sammie_44 schreef:Leuk beestje, ziet er nog wel egr 'kinderachtig' uit, nog erg jong, wees dus nog wel erg voorzichtig met m! Op sommige foto's laat ie leuke bewegingen zien.
Doe de volgende keer een martingaal om, dit beestje moet nog leren op zn eigen benen te lopen, wat zo niet snel lukt..
Houd er niet van als het beestje zo wordt gedwongen niet zn hoofd de lucht in te laten gaan.. Doe dan gewoon een martingaal om zoals ik al eerder zei als je t niet kan oplossen zonder hulpteugel.
ze is idd nog erg baby, is ook pas van 22-7 dus vrij laat
vandaar dat ik haar vooral mee naar het bos neem en niet zo vaak in de bak aan het werk zet(bos is alleen een zweepje mee overigens)maar het gaat niet over het niet op kunnen lossen zonder hulpteugel en de slof heb ik ook niet om te dwingen om na te nageven
het gaat over het onverwachts zo hoog opgooien van het hoofd dat ze mn cap aantikt, volgende keer is dat mn neus of mn tanden, en daa zit ik niet op te wachten
verder had ik een stukje terug gezegd dat ik na deze foto's inmiddels 3x zonder slof gereden(en bij het maken van de foto's was het de 3e of 4e keer met slof) heb en het hoofdgooien zo goed als verdwenen is, af en toe drukt ze haar neus er nog wat uit maar dat geeft niet, zolang ze maar geen kopstoten uit gaat delen en daarvoor was de slof dus om
martingaal vind ik niet fijn, ze gooit zo onverwachts en met zoveel kracht het hoofd omhoog, als ik dan mn hand niet goed gesloten heb trekt ze mn teugels mee en heeft de martingaal nog geen nut, bij een slof gebeurd dat minder snel is mn ervaring.
maar zolang het gooien met het hoofd zo minimaal is als de laatste keren dan wordt er zonder hulpteugel gereden, dat is uiteindelijk ook de bedoeling van een hulpteugel, je lost iets op waarna je zonder hulpteugel verder kan

@SymO dank je

ze heeft geen lange rug zadel is ook niet overdreven klein ofzo, denk dat het wat vertekend omdat veel foto's schuin van voren gemaakt zijn.
op deze foto van de zijkant gezien ziet het er vrij normaal uit toch? http://www.mijnalbum.nl/Foto=34HZHQQD
wel moet ik opletten dat ik het zadel niet te ver naar voren leg, op de een of andere manier leg ik het bij wis snel te ver naar voor, waardoor het weer te dicht bij haar schouder ligt en er idd een aardig stuk rug achter het zadel uit komt.
@ ketaki, thanx
en hij gaat nog super! vorige maand nog meegedaan met