Ikke aan het rijden op Renate (haflinger)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Naambordje

Re: Ikke aan het rijden op Renate (haflinger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:04

Ik heb maar een reactie, en dat is: afvallen! Dat is beter voor mens & dier!!
(Ja, ook ik weeg 56 kilo en heb maatje 36)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 17:05

MissDreamer schreef:
Nou ik bemoei me er ook even mee hoor... (en ja ik weeg 60 kilo en heb maatje 38, maar dat terzijde)

In de discussie over het wel en niet te zwaar ga ik me niet mengen. Neem aan dat je zelf ook wel 'rekening' houd met je gewicht. Voorlopig vind ik dit een stuk vriendelijker en fijner beeld dan de gemiddelde fototopics hier. (en nee hier spreek ik níemand persoonlijk mee aan...)

Geweldige opmerking trouwens Pubelia Haha!
thnx!

@ myfee: lees ff het topic door, dan kan je lezen dat ik 3 keer in de week 1,5 uur ga sporten...... nu jij!

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:12

pubelia schreef:
dank je wel, en ik ben her er helemaal mee eens, maar ja sommige mensen steken hun kop in het zand en vinden het fijn om andere mensen naar beneden te proberen te halen...

Ik reageer straks wel, ik ga haar weer lekker met mijn klotsende vet ff rijden haha

Misschien steek je zélf wel je kop in het zand!
Maar iig, wil je niet zulke reacties uitlokken dan moet je niet zo'n topic plaatsen op bokt. Zo is heel bokt nou eenmaal, daarom plaats ik ook géén foto's op HAW. Geen zin in commentaar, want dat krijg je en daarom plaats je ook foto's.

Ik ben blij dat het jou niet kan deren, en ik ga hier ook totaal geen commentaar over geven. Het commentaar van anderen zegt genoeg lijkt mij.

Mooie haflinger!

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:13

Leuke foto's!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:14

Nou, ik heb niet alles gelezen, ik ben tot de helft van blz. 2 gekomen.
Ik vind het belachelijk dat mensen zo respectloos met mensen omgaan.
Hoe zouden juilie het vinden? Waar moet je dan op rijden? Als paardrijden je lust en je leven is, en je een probleem aan je schildklier hebt, waar moet je dan op rijden? Een kpwn-er van 1,70 waar je nauwelijks op kan komen en hem belast door zijn dunner gebouwd, en fijnere rug? Nou ik zou hiervoor gaan, zijn rogge bouw kan dat makkelijk aan!

Ik vind het meer dan respectloos hoe mensen hier praten erover.
Ik ben ook volslank, en daar ben ik me meer als bewust over. Ik zou me echt kapot schamen als mensen in mijn topic met gaan uitmaken voor iemand die niet weet waar ze mee bezig is, alleen omdat ik overgewicht heb.

Mensen die hier zo negatief over haar praten, omdat zij de foto's hierop durft te zetten, zijn waarschijnlijk nog nooit dik geweest, of er nooit mee geconfronteerd! Ik vind dit gewoon lager dan laag.

Succes, en ik vind het ee ngeweldig beest.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 17:14

karin1986 schreef:
pubelia schreef:
dank je wel, en ik ben her er helemaal mee eens, maar ja sommige mensen steken hun kop in het zand en vinden het fijn om andere mensen naar beneden te proberen te halen...

Ik reageer straks wel, ik ga haar weer lekker met mijn klotsende vet ff rijden haha

Misschien steek je zélf wel je kop in het zand!
Maar iig, wil je niet zulke reacties uitlokken dan moet je niet zo'n topic plaatsen op bokt. Zo is heel bokt nou eenmaal, daarom plaats ik ook géén foto's op HAW. Geen zin in commentaar, want dat krijg je en daarom plaats je ook foto's.

Ik ben blij dat het jou niet kan deren, en ik ga hier ook totaal geen commentaar over geven. Het commentaar van anderen zegt genoeg lijkt mij.

Mooie haflinger!
Heb je het hele topic door gelezen?

[edit] en ik laat niet mezelf van bokt afkafferen omdat ik dik ben. Ik ben misschien rondom slank, maar ik heb even veel rechten als slanke mensen om foto's hier te plaatsen.
Laatst bijgewerkt door pubelia op 29-09-06 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:18

Niet iedereen is dun.
Sommige mensen kunnen er ook niets aan doen. Die hoeven maar naar eten te kijken en ze komen al aan of hebben iets aan hun schildklier.

Ze doet toch haar best om aftevallen meer dan je best kan je niet doen.
Wat moet ze dan doen 3 maanden in hongerstaking gaan?

Er zijn heel veel mensen die hebben gezegt dat ze te zwaar is. Nu weet ze wel wat jullie vinden.

Jullie commentaar werkt alleen demotiverend.
Je weet niet dat je met zulk soort commentaar iemand heel veel pijn kan doen.

Je kan beter iemand motiveren om af te vallen dan die gene de grond instampen!

Zo ik ben het ook weer kwijt. Bloos
Laatst bijgewerkt door My_Lady op 29-09-06 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:19

pubelia schreef:
Ben ik weer!!

Ik merk dat mensen denken dat ik geen rekening met het paard houd.
1. ik stap altijd met stoel op, 2 ik probeer altijd te controleeren of mijn zadel idd niet sheef hangt, en dat heb ik idd geconstateerd dat het zadel mischien wel niet meer past, 3 ik ga al altijd naar voren als mijn paard galopeerd, en nee 4 ik galopeer bijna niet in de bak ivm overbelasting door de bochten heen,5, net zo als vandaag onder het rijden merk ik dat er een ijzer onderuit is gegaan, wat doe ik: ik stap af en longeer haar uit ipv van dat ik er zelf weer op ga zitten en door rij. Nee sorry ik let absoluut niet op mn paard Ach gut

ff iets over het vet klotsen, let eens op de dikkere mensen als die rijden, dan merk je al gauw dat vet helemaal niet klotst!! vooral niet op het paard. Ik ben overgens ook bezig met lijnen, ik ga 3 keer in de week 1,5 uur naar de sportschool. en helaas het helpt nog niet echt, dan werkt zo'n topic als dit alleen maar nog meer tegen.

Dus mensen oordeel eerst over je zelf totdat je over een ander oordeelt!!

Nu wil ik graag alleen nog maar reacties over mijn rijstijl!! ik heb wel een filmpje waar ik aan het werk ben maar dat ik wel in stap, krijg hem ook nog niet geupload....

Goed van je! Als je er zelf goed op let vind ik het heel goed kunnen. Als je zoals je zelf al aangeeft er maar rekening mee houdt. En wat dat zadel betreft, gewoon even naar laten kijken, dan weet je het zeker.
Ik vind dat je heel netjes op je paard zit en ook heel vriendelijk. Leuk om naar te kijken.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:20

Wanneer je 30 kilo minder zou hebben gewogen, zou je nog de nodige negatieve reacties hebben gehad op deze foto's aangezien het erg, euh, prutserig uitziet? Doe eens wat aan je harnachament, zorg dat je tuig hebt dat wel goed ligt op je pony, kleed jezelf fatsoenlijk aan en ga eens een aantal lessen nemen. Ik ben ervan overtuigd dat dit je al een heel eind zal helpen in de goede richting!

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:22

Citaat:
en ik laat niet mezelf van bokt afkafferen omdat ik dik ben. Ik ben misschien rondom slank, maar ik heb even veel rechten als slanke mensen om foto's hier te plaatsen

Tuurlijk heb je dat recht, maar goed, zo reageren ze nou eenmaal.
je moet daar van te voren rekening mee houden, dat is het enige dat ik zeg.
Dat bedoel ik trouwens met je kop in het zand steken. Niet dat je niet open staat voor kritiek, maar van te voren niet rekening houden met reacties.

Net als jij het vervelend vindt om reacties te krijgen over je gewicht, vind ik het vervelend reacties te krijgen over mijn rijstijl, het jij-bent-veel-te-groot-voor-die-pony-probleem en dergelijke. Ik werk bijvoorbeeld aan mijn rijstijl, maar dát weet niemand van buitenaf. Net als dat jij misschien wel of misschien niet aan je gewicht werkt: maar dat doet er niet toe. Het feit is dat mensen iets beoordelen zonder dat ze de situatie kennen.

Ik heb het hele topic gelezen, en heb gezien dat je goed bewust bent van wat je doet. Daar gaat het toch om!?
Laatst bijgewerkt door karin1986 op 29-09-06 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:23

Voor wat ik gelezen heb; De maatje-36-ruiters hebben makkelijk praten! (NIET iedereen hier hoor, ben maar tot pagina 2 gekomen)
En die 'mogen' dat natuurlijk zeggen omdat ze nooit te zwaar zijn voor wat voor een paard dan ook!

Daarom, zolang t paardje er ook plezier in heeft, 't zadel goed en recht ligt, kan iedereen erop.

Mooi haffie heb je TS, je kan nog wel een paar lesjes gebruiken, maar t gaat al lekker zie ik! Haha!

Grrrrrrrrrrrr, waarom kom ik er niet tussen? Tong uitsteken

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:26

Allereerst complimenten voor de TS dat ze zo goed reageerd, niet iedereen kan dat op die manier als ze minder leuke meningen en kritieken naar hun hoofd gesmeten krijgen!
Als ik t zo lees en zie ga je heel leuk met je paardje om, en zo ziet hij/zij er ook uit.
Rijfoto's zien er heel vriendelijk uit, ga zo door zou ik zeggen Lachen

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:36

Pff. Waar gaat het hier nou om? Toch niet over hoe dik/dun de TS van een topic is?
Nee, het gaat om hoe de TS op haar paard rijdt, en vraagt tips, commentaar enz., over de manier waarop ze rijdt, en niet over hoe dik/dun/lelijk/knap/lang/klein is. Vind dat allemaal echt nergens op slaan!

Pubelia, ik vind het leuke foto's, kan alleen niet veel erover zeggen omdat het niet echte rijfoto's zijn, maar dat over je hakken, ik vind dat je ze helemaal niet te ver uitdrukt. Beter dit, dan helemaal niét Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 17:37

ik ben allang bezig met iemand te zoeken voor lessen, maar dat valt gewoon niet mee. Ten tweede ik ben een recreatieve ruiter, dus z1 hoeft van mij niet Knipoog

Ik ga idd ook nu ff naar mijn zadel laten kijken, want ik zat er net aan te denken dat toen ik haar kreeg ze veel dikker was, als dat ik haar nu heb, dus daarom denk ik dat het zadel idd mischien wel niet goed ligt op het paard, dus ik zit er aan te denken om mn zadel te ruilen, tegen een ander zadel....

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:39

Ik vind het een leuke haf, en ik heb wel is dikkere/stevigere mensen zien rijden!
En ik snap eigelijk ook niet waar mensen zich helemaal druk over maken, daar gaat het tenslotte niet om in dit topic..!

Niks van aantrekken en lekker blijven rijden
Veel plezier nog ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:48

Tjee wat laten sommige mensen zich op bokt toch weer van hun goede kant zien! Vertel eens eerlijk, voelen jullie jezelf beter door die opmerkingen die jullie hier maken? Vast wel he? Ga iig zo door, je loopt vanzelf nog wel eens met je kop tegen de muur. En kom ajb niet met hangende pootjes aan wanneer iemand zo onbeschoft en respectloos tegen jullie is geweest. Want jullie krijgen geen medelijden van mijn kant iig. Op dit moment zijn jullie gewoon onbeschoft bezig, zij heeft hier foto's geplaatst en jullie beginnen ineens te zeiken over dat ze moet afvallen. Vroeg ze daarom? Ik heb dat niet gelezen hoor! Het is gewoon walgelijk wat jullie nu aan het doen zijn! Mss moeten we maar een subforum aanmaken met de titel: "HAW: alleen voor 'volmaakte' mensen". Mss dat jullie daar blij mee zijn?

Ik zie liever iemand zoals de TS die lekker relaxed en vriendelijk op het paard rijd dan iemand van 50kg die een paard constant maar loopt te irriteren dmv aan het bit te sjorren of weet ik veel wat. En te veel ruiters weten nog steeds niet na jaren rijden hoe ze hun handen en benen stil moeten houden.

@TS: Ik vind het knap dat je je niets aantrekt van al die zeikerds in dit topic. Jij en je paard hebben het fijn en daar gaat het om! Ga gewoon lekker door met rijden. Ja Geweldig paard heb je daar!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:51

netjes hoor.
let wel op pianohandjes en ik zou je aanraden met paardrijschoenen/laarzen ze gaan rijden.
Mooie haflinger Lachen
en ik ben er écht wel zeker van dat een haflinger jou kan dragen; als volwassenen wel op een shet rijden Knipoog
ga zo door! Lachen

binkyl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:03

ik heb dit topic is even doorgelezen en mijn mening is:

Een stevig gebouwde haflinger deze kan veel dragen, alleen is het beeld niet echt mooi. Maar als de Ts en de pony het naar hun zin hebben kan ik het geen probleem vinden.
Wat betreft die charos, aan de ene kant heb je gelijk maar hoe je het verwoord is niet echt de goede manier, en dat je tegen de ts tekeert gaat over dat zij zicht niet verdiept in de lichamelijke belasting wat is daar erg aan? Dat doet niet iedereen nee, ik ook niet.
En als je dan toch gezeur heb, los het dan zelf op en ga er geen hulpjes bij halen zoals je nichtje.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:06

Charos schreef:
Mijn opmerkingen zijn absoluut niet bedoeld om de TS af te kraken.

De link die ik gaf www.buitenzinnig.nl ging NIET over de boomloze zadels maar over de gewichtstabel die er staat. Daar stond oa. dat een haflinger 16% van zijn eigen gewicht kan dragen daar is onderzoek naar gedaan.

Ten eerste, ik ben echt geschrokken hoe respectloos sommige mensen kunnen reageren. Met een beetje gezond verstand snap je toch ook wel dat het niet de keuze is van iemand over overgewicht te hebben? In tegendeel zelfs...

Ten tweede, sorry.. maar die gewichtstabel vind ik serieuze zever. Ik heb een bwp van rond de 1.63, dus ik zou max 71kg moeten wegen. Wat wil zeggen dat ik MAX 5kg zou mogen bijkomen, om te voorkomen dat ik mijn paard belast? Komaan zeg, kijk gerust op mijn foto's.. met vijf kilo meer zou het nog niet belastend zijn hoor

Aan de TS, chapeau!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:07

Wat een gezeik allemaal,
jah TS is zwaarder,het beeld is anders en plaatje niet zo mooi,

maar hebben jullie er weleens aaan gedacht dat TS daar zelf ook mee zit?
Dus omdat ze zwaarder is mag meteen maar nooit meer rijden?
Ik zie dat ze echt goed is voor het beestje,
Mijn zadel ligt ook weleens scheef,en er gaat nogweleens iets mis,
moet een zwaarder iemand daar meteen harder voor gestraft worden?
Onzin,

@Ts,
blijf lekker genieten,je hebt een leuke haf en dit is de eerste waar ik zie dat je de hakken tever uitdrukt Haha!

meeste trekken ze op Ja

ga zo door!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:10

zo hier meld een stevige ruiter zich. Maatje 36 euh ja lang geleden!! Ik rij zelf ook een haflinger. En ondanks dat ik wat zwaarder ben dan de eigenaar,( bij de ene haf ben ik zwaarder en bij de andere misschien even zwaar of lichter) loopt zij en hij prima.
Ik vind dat TS prima reageert niet iedereen heeft het geluk om op het juiste gewicht te komen/zijn/blijven. Ondanks dat zoveel sport (en dat is veel vind ik)
Wat je laarzen betreft ik heb zelf een soort van MH laarzen. Die rekken prima mee en er zit een rits in. Rijbroeken zijn er zekers in jou maat, misschien niet in een leuke kleur, maar goed.
Voor de rest pas je zadel aan (daar was je mee bezig) hou vooral heel veel lol met je paardje.

Saskiaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:16

Ik heb ook 't idee dat je haf t er erg moeilijk mee heeft omdat ie zo zweet? En heb idd ook 't idee dat je niet goed in t zadel past.. maarja kan je dan niet beter gaan longeren ofzo? Wel leuk paardje!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 18:21

Saskiaah schreef:
Ik heb ook 't idee dat je haf t er erg moeilijk mee heeft omdat ie zo zweet? En heb idd ook 't idee dat je niet goed in t zadel past.. maarja kan je dan niet beter gaan longeren ofzo? Wel leuk paardje!

Ligt niet aan mij dat die zweet als, mijn vriend rijd, (heeft overgens wel maatje 36) zweet die ook binnen 5 minuten...

[edit] hij zegt broek maat 32...

Saskiaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:22

Ja dat kan wel, opzich krijg ik dat beeld omdat ik vaak op paarden rijd die amper zweten haha. Tong uitsteken Maarja soms denk ik ook dat ik te zwaar ben voor mijn haf, en ik ben 65 kilo.. maar ik wil je niet afkraken hoor!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:24

Ik ben het met de tsser eens...
en wat betreft dat tabel van de link van bokker Charos, is echt b*llsch*t! Volgens dat tabel mag niemand zwaarder dan 70 kilo nog wat, rijden op een paard rond stokmaat 1.60?
Dat vind ik echt absurt! Wetenschappelijk bewezen ammereet Boos!

Moet ik me met maat 44/46 dan ook maar niet meer gaan rijden op sjors onder het mom dat het vet dan te hard neer klotst?
Nee sorry Charos, ik vindt dat je tever gaat...

Tsser je hebt een leuke pony onder je kont!!
Veel plezier nog saampjes Lachen