3-jarige ruin aan de teugel !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: 3-jarige ruin aan de teugel !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:55

Sappos schreef:
Afbeelding

het lijkt op deze foto alsof je hem heel erg in de krul trekt door je handen langs zijn hals te houden. Voor de rest ben ik het met IndezzW eens: het draait er echt niet om of je je paard aan de teugel kan laten lopen.

Verder wel een heel leuk paardje met een leuke uitstraling.

Sluit ik me bij aan. Je TREKT hem in de krul... dat is zeker niet de bedoeling bij een drie jarige.. Okee als hij het zelf aan bied doe je er weinig aan, maar dat doet ie niet zo te zien. laat hem/haar eerst leren op eigen benen te laten lopen en dat hij je hulpen gaat begrijpen. Het krulletje komt dan vanzelf...

Succes ermee!!!

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:56

ik heb even getemd voor de goede orde

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:56

MissJ schreef:
Wat ik nog even kwijt wil, is dat "aan de teugel lopen" eigenlijk nageeflijkheid is, en dat is niet een kwestie van de hals rond trekken, maar van ontspannen en actief rijden.

volgens mij trekt de ruiter het paardje helemaal niet naar beneden... je ziet op geen enkele foto een gespannen paard wat zich vast houd in de kaak omdat hij naar beneden getrokken wordt. haar handhouding is misshcien niet zo geweldig, maar ik zie haar bergens trekken.

voor de TS:
-werken aan je zit, niet je kont naar achteren steken, schouders naar achteren, armen ontspannen en handen netjes boven de schoft.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:58

LiSSy schreef:
MissJ schreef:
Wat ik nog even kwijt wil, is dat "aan de teugel lopen" eigenlijk nageeflijkheid is, en dat is niet een kwestie van de hals rond trekken, maar van ontspannen en actief rijden.

volgens mij trekt de ruiter het paardje helemaal niet naar beneden... je ziet op geen enkele foto een gespannen paard wat zich vast houd in de kaak omdat hij naar beneden getrokken wordt. haar handhouding is misshcien niet zo geweldig, maar ik zie haar bergens trekken.

voor de TS:
-werken aan je zit, niet je kont naar achteren steken, schouders naar achteren, armen ontspannen en handen netjes boven de schoft.

Wat???

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:59

misschien handig om te vermelden wat je bedoelt...

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:00

Je spreekt jezelf nogal tegen.
Niet naar beneden trekken, maar wel een naar beneden getrokken paard.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:01

MissJ schreef:
Je spreekt jezelf nogal tegen.
Niet naar beneden trekken, maar wel een naar beneden getrokken paard.

dat staat er niet lees maar eens goed

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:02

LiSSy schreef:
dat staat er niet lees maar eens goed

ik las de dikgedrukte delen idd verkeerd, sorry.
Maar iemand die handen wijd en naar beneden doet, dwingt imo een paard in een houding, dat bedoel ik met naar beneden trekken.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:04

Maakt niet uit wat je zegt lissy ...

Dit paard wordt wel degelijk in een krul getrokken.. Er zit geen enkele ontspanning in.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:05

Elena schreef:

waarom?
Er wordt toch nergens vervelend gedaan?
Er worden alleen tips gegeven, wat is daar mis mee?

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:06

en wat doet ze op de rest van de foto's? juist, daar heeft ze haar handen redelijk netjes en zie je een ontspannen paard.
1 foto is niet heel netjes, dat ben ik met je eens, maar volgens mij trekt ze hem daar nog steeds niet omlaag, je heeft alleen haar handen niet in de goede houding wat waarschijnlijk vaak gebeurd bij veel bokkers. ik heb ook wel foto's van mijzelf die niet altijd even bokt verantwoord zijn. miscommunicaties moeten kunnen, dat dat nou net op de foto staat, tja daar kan de TS niet veel aan doen he.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:06

Whiz schreef:

Dit paard wordt wel degelijk in een krul getrokken.. Er zit geen enkele ontspanning in.

ach sommige mensen zien alleen maar wat ze willen zien...

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:07

MissJ schreef:
Elena schreef:

waarom?

inderdaad, ik zie nergens beledigingen ofzo...
de tips zijn allemaal goed bruikbaar naar mijn idee...

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:08

LiSSy schreef:
en wat doet ze op de rest van de foto's? juist, daar heeft ze haar handen redelijk netjes en zie je een ontspannen paard.
1 foto is niet heel netjes, dat ben ik met je eens, maar volgens mij trekt ze hem daar nog steeds niet omlaag, je heeft alleen haar handen niet in de goede houding wat waarschijnlijk vaak gebeurd bij veel bokkers. ik heb ook wel foto's van mijzelf die niet altijd even bokt verantwoord zijn. miscommunicaties moeten kunnen, dat dat nou net op de foto staat, tja daar kan de TS niet veel aan doen he.

Ik zie het op meer dan 1 foto, maar dat maakt verder niet uit.
Ik hoop dat de TS met de gegeven tips vooruit kan, en nog erg veel plezier van haar pony heeft.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:08

LiSSy schreef:

Ben ik het niet helemaal mee eens hoor.. Ze heeft een verkeerde houding en ik vind haar handen op geen enkele foto echt ontspannen. Ik zie het paard ook nergens echt goed ontspannen.

Ik zeg helemaal niet dat de TS uberhaubt ergens wat aan kan doen.

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:10

MissJ@ Waarschijnlijk omdat er veel dezelfde reacties worden gegeven.
Weet het anders ook niet. Paradox is echt een superleuk paardje, als ze hem buiten uitstapt is het wel een en al ontspanning.
Ik denk dat ze nu wel veel commentaar heeft gekregen waarmee ze aan de slag kan.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:11

LiSSy schreef:
Whiz schreef:

ach sommige mensen zien alleen maar wat ze willen zien...

haha ... nee hoor. Ik zie wel wanneer iemand een paard goed ontspannen rijdt en wanneer niet.

Geen enkel puntje van kritiek alleen voor verbetering. Als jij nu zegt dat ze alles goed doet.. Dan leert ze ook niet.

Ze heeft een hartstikke mooi paard onder de kont.. en ik hoop dat ze er lang van kan genieten. Daarom hoop ik dat ze de tips gebruikt.

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:13

Je fotograaf zal wel een natte kont hebben gehad

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:13

idd wWhiz....
Dit ligt duidelijk aan haar instructeur...

Ik hoop dat de ts een foto van een (ver)gevorderde ruiter ernaast legt en de verschillen bekijkt....
Dan kun je een hoop leren!

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:14

ik zeg nergens dat ze alles goed doet ik zeg alleen ook niet dat ze het helemaal fout doet

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:18

Waarom moet een 3 jarige perse nageefelijk lopen?
Het gaat op deze leeftijd meer om het vertrouwen krijgen in de ruiter en het rijden maar vooral het plezier ontdekken ervan.

jarrah

Re: 3-jarige ruin aan de teugel !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:18

Tip: rijd je paard lekker ontspannen voorwaarts, houd een lekker luchtig contact met die mond en ga gewoon lekker overgangen en figuren rijden...
Op het moment dat jij jou paard lekker voorwaarts en ontspannen aan je been hebt zal je merken dat hij vanzelf zal proberen jou hand te volgen en mee te nemen naar beneden...
Het zal iig voor jou zelf ook een stuk prettiger rijden, want volgens mij moet jij aardig pijn in je armen hebben na een half uurtje?!?
Je hebt een leuk paard, daar moet je zuinig op zijn, maar ik ben bang dat je op deze manier een paard krijgt wat op een gegeven moment geen lol meer in het werk heeft en in protest zal komen (vandaar denk ik ook dat steigeren)
Ik zou dus zeggen: ga lekker werken aan de voorwaarste drang en ontspanning, dan zal je merken dat de rest je een stuk makkelijker af zal gaan! Je paard is nog jong zat, ga er lekker van genieten zou ik zeggen.....

Suc6 ermee!

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:21

Tooske schreef:
Je fotograaf zal wel een natte kont hebben gehad

Dat ben ik dus.
En ja ik had een natte kont.

o0marije0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:22

Tsja denk dat de tips ondertussen allemaal wel gegeven zijn
sluit me er volledig bij aan

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:49

MissJ schreef:
Elena schreef:

waarom?

Ik zie inderdaad een heleboel goed bedoeld advies Wat ik wel even kwijt wil is dat het inderdaad niet echt nodig is om 4 x 25 reacties met dezelfde inhoud te plaatsen. Dan gaat iemand die zo'n topic geopend heeft vanzelf wel denken 'ja hoor, nou weet ik het wel' en daar wordt de sfeer niet echt beter op.

Maar nogmaals, ik zie hier inderdaad eigenlijk geen vervelende dingen. Hou dat vooral zo