[FILM]Shine kür op muziek Z1 + gewone proef

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bambi76

Re: [FILM]Shine kür op muziek Z1 + gewone proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:02

Als er een aap van een jury zit kan je er ook een 5 voor krijgen dus een cijfer van een jury zegt mij niet zoveel. (niet rot bedoeld, maar dat begrijp je neem ik aan wel). Knipoog
Oke dat was schoudervoor..oke dan is het helder!

Succes verder iig met dit paardje

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 19:06

florislover schreef:
die laatste 2 filmpjes zijn op de arinda's hoeve of zo gemaakt toch.. Tong uitsteken

Klopt ja!

bambi76 schreef:
Als er een aap van een jury zit kan je er ook een 5 voor krijgen dus een cijfer van een jury zegt mij niet zoveel. (niet rot bedoeld, maar dat begrijp je neem ik aan wel). Knipoog
Oke dat was schoudervoor..oke dan is het helder!

Succes verder iig met dit paardje

2 juryleden, 2x SB en 4x een 7! En de gehele protocollen stonden vol cijfers waar ik me erg goed in kon vinden (en er stonden ook écht dikke onvoldoendes op Knipoog ). Ik probeer de SB juist altijd wat 'smakelijker' te houden, hoe vaak zie je niet dat paarden bijna overdwars worden getrokken en dat dat dan iets moet zijn wat op SB lijkt (idem met de travers trouwens). Daarnaast was de SB over de middellijn en is dat een moeilijke hoek om zo op de film goed te kunnen zien. Maar als ze meer gedragen waren met nóg meer buiging terwijl het paard wél op 3 sporen blijft had er vast een 9 of een 10 gestaan idd Haha! ?!

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:12

Je kan ok een goede jury hebben zitten daar gaat het niet om, ik meet het resultaat niet aan een cijfer van een jury lid, ik zie wat ik zie.
Heel veel SB wordt niet goed uitgevoerd paarden die gewoon en dat valt met name op op de middenlijn gooien hun kont naar buiten en dat is dan een SB hebben totaal geen LB en zij niet gedragen. Ik zou hem graag net wat meer gebogen om je binnenbeen zien..net iets meer uit de schouder weggezet dat voorbeen. Maar dat wordt vaak latiger als een paardmet spanning loopt en nog niet volledig gedragen is. Ja dan krijg je indd een 9 oid. We streven naar perfectie toch? Haha!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 19:15

bambi76 schreef:
Ja dan krijg je indd een 9 oid. We streven naar perfectie toch? Haha!

Ja, tot in het reeële haha Haha! !

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:20

Remember schreef:
bambi76 schreef:
Ja dan krijg je indd een 9 oid. We streven naar perfectie toch? Haha!

Ja, tot in het reeële haha Haha! !

Reeël is het, want alles kan altijd beter Haha!

Meta321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:31

misschien is the bongo song van safri duo ook een aanrader om te mixen en dan op kur op muziek mee te rijde;)

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:33

Heel eerlijk gezegd vind ik dat de muziek ontzettend tekort schiet om jullie als combinatie in je waarde te laten of zelfs extra positief neer te zetten, zie je pb-box.

Shine was duidelijk heel gespannen maar ik vind dat je 'm super rondstuurt. Je gaat onverstoorbaar verder met je kür en een heet paard ríjden en op de muziek letten tegelijk is een hele klus. Chapeau!

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:36

bij K was er zeker iets te zien/?
maar verder super leuke kur Haha!

Lorsina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:38

Nou het is een leuke combinatie, maar in de proef te gespannen en te kijkerig, nog te weinig bespiering(moet vast goed komen Knipoog ) voor het Z.

Je benen zijn te druk, probeer deze stiller te houden dat scheeld al een heleboel en maakt de combinatie rustig en leuk om naar te kijken. Het is namelijk het beeld waar het nu om gaat, de combinatie niet het rijtechnische gedeelte Knipoog

Hopelijk kan je hier wat mee, ik rijd zelf ook in het ZZ.

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:43

Lorsina, heb je de rest van het topic wel gelezen?? Nors opkijken

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 19:46

sanne_ schreef:
Heel eerlijk gezegd vind ik dat de muziek ontzettend tekort schiet om jullie als combinatie in je waarde te laten of zelfs extra positief neer te zetten, zie je pb-box.

Shine was duidelijk heel gespannen maar ik vind dat je 'm super rondstuurt. Je gaat onverstoorbaar verder met je kür en een heet paard ríjden en op de muziek letten tegelijk is een hele klus. Chapeau!

Bedankt voor je pb en het compliment, je hebt reactie terug Haha! !

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 19:52

Lorsina schreef:
Nou het is een leuke combinatie, maar in de proef te gespannen en te kijkerig, nog te weinig bespiering(moet vast goed komen Knipoog ) voor het Z.

Je benen zijn te druk, probeer deze stiller te houden dat scheeld al een heleboel en maakt de combinatie rustig en leuk om naar te kijken. Het is namelijk het beeld waar het nu om gaat, de combinatie niet het rijtechnische gedeelte Knipoog

Hopelijk kan je hier wat mee, ik rijd zelf ook in het ZZ.

Lorsina schreef:

Zeer ervaren M amazone in zowel de dressuur als de springsport

Ahum, wat is het nou Vork ?! En dat iemand ZZ rijdt heeft voor mij geen meerwaarde bij een opmerking over wiebelende benen die zelfs mijn oma nog opvallen Schijnheilig !

Ennuh, te weinig bespiering? Dit was van de zomer, denk zó'n 2 maanden vóór die kür Clown

Afbeelding

Ik denk dat je 'buffel' en 'rank/chique' door elkaar haalt qua type Haha! !

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:56

Over onrustige benen, als je aan de lange kant bent en dus met je benen onder je paard/pony uit komt heb je niks om je benen tegen aan de laten rusten en is het erg moeilijk om je benen stil te kunnen houden. Ik heb zelf het zelfde probleem bij mijn pony, als ik op een paard stap waar ik dus geen te lange benen voor heb, heb ik geen enkel probleem om mijn benen stil te houden.

Zit er verder wat gespannen uit maar vind dat het er verder in de normale proef niet rommelig uit ziet! Veel succes en hopelijk naar de RK!
Groetjes Cleo

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:03

Ik zit even onder bambi haar account..

It is me, Michelle77

Ik heb net 1 selectie gehad en die ging boven verwachting goed, ik was 3e van de 14. Er mogen 4 naar de ZHK, dus moet er nog ff aan rijden. We doen ons best, al lag het nog niet in de planning dat het al zo goed zou gaan haha

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 20:06

cle0o_o0 schreef:
Veel succes en hopelijk naar de RK!

Ik ben al door Knipoog Go jij! Go jij! ! En eindelijk iemand die mijn wiebel-benen-dilemma begrijpt Vork !

Oh Michelle, ik dacht al haha, wat is dat nou voor een out-of-the-blue reactie Haha! ! Maar dan ga je op schema om door te gaan hè, gewoon bij de 1e 4 blijven eindigen nu Haha! !

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:10

Oh gefeliciteerd dan!! (ben blij dat ik niet hoef te selecteren!!)

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:13

ik ben het met cleo eens..over die benen.. ik zelf had dat ook altijd met mijn pony omdat ik daar te groot voor was..

voor de rest ziet het er goed uit Mirjam !
Die spanning nog een beetje laten zakken in de proef en het komt helemaal goed !

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 20:22

Wanneer moet jij weer Esther? Jij ging toch ook niet helemaal zonder spanning door de baan daar? Het is ook wel een 'enge' hal als je zag hoe veel paarden er de week ervoor (gewone proef) ook niet hier of daar een keer schrokken Ja!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:23

Wouw , ik hoop niet dat je elke keer in dat paard zijn buik port !
Jij MOET er wel eens gaan aanwerken om je voeten stiller te houden .
Eerst de ruiter fantsoenlijk én dan pas het paard
Voor de rest ziet het er goed uit . Het is een leuk paardje wat mooi oogt

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 20:26

Miss_Maya schreef:
Wouw , ik hoop niet dat je elke keer in dat paard zijn buik port !
Jij MOET er wel eens gaan aanwerken om je voeten stiller te houden .
Eerst de ruiter fantsoenlijk én dan pas het paard
Voor de rest ziet het er goed uit . Het is een leuk paardje wat mooi oogt

Clown , paard merkt er weinig van hoor dat ik wiebelbenen heb, ik kom er niet aan en al helemaal niet met mijn spoor (had eens moeten gebeuren in die kür, dan waren we linea recta óver het witte hekje naar de uitgang gevlogen denk ik Vork ). Misschien dat je even de reacties en antwoorden over de voeten door moet lezen Haha! ? Verder bedankt voor je reactie!

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:35

Heb de andere filmpjes nu ook gezien.
Super vind ik ze! Je hebt hem mooi aan het lopen.
Heeel mooi paard!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:01

He Mirjam, leuk om je kur nu te zien! Ondanks de spanning vind ik dat je het goed het opgelost, je bleef ondanks de haperingetjes toch goed op je muziek rijden, muziek vind ik goed passen. Ik had alleen het idee dat de muziek wel heel erg hard stond of niet?
Dat van de benen ken ik, ben zelf ook lang en rijd op een slank paard. Maar...toch een klein puntje van aandacht voor je. De middendraf kan volgens mij veel beter (refereer aan laatste filmpje), kwam mij een beetje gehaast over met te weinig verruiming (nu is de hoek van waaruit het is gefilmd niet de beste dus wellicht vertekent het). Het oefenen op het stil houden van je benen kan daar wel, denk ik, bij helpen en durf ook wat meer lengte in de hals toe te staan, al is het maar een paar milimeter.
Verder ziet het er toppie uit! Succes in februari straks! Volgende keer als je weer eens in Waspik bent, kom ik weer kijken.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:34

Zo Mir, ik heb m ook eens even bekeken omdat ik benieuwd was én omdat ik me afvroeg hoe het in vredesnaam mogelijk was dat je zoveel "kritiek" kreeg....maar ik snap t een klein beetje. Die kur gaat niet vlekkeloos maar goed zolang je t zelf als oefening ziet, komt dat vanzelf wel goed. Muziek is een smaak kwestie maar ik vind het goed passen!

Denk wel dat niemand de moeite heeft genomen om je proeven te bekijken want dan hadden ze het verschil duidelijk kunnen zien!!! Ik ben nog altijd jaloers op je supermooie zit en dat je enkels dan wat schommelen, lekker belangrijk!!!

Succes met de kampioenschappen!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 01:30

Remember schreef:
Clown , paard merkt er weinig van hoor dat ik wiebelbenen heb, ik kom er niet aan en al helemaal niet met mijn spoor (had eens moeten gebeuren in die kür, dan waren we linea recta óver het witte hekje naar de uitgang gevlogen denk ik Vork ). Misschien dat je even de reacties en antwoorden over de voeten door moet lezen Haha! ? Verder bedankt voor je reactie!

Verward
Op een paard dat écht snel aan het been is, kun je je benen niet zo bewegen hoor.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 11:04

karijn schreef:
Dat van de benen ken ik, ben zelf ook lang en rijd op een slank paard. Maar...toch een klein puntje van aandacht voor je.

Ha Karijn! De muziek stond idd hard, maar niet storend verder. Uiteraard zijn de benen een aandachtspunt, en de rest van de dingen die je opnoemt ook, want je hebt helemaal gelijk Knipoog !

Ey Daf! Leuk dat je ze ook even bekeken hebt, ik kom de 27e in S'hoven starten, ben je er ook dan?

Aimee schreef:
Verward
Op een paard dat écht snel aan het been is, kun je je benen niet zo bewegen hoor.

Maar ik raak haar niet, en op het moment dat ik drijf krijg ik daar gewoon reactie op Ja. Ik zie het maar zo, ze is aan die 'wiebel' gewend en reageert er niet meer op, maar ze is wel heel scherp op het verschil tussen 'wiebel' en drijven. Kwestie van gewenning.

En dan nog, ik zie altijd nog 100x liever 'onschuldige' wiebelenkels (ook al is het idd zéér storend voor het beeld), dan ruiters die systematisch écht aan het drijven zijn, achter elkaar met hun handen lopen te rommelen of zo'n hoofd dat in draf met doorzitten bijna tot in perfectie een kip nadoet (en dan weet iedereen wat ik bedoel Vork ). Daarnaast denk ik dat meer ruiters/amazones zich nog nooit op film hebben gezien dan wel, reken maar dat je schrikt hoor! Van iedereen kun je hele knappe foto's schieten, knappe filmpjes is een ander verhaal Haha! .

Is het storend voor het beeld? Ja...
Is het een aandachtspunt? Absoluut...
Is het oneerlijk tegenover het paard? Nee....