sanne83 schreef:Nadya schreef:
Mijn relatie met mijn paard is redelijk bevestigd, hoor, maar mijn jonge, af en toe eigenwijze ruin is echt niet gemaakt voor voerbeloningen en het wordt ons ook afgeraden. Ik heb trouwens alle tijd voor het leerproces. Ik heb liever dat het dan ietsje langer duurt, dan dat ik een paard heb met lastige gewoonten, die ik weer af moet leren. Voorkomen is beter dan genezen en bovendien leert hij naar mijn idee snel genoeg.![]()
Ik snap je helemaal hoor, deed ook al jaren nh zonder voedselbeloning. heb ook een oude merrie, dus niet geheel vergelijkbaarM'n paard vind gymnastiserende oefeningen gewoon moeilijk, met een brokje bij een extra goed pasje, net iets beter inbuigen, net iets meer proberen etc wil ze gewoon zelf graag die oefeningen doen, en doet ze net iets beter haar best
Hihihi
, ja, een oudere merrie zal wel iets gemakkelijker zijn met hapjes
. Mijn ruin is nog een erg speels en jolig typje. Maar wel een echte schat, hoor, die dol is op knuffelen, dus zo lukt het ook prima (hij leert nog lekker snel). Hij wordt van snoepjes gewoon erg vervelend en hij heeft nou eenmaal wat dominante trekjes zo nu en dan, die ik niet wil verergeren. Zit in zijn karakter, maar hij is ook een echte knuffelkous en doet niets met kwade opzet.