Mellenie (v.Balzflug) @ work met stang en trens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:49

Pardon? Waarom zou ik in jaloers zijn Er worden tips gegeven, dus ik snap uberhaupt al niet waar jij het over hebt. Op HAW krijg je nou eenmaal commentaar, anders moet je ook geen foto's plaatsen.

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:50

mooi paardje zeg.
ziet er goed uit.
nog veel plezier ermee !

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:19

10 x t zelfde commentaar..

Anike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 20:24

Er word commentaar gevraagd, maar houd het netjes staat er bij..
En even verderop in de topic staat dat commentaar over het nut van de S&T niet nodig is..

Even een foto dat ze dus ook gewoon op een trens te rijden is!!

Afbeelding

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:36

Hoi Anike,

Leuk he om je foto's op Bokt te zetten.....Dan krijg je allemaal van dat fijne commentaar. Ik zag je foto's en toen ik verder las vroeg ik me al af op welke bladzijde het stang en trens-geneuzel zou beginnen.
Ik zie er geen kwaad in hoor, je doet in mijn ogen niks verkeerd. je kan het rustig een keer proberen, maakt niet uit op wat voor niveau je rijdt. Het is wat anders als je die hele ijzerwinkel in hangt om een probleem op te lossen, bijvoorbeeld het niet rondkrijgen van je paard. Ik rij ook weleens met stang en trens en ik doe het echt(val nu allemaal maar over me heen) met -10 buiten op mijn dan iets te frisse paard. dan heb ik liever de stang en trens erin dan een slof eraan nl. Mijn (ex)paard is bij de vorige eigenaar altijd op stang en trens gereden en kon dus nogal eens sterk worden op de trens.
Als je het met beleid doet kun je veel doen.
Veel succes met je Balzflugje, ik vind het een erg mooie merrie!!

FeLaRe

Re: Mellenie (v.Balzflug) @ work met stang en trens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:56

Ik ken Mellenie nog van 't Einde en ik vindt dat ze er super uit ziet bij jou en lekker loopt, echt een heel verschil!!!!!

Als je weet hoe je met SenT moet rijden en er ervaring mee hebt en je paard ook, dan moet je dit zelf weten.

Commentaar krijg je heel veel bij HAW. Ik had pas foto's geplaatst van een prix st. George amozone met heeel veel ervaring die mijn paard momenteel voor mij rijdt vanwege gezondsheidsklachten en een commentaar wat je dan krijgt..Hoort een beetje bij Bokt
Terwijl ik precies dezelfde foto's heb geplaatst op een ander forum en alleen leuke reacties kreeg.Dus ja, trek je er niks van aan, als je zelf maar weet waar je mee bezig bent.

Mijn paard loopt super thuis, maar op wedstrijd is hij vaak heel erg gespannen en moeilijk te rijden, een totaal ander paard. Ik zit nog in de B, terwijl hij op M niveau loopt.

natte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:09

Wat een lekkere poppedijn zeg, ik vind haar heel stoer, een fijn beestje hoor ook de combinatie vindt ik erg mooi

Hoe groot is ze eigenlijk...?

Veel plezier met haar

xxx natte

_San_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 07:08

Tiessie <== Helemaal mee eens!!!!!!

Hij loopt netjes, als hij het kent kan je het tog altijd een keer proberen!

Wat een super leuk paardje, en je rijd hem leuk!! Trouwens, best wel lastig he met stang en trens rijden ???

THHIRZA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 07:17

leuke foto's ziet er goed uit

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 07:25

mooi paardje hoor
leuke combi ook..
ik vind het er niet verkeerd uitzien

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:50

vind het een leuk paard
en ik snap best dat je een keertje met stang en trens wil rijden
maar als B ruiter een stang erin te hangen, omdat het paard graag moeilijkere oefeningen wil doen, slaat natuurlijk nergens op
die kun je ook doen met een trens...
en als het daar niet mee lukt, zul je gewoon nog heel hard aan jezelf moeten werken
je zegt dat je ervaring hebt met stang en trens, maar je bent B ruiter...ergens klopt er iets niet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:01

Tiessie schreef:
Hoi Anike,

Leuk he om je foto's op Bokt te zetten.....Dan krijg je allemaal van dat fijne commentaar. Ik zag je foto's en toen ik verder las vroeg ik me al af op welke bladzijde het stang en trens-geneuzel zou beginnen.
Ik zie er geen kwaad in hoor, je doet in mijn ogen niks verkeerd. je kan het rustig een keer proberen, maakt niet uit op wat voor niveau je rijdt. Het is wat anders als je die hele ijzerwinkel in hangt om een probleem op te lossen, bijvoorbeeld het niet rondkrijgen van je paard. Ik rij ook weleens met stang en trens en ik doe het echt(val nu allemaal maar over me heen) met -10 buiten op mijn dan iets te frisse paard. dan heb ik liever de stang en trens erin dan een slof eraan nl. Mijn (ex)paard is bij de vorige eigenaar altijd op stang en trens gereden en kon dus nogal eens sterk worden op de trens.
Als je het met beleid doet kun je veel doen.
Veel succes met je Balzflugje, ik vind het een erg mooie merrie!!

Zo leer je kundig rijden zeg! Als je met zulke dingen je rij vaardige problemen moet oplossen vind ik dat echt geen goede zaak.

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:06

Ik snap hier eigenlijk ook het probleem niet.
Meisje rijd haar paard hardstikke netjes op stang en trens. Paard is er aan gewend en ze rijd er dus eigenlijk nooit mee, gewoon een keer voor de lol om wat hogere oefeningen met haar te doen!
Nou meid volgens mij doe je helemaal niks verkeerd en kun je dat best af en toe eens doen.
Zolang je idd in de gaten houd dat ze op trens lekker blijft lopen...
Ik ben met mijn paard bijna Z en werd hier op bokt ook nogal afgekraakt omdat ik een keer met stang en trens reed.
Mensen bemoei je lekker met jezelf zou ik zeggen...

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:35

@Shannay, blij dat je reageert want anders zou ik mijn mening over een klein gedeelte van het volk hier op Bokt moeten herzien. Zet ik de deur wagenwijd open..en jij kopt em erin. Wat goed en gevat! En ik heb er maar een halve dag op hoeven wachten ook! Bedankt!

Enne...een superfris(lees gek)sterk paard wat bij de vorige eigenaar altijd op stang en trens werd gereden een rijvaardig probleem noemen....Er is niks heroisch aan verongelukken met je paard, neem dat maar van mij aan.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:58

Ik ben heel blij voor je, dat jou leven blijkbaar bestaat uit het afwachten van reacties van mensen die je niet kent op internet

Och.. en praat me niet van gekke gestoorde wilde frisse paarden, ik heb er namelijk 4 jaar naast gelegen omdat het beest niet normaal op 4 benen vooruit kon lopen maar of op 2 achter benen, of op 2 voorbenen, of op geen 1 been. Allemaal prima opgelost met geduld, consequent zijn, en afleiding tijdens het rijden. Ik heb verschillende malen gekneusde ribben gehad, maar geen haar op mijn hoofd die er ooit aan gedacht heeft een ander bit dan een dubbel gebroken trensje in zijn mikkie te gooien. Hij moet het namelijk ook zonder een ijzerbek kunnen doen.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 14:44

natte schreef:
Wat een lekkere poppedijn zeg, ik vind haar heel stoer, een fijn beestje hoor ook de combinatie vindt ik erg mooi

Hoe groot is ze eigenlijk...?

Veel plezier met haar

xxx natte

ze is maar 1.56..

abcde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:22

dat op deze foto's commentaar komt , daar had je de klok op gelijk kunnen zetten!
zet je er niet bij dat je met dit paard pas b start was er al veel minder ophef over geweest! maar dat neemt niet weg dat ik ook niet snap waarom je de behoefte hebt om dat ding in te hangen?

ga eerst een lekker punten halen in de b dressuur, want als dat niet lukt is er toch iets mis, naar mijn mening.

het is je eigen paard en eigen keus maar dat heir op commentaar zou komen wist je toch al voordat je dit topic begon ?

maar verder succes met de wedstrijden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:34

ik begrijp niet waarom er zo aan die wedstrijden word gehangen
je kan toch thuis vele niveaus verder zijn dan op wedstrijd?
misschien vind het paard het doodeng, vind jij het doodeng, vind je wedstrijd rijden zelf helemaal niet leuk en ga je dus niet. Maar wil je wel samen met je paardje blijven leren en steeds beter gaan samenwerken. En probeer je bepaalde oefeningen eens uit thuis als je weet dat je paard dat kan, lijkt mij niks mis mee.
En kan je dus ook gewoon L/M/Z ruiter zijn, maar alla dan niet 'officieel' .

Keertje S&T uitproberen zoals de TS wil, naja ach wat is daar erg aan? En wellicht ziet ie op paar fotos wat te strak (wat nog moeilijk blijft om te oordelen nav fotos) maar rijden blijft een zaak van leren, fouten maken en weer verder leren.

Volgens mij zijn jij en je paardje een heel leuk setje en met eens wat uitproberen is heus niks mis.

Veel plezier nog met dr

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:44

Ik vind het er lekker uit zien hoor, daarbij ken ik genoeg mensen die een keertje stang en trens uitgeprobeerd hebben. Ik vind het ook een super leuke pony!!

Anne_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:46

wow, dat ziet er echt supermooi uit!!

Isabella_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:49

sunnymay schreef:
ik vind juist van niet, dat je je stang los houdt... dat is maar op een paar foto's te zien. overige foto''s vind ik zelf dat je te veel stang gebruikt (strakker dan trens teugel)

Paardje ziet er inderdaad jeugdig uit, maar zal misschien zijn bouw wel zijn.

ook al hebben paard en ruiter al een keer Z gereden, vind ik het ook geen nut hebben om met stang en trens te rijden.
je gaat B met het paard starten, dus moet je het paard in die klasse op een gewone trens netjes rond en nageeflijk kunnen krijgen. anders is hij nog niet helemaal goed voor elkaar.

succes met trainen, blijf liever met trens trainen....
maar dat is ieder zijn eigen keuze.

mee eens amen!!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 07:53

Even offtopic:
@ Tiessie..... hou je er wel rekening mee dat je met een stang een paard zijn kaak kan breken? Vooral als oplosmiddel om je paard in bedwang te houden neem ik aan dat daar behoorlijk wat druk op komt te staan....
Niet aanvallend bedoeld, want je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar dat je daar iig wel rekening mee houd!!!

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:49

Tja, het was dan misschien zijn kaak of mijn nek... Nee hoor, zo erg was het niet, het erin hebben van de stang, en ik hing er echt niet aan want iedereen schijnt hier nu ineens te denken dat ik met geweld met die stang en trens reed, was al voldoende om hem beter te controleren. Ik zou NOOIT of te nimmer rukken en trekken aan een stang laat dat duidelijk zijn!!!! Juist doordat ik er fijnere hulpen mee kon geven en dit paard dus beter op mij lette als ik met stang en trens reed ging het beter. Met een gewone trens was ik helaas veroordeeld tot het slechtere trekwerk om de boel in bedwang te houden, en da's erg genoeg.
Voor de duidelijkheid:dit paard heb ik terugverkocht aan de vorige eigenaar na een half jaar tobben en alles proberen, andere bitten, natural horsemanship, veel op mijn tanden bijten en peentjes zweten ed.

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:50

Als dit mij een slechte en onkundige ruiter maakt dan is dat maar zo...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:43

Ziet er keurig uit hoor!