BWP Bastet 4jr(Liberty M)dressuur 1steX buiten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Merato_

Re: BWP Bastet 4jr(Liberty M)dressuur 1steX buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:09

Hoi Bonitobol,
Ik ga echt niet meedoen met de discussie, daar pas ik voor, aangezien ik zelf niet zo'n sterrijder ben
Wat mij wel opvalt (en het kan best zijn dat het al eerder genoemd is hoor) is dat het zadel niet goed past, hij kantelt naar voren.
Vooral op de longeerfoto is dit goed te zien. Kan momentopname zijn van de fotograaf, hoor.
Verder vind ik het een heel leuk paardje en spijtig voor je dat hij verkocht wordt. Prima trouwens dat je de eerste hitte er uitlongeert, vaak vallen de bakkabouters dan wel mee
Ik wens je heel veel succes verder!
Groeten van Yetse

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 20:34

@yetse= ik denk wel dat het paste hoor Nuja, veel heb ik er ook niet meer in te moeiten want ze wordt verkocht.
Dankje voor je reactie

Rin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:00

Even een vraagje aan de TS. Was de eigenaresse erbij toen je naar buiten ging met het paard. Je zegt namelijk dat zij het je niet aanraadde maar dat je het toch gedaan hebt. Ik vind het raar dat je toch buiten gaat rijden als de eigenaresse het je afraadt. Het is gelukkig goed gegaan maar vind het toch vreemd aangezien het niet jouw paard is..

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:10

Het klinkt misschien hard en zo bedoel ik het niet, maar doe alsjeblieft iets aan je houding...

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 10:26

@rin: neen, ze zei gewoon aan de telefoon dat ik het zeker mocht doen, maar dat zij het gewoon niet durfde. Ik had het dus wel gevraagd hoor
@cece: doe ik, doe ik Vroeger was mijn beenhouding ook uiterst slecht. Die heb ik al verbeterd, nu werk ik aan het rechtzitten en zo

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:50

Leuk paard.

Probeer zelf wat meer trug te zitten, en inderdaad je binnenhand, het lijkt wel of je hem iets vast zet. Pas op een paard zijn mond is teder en dat moet je zo houden.

Ik las net dat je je paard met een half uur liet stofzuigen, ten eerste laat je je paard niet stofzuigen maar probeer je diep door te rijden met enkele uitlegging.
ten tweede moet je dat in het begin proberen te doen, zodat ze de hele rug los laat want die dat ze zich afentoe nog erg vasthoud.

ook al is het een jong paard, die kan je wel met een enkele "druk" rijden, zodat je probeert dat ze er helemaal even doorkomt, je hand gaat volgen etc.

doormiddel van die druk (enkele druk en zeker geen trekwerk) Kan je je paard veel beter rechtstellen.

doormiddel van druk op bijde teugels en met je benen erachteraan rijden op de binnenhoefslag of op de volte.

uiteraard bedoel ik met druk geen trek en tegenwerk. en hou je handen boven de schoft, zo kan ze het bit net wat beter aan nemen.

dit is niet aanvallend bedoeld. succes ermee.

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:53

en even mijn mening over het "te grote tuig"

Stop ermee, wacht even, zo krijgt je paard zelf ook het verkeerde beeld van het bit aannemen.

en een zadel wat kantelt? please hej, de hele rug van je paard gaat hierdoor naar de mallemoeren.

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 10:58

@navidad: ik kan daar echt niets aan helpen, aan dat tuig. De eigenares had nog een dun dubbelgebroken trensje liggen, met een plat tussenstukje maar dat werkte echter veel te scherp in. Ik heb dan liever een iets te dik bit, dan een te dun scherp bit. En ik heb enkele keren aan de eigenares gevraagd wanneer ze om een nieuw goed bit ging, maar ze stelde het steeds uit. Ik heb bastet maar 2 keer gereden met die neusriem. Dus veel zal het wel niet kwaad kunnen. Ik wilde zelf een nieuwe neusriem kopen, maar mocht niet van mijn ouders. Dat zadel lijkt mij echt wel passend hoor. Ik heb Bastet er nog geen hinder van zien ondervinden en het ligt goed op haar rug. Ik zal het de eigenares toch even zeggen, want ikzelf ga bastet eigenlijk niet meer rijden doordat ze verkocht wordt. Dan kan de eigenares dat doorgeven aan de kopers.

Ik zet mijn binnenhand niet echt vast, maar werk er te sterk mee in. Ik moet hem volledig kunnen lossen, daar werk ik aan.

Met stofzuigen bedoelde ik het diep doorrijden hoor. Gewoon het paardje lekker de ruiterhand laten volgen. En dat heb ik dus ook in het begin gedaan. Zie vorige reeks foto's.

Ook doe ik dat, de helft van de tijd dat ik haar rijd, na een half uurtje pak ik haar op.

Dankje voor je reactie.

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:59

Wat versta jij dan onder hinder ondervinden van het zadel? Een paard kan ook onzichtbaar of nauwelijks zichtbaar pijn/hinder hebben. Paarden kunnen niet praten, dus dat paard kan je moeilijk vertellen dat zijn rug kapot gaat..
En een kantelend zadel lijkt me ook voor jou niet prettig.

princess69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:57

@cece: idd, maar ik merk echt niet tijdens het rijden of zo dat ie kantelt.
( het is bonitobol, maar ben bij een vriendin )