Alisaya onder het zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:06

renza schreef:
[***] schreef:
zo niet.. nou daar kan ching toch niks aan doen? en sommige reactie's vind ik echt te ver gaan..

Daar kan ze wél wat aan doen, ze wordt toch niet gedwongen om er op te klimmen.
Als het zadel niet past ga je er gewoon niet op met zadel. Zonder zadel lijkt me bij deze pony geen optie, dus dan rijd je gewoon niet.

Amen! En met miranda1983 ben ik het ook eens !!

dwaallicht

Re: Alisaya onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:33

Ik vind het knap dat je blijft zitten, maar voor de rest ziet het er beroerd uit. Paard drukt de rug helemaal weg en het eerste wat ik zie is verzet..

Ik zou zeggen neem les met haar, laat iemand je goed begeleiden!
Daar leer je van en het is leuker voor jou, maar zeker voor het paard..

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:44

Misschien moet je haar maar even longeren (beetje bijzetten zodat ze over haar rug komt) voor je erop gaat. Zoek een beter passend zadel en ga les nemen. Het is misschien vervelend al dit commentaar te horen, maar een pony die zometeen helemaal verrot is (om het maar heel rot te brengen) door deze manier van inrijden is veel vervelender. Echt het enige wat ik wil is je ogen openen door deze opmerking en ik ben er helemaal niet op uit om je af te branden. Succes ermee, tis wel een leuke pony!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:46

Manda schreef:
Sorry hoor maar nu gaan jullie echt te ver! Overdrijven is ook een vak appart. De hele boel word naar mijn inzien weer eens opgeblazen en erger gemaakt dan dat het is.

Nee het is niet allemaal ontspannen. Maar ik vind haar absoluut niet slecht overkomen tegenover het paardje. Ze lijkt vrij vriendelijk. Goed, een halsriempje voer het stijgeren kan uitkomst bieden. Maar voor de rest valt het allemaal nog wel mee hoe slecht ze volgens jullie is.

Ze bedoeld het beste tegenover het paardje lijkt me. Beter dan al dat gepluk en geruk van sommige anderen.

Ik denk ook dat ze het beste bedoelt tegenover het paard.
Maar juist dat is heel gevaarlijk als je niet weet waaar je mee bezig bent.
Want laten we eerlijk zijn, ChingYi rijdt waarschijnlijk voor haar ontspanning en omdat ze het leuk vindt.
Ze wil vast geen angst, stress en pijn bij de pony veroorzaken.
Maar dat gebeurt nu dus wel.
Dat probeert iedereen haar te laten zien.

ChingYi: oh, sorry.
Wie bedoelde je dan?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:47

[***] schreef:
zo niet.. nou daar kan ching toch niks aan doen? en sommige reactie's vind ik echt te ver gaan..

Daar kan ze wél wat aan doen, ze wordt toch niet gedwongen om er op te klimmen.
Als het zadel niet past ga je er gewoon niet op met zadel. Zonder zadel lijkt me bij deze pony geen optie, dus dan rijd je gewoon niet.

[/quote]

Amen! En met miranda1983 ben ik het ook eens !!
[/quote]

ooh ja en als jij een pony aangeboden krijgt om op te rijden, dan sla je die natuurlijk af want ja.. ooh dat zadel ligt zo slecht.... maar ik hou me hier verder buiten.. is mijn MENING.. dus... doei!
[/quote]

Renza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:48

Ja dat zou ik idd afslaan.
Of gewoon alleen lekker poetsen en wandelen, desnoods net zo lang tot ik genoeg geld had om zelf een goed passend zadel te kopen.

En ze rijdt toch meerdere paarden? Waarom moet ze dan deze ook nog rijden terwijl ze weet dat ze de pony daar pijn mee doet?

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:50

Nog ff een edit.
Kijk eens rond op MP.
Je hebt al een goed tweedehands ponyzadel voor 100 euro.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:41

[***] schreef:

@ching Nog een tijdje en je kan zo het circus in

Ja dat is nog eens een tip waar ze iets aan heeft

Tjonge jonge jonge......

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:50

[***] schreef:
Okee; Boktpeople!, ik denk dat ching nu onderand wel weet, wat ze "fout' doet, waarom moeten jullie altijd haar hebben? Je kan toch wel een beetje positief blijven, dan allemaal achter elkaar lopen en gaan vechten wie het meeste fouten dignen uit de foot's kan halen? Ik heb mesnen nog veel slechter zien inrijden, daar had je echt wel commentaar op kunnen geven, maar ja, Ik vind dat het er ook niet al te best uitziet, maar ja wat moet je verwachten als je een pony gaat inrijden? Dit is beter dan gelijk allemaal bijzet teugels erbij en dat arme beestje moet gelijk ZZ dressuur onder de vingers nemen...
Als je weet dat ching een topic plaats en je niks beters hebt te doen dan afzeiken en afkraken.. etc! kijk dan gewoon niet... zo moeilijk is dat toch niet?... En er wordt.. gewoon elke keer hetzelfde gezegt.. lees het topic eerst voordat je wat gaat plaatsen.. is misschien ook wel zo handig.. kijk ik snap als er 100 pagina's zijn adt je het niet allemaal gaat lezen.. maar ja.. reageer dan gewoon niet.. Je mag best zeggen wat je vind, maar geef dan GOEDE tips, bijv, Laat de eigenaar zelf beoordelen of het zadel goed ligt.. zo niet.. nou daar kan ching toch niks aan doen? en sommige reactie's vind ik echt te ver gaan.. het lijkt net of jullie express de topics gaan opzoeken om te zeiken? niks beters te doen?.. Ching is een vriendin van mij! en ik vind dat ze wel eerlijk tegen over de pony's is!, het is jammer dat ze niet dichtbij woont, anders had ze ook nog op die van mij gereden!..
nou ik heb denk ik wel gezegt wat ik wou zeggen..
(let aub niet op mij want ik ben zo chagrijnig als het maar kan.. maar moest ff mijn agressie kwijt... heb je wat te melden TEGEN mij!, pb me maar..)

Groetjes Miranda

@ching Nog een tijdje en je kan zo het circus in

IK ben het hier helemaal mee eens miran! goed gezegd!

Die pony word net beleerd! en ik ben niet zo'n dom pennymeisje wat er geen verstand van heeft want ik heb zelf 4 koppige ponys beleerd waar het mee is goed gekomen! Ik vind het er nog best ontspannen uit zien! mss loopt dat beesje gewoon wat gespannen, moet je kijken! bijna op alle foto's oortjes helemaal naar voren! oogjes stralen ook helemaal! Zo slecht heeft dat beessie het nog helemaal niet! Ik vind dat ze er ook best ontspannen uit ziet zitten ( behalve op die steiger/bok foto's ) ze hangt niet in de teugels, jaagt 'm niet op.. noem maar op!

Meis, heel veel suc6 luister niet naar dat gezeik of hoe ze dat ook maar willen noemen ( niet aanvallend bedoeld! ) En maak gebruik van de tips. Verder niet op in gaan, want daar bereik je niks mee een vriendin van miran, is vriendin van mij toch?

en nog iets: kunnen jullie op foto's zien of dat zadel goed of fout ligt?? woww! dan moet ik mss toch maar iets aan me ogen doen! dat kun je alleen van dichtbij zien. hangen de beugels recht in het midden. Geen druk op de kussens, wiebelt het niet, leunt het niet op 1 stuk, etc etc. Ik zie vanaf hier niet of dat zadel goed of fout ligt. Dus ik ga daar zeker geen commentaar opgeven.

Heel veel suc6 met het beleren verder en let niet op dat gezeur, maar op de tips, en doe er wat mee

Dikke kus, Carola

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:57

Citaat:
Heel veel suc6 met het beleren verder en let niet op dat gezeur, maar op de tips, en doe er wat mee

Hier ben ik het helemaal mee eens, wat met de TIPS gaan doen...
De tips die gegeven worden kloppen, ben ik het mee eens
Maar waarom zou je commentaar dat al gezegt is nog eens herhalen en herhalen enz. Dan wordt het denk ik een beetje irritant en opgevat als "gezeur". Bovendien vult het niks zinnigs er aan toe, al dat herhalen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:08

Ik zag een topic met 4 pagina's, auteur ChinYi en wist meteen weer hoe laat het was...

ChingYi, we hebben werkelijk allemaal het beste met je voor, maar uit jouw uitspraken hoor ik vaak dat je gewoon niet genoeg verstand hebt van paarden. Als een jong paard zo gaat protesteren bij galopperen op de hoefslag, moet je hem niet op de volte zetten, maar de galop laten voor wat hij is! Vroeger werden in veel klassieke rijscholen de galop achterwege gelaten tot het paard al een nette schouderbinnenwaarts kon.
Geef haar de kans om sterker te worden.

Verder: als ik op een paard mag rijden waar een scherp bit aanhangt, slecht zadel opligt, of paard dat nooit op de wei komt, of alleen staat, dan sla ik dat af, en zeg ik ook waarom. Liever niet rijden dan.

Sja, ik het gevoel dat we jou altijd zoveel tips geven... Inrijden is voor professionals. Waarom wil niemand dat nou geloven? Ok, mss gaat het in het begin goed, maar gegarandeerd dat je jaren later met een paard met een scheve rug/ harde mond/ staakgedrag/ ... zit. Sommige mensen rijden hun eigen paard best netjes in, maar dan wel MET begeleiding.

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:14

misschien is het al wel gezegt ..
maar volgens mij heb je je teugels te strak met dat steigeren..als ze nog hoger gaat ligt ze strax boven op je.. nooit gaan trekken aan de teugels..

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:20

Ze zei ook niet dat ze zonder begeleiding rijd! soms zonder! ik kon na 4 x met begeleiding ook al alleen! met 1 van de 4 pony's tenmisnte

Marleen: mee-eens ! Mss moet er gewoon slotje op dit topic, en mensen die verder nog TIPS hebben, moeten haar maar een PM sturen.

En poes: wat is er mis met Ching? kijk ook naar de goede kanten van iemand! en voor professionals? ik ben ook geen prof, maar heb wel ff 4 paarden beleerd! waarvan 2 binnen half jaar als starten in de dressuur sport! en 1 in de springsport! Dus dat is onzin. vind ik.. Komt er hier nooit een Mod kijken? dat zulke topics toegestaan worden vind ik beetje raar. er word gewoon 4 pagina's lang, herhaald, herhaald en herhaald. Naja. Ik ga er verder niet op in.
Suc6 ermee

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:46

Dit paard draagt zichzelf zeer slecht, drukt rug weg, is constant aan het balanceren d.m.v.bokken, zal ongetwijfeld een zere rug hebben!!!
Het gewicht op de rug verergerd het probleem......en dan ook nog over het balkje moeten lopen????
Een paard/pony kan met een weggedrukte rug dit niet ....als hij zich niet rond kan maken kan hij zijn achterbenen er niet onderbrengen.....met als gevolg gaan steigeren!!!
Probeer het zelf maar eens uit....ga staan met je hoofd naar achteren...druk je rug weg.....denkbeeldig een teugel die je hoofd daar houdt.....die je vasthoudt dwingt je nu een koprol te maken....wil dat???? NEE, NOOIIIIIIT!!!!!!!
Leer eerst het paard hoe het zichzelf dragen moet , dan jij erop, stappen tot het goed draagt, dan in draf,dan galop,zodra dat bevestigd is kun je het combineren met balkjes!
maar een goed passend zadel komt het allereerst!!!!!

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:47

Dit paard draagt zichzelf zeer slecht, drukt rug weg, is constant aan het balanceren d.m.v.bokken, zal ongetwijfeld een zere rug hebben!!!
Het gewicht op de rug verergerd het probleem......en dan ook nog over het balkje moeten lopen????
Een paard/pony kan met een weggedrukte rug dit niet ....als hij zich niet rond kan maken kan hij zijn achterbenen er niet onderbrengen.....met als gevolg gaan steigeren!!!
Probeer het zelf maar eens uit....ga staan met je hoofd naar achteren...druk je rug weg.....denkbeeldig een teugel die je hoofd daar houdt.....die je vasthoudt dwingt je nu een koprol te maken....wil dat???? NEE, NOOIIIIIIT!!!!!!!
Leer eerst het paard hoe het zichzelf dragen moet , dan jij erop, stappen tot het goed draagt, dan in draf,dan galop,zodra dat bevestigd is kun je het combineren met balkjes!
maar een goed passend zadel komt het allereerst!!!!!

aliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 00:10

miranda1983 schreef:
o ja nog 1 ding. je zegt dat ze niet op de hoefslag wil galoperen. dan heb je al 1 ding dat ze er nog niet aan toe is en paardje moet naar jou luisteren niet andersom. als jij over de hoefslag wil dan moet ze dat doen. die pony weet nu dat ze een loopje kan nemen met je... je moet concuquent zijn in wat je doet.. als je dat niet weet wat dat betekent kan je nu net zo goed stoppen...

Eerste keer erop en dan galoperen

Paard weet niet wat haar over komt, beest is niet eens gewend om een ruiter op de rug te hebben, is niet goed aan de hulpen en je gaat er mee galoperen Achja waarom zou je er ook eigenlijk geen Z2 proef mee rijden?

Nettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 01:45

Laten we eens naar onszelf kijken? Dit meisje bedoelt het niet slecht, waarom zitten we haar dan zo af te slachten?

Van sarcastische opmerkingen of betwetende opmerkingen wordt een persoon niet wijzer van...

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:28

Ahjoh: doe geen moeite, ze luisterd toch niet.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 08:32

Het mag nog zo goed bedoelt zijn......of het nu Jantje ,Pietje of Klaasje is ,die er op zit.......zo kan deze pony niet goed lopen en weet je dat het MOET PROTESTEREN OF KAPOT GEREDEN WORDT!!!!
Het paardje en het plaatje zegt genoeg en de reacties geven aan hoeveel mensen dit niet goedkeuren!
Ik hoop dat de lezers zo zien(foto's) en horen(reacties) hoe het dus NIET moet, zodat er minder ongelukken gebeuren door slecht ingereden paarde/pony's!!!!!!
Problemen moet je eruit rijden NIET ERIN RIJDEN!!!!!!!

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:27

ik vind opzich wel dat je gelijk hebt broadway. Maar mss kan je het wat rustiger zeggen.. Ze bedoeld het vast niet slecht, en ze doet vast wel wat met de tips.. maar als je gaat zeuren, zeiken, het op een botte manier zegt, lijkt het heel aanvallend bedoelt!
Ching, doe wat met de tips en plaats over een maandje ofzo nog wat foto's , dan kunnen ze zien of je wel of neit geluisterd hebt. Abalaydi: je moet niet zo negatief doen! je weet toch niet of ze luisterd?! ze doet er vast wel wat mee! want niemand wil een 2e keer 4 pagina's discussie ( niet aanvallend bedoeld! )

Groetjes Carola

luvlambiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:40

ik vind het er niet zo erg uitzien wat iedereen hierwow zegt.,
pony's zijn vervelend., maar kijk als je ze beleerd mogen ze best wel eens vervelend zijn., als jou eigen paard zou steigeren vind je dat tog ook niet meteen erg.,
en ik weet/ denk ik / dat hier ook wel mensen zijn, als wanneer hun paars steigerd dat beestie helemaal afslaan en schoppen., dus ik vind het er goed uit
mooi beest trouwens., poef., heel verhaal., ja srry hoor., maar ik vind het er leuk en goed uitzien., ik hoop dat het verder ook nog gioed komt met beleren

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:45

Op de eerste pagina stond een link, van een pony die ook werd beleerd, en ze vonden dat er ontspannen uitzien. nou, ik vind dat er juist vreselijk uit zien. die pony ziet er een stuk minder vrolijk uit, en ik vind het er zowieso nneit t ontspannen uit zien. Chingyi blijft ook tenminste zitten bij een bok en steiger, of wat anders. dat is heel belangrijk bij het beleren ( is mij tenmisnte geleerd) want anders weet je pony dat hij dat vaker kan doen. Ching blijft zitten, die pony weet dat ie haar er nu niet af kan krijgen. Goedzo Ching!

luvlambiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:46

ja idd helemaal meej eens.,

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:58

youngster schreef:
ChingYi schreef:
ellenlouise: Ik heb hem heel vaak aangeraden om haar weg te brengen en haar door een proffecioneel iemand te laten inrijden maar wou hij niet, als ik er al niet was had ze waarschijnlijk heel haar leven op stal doorgebracht en soms in de wei..
Hij is wel erg lief voor zijn dieren hoor

Over het algemeen krijgt een paard daar helemaal niks van hoor
Waarschijnlijk vinden ze dat alleen maar fijn in plaats van werken.

Wat ik zou doen als ik jou was, is niet meer rijden totdat er een ander zadel opligt. Tis jammer dat je niet kan rijden, maar het bespaart je een hele hoop ellende en gevechten, ik kan je op een briefje meegeven dat het staken alleen maar erger zal worden.

Precies, dat wilde ik ook zeggen! Als het voor de eigenaar al niet hoeft, laat haar dan lekker staan (of zeg je nou dat ze vnl op stal staat???). Je hebt toch nog andere paarden waar je op kunt rijden?

Enne, een niet passend zadel is een regelrechte kwelling voor een paard maar dat wist je zelf waarschijnlijk ook al lang....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:58

Afbeelding