Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sullie97 schreef:Wie zegt dat een groter en zwaarder kind, de pony uit balans brengt? Een klein en lichter kind kan precies hetzelfde doen! Wat ik gewoon niet snap is dat men zo'n klein kind op een groene pony zet, onder het motto dat het een lichtgewichtje is!! Hoe dat kind op de foto zit is ook niet goed, zie die voeten die zitten veelste ver door de beugels heen. Wat als het beestje een loopje met hem gaat nemen of gaat bokken?! Dat is toch hartstikke gevaarlijk.
karoliena schreef:En die jonge kinderen vallen er op de manege ook nooit af omdat een pony bokt? Ons ruitertje is er bij ons in bijan 2 jaar tijd pas 1 keer afgevallen dat was een paar maanden terug dus niet eens tijdens het inrijden. op de manege valt ze er minimaal 1 x per maand af omdat een pony gek doet of wat dan ook.

karoliena schreef:Nee hoor dat zie je volgens mij echt verkeerd. Als je een dienst aan bied ben je inderdaad verantwoordelijk, dus les geeft of er geld voor vraagt. Maar waarom zou ik verantwoordelijk zijn als een kind op mijn pony gaat rijden waar de ouders toestemming voor gegeven hebben
karoliena schreef:Nou ja daar kan ik me verder dan neit druk over maken aangezien er goede afsrpaken zijn gemaakt. En er geen geld voor gevraagd word wat ook al meehelpt, dan ben ik inder geval op een ander gebeid verantwoordelijk dan dat je geld zou vragen.

merrieveulen schreef:
karoliena schreef:Sullie97 schreef:Wie zegt dat een groter en zwaarder kind, de pony uit balans brengt? Een klein en lichter kind kan precies hetzelfde doen! Wat ik gewoon niet snap is dat men zo'n klein kind op een groene pony zet, onder het motto dat het een lichtgewichtje is!! Hoe dat kind op de foto zit is ook niet goed, zie die voeten die zitten veelste ver door de beugels heen. Wat als het beestje een loopje met hem gaat nemen of gaat bokken?! Dat is toch hartstikke gevaarlijk.
En die jonge kinderen vallen er op de manege ook nooit af omdat een pony bokt? Ons ruitertje is er bij ons in bijan 2 jaar tijd pas 1 keer afgevallen dat was een paar maanden terug dus niet eens tijdens het inrijden. op de manege valt ze er minimaal 1 x per maand af omdat een pony gek doet of wat dan ook.
Mik_ schreef:Ik kan er met mijn kop niet bij dat je alleen al het risico neemt!!!! Een meisje van 2!?! Nee jij bent goed in je bol. Sorry voor mijn reactie maar ik schrik er gewoon van. Hoe onverantwoord! Kind komt zelf nauwelijks uit de voeten, pony groen als gras. Lekkere combi. Hoe goed je hem ook vasthoud, hoe goed je het kind ook vasthoud, een paard is en blijft een dier, en is en blijft onvoorspelbaar, in wat voor situaties dan ook!
Richtje ik vind het super dat je zo bezig bent!! Leuke jonge griet erop, als er iets gebeurd weet ze wat ze moet doen, kinderen van die leeftijd kunnen namelijk vrij goed zelf (verantwoord) denken, een kind van 3 ...
Mik_ schreef:Niet bang dat hem iets overkomt? Of bedoel je dat je niet gelooft dat hem iets overkomt?
@ superwoman. Jij staat links houd pony vast, die boer of wat ook houd kind vast. Dat is toch ook geen inrijden?? Of wel dan. Wat als de pony nou opeens struikelt onverwacht? Een paard is en blijft een dier. En een kind van 10 heeft zelf genoeg hersenen om te bedenken wat ie moet doen, een kind van 2/3 niet, klaar.

Francien_ schreef:TillyFan schreef:Inderdaad, en je ziet het aan de shet dat hij er van geniet, dus waarom zou je dan dit meisje die iets aan de grote kant is, er niet op laten rijden? ik zie het probleem niet!
Ontopic; hartstikke leuke shet!
Een pony zal nooit laten zien dat hij het niet aankan. Als hij dat in het wild zou doen zou hij gepakt worden door een roofdier. Het baasje moet dus kijken wat goed voor hem is.