Sportfjord [***]@work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

Re: Sportfjord Vjellko@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:41

Liedje schreef:
bonitobol schreef:
haj.
Ik heb niet het hele topic gelezen dus misschien is het al gezegd maar ik vind haar echt veel met haar binnehand inwerken. ( is een fout die ik ook nog bega ) maar dat is echt wel jammer want verpest zowat het plaatje,
het lijkt zo op een "dwang".

Verder wel een mooie fjord hoor

Paardrijden is dwang

Ik vind paardrijden geen dwang. Een paard moet het leuk vinden om met jou te werken en het ook echt voor jouw willen doen zonder dwang! Dressuur is er voor het paard en het paard niet voor de dressuur.
Als mijn paard alleen voor mij werkt onder dwang, dan doe ik toch echt iets grandioos verkeerd
Maar goed...mijn mening!

Voor vjellko: Leuke fjord..en ja...ook ik vind dat hij iets opgekropt loopt....maar verder een super fjord. Ga je nog ver mee komen en ik zou er ook trots op wezen!
Laatst bijgewerkt door Oretha op 27-04-06 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:43

ben ik met je eens Tarja. Dwang hoort niet, het is een samenspel. Daarom is [***] ook zon heerlijk paard om te rijden, hij werkt ontzettend graag voor je

Oretha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:45

Vjellko schreef:
ben ik met je eens Tarja. Dwang hoort niet, het is een samenspel. Daarom is Vjell ook zon heerlijk paard om te rijden, hij werkt ontzettend graag voor je

Dan zit dat wel goed met jullie Jullie moeten er beide plezier in hebben suc6 nog met hem. Rijd je er ook wedstrijden mee?

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:46

Mooi fjordje zeg leuk dekje en idd wel op de hoogte van je handhouding letten.

Veel plezier nog verder met hem

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:46

nee geen wedstrijden
teveel plankenvrees
maar thuis steeds beter samen kunnen werken is net zo mooi

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:28

Ik vind dat er hier op een opbouwende manier gereageerd wordt, de "typisch bokt" opmerkingen zijn dan IMO ook niet gegrond.

Wb de foto's, ik vind de oprichting zeker niet te veel, als je die mooie fjordenboog wegdenkt, loopt hij net iets boven de horizontale lijn. Persoonlijk zie ook ik liever een lagere handhouding en een wat vriendelijker beeld, en ook wat meer lengte in de hals. De twee galopfoto's vind ik het beste beeld geven.

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:37

Wat een leuk fjordje zeg, ik vind em wel een beetje op Dagmar lijken (kijk maar in m'n profiel)..
Ik vind de foto's die Taaclover net plaatste; waar ze de binnenhand wel toestaat het mooiste beeld geven.. Succes verder en wedstrijden lukt makkelijk

Evy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:15

SuperVjellie
Voorderest ga ik me niet mengen in de discussie over hoog/laag, ik ben het helemaal met Saar eens

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:19

Na een aantal maanden (jaren?) lang en laag je rondje hobbelen, ga je iets meer vragen van een paard. Uiteraard moet je een paard dan leren wat de gewenste dressuurhouding is. Dat je hierin wat overdrijft lijkt me logisch!

Nadat je met wat meer druk rijdt om je paard e.e.a. te leren, kun je -als het kwartje is gevallen- weer naar ontspanning werken.

Elk paard en elke ruiter beginnen met de B- oefeningen. Maar na dat rondje hobbelen volgt er een lastiger periode waarin er soms plaatjes te zien zijn die niet helemaal passen in wat 'men' graag ziet..

Abaigeal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:31

Ik vind het er erg netjes uit zien. Soms vraagt ze iets meer en dat kan ook best het is niet zo dat ze heel de tijd in zijn mond zit.
Leuke fjord hoor!!!

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:45

Het ziet eruit alsof hij fijn loopt, dat vind ik tenminste! En dat is toch het belangrijkste, het paard vind het niet erg, mensen op bokt wel, ik zou al die mensen wel eens willen zien rijden...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:48

daarom
zolang ik hem ontspannen vol plezier de bak door zie sjouwen, verander ik niks

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:59

geen gezeur joh

leuke foto's