Mijn 4 verzorgpaarden (waar ik voor de foto vanafval!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Mijn 4 verzorgpaarden (waar ik voor de foto vanafval!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 01:54

ik vind het echt hele mooie paarden! echt leuk dat je daar op rijd, maar ik ben het vrij eens met het commentaar hier over in de krul lopen en te vroeg met springen enzo alleen daar ga ik maar niet dieper op in anders word het ook weer zo afgezaagd als iedereen het zegt. en ik neem aan dat de TS het zelf moet weten of het goed is voor haar paard of niet, zo niet dan komt ze er vanzelf wel achter!

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 11:56

casperrr schreef:
ik vind het echt hele mooie paarden! echt leuk dat je daar op rijd, maar ik ben het vrij eens met het commentaar hier over in de krul lopen en te vroeg met springen enzo alleen daar ga ik maar niet dieper op in anders word het ook weer zo afgezaagd als iedereen het zegt. en ik neem aan dat de TS het zelf moet weten of het goed is voor haar paard of niet, zo niet dan komt ze er vanzelf wel achter!

Hmzz jij geeft commentaar terwijl jij met je fries hetzelfde rijdt? Mag jij zelf weten je hebt ook een heel mooi paardje en leuk dat je mam drop gaat maar jammer dat je wat over in de krul tegen mij zegt..terwijl jij dezelfde soort fotos hebt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:07

Gut gut het is weer zover, de beste stuurlui staan aan wal Frusty

Vooral die eerste vind ik een leuk dier, werk je niet meer op de S-hoeve?

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 12:08

MISTRAL94 schreef:
Gut gut het is weer zover, de beste stuurlui staan aan wal Frusty

Vooral die eerste vind ik een leuk dier, werk je niet meer op de S-hoeve?

Nopes al een tijdt nietmeer soms doe ik nog wat handel rijden maar verder niet neej..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:35

Love_Blinkey schreef:
casperrr schreef:

Hmzz jij geeft commentaar terwijl jij met je fries hetzelfde rijdt? Mag jij zelf weten je hebt ook een heel mooi paardje en leuk dat je mam drop gaat maar jammer dat je wat over in de krul tegen mij zegt..terwijl jij dezelfde soort fotos hebt

ik ga hier maar niet al te diep op in, maar ik weet van me eigen dat casper wel snel in de krul wil gaan lopen, maar ik heb helemaal niks in mijn hand en ben ook veel bezig met hals laten strekken enzo, alleen zoals die paarden erbij lopen vind ik het nou niet echt uitzien als of ze nog maar een paar maanden onder het zadel zijn. Casper loopt zo ook op wedstrijden en ik heb nog nooit commentaar gehad over dat hij te veel in de krul liep, hij is overigens helemaal ontspannen. En ik vind de paarden gewoon een beetje jong om ze al zo diep en netjes te laten lopen. maar dat moet je zelf weten, ik blijf gewoon bij mijn mening en wil verder ook geen ruzie ofzo hebben! Knipoog

FlynnlOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:44

Als een Pony nog maar 2,5 maand onder het zadel is zou ik er nog nooit mee gaan springen..
Maargoed dat is mijn mening!!

Verder zijn het leuke en mooie paardjes. Vraag er niet teveel van!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:51

FlynnlOver schreef:
Als een Pony nog maar 2,5 maand onder het zadel is zou ik er nog nooit mee gaan springen..
Maargoed dat is mijn mening!!

Verder zijn het leuke en mooie paardjes. Vraag er niet teveel van!

Wat denk je wat die proffesionele stallen allemaal doen? Dat die wachten tot het paard een aantal jaren onder het zadel is? Knipoog

FlynnlOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:57

Citaat:
Wat denk je wat die proffesionele stallen allemaal doen? Dat die wachten tot het paard een aantal jaren onder het zadel is?

Het is mijn mening ik zal het gewoon nog niet doen.
En mij kan het zowiezo niks schelen wat proffesionele stallen doen, ik doe gewoon wat ik denk dat goed is.

Maargoed, Wie ben ik Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:02

FlynnlOver schreef:
Citaat:
Wat denk je wat die proffesionele stallen allemaal doen? Dat die wachten tot het paard een aantal jaren onder het zadel is?

Het is mijn mening ik zal het gewoon nog niet doen.
En mij kan het zowiezo niks schelen wat proffesionele stallen doen, ik doe gewoon wat ik denk dat goed is.

Maargoed, Wie ben ik Clown

Maar er wordt hier gedaan alsof het een wereldschandaal is. Terwijl het in werkelijkheid veel vaker gebeurd, dat probeer ik ermee te zeggen Knipoog

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:29

IK heb niet alle reacties gelezen want ik kan wel inschatten wat daarin staat Haha!
Het zijn mooie dieren, je zit er netjes op. Puur zijn het de eerste foto's die negatief zijn. Werk daaraan. Verder over het springen...zolang je het bij een paar sprongetjes per maand houdt is er niets aan de hand. Jij lijkt me geen onverstandig type dus dat gaat wel goedkomen Knipoog

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:38

@ Mistral. En wat gebeurt er met al die professionele paarden die veel te vroeg worden opgeleid en te zwaar? Die sterven vroeger, en hun lichaam is een wrak!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:43

magli schreef:
@ Mistral. En wat gebeurt er met al die professionele paarden die veel te vroeg worden opgeleid en te zwaar? Die sterven vroeger, en hun lichaam is een wrak!

Ik zeg niet dat het goed is! Ik vind de reacties alleen een beetje vreemd want het gebeurd zo vaak!
Er wordt nu gedaan alsof dit voor het eerst gebeurd, terwijl het eigenlijk gewoon de werkelijkheid is Knipoog Ook al willen een hoop mensen dit niet onder ogen zien!

Topsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:00

Mooie paarden ! en ze lopen mooi Pling

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:07

ik vind t mooie paarden.
maar ik vind het inderdaad wat te vroeg om te springen !
wij wachten altijd tot het paard er aan toe is en rond een jaar of 6 is

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 14:09

Ik wil ook niet zeggen dat ik de paarden professioneel rijdt maar de eigenaar wel en die wilt ze graag wel snel uitbrengen in de sport ze blijven helaas voor de verkoop en zijn ook voor een professioneel doel einde. Verder zijn de paarden al uitgegrooit en zeker niet te jong om zo nu en dan ene sprongetje te maken ze pakken dit dan ook heel goed op.. Ik ben wel wat aan het proberen met rijden wat meer teugel te geven en te laten strekken en veel halsstanden dus er wordt geoefend hoor! Knipoog)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:17

dit hele topic kan zo door naar het bokt-dooddoeners topic in het kippenhok Nagelbijten / Gniffelen

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:52

Hey Wobke!:wave:
Wat een ontzettend hoog kwijlgehalte hebben die paarden zeg! Bofkont! Knipoog
Ja, volgens mij heb je er zelf niet veel over te zeggen of ze moeten springen of niet he? Handelaars nemen nou eenmaal niet de tijd als een particulier dat doet.. Helaas..
Nog heel veel succes met de jonge schoonheden Haha!

BlekkiieGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:07

ik vind het leuke foto's hoor!
je bent wel snel alsje ziet hoelang ze onder het zadel zijn,
maar dat moet je natuurlijk zelf weten
veel plezier en succes er nog mee!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 16:14

Ik vind het er ook goed uitzien. De paarden lopen netjes en zijn zo vanaf de foto's erg braaf. Over het te diep lopen waag ik mij niet aan. Zijn namelijk jonge paarden en elk paard zijn/haar eigen houding.
Een sprongetje maken super... Snap het commentaar niet zo goed... Door een sprong te maken laten ze de rug vaak lekker los en dit ziet er niet uit als overvraagd. Dit kan in mijn ogen minder kwaad dat het in den treure longeren op een kleine cirkel... (dat is namelijk pas funest voor de gewrichten)

Ik vind de reacties dan ook een beetje misplaatst. Ok iedereen zijn eigen mening, maar vertel mij eens wie wacht er zo lang voordat ze een keer een sprongetje maken.
Trouwens Gert van het Hof al eens aan het werk gezien?? (hoop dat ik de naam goed heb) Vorige jaar ben ik bij een clinic van hem geweest en de paardjes die hij daar zadel mak maakte (DUS VOOR DE EERSTE KEER EROP) sprong hij ook mee. Nee, niet huizenhoog gewoon een laag sprongetje... Was in zijn ogen juist goed voor een jong paard....

Heel veel succes met je ontzettend leuke paardjes....

mellylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 16:38

leuke foto's
een tip: ik zou bij het 1e paard meer lengte in zijn hals laten. nu loopt hij aardig opgekropt. (maar goed moment opnamens hea Knipoog )
verder ziet het er alemaal heel leuk en goed uit hoor!

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 20:03

Nikkii_Lisa schreef:
Hey Wobke!:wave:
Wat een ontzettend hoog kwijlgehalte hebben die paarden zeg! Bofkont! Knipoog
Ja, volgens mij heb je er zelf niet veel over te zeggen of ze moeten springen of niet he? Handelaars nemen nou eenmaal niet de tijd als een particulier dat doet.. Helaas..
Nog heel veel succes met de jonge schoonheden Haha!

Nah het valt opzich wel mee de eigenaar koop ze op hun 2/3 jaarige aals onbeleerd en beleerd ze met 3enhalf bijna 4 en dan houdt hij ze 2 jaar op zo hoog mogelijk uit te brengen en als ze 6/7 zijn verkoop hij ze weer een koopt weer nieuwe dus hij neemt wel de tijd.. en ik mag ookwel mee eigen keuzes maken bijv. a.s 10 sep. mijn eerste dressuur wedstrijd maar hij wil wel ze zosnel mogelijk op concours hebben Lachen heb ik geen problemen mee hij is professioneel en ik vertrouw hm! leuk dat ej op bokt ben Lachen

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 20:04

egnie schreef:
Ik vind het er ook goed uitzien. De paarden lopen netjes en zijn zo vanaf de foto's erg braaf. Over het te diep lopen waag ik mij niet aan. Zijn namelijk jonge paarden en elk paard zijn/haar eigen houding.
Een sprongetje maken super... Snap het commentaar niet zo goed... Door een sprong te maken laten ze de rug vaak lekker los en dit ziet er niet uit als overvraagd. Dit kan in mijn ogen minder kwaad dat het in den treure longeren op een kleine cirkel... (dat is namelijk pas funest voor de gewrichten)

Ik vind de reacties dan ook een beetje misplaatst. Ok iedereen zijn eigen mening, maar vertel mij eens wie wacht er zo lang voordat ze een keer een sprongetje maken.
Trouwens Gert van het Hof al eens aan het werk gezien?? (hoop dat ik de naam goed heb) Vorige jaar ben ik bij een clinic van hem geweest en de paardjes die hij daar zadel mak maakte (DUS VOOR DE EERSTE KEER EROP) sprong hij ook mee. Nee, niet huizenhoog gewoon een laag sprongetje... Was in zijn ogen juist goed voor een jong paard....

Heel veel succes met je ontzettend leuke paardjes....

Bedankt voor je leuke reactie!!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:08

misschien beetje vaag maar een paard die 3x onder zadel is aan de teugel laten lopen? en een paard net onder het zadel springen??

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 20:31

iloverani schreef:
misschien beetje vaag maar een paard die 3x onder zadel is aan de teugel laten lopen? en een paard net onder het zadel springen??

het paard is door de eigenaar gelongeerd met een bijzetje af en toe en hij geef gewoon mekkelijk af aan druk ja sommige paarden zijn anders dan andere en leren snel ik heb het vaker meegemaakt bij paarden die ik de eerste keer reed ik deed niks maar ze liepen gewoon rond en heb niet het id dat dat alleen bij mij is in mijn omgeving zie ik dat vaker helemaal bij handel.

en een paarden die nog niet onder het zadel zijn springen ook. Bovendien is hij al 5 jaar dus volgroeid en vindt hij het leuk dus dan zie ik heb probleem niet?

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 20:34

iloverani schreef:

Dit staat in jou topic:

Ik ben vandaag voor het eerst gaan kijken bij mijn verzorgpony. Ik was dus helemaal blij vandaag. Hier komen een aantal foto's: (volgende keer maak ik rijfoto's)(ze staan niet op volgorde)

http://img107.imageshack.us/my.php?imag ... 009ly8.jpg
1. Zo hoog hebben we meteen al gesprongen:D

En dan merk je wat op mijn springen aan?