Wild paard (filmpje).

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: Wild paard (filmpje).

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:41

Jeetje, wat een sprongen komen daar uit, ik zou me echt dood schrikken!
En wat kan dat meisje goed blijven zitten zeg, echt super knap!! Ik had het geloof ik niet na gedaan Nagelbijten / Gniffelen Maar veel succes met opbouwen, heb je wel nodig volgens mij haha Clown

unner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:47

Whahaha, die heeft wel verstand van het verrassingseffect zeg! Dan schrik je je toch ook helemaal rot. Denk je even lekker rustig te gaan stappen.....

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:53

flinke sprongen zeg!!
je bleef wel netjes zitten vind ik

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:53

"Maar werklust moet je niet afstraffen. Het is al een straf genoeg dat ze eraf spring en hem op de grond in bedwang houd."
Ha ha ; noem je bokken werklust? Clown (dit is volgens mij gewoon frisheid -logisch natuurlijk )
Straft ze het paard door eraf te springen ? geloof je het zelf ?
Maar goed ,we houden er allemaal onze eigen ideeen op na !!! Knipoog

Even te aanvulling ,ik heb 5 jaar geleden precies hezelfde met een paard mee gemaakt ,(ook een pees blessure een met energie teveel )Toen we met haar begonnen hebben we haar elke keer wat rustgevende pasta op de tong gegeven en het langzaam ,toen ze wat meer in het werk kwam ,afgebouwd .(ik weet het, t'is een "paardemiddel " maar je moet wel eens wat) Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:19

Ik heb dat paard ruim 2 jaar gereden en die is bepaald niet tegendraads Als ie fris is kan hij wel een keertje bokken en dan is hij inderdaad watervlug. Maar als er een paard is met werklust dan is het deze wel.

Leuk idee dus dat je hem wilt opvoeden, maar ik denk dat het nu echt veel belangrijker is dat die pees eerst weer in orde komt.

Hij heeft een uitstekende opvoeding gehad dus als hij straks weer aan het werk mag komt het echt wel goed met hem.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 18:25

Over een paar weken gaan we naar Emmeloord voor controle en ga ik overleggen of hij aan de muisjes mag. Maar nogmaals, hij doet dit alleen heel af en toe als hij belast gestapt wordt.
Hij mag nog niet aan het werk en doet het alleen als hij erg fris is Haha!

En ik ben ontzettend trots op Marit dat ze Ko zo goed kan uitzitten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:26

ik vind dat ze het ook nog niet zo gek doet Haha!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 18:28

Marit is de vaste verzorgster van Kojack. Ik doe alleen zo af en toe wandelen en knuffelen etc, stap er alleen niet meer op Haha!

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:32

Ik dacht in het begin: Huh, er is toch niks aan de hand? Maar toen kwam het einde nog! Knipoog Je blijft goed zitten zeg! Verstandig van je dat je eraf sprong! Ja Lachen

weg123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:40

Bloos

Jah Kojack is echt een superpaard.
Ik stap er sinds juni op, ongeveer 3x per week.
De laatste tijd is hij heel fris, ook doordat het kouder wordt denk ik.
Ik heb de afgelopen maand er een paar keer afgevallen,
en je denkt dan gelijk aan zijn pees natuurlijk.
Ik sprong er nu ook inderdaad af omdat ik wist dat er nog een bok of sprong erachteraan kwam.
Het is voor Ko zijn been(en voor mij Tong uitsteken ) niet zo fijn als ik er weer afval en hij weer los rent.
Het was heel erg toevallig dat dit precies is opgenomen eigenlijk!
Maar voorlopig stap ik hem gewoon weer aan de hand, dan issie heel braaf!
Hij heeft 1x eerder losgerent
Laatst bijgewerkt door weg123 op 18-12-06 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:44

Ik hoop echt dat jullie hem weer goed krijgen Marit Ja

weg123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:45

jah ik hoop het ook!
Ik weet wel dat ik heel erg veel geluk heb met zo'n verzorgpaard Lovers

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:50

Mijn paard heeft vorig jaar een peesblessure gehad en na 7 maanden stappen mocht ik er ook weer op onder het zadel. Het was rond dezelfde tijd van het jaar (wisseling van temperatuur) en ze was net zo fris als jouw paard. Zelfde onverwachte bewegingen etcetc.. maar ik zou er nooit af springen. Dit zul je namelijk nog heel wat keertjes mee gaan maken. Een paard dat zo lang stil gestaan heeft en zo weinig mag zal dit blijven doen, voor je eigen gevoel sta je natuurlijk lekkerder op de grond, maar in mijn ogen was het helemaal niet nodig, ze bleef netjes zitten!
Mijn paard is natuurlijk jouw paard niet, maar ik heb haar geen muisjes gegeven, omdat je daar toch weer vanaf moet. Straks mag je een aantal rondjes gaan draven en dat uitbouwen enzo.. waarom wil je dan muisjes? Dat ie fris is kan je hem niet kwalijk nemen, gewoon een goede cap op Knipoog

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:57

Haha.. ik vin dhem echt grappig.. ze sprong er maar zo snel ze kon af Tong uitsteken

frenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:01

Nou Marit mijn complimenten hoe je bleef zitten, ik weet niet of mij dat zo had gelukt. En je sprong er op een mooie manier af.
Verstandig dat je er nu naast gaat lopen zou ik ook doen, het weer werkt nu ook niet mee.
Heel veel succes jullie twee, ik hoop dat ie gauw weer in orde is. Knipoog

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:37

Haha geinig filmpje hoor Tong uitsteken ,, Ze blijft er netjes op zitten, ik was er allang afgevallen denk ik zo Haha!
Netjes hoor!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:40

amaze schreef:
Heeft een van jullie ooit zelf een paard zadelmak gemaakt ?(of een jonge hond ,of zelfs een kind opgevoed Knipoog ) ........
Dan zul je weten dat het een kwestie van straffen ,maar vooral ook belonen is.
Als verkeerd gedrag "beloond" wordt (door eraf te springen als hij bokt );nou dan kan je er de donder op zeggen dat een paard dat heeeeel snel door heeft . Schijnheilig
(en natuurlijk moet je een van een peesblesure herstellend paard Ziek niet zulke bokkesprongen laten maken ; er zijn dan toch wel andere opties .......) Rolleyes

Rijd jaren jonge paarden in. EN honden heb ik ook
En 3 kids..

Nou vind het heel verstandig wat ze deed!!! Als hij straks weer bete rop de been is.Dan kan ze hem aanpakken
Dit is in voordeel van paard zelf en van de ruiter!!

niet laten maken Verward denk je dat hij een aan en uit knopje heeft. die ze aan heeft gezet voor het filmpje??
Hallo.
Dat doet ze niet express.. gewoon weer beginnend met werk.. tja dan kan je dit verwachten. Of je laat hem los lopen en verrotten ze hele poten weer als hij bokt en remt en omdraait etc..

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 21:03

"niet laten maken denk je dat hij een aan en uit knopje heeft. die ze aan heeft gezet voor het filmpje?? "

haha Haha! ;natuurlijk niet !dat moet je niet zo letterlijk nemen !

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:28

Marit, wat bleef jij super zitten zeg! En een goede beslissing om eraf te gaan!
Om erger (voor jou en voor het paard) te voorkomen!

Ko, mooi paard, jouw Ko Knipoog Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:32

Ik vind dat ze dit netjes heeft opgelost. Goed uitgezeten, het eraf springen, tja. Ik denk niet dat dit paard bokte om de ruiter eraf te werken, dus eraf springen zal het paard ook niet het idee geven 'hee, bokken = ruiter eraf = wat ik wilde = beloning', in mijn ogen. Zeker omdat dit paard kennelijk een blessure heeft vind ik het verstandig dat ze niet erop is blijven zitten toen het paard bleef springen. IMO is hier prima gehandeld Knipoog

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 23:45

WildWings schreef:
Ik vind dat ze dit netjes heeft opgelost. Goed uitgezeten, het eraf springen, tja. Ik denk niet dat dit paard bokte om de ruiter eraf te werken, dus eraf springen zal het paard ook niet het idee geven 'hee, bokken = ruiter eraf = wat ik wilde = beloning', in mijn ogen. Zeker omdat dit paard kennelijk een blessure heeft vind ik het verstandig dat ze niet erop is blijven zitten toen het paard bleef springen. IMO is hier prima gehandeld Knipoog

Amen!!! Knipoog

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 09:55

GoedeMorgen!!
Wat een spetterende filmpje..
En Marit en Mayo.. Jullie weten hoe Ko is.. dus Ik vind dat jullie het goed gedaan hebben!!!

Achjah.. wel weer eens iets anders van Miss Penny...Haha

Groetjes Maris

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:24

Maakt een diepe buiging voor Marit, echt super dat je dit kon uitzitten en dat je zo verstandig was eraf te springen..
Hem iets kalmerends geven zou ik ook niet doen, wat als je dan de eerste keer mag draven dan gaat ie ook uit zijn dak gaan, zo blijf je bezig met dat kalmerend spul.. En trouwens je hebt een super bijrijdster die dit kan uitzitten dus Tong uitsteken

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:31

Ze blijft super goed zitten hoor!
Dacht op het begin nog, deze titel is sarcastisch, maar haha. Haha!
Heel erg veel succes met de blessure.

Charley89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:10

Jeetje Haha die Marit Tong uitsteken .. wat kan die hoog springen zeg! Nagelbijten / Gniffelen

X Charlotte