[VERSLAG] Paasstage bij A. De Bodt met Winnetou (de moeite!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 20:33

In juli vertrek ik weer op stage
Eerst nog 10 harde weken school ..

Faustie

Re: [VERSLAG] Paasstage bij A. De Bodt met Winnetou (de moei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:09

Nou als ik dit zo zie, moet ik toch echt eens op stage gaan !
Het ziet er erg goed uit!

Ik herken zo veel van mn paardje in de beschrijvingen die ze geven op de site enzo. Ik durf er bijna niet meer opstappen, wie weet maak ik het alleen erger. Maar ik vind zo'n stage vrij duur, zeker als het uit eigen zak moet komen. En ik heb zo weinig tijd.
Nouja, ik zie nog wel.

M'n complimenten alleszins!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:12

Eens met Vvalar, ik vind het zelfs een beetje gevaarlijk, HKO blijft een medisch iets, no matter what AdB beweert.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:17

PAardje loopt heerlijk ontspannen maar jouw houding is wel een beetje om te janken.
Dat beige setje staat hem trouwens heel gaaf

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 07:52

Dank je wel
Idd, m'n houding... Maar 'kzal erop gaan letten! Ik trek nogal vaak m'n rug in, omdat ik soms last heb van m'n rug.

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:08

wat een leuk paardje zeg hij mag nog wel wat ronder lopen maar hij zet zijn achter hand er netjes onder!!!!

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:05

yulan schreef:
Nouja, een paard dat opgericht loopt, zou normaal moeten verzameld zijn. En alleen een rechtgericht paard laat zich verzamelen. En een rechtgericht paard kan geen hoefkatrol krijgen. Is het niet raar dat al de profs geen HKO-paarden hebben?

Mijn paard heeft toch wel degelijk HKO....

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:23

Waar is SPIKE???!!!?

(Die übercoole hond!)

BlueMilk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:25

Spike

Afbeelding

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:14

Ik vind de foto's er fijn uit zien en ik heb zelf ook een paar keer les gehad van hem. Maar ik ben het er niet mee eens dat HKO altijd voorkomen kan worden. HKO kan namelijk ook erfelijk zijn of gewoon ontstaan. Het is jammer dat die ideeën de wereld in worden geholpen. Maar ik heb niets tegen op de manier van rijden.

Amina_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:31

yulan schreef:
Nouja, een paard dat opgericht loopt, zou normaal moeten verzameld zijn. En alleen een rechtgericht paard laat zich verzamelen. En een rechtgericht paard kan geen hoefkatrol krijgen. Is het niet raar dat al de profs geen HKO-paarden hebben?

De meeste profs kopen ook enkel een paard die helemaal goedgekeurd is en dus geen hoefkatrol heeft en naar mijn weten krijgen ze het (dat is dan zichtbaar op de foto's) of niet.
(niet aanvallend bedoeld)
Veel succes nog verder met je pony, ik vind het trouwens echt een prachtig beestje hoor! (de poseerfoto's )

Amina_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:32

Ik heb trouwens ook niets tegen die manier van rijden, ik vind het zelfs een super manier maar of dat een oplossing is ? ..

Djeenie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:53

Discussie voeren als jongeling, die heel tevreden is van een stage, in dit geval van AdB, is altijd wat gevaarlijk Yulan. Er zijn genoeg medische bewijzen die aantonen dat HKO idd vanuit de hoef komt en tot allerlei problemen (zoals rugproblemen) kan leiden, en AdB kan zijn opvattingen helaas niet medisch bewijzen. Je kan niet ineens een heleboel dierenartsen gaan tegen spreken. De medische wereld staat niet stil, en AdB heeft een manier gevonden om sommige HKO-paarden te helpen, maar bij anderen heeft het geen effect. Tuurlijk kan je een voorstander zijn van zijn rijtechnieken en je ziet idd dat je paard Winnetou verbeterd, maar verdiep je eerst zelf eens in de kennis van HKO, om dan dat bewijsmateriaal te gaan vergelijken met AdB z'n opvatting (hoegraag je die ook opvolgt!) en trek dan voor jezelf eens conclusies. Je bent nog jong en moet nog veel leren, en je moet je ogen goed openhouden en proberen om eerst de voor-en nadelen eens te bekijken en dan info te zoeken (eventueel gewoon meerdere bronnen vergelijken als de info te uitgebreid is). Je kan niet puur afgaan op de opvattingen van AdB Het besef dat je zo enorm weinig weet, en dat je niet alles kan weten over een bepaald onderwerp is heel pijnlijk (als je dat ervaart) en wees daarom niet al te voorbarig met je conclusies. Ik vind dat zelf ook soms heel moeilijk, als ik als een paal achter iemand's mening of opvatting sta. Als je dan een aantal tegenreacties krijgt en je gaat de info checken, ben je dan (niet ALtijd) genoodzaakt om je clonclusie bij te staven.

Voor de rest: De foto's zien er goed uit, en ik val je zeker niet aan hoor Nog heel veel plezier met Winnetou en geniet nog van je stages en trainingen.

Jomi_Leann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:55

Mooie foto's aah zit er wel netjes uit Lief Paardje

Asmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:36

Ik heb ook een paar lessen gevolgd bij A. de Bodt. Ik vond het ook de moeite waard, check mijn profiel, heb er ook veel aan gehad! ben blij dat het bij jou zo goed gaat!!

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:40

Spike is so cool... alleen die hond al maakt volgens mij zo'n stage waard

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 18:50

Dank je allemaal!
Spike is idd superlief!!!

Ik snap de meningen van iedereen, en respecteer ze, alleen heb ik echt al heel veel andere dingen gezien die echt het tegendeel bewijzen.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:41

Djeenie heeft eigenlijk al zo'n beetje verwoord wat ik ook wilde zeggen. Ik heb denk ik meer HKO paarden gezien dan veel mensen hier (heb er gelukkig nooit persoonlijk mee te maken gehad) en er zijn een paar dingen die ik even kwijt wil
- Botweg zeggen dat alle HKO paarden slecht/vast gereden zijn is niet alleen grote onzin maar ook erg kwetsend voor mensen die een paard met deze aandoening hebben. Hoe jong je dan ook wezen mag, dat heb je hopelijk wel door.
- HKO is een aandoening van de HOEF katrol, dus, de onsteking zit in de hoef en het hoeft niks met de rug te maken te hebben
- Er zullen heus wel gevallen zijn waarin HKO komt door overbelasting vanuit de rug. Er zijn ook een heleboel gevallen waarbij dat niet het geval is. HKO kan ook leiden tot rugproblemen
- Een groot deel van de mensen die naar AdB gaan zijn in mijn ervaring wanhopig, hebben alles al geprobeerd en klampen zich nu aan ieder strohalmpje vast. Om dan te horen dat alles weer goed komt en je vrolijk door kunt rijden op je paardje is dan natuurlijk een verademing. Reken maar dat je dan alles van die man aanneemt. Er zijn heus wel paarden die het echt goed doen na een paar lessen van hem, maar er zijn er ook die een ietsje verbeteren maar nog steeds niet goed zijn. En er zijn dan ook eigenaren die dat goed genoeg vinden.
- Ik vind het prima dat mensen naar AdB gaan, en al was er maar 1 paard van zijn pijn af geholpen door hem dan vind ik het al de moeite waard. Maar meteen maar gaan lopen roepen dat de beste man het in zn eentje beter weet dan een heleboel wetenschappers vind ik toch wel een beetje link.
- oja de opmerking dat dierenartsen AdB niet erkennen omdat ze anders geen geld meer zouden verdienen, daar heb ik me werkelijk ziek om gelachen. Ik ben heel benieuwd hoe veel AdB al verdiend heeft, ik kan je verzekeren dat hij in ieder geval in 1 uur meer verdient dan een gemiddeld dierenarts in een week. De reden dat niet heel diergeneeskundig nederland op zn knietjes ligt voor AdB is dat hij gewoon geen wetenschappelijke bewijzen heeft dat zijn methode echt werkt.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 19:46

niet wetenschappelijk, maar kheb levende bewijzen gehad.
Sorry, dit blijft mijn mening, ik sta open voor die van anderen, want van de ontsteking in d hoef katrol, dat is naar mijn mening een rugprobleem, maar dat gaatje in de hoefdinges ofz, daar had ik nog nooit van gehoord.
(Kleine uitdaging voor wanhopige HKOpaard-eigenaars:
Op Adb's site staat normaal erges: No Cure No Pay.)

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:57

Er zijn ook genoeg levende bewijzen dat het NIET werkte.

Citaat:
want van de ontsteking in d hoef katrol, dat is naar mijn mening een rugprobleem

Zie je zelf niet hoe vreemd dat eigenlijk klinkt?

Hij rijd op een manier die de zenuwen "ontlast" niet op een manier die het geneest of die het eruit krijgt. Dat bestaat gewoon niet. Laat de beste man het eerst maar eens medisch bewijzen. Tot die tijd blijft het gewoon een fabeltje

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:58

Citaat:
maar dat gaatje in de hoefdinges ofz, daar had ik nog nooit van gehoord

Daar zou ik me dan toch maar eens in verdiepen, want dat noemen ze nou HKO

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:59

Afbeelding

zit ze niet heel erg met haar handen uit elkaar?

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 20:02

Ja, kweetet M'n houding, daar moet wat aan gewerkt worden, maar nu gaat het vooral om het aanvoelen en het verfijnen

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:03

Citaat:
Op Adb's site staat normaal erges: No Cure No Pay.

Daar wees mijn vriendin hem op toen het op haar paard niet bleek te werken, maar mooi niet dat ze haar geld terug kreeg

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 20:05

Wat had haar paard? Was ie al behandeld geweest?