Shetlander × Ijslander @ Dressuur Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:54

ik voel iets aan komen en volgens mij begint het met een s.....

EefiiJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 21:58

Jaa, doe er maar een slotje op, de mensen hier kunnen alleen maar zeiken.

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:59

Wat een leuke pony...setje staat echt gaaf zeg!

Ik vind jullie ook wat te lang...iig wel voor dressuurrijden
Af en toe een buitenritje of er even op zitten enzo dat kan vast geen kwaad maar voor netjes dressuur rijden zou ik een grotere pony zoeken, is ook beter voor je eigen houding
Snap wel dat het niet leuk is om te horen, maar ik denk dat je toch het beste voor je pony wilt.
Voor het karretje zou die wel onwijs gaaf staan, of indd met een iets kleiner meisje dressuur?

En nog een tip: Trek je niks aan van de flauwe opmerkingen...negeer het gewoon...probeer het commentaar te zien als tips en niet als afzeiken

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:00

lorelei schreef:
ik voel iets aan komen en volgens mij begint het met een s.....

Misschien euuuu heel moeilijk hoor, maar is het misschien slotje?

Nou bij longeren en rijden houdt de wereld als nog niet op hoor.
Wel eens gehoord van wandelen, VD, NH, vrijspringen, voor de kar etc. Je kan het zo gek niet bedenken of het is mogelijk.

Ja sorry voor mijn reactie hoor, maar de reacties die wij terug krijgen vindt ik aardig dom om het maar grof te zeggen.

Aurora3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:01

haha, ja idd geeske (als jij tenminste dat meisje met dat rode truitje bent) je trekt af en toe best wel je hakken op. Komt vast ook door de grote van de pony, maar jij hebt volgens mij de neiging om met je hakken aan te sporen. Probeer dr op te letten dat je dat met je kuiten doet.
Wat dat longeren betreft, het lijkt mij juist een uitdaging om zo'n pony te leren hoe longeren werkt. Waarschijnlijk snapt hij het gewoon niet zo goed en wordt ie daardoor onzeker. Je zou eens kunnen proberen om 1 van jullie er naast te laten lopen en de ander gewoon longeren met de longeerlijn dr aan. Dan gaat ie het principe mss snappen.

@Ingedebruin: aan de fiets wandelen vind ik een btje eng, als je pony 1 keer trekt, omdat ie schrikt ofzo dan ligt jij om. En een pony met een fiets tussen zn benen is nx hoor, niet goed voor de fiets en niet goed voor de pony, om over de fietser nog maar ff niet te spreken

ik ben het helemaal met marleen eens. Die mensen hier bedoelen het niet als afzeiken, ze proberen voor de pony op te komen en ze proberen jou te helpen(mocht wel iets vriendelijker, mja).

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:03

EefiiJ schreef:

als je vind dat wij toch alleen maar kunnen zeiken waarom open je dan een topic????
dit had je ook wel kunnen bedenken dat je dit commentaar zou krijgen.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:03

Beste EefiiJ wat had je nu eigenlijk voor reacties verwacht dan?En ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag hoe jullie jezelf nu vinden staan op de pony's als je de foto's ziet? En je had het over een instructrice??? Geeft die jullie ook les op deze shetlanders dan???

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:04

EefiiJ schreef:

Dit is geen zeiken. (Op sommige reacties na dan)
Het is puur dat mensen je iets duidelijk willen maken. En gaan roepen dat je misschien een nierziekte heb vind ik al helemaal een raar excuus. Goh hee misschien heb ik wel huidkanker. Ja sorry hoor, maar het slaat gewoon nergens op!

Ook komt er iedere keer de vraag of er wel echt ijslands bloed inzit. Op gereageerd? Nee. Dus wat doet Bokt die gaat er over verder.

En vindt jij hetzelf er super uitzien op de foto's? Eerlijk toegeven!
Ik vind het niet raar dat mensen daar commentaar op geven.

Gnome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:04

Aurora3 schreef:
haha, ja idd geeske (als jij tenminste dat meisje met dat rode truitje bent) je trekt af en toe best wel je hakken op. Komt vast ook door de grote van de pony, maar jij hebt volgens mij de neiging om met je hakken aan te sporen. Probeer dr op te letten dat je dat met je kuiten doet.
Wat dat longeren betreft, het lijkt mij juist een uitdaging om zo'n pony te leren hoe longeren werkt. Waarschijnlijk snapt hij het gewoon niet zo goed en wordt ie daardoor onzeker. Je zou eens kunnen proberen om 1 van jullie er naast te laten lopen en de ander gewoon longeren met de longeerlijn dr aan. Dan gaat ie het principe mss snappen.

@Ingedebruin: aan de fiets wandelen vind ik een btje eng, als je pony 1 keer trekt, omdat ie schrikt ofzo dan ligt jij om. En een pony met een fiets tussen zn benen is nx hoor, niet goed voor de fiets en niet goed voor de pony, om over de fietser nog maar ff niet te spreken

ik ben het helemaal met marleen eens. Die mensen hier bedoelen het niet als afzeiken, ze proberen voor de pony op te komen en ze proberen jou te helpen(mocht wel iets vriendelijker, mja).

haha ja oke .. maarja het zijn ook maar tips en misschien kan dat bij hun wel gewoon goed gaan.. anders kanj e altijd nog wandelen.. ik denk ik geef eens ideen het afzeiken is al door andere gebeurd

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:07

ik weet niet of hij schrikerig is maar lijtk mij wel leuk om zon pony dan langs allemaal enge dingen te kunnen krijgen... en vd is inderdaad heel leuk probeer eens te rijden hoe hij op tikkertje reageerd moet je wel leuk maken voor zon pony die van mij vind het helemaal het einde... kan even niet rijden wegens haken(ben toch niet zon rijder).. dus heb ik zo iets maar bedacht en vd was ik al een poosje mee bezig maar wilde maar niet lukkken en nu op eens vind ze wel leuk maak dingen leuk voor zon pony... vinden ze helemaal gewelidg.

Kitty84

Re: Shetlander × Ijslander @ Dressuur Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:09

Goed...ga ik als 1000e er ook nog een opmerking over plaatsen...

Doorgaans ben ik vrij coulant in wat shetjes (en al dat ander klein grut) aankunnen...maar hier schrok ik toch ook wel een beetje van.

Ik vind het geen zeiken...ik weet van mijzelf dat ik aan de maat ben, ik klim dus ook niet op te kleine paarden (ik rijd alleen flinke paarden).

Tuurlijk is het leuk om op zo'n beestje te rijden...maar joh...moet dat nou

Zoek een pony van je eigen maat...of ga een andere tak van sport zoeken met dit lekker ding (vind het wel een grappig ding) ga bijvoorbeeld mennen of vraag een kleiner meisje om erop te rijden.

Ik vind het regelmatig onder de noemer onterecht commentaar vallen als er weer eens foto's van iemand op shetjes geplaatst worden...maar bokt of niet...ik vind het hier wel terecht dat jullie commentaar krijgen.

Zeg nou eerlijk, als je een beestje nou zo leuk vindt...en er ontzettend gek van bent...dan ga je toch niet meer op het beestje zitten als je er gewoon te groot voor bent? Er zijn zat leuke pony's die wel 'passen'.

Ik wil jullie niet afzeiken (als jullie daar zo over denken is dat jullie verlies) ik wil jullie wel even een kanttekening geven. Paardrijden is ook verantwoord omgaan met je paardje.

Ooit al eens gedacht aan mennen? Zonder rijden kan je ook intensief met je beessie bezig zijn!

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:10

Als er nu eindelijk iemand begint met Temmen dan word het ook getemt.

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:10

Fietsen met een hele makke pony kan wel lijkt mij...doe ik iig wel eens, is nog nooit fout gegaan. Oke...het kan fout gaan, is waar
Je kunt ook van je pony vallen en raar vallen enzo...
Ik vertrouw de pony die naast de fiets loopt en zij mij...ze kan een keer schrikken, is zo
Maar als je altijd met alle risico's rekening gaat houden in het leven kun je niks meer doen vind ik altijd...

Namiira_hvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:15

Weer zo'n vreselijk zeiktopic. Kan toch niets kwaad zo.

bOwieGeeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:16

Kay staat bij een man, hij heeft wel een kar maar daar kan je niet meer rijden, longeren snapt hij niet, dus moeten we nog aan werken.
fietsen met kay mag niet van de man, we mogen niet langs de weg en om nou op het beton te gaan rennen (kay) onder hoefijzers.. lijkt mij niet echt een goed idee of heb ik het verkeerd?

bOwieGeeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:17

zonder*

Yentl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:17

waar rijden jullie dan buiten?
hij staat mag ik hopen toch wel lekker op het land? je kan hem toch op het land longeren en lekker vd-en??

bOwieGeeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:19

hij staat niet lekker op het land, nou als wij hem op het land gaan longeren (geen hekken omheen) dan gaat hij zo met je aan de wandel en dan druk ik het nog zachtjes uit.

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:21

Tja, ik kan er niet meer van maken dan dat het ponytje bijna door z'n voegen zakt...

bOwieGeeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:23

Nou als hij door zijn voeten zakt volgens u/jou, wrm gaat hij dan als wij erop gaan zitten bijna draven? Soms kan hij best vervelend zijn en kan hij gemeen bokken/steigeren, zou hij dat doen als hij bijna door zijn voeten zou zakken??

Yentl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:25

hij gaat denk ik gemeen bokken/steigeren omdat hij het niet fijn vindt en jullie eraf wilt hebben!

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:27

En ik heb nog steeds geen antwoord!!!!Wat vinden jullie nu zelf hoe het er uit ziet als je op de shets rijdt?????

bOwieGeeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:27

maar als wij te zwaar zouden zijn, wrm kan hij dan wel zo gemeen bokken/steigeren?? dan zou hij dat toch niet kunnen ??

bOwieGeeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:28

aerdenhout1 ; Sorry maar daar ga ik geen antwoord op geven, we weten nou wel wat jullie er van vinden.

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:30

Ik vraag me toch wel af wat jullie doet denken dat het een shet x IJslander is...

Ik zou er ook niet meer op gaan rijden, zijn toch genoeg andere leuke dingen om met het beestje te doen? of zoek een ruitertje die er wel goed op past. Is voor de pony ook leuker.