@navidad: ik kan daar echt niets aan helpen, aan dat tuig. De eigenares had nog een dun dubbelgebroken trensje liggen, met een plat tussenstukje maar dat werkte echter veel te scherp in. Ik heb dan liever een iets te dik bit, dan een te dun scherp bit. En ik heb enkele keren aan de eigenares gevraagd wanneer ze om een nieuw goed bit ging, maar ze stelde het steeds uit. Ik heb bastet maar 2 keer gereden met die neusriem. Dus veel zal het wel niet kwaad kunnen. Ik wilde zelf een nieuwe neusriem kopen, maar mocht niet van mijn ouders. Dat zadel lijkt mij echt wel passend hoor. Ik heb Bastet er nog geen hinder van zien ondervinden en het ligt goed op haar rug. Ik zal het de eigenares toch even zeggen, want ikzelf ga bastet eigenlijk niet meer rijden doordat ze verkocht wordt. Dan kan de eigenares dat doorgeven aan de kopers.
Ik zet mijn binnenhand niet echt vast, maar werk er te sterk mee in. Ik moet hem volledig kunnen lossen, daar werk ik aan.
Met stofzuigen bedoelde ik het diep doorrijden hoor.
Gewoon het paardje lekker de ruiterhand laten volgen. En dat heb ik dus ook in het begin gedaan. Zie vorige reeks foto's.
Ook doe ik dat, de helft van de tijd dat ik haar rijd, na een half uurtje pak ik haar op.
Dankje voor je reactie.