovergesteld of contra aan de buigingsrichting. Wat gebeurt er bij het paard ? Is dat wat je denkt dat er gebeurt, echt wat er bij het paard gebeurt ?
Ik kan alles volgen (en onderschrijven) wat je hier verteld, maar graag je mening over renvers, imo 1 van de oefeningen die geen hond meer rijdt, laat staan instrueert; maar nog steeds een erg nuttige!
Citaat:Goofy zegt dat contrastelling naar buiten zonder buiging slecht is, (....)
Citaat:Correctie:
Stelling is buiging van neus tot staart naar links of rechts. Niet alleen de hals dus.
Buiging is wanneer het paard de hoek in de achterbenen kleiner maakt.
Goofy44 schreef:Bij een rechtgaand paard....
en doet dit vooral met de benen en slechts zeer licht, zo constant mogelijk teugelkontakt.