Kleine floor (4-jarige shetlander) wordt zadelmak gemaakt..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Re: Kleine floor (4-jarige shetlander) wordt zadelmak gemaakt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 10:14

En bedankt voor alle positieve reacties!! Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:27

Sullie97 schreef:
Wie zegt dat een groter en zwaarder kind, de pony uit balans brengt? Een klein en lichter kind kan precies hetzelfde doen! Wat ik gewoon niet snap is dat men zo'n klein kind op een groene pony zet, onder het motto dat het een lichtgewichtje is!! Hoe dat kind op de foto zit is ook niet goed, zie die voeten die zitten veelste ver door de beugels heen. Wat als het beestje een loopje met hem gaat nemen of gaat bokken?! Dat is toch hartstikke gevaarlijk.

En die jonge kinderen vallen er op de manege ook nooit af omdat een pony bokt? Ons ruitertje is er bij ons in bijan 2 jaar tijd pas 1 keer afgevallen dat was een paar maanden terug dus niet eens tijdens het inrijden. op de manege valt ze er minimaal 1 x per maand af omdat een pony gek doet of wat dan ook.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 10:30

karoliena schreef:
En die jonge kinderen vallen er op de manege ook nooit af omdat een pony bokt? Ons ruitertje is er bij ons in bijan 2 jaar tijd pas 1 keer afgevallen dat was een paar maanden terug dus niet eens tijdens het inrijden. op de manege valt ze er minimaal 1 x per maand af omdat een pony gek doet of wat dan ook.

Dat zegt imo ook wel wat over de manege Bloos

En anders nog, omdat ze er op de manege vaak afvalt mag dat thuis dus ook maar?
Ik wil het niet op m'n geweten hebben dat zo'n kindje er af stuitert en wat overkomt. Buiten de verzekeringskwestie...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:33

Er is helemaal geen verzekeringskwestie. Tuurlijk is het vervelend als een kind er af valt maar dat is geen excuus omt e grote ruiters op een pony te zetten. Als de pony te druk/wild is voor jonge kinderen kan je hem beter niet inrijden. Een pony die ingereden word zal af en toe wel eens eren bokje geven ja. Kinderen kunnen dat vaak prima uit zitten. Als een pony echt gemeen is met inrijden dan is of de voorbereiding niet of de werkwijze neit of de pony zal altijd nukken houden en zal dus nooit geschitk worden voro kinderen en dan heeft het ook geen zin om hem in te rijden.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 10:34

Geen verzekeringskwestie Verward
Hoe denk je dat het zit als er een kind wat overkomt en de ouders niet de eigenaar van de pony zijn. Bij minderjarigen, is de eigenaar dan ALTIJD aansprakelijk.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:35

Nee hoor dat zie je volgens mij echt verkeerd. Als je een dienst aan bied ben je inderdaad verantwoordelijk, dus les geeft of er geld voor vraagt. Maar waarom zou ik verantwoordelijk zijn als een kind op mijn pony gaat rijden waar de ouders toestemming voor gegeven hebben

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:36

Richtje Floor met kindermeisje ziet er goed uit, floor kan makkelijk het meisje dragen, ik geef je groot gelijk hoor, beter iets te groot meisje op shet voor het beleren.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 10:37

karoliena schreef:
Nee hoor dat zie je volgens mij echt verkeerd. Als je een dienst aan bied ben je inderdaad verantwoordelijk, dus les geeft of er geld voor vraagt. Maar waarom zou ik verantwoordelijk zijn als een kind op mijn pony gaat rijden waar de ouders toestemming voor gegeven hebben

Omdat jij de eigenaar van de pony bent. Dat is nou eenmaal wettelijk zo vastgelegd, en ja dat weet ik zeker. Heb ik al eens eerder uitgezocht Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:38

Nou ja daar kan ik me verder dan neit druk over maken aangezien er goede afsrpaken zijn gemaakt. En er geen geld voor gevraagd word wat ook al meehelpt, dan ben ik inder geval op een ander gebeid verantwoordelijk dan dat je geld zou vragen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 10:41

karoliena schreef:
Nou ja daar kan ik me verder dan neit druk over maken aangezien er goede afsrpaken zijn gemaakt. En er geen geld voor gevraagd word wat ook al meehelpt, dan ben ik inder geval op een ander gebeid verantwoordelijk dan dat je geld zou vragen.

Prima Lachen
Maar dit wordt heel off-topic.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:56

Mee eens Knipoog

x_kellyann_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:57

Ziet er heel leuk uit!De shet heeft het zo te zien ook naar zijn/haar zin dus vervelend vind de shet het niet denk ik! Haha!
heb je het meisje letterlijk van de straat af geplukt:P??

SiimOon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:01

Ik vind het nog wel kunnen, voor het inrijden dan, maar waarom moet er altijd bij ieder topic, gezegt worden dat het meisje te groot is, en dat er vervolgens 4 pagina's over volgeschreven worden. Clown

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:02

ziet er zoooo lief uit samen:D

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:11

merrieveulen schreef:
Afbeelding

Vindt jij dit wel verantwoord dan?? Klein kind met gympies, zonder BP op een pony te zetten?? Nog nooit met je voet in een beugel blijven hangen zeker!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:23

Bodyprotector word bijna nergens gedragen door kinderen, in ieder geval hier niet. Raad het de ouders van onze ruitertjes altijd zeer aan maar niemand op de manege doet dat dus vinden ze het niet nodig. Dat blijft altijd keuze van de ouders natuurlijk eht is tenslotte hun kind.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:30

karoliena schreef:
Sullie97 schreef:
Wie zegt dat een groter en zwaarder kind, de pony uit balans brengt? Een klein en lichter kind kan precies hetzelfde doen! Wat ik gewoon niet snap is dat men zo'n klein kind op een groene pony zet, onder het motto dat het een lichtgewichtje is!! Hoe dat kind op de foto zit is ook niet goed, zie die voeten die zitten veelste ver door de beugels heen. Wat als het beestje een loopje met hem gaat nemen of gaat bokken?! Dat is toch hartstikke gevaarlijk.

Heb je al gezien hoe ver de voeten door de beugels zitten!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:38

Dat heeft toch niks met bovenstaande quote's te maken.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:09

Mik_ schreef:
Ik kan er met mijn kop niet bij dat je alleen al het risico neemt!!!! Een meisje van 2!?! Nee jij bent goed in je bol. Sorry voor mijn reactie maar ik schrik er gewoon van. Hoe onverantwoord! Kind komt zelf nauwelijks uit de voeten, pony groen als gras. Lekkere combi. Hoe goed je hem ook vasthoud, hoe goed je het kind ook vasthoud, een paard is en blijft een dier, en is en blijft onvoorspelbaar, in wat voor situaties dan ook!

Richtje ik vind het super dat je zo bezig bent!! Leuke jonge griet erop, als er iets gebeurd weet ze wat ze moet doen, kinderen van die leeftijd kunnen namelijk vrij goed zelf (verantwoord) denken, een kind van 3 ...

Helemaal mee eens Afgod

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:21

Mik_ schreef:
Niet bang dat hem iets overkomt? Of bedoel je dat je niet gelooft dat hem iets overkomt?

@ superwoman. Jij staat links houd pony vast, die boer of wat ook houd kind vast. Dat is toch ook geen inrijden?? Of wel dan. Wat als de pony nou opeens struikelt onverwacht? Een paard is en blijft een dier. En een kind van 10 heeft zelf genoeg hersenen om te bedenken wat ie moet doen, een kind van 2/3 niet, klaar.

Broer, maar lezen is ook een vak.
Tuurlijk laat ik een meisje van 2 niet rijden, laat staan inrijden.....
Straks als ze 5 of 6 jaar is én het nog leuk vind, mag ze erop.
Het punt wat ik wou maken is dat de pony niks deed.Ze vond het totaal niet vervelend.
Zoals merrieveulen doet.....sturen en halthouden, das toch prima?!

Ik denk ook niet dat het schade oplevert,wat jij nu doet, maar het kan wel!
Het meisje past niet in het zadel. Ook omdat het gewicht gelijk hoog is,
bij het inrijden. De shet is totaal niet getraind, maar moet gelijk een max gewicht dragen.

Maar ik hou me verder afzijdig. Sterkte verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 13:37

Een kind van 10 heeft ook niet altijd de hersenen om te waten wat-ie moet doen, hoor, ik vind dit een beetje een onzinnige opmerking. Er moet gewoon altijd een volwassene bij zijn, die weet wat ie doet... en als er dan toch een volwassene bij is, zet er dan een passend ruiterdje op (voorbeeld Max en Flicka) Jij bent er toch bij? Als jij de boel gewoon in de gaten houdt, zie ik niet in hoe dat onverantwoondelijk is. Ik vind het wel onverantwoordelijk om een veel te zwaar en te lang meisje op een nog onvolgroeide pony te zetten... en ook waarom, kijk maar...

Afbeelding
Je belast op deze manier het dragende deel van de rug (en nog veel te zwaar ook), het deel wat pas over 2 tot 3 jaar klaar is, nu is het dus nog volop beinvloedbaar. Ik wil de rug van deze pony over 2 jaar dus niet zien. Maar ik denk dat de rug over 2 jaar chronisch pijn doet, over 5 jaar serieus doorgezakt is, en op zijn 10de heeft de pony zoveel pijn, dat het meest humane is om hem dan af te maken, als je op deze manier doorgaat. Ik denk dat je de pony op deze manier lichamelijk en geestelijk kapot maakt, dan vind ik merrieveulen véééél verantwoordelijker.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 13:56

Kom op zeg, waar hebben we het over, hoe vaak rijd dat meiske nou op die pony! Ik denk inderdaad dat het niet verstandig is om de shet dagelijks een uur te laten rijden met een meisje wat te groot is, maar 1 a 2 keer per week hooguit een half uurtje lijkt me nou niet bepaald schadelijk! Bovendien is het paardje al 4.

Je kan het ook allemaal overdrijven. Merrieveulen kan dan verantwoordelijker zijn, omdat ze een klein ruitertje gezocht heeft, maar het kindje met gympies op de pony zetten vind ik levensgevaarlijk. Het is maar net waar je je prioriteiten legt!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:15

bokt is weer lekker bezig Haha!
Ziet er geweldig uit hoor dat grietje op die pony. Ze geniet er van, en de pony heeft het ook naar haar zin. Dus wie hier gaat beweren dat die pony dit niet leuk vind heeft kennelijk niet goed gekeken naar de foto's, alleen naar de titel...
Ik had het ook zo gedaan hoor, wie wou je anders die pony's in laten rijden? Ik heb er hier 1 staan waarvan ik weet dat het een l*l is, als ik die zou laten inrijden gaat daar ook geen meisje van 5 op hoor.... Helaas kan ik hem niet laten inrijden, want het is een minishet, en die is echt te klein om op te rijden helaas.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:27

Francien_ schreef:
TillyFan schreef:
Inderdaad, en je ziet het aan de shet dat hij er van geniet, dus waarom zou je dan dit meisje die iets aan de grote kant is, er niet op laten rijden? ik zie het probleem niet!

Ontopic; hartstikke leuke shet Haha!!

Een pony zal nooit laten zien dat hij het niet aankan. Als hij dat in het wild zou doen zou hij gepakt worden door een roofdier. Het baasje moet dus kijken wat goed voor hem is.

WHOEHAHAHAHAHA
*kruipt onder het bureau vandaan, en klimt weer op de stoel*
*veegt tranen uit de ogen, en probeert een zinnig antwoord hierop te geven*
Gaat niet HAHAHAHAHHA
Nee sorry dit slaat echt helemaal nergens op, maar ik vind hem wel leuk bedacht hoor! Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:32

Nu weer even een on-topic reactie.. Knipoog

Ik vind het er leuk uitzien. Lachen
Alleen op de laatste foto lijkt het alsof het meisje haar benen een beetje ver naar voren heeft. Kan ook een moment-opname zijn hoor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-06 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt