Wannahave, mijn TV held uit Horse and Co OHZ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frunnik

Re: Wannahave, mijn TV held uit Horse and Co OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 12:24

Venetia schreef:
Ik heb de aflevering ook gezien, en ik vond jou eigenlijk niet zo geschikt voor een jong paard Bloos , ik hoop dan ook dat je genoeg vertrouwen en ervaring hebt om ook bij een mindere dag gewoon door te rijden met je 3jarige paard.
Die kunnen gewoon een keer wat geks doen.

Verder is het gewoon een hartstikke leuk paard en het ziet er netjes uit!

Kan je uit ervaring vertellen dat een 7 jarig M paard ook flink kan bokken. Rolleyes

toska86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:29

je rijdt hem heel netjes! Knipoog

ik vind het echt een paard met een hoog kwijl gehalte zo mooi!

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:33

ik zou ook onzeker zijn als anky me staat te vertellen hoe ik het ene en anders moet proberen en er camera's op mijn neus staan gericht waarvan de band uitgezonden gaat wordne op nederlandse tv .....
poe poe
nou meid ziet er netjes uit hoor , voor die koprte tijd dat je hem hebt!!
jullie gaan met instructie zeker ver komen !!!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 12:35

Even een reactie op een aantal van de posts.

Ik snap best dat sommige mensen na het zien van de uitzendind mij niet geschikt vinden voor een jong paard. Maar dit is niet mijn eerste jonge paard, heb er hiervoor al twee eerder opgeleid en niet zonder succes. Word af en toe wel een beetje moe van de opmerking als: "je hebt geen ervaring" of "je bent te angstig".
Ervaring heb ik meer dan genoeg, zoals ik al eerder zei heb ik al twee jonge paarden opgeleid, dus ik weet heus wel waar ik mee bezig ben. En ja ik ben inderdaad geen held, zeker niet op vreemde paarden. Ik ben niet gewend om verschillende paarden te rijden en ben op een vreemd paard dus wat afwachtend. Wat een hoop mensen vergeten is dat ik wel op jonge paarden moest stappen die nog niet veel gewend waren en voor het eerst van huis waren. Tel daar nog eens bij op dat Hans Peter Minderhoud en Anky van Grunsven en een complete cameraploeg in het midden staan en bedenk dan eens hoe jij je zou voelen. Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ik al 7 maanden haast niet had gereden en dus weer even moest wennen, maar was dit niet het geval geweest dan nog had ik het behoorlijk spannend gevonden.
Het eerste paard had echt geen fijn karakter, was niet alleen mijn mening maar ook die van Anky en HP. Dus dat gaf ook niet echt een boost aan zelfvertrouwen.

Maar als ik dan naar deze foto's kijk vind ik dat het hartstikke goed gaat. En dat ik mijn paard al heel fijn aan het lopen heb. En ik denk als dat hele programma niet was gemaakt en mensen alleen deze foto's hadden gezien dat ik dan nooit de reacties had gehad dat ik niet genoeg ervaring heb voor een jong paard.

Dus wat is nou precies hetgeen dat jullie willen zien??????? Niet als commentaar op wie dan ook, maar ben nou wel eens benieuwd naar onderbouwde reacties op deze vraag Haha!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:41

ik geef je groot gelijk frunnik ik zou ook zenuwachtig zijn als anky en hans perter naast je stonden + camera ploeg ik denk dat het bij mij nog erger is :S Tong uitsteken veel succes met wanehave

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:45

Heb je ook gezien op tv Lachen Vind het een leuk paard Ja Vond die merrie ook leuk Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:46

Ik heb de uitzending niet gezien, weet dus niet wat de andere kandidaten waren, maar vind dit wel een allemachtig mooi paard. Knapperd hoor! En voor drie jaar loopt hij al heel erg netjes.

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:49

Ik had de uitzending niet gezien, maar 1 ding weet ik zeker je hebt een goede keus gemaakt! Ik vindt dat hij er voor 3 al heel volwassen uit ziet dus ga zo door! Haha!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:52

@ Frunnik: Waarom ik jou niet direct geschikt voor een 3jarige vind? Omdat je wat angst hebt, en dat heeft helemaal niks met de tv of wat dan ook te maken. Dat heb je of heb je niet. Natuurlijk zijn het vreemde paarden maar als iemand anders hem vorgereden heeft is er niks aan de hand, dan kun je het vertrouwen hebben dat jij er ook op blijft zitten.

Daarbij had je nogal wat aan te merken telkens, en praatte je door de experts heen, wat wijst op zenuwachtigheid, dat helpt je ook niet echt bij jonge paarden.

Dat je er al 2 hebt opgeleid wil niet zeggen dat ik je op dit moment (7 mnd niet meer gereden is niet echt een pre) super geschikt vind voor een driejarige.

Dan kun je nog met veel redenen komen, maar dat blijf ik denken. Dat is niet vervelend bedoeld, dat is gewoon mijn mening. Op wedstrijd zullen er ook meer mensen staan te kijken en is ook alles nieuw, dan zul je het ook alleen moeten zien te doen.

Overigens vind ik het wel een leuk paard, zoals ik al zei, en zien de foto's er nu goed uit. Er lijkt een goede klik tussen jullie te zijn en dat is een goed teken. Het zal ongetwijfeld heel goed gaan met jullie, maar dat wil niet zeggen dat ik uit wat ik uit het tv-programma opmaakte ik je niet zo geschikt vind (qua rijden en karakter) voor een 3jarige.

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:53

Ik heb de aflevring ook gezien en je hebt een goede keus gemaakt..! Het is een leuk paard.. ik ga natuurlijk vanmiddag weer kijken..!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:55

Ik heb de uizending wel gezien, en ik vond alledrie de paarden echt super mooi! Maar Wannahave had wel het mooiste koppie Lachen
Ik vind dat je een goede keuze hebt gemaakt, al was Voice ook niet verkeerd geweest denk ik.
maar toen ik het programma keek zei ik nog tegen mn ma: "wat zou ik super zenuwachtig zijn met Anky en HP in de bak!"

haha, dus dat je wat gespannen over kwam vond ik niet meer dan logisch. Ik denk dat als Anky en HP je niet geschikt vonden voor een jong paard, ze dat vast wel gezegd hadden! Ja toch?

Leuk paard en succes ermee verder Lachen (stiekem ben ik wel een beetje jaloers op zo'n paard Knipoog )

samirolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:13

echt gaaf dat je mee hebt gedaan aan dat programma en dat je zoon geweldig paard er aan over hebt gehouden!

gefeliciteerd!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:17

Venetia schreef:
Overigens vind ik het wel een leuk paard, zoals ik al zei, en zien de foto's er nu goed uit. Er lijkt een goede klik tussen jullie te zijn en dat is een goed teken. Het zal ongetwijfeld heel goed gaan met jullie, maar dat wil niet zeggen dat ik uit wat ik uit het tv-programma opmaakte ik je niet zo geschikt vind (qua rijden en karakter) voor een 3jarige.

En dat is de grootste Boelsjit die ik ooit gehoord heb: of iemand geschikt is voor een bepaald paard ligt aan het paard en niet aan de leeftijd van dat paard.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:26

frunnik schreef:
Venetia schreef:
Ik heb de aflevering ook gezien, en ik vond jou eigenlijk niet zo geschikt voor een jong paard Bloos , ik hoop dan ook dat je genoeg vertrouwen en ervaring hebt om ook bij een mindere dag gewoon door te rijden met je 3jarige paard.
Die kunnen gewoon een keer wat geks doen.

Verder is het gewoon een hartstikke leuk paard en het ziet er netjes uit!

Kan je uit ervaring vertellen dat een 7 jarig M paard ook flink kan bokken. Rolleyes

Haha daar heb je gelijk in. Soms zijn die ervaren paarden veel gevaarlijker dan jonge paarden.
Ik weet natuurlijk ook niet wat je hiervoor hebt gehad, als je een staatsgevaarlijk paard hebt gehad dan kan ik me enige reserve wel voorstellen.

@Cassidy: dat ligt wel degelijk aan de leeftijd van het paard, want een jong paard heeft weinig gezien en is nog in de overdonderingsfase. Als ze echt aan het werk moeten is het nog maar afwachten hoe ze reageren, en nieuwe dingen moeten ook allemaal overwonnen worden, dat is met een meer ervaren paard een stuk makkelijker.
Dat is overigens niet alleen mijn mening hoor. Niet voor niets wordt regelmatig een meer ervaren paard aangeraden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:37

Het ligt aan het character van het paard, en niet aan de leeftijd van het paard. Ik ken gevorderde ruiters die niet klikken met een jong en onervaren dier, en ik ken beginners die met een jong en onervaren dier probleemloos weg komen. Wat een paard uiteindelijk gaat doen als hij gaat puberen is een tweede. Maar de fase van uitproberen kun je op iedere leeftijd krijgen, verandering van stal kan bij een paard ook voor intimidatie zorgen.

Dus: groen op groen moet je niet doen, die leus ken ik ook. Maar je hoeft niet per definitie een brutale ruiter te zijn om een jong paard aan te kunnen, en als de ruiter 7 maanden geen rijervaring heeft en misschien wat voorzichtig is, is dat nog een heel ander verhaal dan iemand die net drie maanden paardrijdt en dan beslist om een driejarige te kopen.

RuizSoler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:47

Eerst wil ik even een kleine reactie doen op Cassidy: groen op groen moet je niet doen? Waarom niet? Onder goede begeleiding kan dat best.

Nu even on-topic;
Ik heb de uitzending uiteraard ook gezien en je vond het misschien allemaal wel spannend en je was misschien wel een beetje bang maar ik vond jou en dit paard direct een mooie combinatie. Het plaatje klopte ergens gewoon. Nu als ik deze foto's zie weet ik het helemaal zeker, jullie gaan het ver schoppen! Ga je hem ook uitbrengen op concours uiteindelijk?
Esmee. ben nu al een fan van jullie hoor Ja .

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:54

Heb helaas de uitzending gemist en de hh ook. Vandaag komt dat toch op tv?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:05

frunnik schreef:
Even een reactie op een aantal van de posts.

Ik snap best dat sommige mensen na het zien van de uitzendind mij niet geschikt vinden voor een jong paard. Maar dit is niet mijn eerste jonge paard, heb er hiervoor al twee eerder opgeleid en niet zonder succes. Word af en toe wel een beetje moe van de opmerking als: "je hebt geen ervaring" of "je bent te angstig".
Ervaring heb ik meer dan genoeg, zoals ik al eerder zei heb ik al twee jonge paarden opgeleid, dus ik weet heus wel waar ik mee bezig ben. En ja ik ben inderdaad geen held, zeker niet op vreemde paarden. Ik ben niet gewend om verschillende paarden te rijden en ben op een vreemd paard dus wat afwachtend. Wat een hoop mensen vergeten is dat ik wel op jonge paarden moest stappen die nog niet veel gewend waren en voor het eerst van huis waren. Tel daar nog eens bij op dat Hans Peter Minderhoud en Anky van Grunsven en een complete cameraploeg in het midden staan en bedenk dan eens hoe jij je zou voelen. Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ik al 7 maanden haast niet had gereden en dus weer even moest wennen, maar was dit niet het geval geweest dan nog had ik het behoorlijk spannend gevonden.
Het eerste paard had echt geen fijn karakter, was niet alleen mijn mening maar ook die van Anky en HP. Dus dat gaf ook niet echt een boost aan zelfvertrouwen.

Maar als ik dan naar deze foto's kijk vind ik dat het hartstikke goed gaat. En dat ik mijn paard al heel fijn aan het lopen heb. En ik denk als dat hele programma niet was gemaakt en mensen alleen deze foto's hadden gezien dat ik dan nooit de reacties had gehad dat ik niet genoeg ervaring heb voor een jong paard.

Dus wat is nou precies hetgeen dat jullie willen zien??????? Niet als commentaar op wie dan ook, maar ben nou wel eens benieuwd naar onderbouwde reacties op deze vraag Haha!

Wat ik me dan weer afvraag (en dat is absoluut niet boos/negatief of wattan ook bedoeld Lachen ): jij heb je zelf opgegeven voor dit programma, zelf aangegeven wat de kenmerken van jou "droompaard" moesten zijn (een talentvolle 3/4jarige), daarnaast heb je zelf 7 maanden niet actief gereden, je weet van te voren dat anky, hp en de cameraploeg er boven op zullen zitten, waarom vind je het dan vervelend als daar reacties op komen van: je zit gespannen etc.? Dat beeld komt op dat moment over op de kijker.

Nougoed, ik vind iig dat je een prima keuze heb gemaakt! (heb ik ook al eerder gezegt, maargoed, bij deze nog een keer! Vork )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:14

pinda_timo__ schreef:
Eerst wil ik even een kleine reactie doen op Cassidy: groen op groen moet je niet doen? Waarom niet? Onder goede begeleiding kan dat best.

Mee eens, kan best. Dan hebben de beginner en dat groene paard de mogelijkheid om samen te leren. Zou het dan echt alleen maar aan de begeleiding liggen (of het gebrek daaraan) waarom het met zoveel jonge kinderen met jonge ponies, waar de ouders het de pony als veulen hebben gekocht zodat ze "samen konden opgroeien", maar niet wil lukken?

Wanneer is iemand een goede ruiter? Als hij het op een bepaald paard erg ver kan schoppen omdat hij het van haver tot gort kent (en het paard de ruiter), of als de ruiter in zijn leven zoveel paarden heeft gereden dat hij binnen 5 Minuten aan kan voelen waar hij op zit en hoe hij dat bepaalde paard rijden moet?

Een echt beginnend ruiter kan van een volleerd leerpaard nog heel veel leren. Op dat punt moet ik Venetia gelijk geven. Maar als iemand al een aantal paarden heeft beleerd, er toevallig 7 maanden naast heeft gestaan om wat voor reden ook, om wat voor reden heeft geleerd om voorzichtig te zijn bij het bestijgen van onbekende paarden, is dat geen beginnend ruiter meer.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:20

Ik heb het niet gezien.. helaas ,
Is er geen herhaling?
En staat jou paard op manege middenhof?

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:29

woww.. Ik had ook de aflevering gezien het is echt geweldig hoe die nu bij je loopt toen je der op stapte in die aflevering dacht ik al dat is hem voor jou dan :p echt leuk beest. En het ziet er geweldig uit jullie schoppen het vast ver! k zou zeggen.
Here we come dressage! Pling

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:44

DeniseM schreef:
Ik heb het niet gezien.. helaas ,
Is er geen herhaling?
En staat jou paard op manege middenhof?

Herhaling is al geweest!

Ik heb het ook gezien en ik snap ook niet waarom je gaat voor een jong paard, gezien jouw rijvaardigheden (althans, die naar voren kwamen in het programma) en jouw angst! Je stapte zonder enig zelfvertrouwen op die paarden, wat ze gelijk aanvoelen. Een jong paard heeft juist die zelfverzekerdheid van de ruiter nodig om lekker te kunnen lopen. Desalniettemin wens ik je veel succes, leuk dier is het!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 16:10

Ik heb het ook niet gezien, helaas.
Vind het commentaar ook erg verwonderlijk, als ik de foto's zie.
Moeten alle beginners manegepony's kopen en alle Z-ruiters de 3jarigen rijden?
IMO vind ik dit een heel leuke combinatie die samen kan groeien tot iets moois.

Een paard is een individu en ik vind niet dat je kunt zeggen 'een jong paard heeft zus of zo'n ruiter nodig..'
Ik ken bijvoorbeeld 3jarigen, die zo rustig zijn dat ze wel 15 lijken.
En ik ken 15jarigen die er nog uitzien en doen en laten alsof ze 3 zijn.

Ik vind het er goed uit zien, ga zo door en veel plezier OK dan!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:02

nou,ik ben er net achter gekomen dat ik haar persoonlijk ken. Dat is 6 jaar geleden en ik heb geen idee wat haar ervaringen in die tijd zijn geweest, maar ik weet nog wel dat ik ontzettend naar haar opkeek toen. Ze had ongelofelijk veel verstand van paarden en zoals ze met de dieren daar omging (manege op een camping) was echt dik in orde.
Ik herkende haar in eerste instantie ook niet in het programma en toen ik haar wel meende te herkennen kon ik het beeld van het programma niet rijmen met de Kim die ik kende. Maar ik weet nu wie ze is en dat het echt wel goed gaat komen met de 3-jarige. De foto's in dit topic onderstrepen dat.

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:33

Cassidy schreef:
Het ligt aan het character van het paard, en niet aan de leeftijd van het paard. Ik ken gevorderde ruiters die niet klikken met een jong en onervaren dier, en ik ken beginners die met een jong en onervaren dier probleemloos weg komen.
.

Uitzonderingen op de regel zijn er uiteraard altijd, feit is wel dat een driejarig paard over het algemeen anders reageert dan een zevenjarig paard. Wat niet wegneemt dat elk paard op zijn beurt uniek is en ook anders reageert, maar er zijn wel degelijk typerende dingen voor een paard van 3 jaar die toch wel de overhand hebben.

Even on-topic:
Ik vind echt dat je een goede keuze hebt gemaakt, jullie passen goed bij elkaar. En om eerlijk te zeggen sprak dit paard mij ook het meeste aan.
Succes ermee!