Foto's van paarden @ work op Slipjacht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Si_monee

Re: Foto's van paarden @ work op Slipjacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 18:09

zeker in de springsport gaat toch ook niet iedereen altijd goed mee? dat is gewoon pure de sport!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:09

En alle bovenstaande punten, betekenen nog steeds dat ze het leuk vinden hoor Haha!. Als een paard wat ziet en hij vind het NIET leuk, gaan de oren juist naar achter en krijg je het wit van de ogente zien.
En daarbij kan ik me niet voorstellen dat de paarden niet staan te trappelen om een rondje over het veld te crossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:13

Ezumii schreef:
En alle bovenstaande punten, betekenen nog steeds dat ze het leuk vinden hoor Haha!. Als een paard wat ziet en hij vind het NIET leuk, gaan de oren juist naar achter en krijg je het wit van de ogente zien.
En daarbij kan ik me niet voorstellen dat de paarden niet staan te trappelen om een rondje over het veld te crossen.

Oren naar voren betekent NIET altijd dat een paard iets leuk vind, als een paard op de foto ergens met oren naar voren staat hoeft dat NIET te betekenen dat hij het leuk heeft op dat moment, hij kan net zo goed afgeleid zijn bijv.
En een paard dat iets niet leuk vindt hoeft dat ook niet altijd op de manier te laten zien die jij aangeeft, en nogmaals, mijn opmerking was alleen bedoeld om aan te geven dat ik het er niet mee eens ben dat die ene foto van Bolhvj laat zien dat het paard het leuk vindt.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:14

En ik ben het er wel mee eens, ik zie geen angstig of boos paard Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:14

Bolhvj schreef:
zeker in de springsport gaat toch ook niet iedereen altijd goed mee? dat is gewoon pure de sport!

Dit is dus echt je ergens onderuit l*llen he Nagelbijten / Gniffelen
Ik zie in de springsport NOOIt mensen hun paard boven de hindernis zo erg tegenwerken als je hier zo vaak ziet- en bovendien praat het 1 het ander nog niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:15

Ezumii schreef:

Dus?

Ik toch ook niet?

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:16

ik vind de sport niet echt kunnen, vooral met z'n konijntje en dan met die honden. En tja het springen....
Wel grappig zo op straat met die uniformpjes Tong uitsteken

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:16

WildWings schreef:
dierfysio schreef:
neem nou maar van mij aan dat die paardne echt graag meegaan op jacht, dat ze het een groot feest vinden.
ze staan allemaal te trappelen als het zover is: joepie, joepie, we mogen weer! Lachen

als je er anders over denkt: ga dan eens kijken voordat je oordeelt. no offence offcourse Haha!

Euhm, ik weet niet waar dit nu ineens over gaat.. ik zeg alleen dat de foto die bolhvj liet zien net voor mij dus echt geen plezier uitstraalt en dat de ruiter ook slecht zit.

nou, je had het er toch over dat het geen plezier uitstraalt, en dat het paard het niet leuk zou vinden?
ik heb andere ervaringen, en ben vaaaak meegeweest.
vind het altijd zo jammer als mensen gelijk iets afkraken zonder dat ze het zelf meegemaakt hebben.
dus ik leg jou en de rest hier even uit, dat die beestjes het ECHT wel leuk vinden. zie het als een flinke buitenrit, met allemaal vriendjes erbij, wat honden (vinden meeste paarden ook prima) en leuke natuurlijke hindernissen.
die dieren worden bij terugkomst allemaal heerlijk vertroeteld. luxe vervoer vaak, de mooiste vrachtwagens met stromend water (tegen vuile benen etc). nee, echt te klagen hebben ze niet lijkt me.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:17

fiandor schreef:
ik vind de sport niet echt kunnen, vooral met z'n konijntje en dan met die honden. En tja het springen....
Wel grappig zo op straat met die uniformpjes Tong uitsteken

even lezen, joh: heb al tig keer gezegd dat het GEEN konijn is, maar een KOEIEPENS (al dood, slachtafval, gebruiken wij mensen niet, honden eten nou eenmaal vlees, niet zielig, koe heeft vast een goed leven gehad, -ga zo maar door-). Haha!

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:21

o sorry Bloos
En je weet toch nooit zeker of die koe wel een goed leven heeft gehad? Duivel
Nog vind ik de sport niet kunnen! Er wordt toch niet altijd een koeienpens gebruikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:21

dierfysio schreef:
nou, je had het er toch over dat het geen plezier uitstraalt, en dat het paard het niet leuk zou vinden?

Ik heb volgens mij nergens gezegd dat het paard het niet leuk zou vinden, lees nou maar eens goed terug wat ik heb gezegd.

Want ook verder vind ik jouw reactie nergens over gaan, je doet alsof ik ites heel anders heb gezegd dan ik zei.. Ik had het over de foto die bolhvj plaatste waarvan ze zei dat het 'duidelijk plezier uitstraalde bij dier en mens', en ik vond dat absoluut niet- niets meer.

Verder zeg jij dat de dieren niets te klagen hebben- ik denk van wel, aan de foto's en filmpjes te zien. Ontzettend veel ruiters (en meer dan bij een dressuur of springwedstrijd) werken hun paard tegen.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 18:24

WildWings schreef:
Ezumii schreef:

Dus?

Ik toch ook niet?

Dan betekent het toch ook niet dat het paard bang is of boos dus het verschrikkelijk vind! al die paarden worden enthousiast net wat ze zeggen. Op het begin kon geen 1 paard stil blijven staan trappelen enz. Ze werden helemaal enthousiast van die sloten enzo. Dan is het paard niet boos en niet angstig vind ik dan. Dus zie ik niet iets om te kunnen oordelen dat het paar het niet leuk vind

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:25

Over het algemeen *uitzonderingen daar gelaten!!* kunnen jachtruiters gewoon niet rijden.
Dat is al lang bekend. Is ook duidelijk te zien op de foto's.
Gewoon om te janken zoals de meesten achter blijven..

Misschien eens een SGW-cursus volgen?
Dan hebben de paarden er ook weer meer plezier in, want het kán heel leuk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:26

Bolhvj schreef:
Dan betekent het toch ook niet dat het paard bang is of boos dus het verschrikkelijk vind!

Dat zeg ik toch ook niet Verward

Jij bent degene die roept dat een foto veel plezier uitstraalt, ik zeg dat ik at niet zie..

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:27

ja, eens. paarden zijn absoluut niet bedoeld om op te rijden. maarja, dat is nou eenmaal wat we ermee doen. (en dat houdt mij als dierenfysio weer fijn aan het werk, maar laten we daar maar niet over beginnen nu, he?).

als ik kon kiezen tussen jachtpaard zijn en een of twee keer per week van nov. tot april een fijne rit maken met allemaal vriendjes erbij, OF ik kon een gedrilled opgefokt dressuurpaard zijn wat iedere dag in de houding getrokken wordt, en ieder weekeind op concours moet.... nou: dan wist ik het wel! Haha! ik denk dat ik wel kan raden bij welke baas ik het dan beter heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:29

dierfysio schreef:
als ik kon kiezen tussen jachtpaard zijn en een of twee keer per week van nov. tot april een fijne rit maken met allemaal vriendjes erbij, OF ik kon een gedrilled opgefokt dressuurpaard zijn wat iedere dag in de houding getrokken wordt, en ieder weekeind op concours moet.... nou: dan wist ik het wel! Haha! ik denk dat ik wel kan raden bij welke baas ik het dan beter heb.

Ik heb amper gelezen wat hier staat, maar je gaat weer rare vergelijkingen geven, iets wat mensen wel vaker doen als slap argument..
Het 1 praat het ander nog niet goed!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:32

ja, hoor, jij je zin.
een tip: het is wel zo netjes om EERST te lezen wat er staat, voordat je iets afdoet als 'slap argument'. dat staat namelijk nogal dom.... Haha!

ben dit gedoe trouwens beu. wens een ieder veel plezier met zeuren hier... echt bokt weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:34

dierfysio schreef:
ja, hoor, jij je zin.
een tip: het is wel zo netjes om EERST te lezen wat er staat, voordat je iets afdoet als 'slap argument'. dat staat namelijk nogal dom.... Haha!

Ik heb het nu gelezen, maar blijf bij wat ik heb gezegd, omdat je dingen gaat vergelijken die kant nog wal raken? Iedereen zou zijn paard goed moeten verzorgen en berijden, klaar.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:52

het is gewoon een FEIT dat deze mensen niet kunnen rijden.. Hoe je het ook went of keert.. Als je de filmpjes bekijkt, zitten ze niet in de verlichte zit,geven ze niet mee en lopen ze achter met de beweging van het paard. Iets wat je op een cross wedstrijd echt niet zo erg zal zien hoor!
Ik denk dat de paarden het best leuk vinden.. Maar springen met iemand op je rug die je tegen werkt is niet leuk/goed voor een paard. Dat is gewoon een feit! Hoe je het ook went of keert. Tuurlijk kan je een keer fout uitkomen.. Maar hier wordt fout na fout gemaakt. Leer eerst in de verlichte zit zitten.. ga dan een slootje springen. Dit slaat gewoon helemaal nergens op.

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:56

ja vind ik ook, het is toch geen grote moeite om een keer springles te nemen?? En daar heeft de ruiter en paard alletwee plezier van toch?

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:00

Mooi gezegd Nessah!
Met de SGW zie je dit indd niet zo voorkomen.
Vooral om de meesten die deze tak van sport doen, er voor trainen.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:24

Niet te geloofen dat er mensen zijn die dit leuk vinden...

(Sorry mijn mening)

hubbaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:52

Ik vind egt dat het verboden moet worden want voor de paarden si dit egt niet zo leuk hoor. die mensenn springen over dingen heen die je alleen kan springen als je er geod in bent en dat zijn ze niet. Ze zien die paarden gewoon als iets om een spelletje mee te doen echt van die vreselijke rijkeluis mensen die hun paarden meteen verrot slaan als ze de sloot niet overkomen omdat ze zelf keihard in de mond trekken Huilen dat kan je ook wel zien op 1 van die foto's dat die vent dat paard slaat terwijl dat paard niet eens de ruimte heeft.

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:56

Dan geloof je mij niet Lilian Clown Want mij lijkt het WEL gaaf. Althans, ik zou alleen aan een slipjacht mee willen doen, niet aan een gewone jacht! Dat vind ik iewat wreed voor het konijntje dat in stukken gescheurd wordt en met veel stress aan zn einde komt.
Veel actie en plezier zowel voor mens, hond en paard tijdens zo`n slipjacht...Hele middag voluit kunnen gaan, nou mij trekt het wel!
Natuurlijk is de houding van de meesten niet om over naar huis te schrijven. Het zou inderdaad beter zijn als ze daar wat aan gingen doen. Maar om daar nou zo`n discussie van te maken..pff beetje overdreven!

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:02

Ja idd dat mensen dit kunnen doen.
Niet normaal Ach gut