Ulko (fries) @t work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jillxnena

Re: Ulko (fries) @t work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 20:59

Dit was de laatste keer, dat ik op dit topic kom,, Reageer wat je niet laten kan, en ben ik zo onvriendelijk kom je fijn bij ons thuis de stal in en ga je kijke als dat dier zich goed voelt!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:01

Sorry hoor, maar als je niet tegen (terechte) kritiek kunt moet je geen topic openen Verward

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:15

Als ik bij je in de buurt had gewoond, had ik zéker gekomen om hem een keer te rijden (wat je op de vorige pagina zei).
Maar, als je het niet erg vind, neem ik dan mijn eigen trensje mee, trek ik rijlaarzen aan, een cap op, haal de martingaal eraf (of in ieder geval losser) en laat ik hem op zijn eigen benen lopen, in plaats van in zijn mond te hangen.

Sorry, ik vind dit echt geen gezellig beeld geven Niet gemeen bedoelt, maar je verpest echt de plezier in het rijden voor zo'n paard. Je hoeft niet lang te wachten voordat ie echt niet meer voor je wil lopen, of bokkend en rennend door de bak gaat, omdat hij je niet meer wil dragen.
En dan geef ik hem groot gelijk ook Clown

Je houding op de pony's is een stuk beter, en ik snap niet waarom je de foto's van Ulko hier hebt geplaatst, want je kan van te voren 100% zeker zeggen dat je hier negatieve reacties op krijgt.
Als je dat niet had verwacht, zou ik je aan raden eens wat meer naar de HAW-topics hier kijken van mensen die wel weten hoe het moeten, eens naar wedstrijden te gaan kijken, of je wat meer inlezen over het wezen: paard.

Als ik jou was, zou ik lekker op je pony's blijven rijden, en voor de fries misschien iemand zoeken die er wel op past, en die hem wel goed kan rijden Lachen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:23

hey, dit is lachen, krijgen de andere mensen die madam kritiek hebben gekregen nu ook emails dat ze hun paard mishandelen?
Afzender was jillxnena, dat mag duidelijk zijn. Duivel
Citaat:
Mijn mening is: Met sporen rijden is het zieligste dat ik ooit gehoort
heb!! Sporen zijn voor mensen die geen been kunne hebbe! Leuk hee Zeuren??
Vind ik ookal,, Dat je domme opmerkingen moet geve vind ik echt niet erg,
maar kijk eerst naar jezelf en doe het op een 'volwassene' manier zei je
tegen mij , doe het zelf dan ook!

Dankjeee,
hoije

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:35

Nou, da's dan lekker om te horen dat 'wij, sporenruiters' nooit benen zullen hebben Ach gut

Hihi, nee, flauwe opmerking. Jammer dat het er niet echt volwassen aan toe gaat in dit topic (van de TS uit, bedoel ik dan)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:46

als ik eerlijk mag zijn ,de boel ziet er vreselijk gefrustreerd uit, voor het paard nog erger als voor de ruiter..

mijn tip?
stop met dit paard,en ga naar de manege?!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:49

Ooh zij is echt domm Ach gut.. Onzin dingen plaatsen bij ander die hier reageren! Haha.

Hallo kijk zelf eens even goed, wát vind jíj hier dan van? Vind jij het er vriendelijk en verantwoordelijk uitzien? Als die fries zo vervelend of iets is, doe dan op zn minst een CAP op en trek normale LAARZEN of CHAPS aan! Knipoog

Dank u..

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:01

Snackie schreef:
mijn tip?

AMEN Afgod

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:20

Kom op nou..
ok, het ziet er niet geweldig uit.. maar na 1 keer weet ze het toch ook wel? Ik ben het eens met het gegeven commentaar, maar moet dat nou zo gegeven worden?
Het lijken net bevelen, zo zou ik ze ook niet graag ontvangen.
Ik weet zeker dat zij het beste met de paarden voor heeft en hoop dan ook dat ze naar dit commentaar luisterd. Maar om dat er nou zo in te wrijven is toch niet nodig?
Ik ben van mening dat je het ook gewoon op een normale manier over kunt brengen.. en zo niet bestaat er zoiets als een kruisje.
Ik ben ook van mening dat het er niet geweldig uitziet.. Maar na 1/2 keer gezegd te hebben is dat toch ook wel genoeg lijkt me zo?
kijk nou eens.. 4 pagina's met alleen maar hetzelfde commentaar.
Nouja, ik wil alleen nog kwijt dat het een hele leuke fries is en ik hoop dat je wat met het commentaar doet. En jullie komen er zeker wel hoor Knipoog Verder niks meer te zeggen..
(lang verhaal Nagelbijten / Gniffelen Bloos)

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:37

_Martine_ schreef:
Snackie schreef:
mijn tip?

jammer dat je niks met alle adviezen doet lijkt me wel verstandig
als ik naar je foto s kijk en wat dat betrft ben ik het eens met
wat hierboven staat (verder commentaar ga ik niet geven want dan blijven
we in herhaling vallen)

en onthou goed : we hebben allemaal fouten gemaakt maar de bedoeling is
dat je er van leert

dus gooi je kont niet tegen de krib en ga wat met de adviezen doen
dan wil ik heel graag weer foto s zien

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:52

Het is erg jammer dat je niet naar het commentaar wil luisteren, want er zitten erg goede tips tussen.

Benen lang maken en netjes zitten is het belangrijkste.

De opmerking van 'normaal spring ik' slaat nergens op, want dressuur is je basis. Heb je die basis niet, dan kan je ook geen net parcourtje rijden.

Ja ik heb ook in je andere topics gekeken en dat zag er iets beter uit. Alleen zie ik in het filmpje met ik geloof didi dat je alleen maar loopt te trekken. Ik zie daar geen parcourtje in. Je rijdt de hoeken in door maar gewoon aan je buitenteugel te trekken. Tsjah...

Het bit wil ik geeneens commentaar over geven evenals over de martingaal... Verdrietig

Ik ga niet oordelen over of je onvriendelijk bent tegenover paarden. Alleen heb ik het over je manier van rijden in ieder geval op deze fries, die is namelijk niet eerlijk t.o.v. het paard.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 00:20

jillxnena schreef:
Echt Concorde,, Kom jij eens op hem rijde en laat je eens zien als jij hem beter rijd! Ja ik kan zeker tegen kritiek, maar wel op een juiste manier!

Ik ben dan wel geen Concorde en ik weet niet waar je in limburg woont, maar ik zet me er graag op!! Ik wil hier niet mee zeggen dat ik 1 of andere Anky ben want ik heb ook zo mijn gebreken, maar het zal er wel beter uitzien.
Het ziet er gewoon niet uit, zorg eens dat je laarzen aan trekt dan word je been langer en leg je hem niet zo naar achter, dat is handiger voor jou, je kan hem beter aansporen en het ziet er netter uit , doe een cap op en schoenen aan dat is ook 10x zo veilig.
Je zegt dat je maar 1.40 bent, dat vind ik geen excuus, dan moet je je maar niet op zo'n groot paard zetten. Blijf lekker bij je pony's maar laat dit dan aan andere mensen over.
Over het tuig hebben anderen al gepraat en daar ga ik ook in mee.
Als dit foto's van 2 jaar terug zijn ben ik benieuwd hoe het nu gaat.
Ik heb je GePMt zodat je deze post toch ontvangt en ik ben benieuwd wat je reactie hier op is.
Je vat alles wel op als Kritiek maar al deze kritieken zijn tips. Je vraagt er toch naar?
Dus krijg je ze ook.

Groetjes

*edit: iets weggehaalt

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 01:06

Helaas kom ik totaal niet uit de buurt, maar ik was er anders echt met alle liefde eens op geklommen, en dat meen ik serieus! Ik ben ook zeker geen Anky maar het zou iig niet de eerste Fries zijn die ik onder m'n kont krijg en ik durf er een wedje op te leggen dat ik 'm een stuk fijner aan het lopen krijg. Vergis je niet tegen wie je het hebt, ik ben lang geen prof maar wel regelmatig handelspaarden (door)gereden.
(al is dat dan weer niet helemaal eerlijk, want ik rijd nu natuurlijk een stuk beter dan op m'n 13e, al reed ik toen ook een jonge Fries en dat zag er beter uit dan hier)
Maar daar gaat het toch helemaal niet om? Je hebt wat dat betreft altijd baas-boven-baas, de één is hier weer een beetje beter in, en de andere daarin.
Volgens mij was jouw manier van omgaan met kritiek het probleem, nog niet eens zo het rijden.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 03:24

Kind, wat zou jij een stres hebben achter je pc aan je reackties te zien!

Dit ziet er inderdaad niet vriendelijk uit. Ik zou zeggen gooi alle zooi eraf, controleer of het zadel goed licht. en kwa houding is alles al gezecht.

Een ding vraag ik me af, waarom heb je schouderbinnenwaarts aan het oefenen als er nog niet eens een goede basis is? Sorry meis maar ik kan me hier onwijs kwaad om manken, een fries is zowiezo een stuk stugger met spieren etc.

Ga eerst eens zorgen dat die recht is, je hand volgt en dat je verschillende overgangen netjes af kan maken, en tempowisselingen kan rijden voor dat je uberhaupt aan schouderbinnenwaarts denkt!

Die nikies, ik kan me nog onwijs goed herrineren dat ik ook altijd zo reed. Vond ik wel wat hebben, totdat ik iemand ook met nikies van het paard zag vallen en die dus volledig vast zat in de beugels.

Daarnaast had ik eerder ook een houding zoals jij nu hebt Lachen was ook springruiter, Ik heb dressuurlaarzen aangeschaft voor beter beenligging, en zit nu dus ook doormiddel van de beugels wat langer te doen kaars maar dan ook kaars recht (goed daarr ook wel eenhalf jaar militaire training aan vast gezeten haha)

Doormiddel van het rechtzitten leer je pas echt hoe je je paard moet aanvoelen, en krijg je het ook in je hoofd op welke manier je dingen moet oplossen, omda je het paard gewoon erg goed aanvoelt.
Mijn tip is ook Stop met dit paard, Ik vind het voor het oog ook geen mooie combinatie en het zwaar het idee dat die veel te sterk voor je is en dat je daarom alleen maar sterk trug werkt! Zo krijg je gevechten die je doormiddel met een goed voorwaartse gang kunt voorkomen. Nu hou je hem waarschijnlijk onbewust alleen maar tegen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:33

ChingYi schreef:
Kom op nou..
ok, het ziet er niet geweldig uit.. maar na 1 keer weet ze het toch ook wel? Ik ben het eens met het gegeven commentaar, maar moet dat nou zo gegeven worden?
Het lijken net bevelen, zo zou ik ze ook niet graag ontvangen.
Ik weet zeker dat zij het beste met de paarden voor heeft en hoop dan ook dat ze naar dit commentaar luisterd. Maar om dat er nou zo in te wrijven is toch niet nodig?
Ik ben van mening dat je het ook gewoon op een normale manier over kunt brengen.. en zo niet bestaat er zoiets als een kruisje.
Ik ben ook van mening dat het er niet geweldig uitziet.. Maar na 1/2 keer gezegd te hebben is dat toch ook wel genoeg lijkt me zo?
kijk nou eens.. 4 pagina's met alleen maar hetzelfde commentaar.
Nouja, ik wil alleen nog kwijt dat het een hele leuke fries is en ik hoop dat je wat met het commentaar doet. En jullie komen er zeker wel hoor Knipoog Verder niks meer te zeggen..
(lang verhaal Nagelbijten / Gniffelen Bloos)

Goh als je toch zo goed weet wat voor commentaar er de afgelopen pagina's is geweest weet je ook dat de TS ámper iets met het commentaar doet of er vreemd op in gaat Knipoog
Bokt wrijft er niet zómaar iets in, alleen als er een goede reden voor is!!!!

jillxnena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 17:16

Mensen, ik kan zeker tegen kritiek maar wel op een juiste manier, niet op een 'bokt' manier, maar lees eens de tekst. En die martegaal is zeker niet te klein, maar dit kwam omdat er op dat moment geen platsic dingetje voor zit zodat die niet schuift,, Daarom leek dat zo.. En met cap rijden is mijn eigen risico daar heeft niemand wat over te zegge, Schoenen, hebbe jullie ook niks mee te make, mag je zeker kritiek opgven, maar als ik dat fijner vind rijden, dan rij ik daar mee, Ik ben toch thuis,,?? Op een manege heb ik zoiezo laarzen aan, en kom op 2 jaar geleden reden jullie ook niet zo hoe nu! En ik weet toch ook dat ik te klein ben voor paarden, en zeker mogen jullie tips geven, maar ik wil hier alleen mee zeggen dat ik het niet leuk en terecht vind op de manier hoe jullie het doen. En dat van dat bokke is niet waar wat iemand zei dat hij dat zou gaan doen, Jullie kennen het paard niet, Je moet kritiek geven op de stijl hoe iemand rijdt niet op het paard want die kennen jullie niet. Morge rij ik nog eens en dan rij ik wel eens op hoe jullie het willen zien, Kijkt iedereen dan even dit topic? Dan kan ik het laten zien. Dankjewel voor het lezen en ik weet dat jullie het niet slecht bedoelen maar het is gewoon niet leuk meer op deze manier.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:31

Als dit 2 jaar geleden is, waarom zet je ze nu dan op bokt?? Zonder vergelijkingsmateriaal? Had je beter recentere foto's kunnen plaatsen, nu je (neem ik aan) vooruit bent gegaan. Of beiden, zodat het te vergelijken is. Als jij daar 1.40 m was, is t trouwens wel een klein maatje fries denk ik....

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:34

Het had veel netter gekunt, maar alle commotie rond een paard netjes houden... Ik ben het daar wel en niet mee eens. Als de ruiter op een vies paard wil rijden, moet hij/zij dat lekker zelf weten. Ik doe daar niet aan mee. Ik vindt het wel zo fatsoenlijk dat je een paard gewoon poetst en netjes optuigt als je gaat rijden. Over je schoenen en cap zal ik maar niet verder gaan. De gevolgen zijn niet te overzien als er iets met je gebeurd.

jillxnena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 17:48

maar kijk, het was winter, en k heb hem wel gepoetst

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:15

Ik zal zeker kijken naar de nieuwe foto's! Ben erg benieuwd. Ik vind het fijn dat je nieuwe foto's neer zet! Ik zal er ook zeker objectief naar kijken!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:23

jillxnena schreef:
Ja ik heb les, En jullie hebben wel allemaal praatjes, maar zelf rijden jullie ook niet als anky;)

Nou toenvallig wel! Ik BEN Anky

Rolleyes
Leer eerst even normaal te reageren, en ga dan foto's plaatsen.
Ik heb ook vaak zat Commentaar gehad, waarvan ik dacht Jezus
hou je mond toch! Maargoed dat krijg je op een forum.. en wees is
redelijk tegenover jezelf, Vind jij dat er goed uitzien Lachen ?
Ben benieuwd naar je antwoord Knipoog

en o,ja je hoeft niet bang te wezen dat mensen je topic voorbij lopen..
Ik denk dat iedereen op bokt het topic al wel heeft gezien Clown

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:35

Liins schreef:
jillxnena schreef:
Ja ik heb les, En jullie hebben wel allemaal praatjes, maar zelf rijden jullie ook niet als anky;)

Nou toenvallig wel! Ik BEN Anky

Rolleyes
Leer eerst even normaal te reageren, en ga dan foto's plaatsen.
Ik heb ook vaak zat Commentaar gehad, waarvan ik dacht Jezus
hou je mond toch! Maargoed dat krijg je op een forum.. en wees is
redelijk tegenover jezelf, Vind jij dat er goed uitzien Lachen ?
Ben benieuwd naar je antwoord Knipoog

en o,ja je hoeft niet bang te wezen dat mensen je topic voorbij lopen..
Ik denk dat iedereen op bokt het topic al wel heeft gezien Clown

Ben ook benieuwd naar d´r reactie. Ik zal m´n ellelange oordeel hier niet meer neerzetten, ik denk dat het algemene advies nu wel duidelijk is. En ik geloof er helemaal nix van dat dat 2 jaar geleden was, anders zou je die foto´s nu echt niet posten. En al zou je dat doen, zou je minstends in je topic erbij hebben gezet dat het de foto´s 2 jaar geleden zijn gemaakt. Hoe oud is je Fries nu? Prachtig paard, dat wel.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:49

Moderatoropmerking:
Ik kom hier ook maar eens even een kijkje nemen.

Aan de topicstarter:
Zou je zo vriendelijk willen zijn om wat minder aangebrand te reageren?
Als je foto's op HAW plaatst, dan mag daar commentaar op gegeven worden, zowel positief als negatief.
Als je alleen maar ohhhh en ahhhhh-reacties wilt ontvangen, dan is dit wellicht niet het juiste forum Knipoog

En dan meteen een reactie voor degenen die hier gereageerd hebben:
Uiteraard is het toegestaan om wat kritische kanttekeningen te maken, maar het is niet de bedoeling om iemand de grond in te boren. Ik snap dat de manier van reageren grotendeels te maken heeft met de geplaatste foto's en de manier waarop de topicstarter reageert.
Toch graag niet vervallen in een "schop de topicstarter"-topic Knipoog

Graag weer ontopic, gefundeerd rijtechnisch commentaar mag nog steeds geplaatst worden.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:57

wildchild, in haar prof staat dat die Fries nu dus 6jaar is, dus deze foto's moeten dus zijn genomen toen de fries 4 jaar was ..

Ikkuh_Rolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:59

Ik vind het er een beetje slordig uitzien.
Sorry.