BRP Winnetou (v. Nabor) @ les bij Antoine De Bodt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:19

Oké daar is weer een discussie, maar ik ga lekker niet mee doen, ken zijn metode niet, maar probeer het wel ff te volgen

Verders, het is echt een super mooi pony, misschein loopt die dan wel neit nagevelijk, maar kijk eens op bepaalde foto's naar de achterhand, die gaat er wel lekker onder
veel plezier verders nog met um hé

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:28

Marieke__ schreef:
ook al denk je; de jurys kunnen my nix schelen. dat is heus wel zo want daardoor kom je veder!

Misschien kan het haar echt niets schelen? En wie ben jij om te zeggen dat dat wel zo is? Misschien loopt haar pony nu zo goed dat ze op al haar onderdelen hoger scoort dan ze anders zou doen? Daar levert ze dan vast graag een punt voor in op haar houding en zit denk ik.

Marieke__ schreef:
ik hoop dat je er verandering in brengt want
het is

zo doodzonde..

Ik neem aan dat je bedoeld: ik vind...

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:15

wat een gel*l hier weer seg, op sloffen mag er geen comentaar geleverd worden, maar op iemand die les volgt en op een bewuste manier met iets bezig is wordt uitgezeikt...
En Marlies van Baalen mag doen wat ze wil...Ieder zijn methode toch. Dat handen laag houden kan niet ieder paard mee overweg, net zomin elk paard direct opgericht en verzameld loopt bij Antoine. Ik zie veel liever een paard dat eerlijk nageeflijk loopt met hogere handen, dan één in die laag in mekaar getrokken wordt zoals je wel ziet op hoger niveau ook. Zo Het is een proces. Dat moeten jullie begrijpen.
En wat moeten die wedstijden hier weer in meebeslissen? Het gaat hier over een trainingsmethode, niet over hoeveel puntjes je wel kan scoren. Dat gezegd zijne: Winnetou is niet voor niets bestgaande BRP geworden...

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:25

@astragirlie: je moet wel in het achterhoofd houden dat winnetou ook al héél veel kon voor yulan hem op die manier begon te rijden.

Pur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:29

mijn reactie is geen anval op de ts ik ben het gewoon niet eens met de manier van rijden en ik vidn het zonde om dit te zien. en marlies was een voorbeeld.

menollyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:47

Marieke__ schreef:
In je profiel heb je mooie foto's, maar wat ik nu in deze topic van je zie vind ik zo ZONDE! Je hebt een leuke pony, alleen de manier van ryden vind ik niet kloppen! je handen moet je veel meer lager houden. ik weet zeker dat je op wedstryden er commentaar van zult gaan krygen en ook al denk je; de jurys kunnen my nix schelen. dat is heus wel zo want daardoor kom je veder! ik hoop dat je er verandering in brengt want het is zo doodzonde..

De handen worden bij deze methode in het begin hoog gehouden. Later als je verder komt dan de fase ontspanning, dan hou je je handen op een andere manier. Het is niet zo dat je zo op een wedstrijd verschijnt. Tenminste ik niet. Ik rij ook volgens deze methode, maar wacht gerust totdat zowel het paard als ik er klaar voor zijn om netjes en enigzins opgericht te kunnen rijden.

Dit zijn trainigsfoto's, geen wedstrijdfoto's, dus al het commentaar wat hier gegeven wordt over jury's en wedstrijden doet er niet toe. Val jij bijvoorbeeld ook niet regelmatig terug naar de basis? En kan er ook commentaar gegeven worden dat het zo niet helemaal hoort, maar dat is dan ook niet zoals je het laat zien op een wedstrijd. En dat is precies wat ik bedoel, men moet de trainingen van de wedstrijden scheiden.

Daarnaast vind jij het doodzonde, maar dat betekent niet dat het doodzonde is. Dat is een heel verschil. Zo zijn er een hoop meningen en men moet niet vergeten dat het meningen zijn en geen waarheden. We zullen vanzelf zien wat Yulan allemaal uit Winnetou haalt in de toekomst en pas dan kunnen we echt zeggen of dit nu wel of niet doodzonde is.

@Yulan: sorry voor het verstoren van je topic. Ik vind winnetou in elk geval een heel ontspannen plaatje geven. En ik ben heel erg benieuwd hoe Winnetou gaat lopen in de toekomst als je verder komt.

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:39

Leuke pony, ga mee in het commentaar van VValar.
Zit meer in.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 16:30

Nja, uitgediscussieerd (heb hier ander topic voor opgericht )

Alvast bedankt voor de reacties !

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 16:32

bonitobol schreef:
@astragirlie: je moet wel in het achterhoofd houden dat winnetou ook al héél veel kon voor yulan hem op die manier begon te rijden.

Tgoh, hoe vaak heb ik het je al gezegd, kijk nou, hier wordt ik echt gek van.
Winnetou is kreupel teruggebracht door zijn vroeger ruiters (en ik zal de naam maar niet vernoemen, want ze zijn wél gekend).
En wat kon hij?
Parcours 1.1O m.
Een simpel A - proefje...
Niet vet hé..
En zo strekken als nu kon hij niet vroeger, dat heeft de eigenaar zelf gezegd en ook enkele omstaanders.
Ik heb dit al uitgelegd aan je, nu aan jou om het te begrijpen, dat Winnetou echt niet zo superveel kon voor ik zo begon te rijden, integendeel.

mariska75

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:36

Ik vind dat er erg flauwe reakties in dit topic staan, zijn jullie zo perfekt dan? Erg negatief allemaal, jammer Yulan. Vind het knap van je dat je foto's gewoon plaatst ondanks dat hier zo gereageerd wordt. Succes met leren en trainen! Knap dat je hem weer goed hebt gekregen, dat kan niet iedereen zeggen (nou ja zeggen wel.. ).

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:38

bonitobol schreef:

Heb je Winnetou vroeger dan als verzorgpony gehad?
Heb je hem vroeger gekend?

Nee dus , dus kun je zoiets niet zeggen.

Als je bedoelt dat hij met yulan 'alles' kon, hij heeft niets afgeleerd door deze methode.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 16:47

mariska75 schreef:
Ik vind dat er erg flauwe reakties in dit topic staan, zijn jullie zo perfekt dan? Erg negatief allemaal, jammer Yulan. Vind het knap van je dat je foto's gewoon plaatst ondanks dat hier zo gereageerd wordt. Succes met leren en trainen! Knap dat je hem weer goed hebt gekregen, dat kan niet iedereen zeggen (nou ja zeggen wel.. ).

Dank je Mariska!
Blij dat toch nog iemand *gaat het niet uitspreken of komt in ruzie met bokt *

Eigenlijk kan het mij niet zo erg schelen, ik blijf bij deze methode want ik vind dat Winnetou er ontzettend van is opgeknapt! Hij is in omgang veel vriendelijker, attenter en ontspannender geworden en in rijden is hij zo ontspannen,gut, als ik terugdenk aan vroeger, dat ik soms niet meer wist wat te doen omdat ie zo hangde op m'n hand..
Het is voor iedereen raar want het is niet 'standaard' wat de mensen zien.
Maar goed, geen enkel persoon zal me tegenhouden om foto's hier te zetten mét 'hoge' armen én geen enkel persoon zal me tegenhouden verder te lessen bij antoine, dus ga ik lekker m'n eigen gangetje..

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:49

bonitobol schreef:

Dat wil heel weinig zeggen hoor. Het kan erin zitten maar je moet het er ook nog uit kunnen halen. mijn pony liep vroeger super, kon ook alles, alleen ze krijgen het er nu ook niet meer uit...

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:17

Charlotjuuh schreef:
bonitobol schreef:

Heb je Winnetou vroeger dan als verzorgpony gehad?
Heb je hem vroeger gekend?

Nee dus , dus kun je zoiets niet zeggen.

Als je bedoelt dat hij met yulan 'alles' kon, hij heeft niets afgeleerd door deze methode.

Ik ken iemand die de dochter van ... kent, die hem nog gereden heeft.
En ik heb hem nog in hte zien lopen.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 17:18

Dat je hem hebt zien lopen betekent niet dat je hem kent.
Trouwens, iedereen kan langskomen en kijken oe ie loopt, dat is geen punt.

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:34

poeh, op naar 5 paginas?

BlueMilk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:40

Ik denk het ja

Jaimyliefje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:47

chant_xx schreef:
je handen lager houden
en verder wat ontspannerder zitten
je hakken niet zo overdreven naar bene
verder ziet het er leuk uit

helemaal mee eens!! leuk beetsje!!

liekiej1993

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 00:05

k ben 't ook eens met 't vorige berichtjuh maar echt super leuk al die foto's .. vooral die met die spiegel.. en de laatste foto was ook super lief.. nou k ga weer ... -x-iejs mii