Jamaica onder het zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 13:03

ik kan best pbtjes plaatsen die ik zelf geschreven heb, als ik pbtjes van jou naar mij ga plaatsen is het inderdaad een ander verhaal.
Over het normaal doen, volgens mij ben ik nogsteeds de enige die hier normaal reageert, gewoon rustig, niks aan de hand, maar goed.

Wat ik hiermee wil bereiken obsession? dat nath mijn woorden verdraait. Ik heb namelijk nooit gezegd dat jamaica zou flippen als ik dat met haar zou doen

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 13:03

Ten eerste vind ik een pbtje van Nathalie in dit topic zetten een beetje ongepast. Daar gaat het hier helemaal niet om, het gaat erom dat er geen advies aangenomen word van Nathalie en Jessica.

+ nog een reactie op dat pbtje, Nathalie draaft naar de stal toe met Camilla, dan draaft ze nog niet in de stal, dus komt ze niet langs de paarden.

Ik draaf zelf ook vaak naar stal, als het koud is of regent, ik heb dat vaak gedaan, maar Flair doet het niet uit zichzelf hoor.

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 13:05

stef schreef:
ik kan best pbtjes plaatsen die ik zelf geschreven heb, als ik pbtjes van jou naar mij ga plaatsen is het inderdaad een ander verhaal.
Over het normaal doen, volgens mij ben ik nogsteeds de enige die hier normaal reageert, gewoon rustig, niks aan de hand, maar goed.

Wat ik hiermee wil bereiken obsession? dat nath mijn woorden verdraait. Ik heb namelijk nooit gezegd dat jamaica zou flippen als ik dat met haar zou doen

je quote toch echt een stukje van nathalie stef!

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 13:09

Jemig wat een gestress. Ik snap het punt niet zo. Ik kan me in beide standpunten wel vinden. Stef laat foto`s zien van haar en Jamaica en volgensmij is ze leuk met de pony bezig en redden ze het best samen. Nathalie geeft een rijtechnisch advies wat mij niet verkeerd klonk maar misschien wat anders gezegd kon worden maar moet iedereen daar zo overspannen op reageren? Beetje overdreven hoor. Iedereen rijdt immers anders; de een met het idee snel de wedstrijden in te gaan en de ander meer om leuke buitenritten te maken. Nathalie hoort denk ik meer bij de eerste en Stef bij de tweede groep maar wat maakt het uit?
Niemand is perfect en ik geloof zeker niet dat hoe Stef bezig is de pony kwaad kan doen (zeker niet, ze hebben het hartstikke leuk samen) maar misschien kan het rijtechnisch wel wat beter ja en misschien komt dat nog wel, of niet. Wat maakt het uit?
Ik denk sowieso dat Camilla en Jamaica moeilijk te vergelijken zijn.
Nou ja enzovoorts

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 13:09

Idd, camilla doet t echtniet uit zichzelf!
Nu met Make laat ik Camilla los lopen en Make heb ik aan t halstertje, en zodra ik stil sta staat camil ook stil, zodra ik weer loop loopt ze ook.. Gaaaap

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 13:14

obsession schreef:

je quote toch echt een stukje van nathalie stef!

Klopt, als je opgelet had, en niet gefixeert zijn om elk puntje waar je mij op kan pakken aan te grijpen, zou je ook weten dat die quote uit een openbaar topic is

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 13:18

Citaat:
Trouwens Mirte ik weet niet of je mij bedoeld maar obsess is nog maar L1 en die is al 6 jaar omdat ik hem te groot en te jong vond om al meteen concoursen te rijden!

Nee ik bedoelde jou daar niet perse mee, maar sommige reacties kwamen op mij over alsof een 3 jarige al gelijk op 'niveau' moest kunnen lopen.
Eigenlijk vind ik dit topic nu een beetje laag van de grond, maar dit kan ik toch niet laten. Hier zitten gewoon mensen glashard te beweren dat ze alleen goed bedoeld advies willen geven, maar kom op dat geloof je toch zeker zelf niet?? Die smileys zijn een vorm van insinuaties, als mensen achteraf beweren dat alles uit een goed hart kwam dan is dat gewoon bullsh*t, dan zet je dat soort smileys niet neer.
Maar ja mocht ik het helemaal verkeerd hebben, was het echt zuiver goed bedoeld advies, dan heb ik het advies om eens te ontrafelen wat 'tactisch brengen' betekend. Want ik denk dat de meeste wel tegen kritiek kunnen, het is alleen de manier waar op.
Laatst bijgewerkt door Mirte op 25-06-02 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Dian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 13:18

owwww wat een gezeur allemaal......

waarom halen jullie in vredesnaam oude koeien uit de sloot???

Ik ben het totaal met stef eens, ik zal zelf ook zo een pony inrijden, recreatief, en misschien als ze aanleg toonde is een keer een wedstrijdje.

Er zijn ook al geboren dressuurpaarden die bij het inrijden meteen vol temperament zijn enzovoorts.
Maar daar koop je toch zon paard voor? Als de een liever recreatief rijd, en de ander dressuur, dan is dat toch persoonlijk??

Niemand is hetzelfde, geen mens en geen paard.
Dus Stef rijd haar pony zo in, dan rijd een ander zijn paard weer zo in.

Ik vind het allemaal onzin, laat toch iemand ook eens in zijn waarde

Groetjes Dian

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 13:58

Tjonge jonge wat een gedoe.

Ik heb ook paarden zadelmak gemaakt die met de 3 maanden allang een b proef (en hoger) konden dressuuren en springen, so what!
Die stonden op een handelstal en hoe meer ze konden hoe beter prijkaartje er aan hing.

Of dit de goede weg is, is weer heel wat anders.
En het wil absoluut niet zeggen dat ik hierdoor een goede ruiter zou zijn en ook niet dat het perse een goed paard zou zijn. Juist niet!

Stef doet het gewoon liever rustig aan, prima toch.
ik zie dan liever eens een boogje in de teugel, zoals bij Stef, dan dat er mensen met alle macht aan die teugels gaan hangen om een paard naar beneden te krijgen.

Dus hou op met zeuren en zolang jullie nog geen gouden plak op de spelen hebben gehaald hou je kritiek maar vlug voor je.
Ieder doet het op zijn haar manier en zolang die paard vriendelijk is is dat de goede manier.

En trouwens fijn hoor als je foto's plaast en je krijgt zulke dingen te horen.
Maar ik wil wel eens foto's zien van de grootste zeurders hier, kijken of het zo perfect is Extreme duivel

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 14:09

Waarom mag je geen kritiek geven als je geen gouden plak hebt gehaald?

Het is toch bedoelt om te helpen, zoals ik vind dat Stef haar armen te stijf heeft. Ik zeg daar toch niet mee dat ik het zelf geweldig doe.

Oh ja, en kijk maar naar mijn foto`s hoor die staan verderop in ITP, mijn armen heb ik niet stijf dus ik mag het zeggen. Knipoog Verdere kritiek mag je best op mijn rijden geven, daar ben ik alleen maar blij mee, dan kan ik erop letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 14:14

maar tussen kritiek en kritiek zit wel verschil.

En verder was die zin met die gouden plak wat overdreven, maar overdrijven maakt de zaak duidelijk! Haha!
Ik bedoelde daar dus mee, we zijn (bijna) allemaal nog ruiters op top nivo.
ik dus ook niet. En als Stef om commentaar had gevraagd had ze dat wel op RT gedaan.

Als ik foto's plaats zie ik ook mijn mindere kanten wel, maar zou het toch ook niet leuk vinden als iedereen daar maar over aan de gang bleef, kan het me ook niet voorstellen dat jullie dat wel leuk zouden vinden als dat over foto's van jullie rijkunsten gedaan werd.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 14:23

Nou ja, ok, ik ben juist blij met kritiek. Het moet alleen op een normale manier tegen me gezegd worden. Maar meningen verschillen.
Zoals al eerder gezegd werd ook, er hoeft toch niet altijd alleen maar gezegt te worden: mooi koppie, leuk paardje, loopt geweldig.

Net zoals ik op mijn topic het advies kreeg om mijn zadel wat verder naar achter te leggen zodat Flair meer bewegingsvrijheid krijgt. Nou vind ik niet dat mijn zadel ter ver naar voren ligt maar ik kan het wel proberen.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 14:24

hey wat een schat van een pony heb jij!

Toen mijn pony 3 was, hebben we hem eerst geleerd te luisteren en te ontspannen, je bent goed bezig, ze is nog in de groei!
Een jong paardje te veel belasten is NIET goed, over een jaar zul je zien dat jij een leker ontspannen paard hebt, waar geen blessures door overbelasting op zitten!!

Heel veel plezier met je dier (dat rijmt) Aan de foto's te zien gaat dat helemaal lukken hoor!!

groetjes anique

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 14:25

mooi daar zeg en wat een mooie pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 15:44

flair schreef:
Nou ja, ok, ik ben juist blij met kritiek. Het moet alleen op een normale manier tegen me gezegd worden. Maar meningen verschillen.
Zoals al eerder gezegd werd ook, er hoeft toch niet altijd alleen maar gezegt te worden: mooi koppie, leuk paardje, loopt geweldig.

Net zoals ik op mijn topic het advies kreeg om mijn zadel wat verder naar achter te leggen zodat Flair meer bewegingsvrijheid krijgt. Nou vind ik niet dat mijn zadel ter ver naar voren ligt maar ik kan het wel proberen.

Maar hoe vaak werd dat gezegt?
1, 2 keer
Of tig keer met gemene ondertoon.
Na 2 berichtjes weet je het ook wel, dat hoeven geen 4 pagina's te wezen.

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 15:53

Ik ga toch ook maar eens even reageren. ( heb hier vanochtend met New-Forest en Obsession al een discussie over gevoerd)

Ik snap het punt niet helemaal. Stef laat foto's zien van haar haflinger. 3 maanden onder het zadel, kent nog niet ontzettend veel maar IMO zien de foto's er leuk en relaxt uit. Jamaica heeft er plezier in.
Dan komen er reacties over dat ze hem (om verschillende redenen) niet goed zou rijden ed. Oke, kan zijn, en tips zijn altijd goed.. Maar ik moet toch zeggen dat ik ze niet aardig gegeven vind. Ze komen als puur commentaar en niet als 'tip' over.

Ik ben het met de dignen van Nathalie en Obsession opzich wel eens, maar stef rijdt duidelijk niet wedstrijdgericht. Waarom zou ze Jamey dan zo snel mogelijk 'bij elkaar' en 'nagevelijk' moeten laten lopen?
Als Stef zelf geen belang bij deze dingen heeft, omdat ze de wedstrijd (dressuur) sport niks vindt..

Het lijkt me dan niet zeer relevant. Dingen als Flair zegt over Stefs houding misschien wel, maar dit voor Stef niet..
Dus waarom proberen we dan niet gewoon om het gezellig te houden?

Het is ook maar net aan wie je (persoonlijk) een hekel hebt heb ik het idee. Als dezelfde foto's door een ander waren geplaatst, waren er totaal andere reacties geweest. En dát vind ik krom, een vriend schijnt altijd gelijk te hebben.. tuurlijk mag je je mening geven en niet overal 'ja' en 'amen' op te zeggen, maar doe dat dan bij iedereen, en niet alleen bij personen die je tóch al niet liggen.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 16:33

Gaaaap Gaaaap Gaaaap
ik vind dit behoorlijk vermoeiend worden.
Okeej er is advies gegeven, dat had idd wat anders gekund.Ik weet niet of het goed of slecht bedoelt is maar ik geloof dat iedereen nou zijn standpunt wel duidelijk heeft gemaakt.
En kunnen we er nu over op houden? 4 pagina's lijkt me toch wel genoeg?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 17:05

WIJ hebben allang besloten onze mond maar dicht te houden, voordat goedbedoeld kritiek uitloopt tot een ruzie.. Maar JULLIE blijven er over doorgaan!

Sasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 17:24

Leuke foto's stef.

Ik vind je erg vooruit gaan. En dit in 3 maanden. Lovers

Sasja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 17:24

Nathalie schreef:
WIJ hebben allang besloten onze mond maar dicht te houden, voordat goedbedoeld kritiek uitloopt tot een ruzie.. Maar JULLIE blijven er over doorgaan!

Zoals je ziet is dit mijn eerste pagina waarin ik me meng in dit topic, dus er over door blijven gaan vind ik dan ook overdreven.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 17:46

jongens wat een gezuer toch weer.
het blijkt zo maar weer dat het moeilijk kan zijn om anderen in hun waarden te laten!

stef, zelf ben je notabene moddie geweest, waarom dan zo offtopic gaan over pb's?

en bij deze plaats ik ook direct een slotje!