En wat kan dat meisje goed blijven zitten zeg, echt super knap!! Ik had het geloof ik niet na gedaan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
amaze schreef:Heeft een van jullie ooit zelf een paard zadelmak gemaakt ?(of een jonge hond ,of zelfs een kind opgevoed) ........
Dan zul je weten dat het een kwestie van straffen ,maar vooral ook belonen is.
Als verkeerd gedrag "beloond" wordt (door eraf te springen als hij bokt );nou dan kan je er de donder op zeggen dat een paard dat heeeeel snel door heeft .![]()
(en natuurlijk moet je een van een peesblesure herstellend paardniet zulke bokkesprongen laten maken ; er zijn dan toch wel andere opties .......)
WildWings schreef:Ik vind dat ze dit netjes heeft opgelost. Goed uitgezeten, het eraf springen, tja. Ik denk niet dat dit paard bokte om de ruiter eraf te werken, dus eraf springen zal het paard ook niet het idee geven 'hee, bokken = ruiter eraf = wat ik wilde = beloning', in mijn ogen. Zeker omdat dit paard kennelijk een blessure heeft vind ik het verstandig dat ze niet erop is blijven zitten toen het paard bleef springen. IMO is hier prima gehandeld