Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
irish_lady schreef:tsja ik vind de beste manier voor spierpijn toch echt even doorrijden.
Brenniej schreef:Zoals je heel duidelijk ziet op de foto's zijn dit absoluut geen elastieken, maar gewoon bijzetteugels. Integendeel wat de moeder van TS dus beweerd. Ik vind het ook erg onprettige foto's om naar te kijken, en krijg nog een onprettiger gevoel als ik alles eromheen lees. Als het echt zo is dat het paard spierpijn heeft, dan doe je even de volgende dag, of een paar daagjes rustig aan. En je hangt er dan geen bijzet aan, zoals hier gebeurt. Op de foto's zie je duidelijk dat je contine in de mond loopt te 'hangen'. Als je paard spierpijn heeft, dan is dit ook niet de juiste manier om je paard 'rustig' te rijden.
Jester_love schreef:heejj..
heeft Amanda op dit paard gereden vandaag (24 maart )??
dat zegt ze namenlijk en ze heeft uw foto's ook op dr msn plaatje.
dus is het waar?
XX
ankythebest schreef:Jester_love schreef:heejj..
heeft Amanda op dit paard gereden vandaag (24 maart )??
dat zegt ze namenlijk en ze heeft uw foto's ook op dr msn plaatje.
dus is het waar?
XX
nee hoor, alleen ik rijd er 2 dagen per week op en haar baasje zelf
ankythebest schreef:Brenniej schreef:Zoals je heel duidelijk ziet op de foto's zijn dit absoluut geen elastieken, maar gewoon bijzetteugels. Integendeel wat de moeder van TS dus beweerd. Ik vind het ook erg onprettige foto's om naar te kijken, en krijg nog een onprettiger gevoel als ik alles eromheen lees. Als het echt zo is dat het paard spierpijn heeft, dan doe je even de volgende dag, of een paar daagjes rustig aan. En je hangt er dan geen bijzet aan, zoals hier gebeurt. Op de foto's zie je duidelijk dat je contine in de mond loopt te 'hangen'. Als je paard spierpijn heeft, dan is dit ook niet de juiste manier om je paard 'rustig' te rijden.
het zijn bijzetteugels, waar een gedeelte van elastiek is. op het momens van de foto's had het paard geen spierpijn. had een week geen les gehad
. Maar nou snap ik het helemaal niet meer. Toen had ze weer géén spierpijn. En dan had ze weer last van haar been. Waar gaat dit eigenlijk allemaal over
. Jullie maken er steeds een ander verhaal van. Kortom: Als het paard last van zijn been heeft; níet verder rijden, even rustig doorstappen, en als het na een week nog niet weg is ofzo dan gewoon even een dierenarts laten komen (ik zeg dit voor jullie eigen best wil, je kunt ook gewoon je kop in het zand steken en doorrijden. wat mij niet erg slim lijkt) Als het paard spierpijn heeft; even een paar dagen rustig aan doen. Vooral geen bijzet- of ander hulpteugels eraan hangen. Je moet niks gaan forceren. Geef het paard de kans om beter te worden. En door hulpteugels etc. zal het niet beter worden. Als een paard even niet lekker loopt, dan moet neit proberen daar gewoon doorheen te rijden. Ga niks forceren, en doe gewoon even rustig aan. Als het paard te 'druk' wordt met rijden, en zoals hier dus gebeurt er een bijzetteugel aan wordt gehangen vind ik geen slim plan. Je dwingt het paard dan weer een bepaalde houding aan te nemen, terwijl het paard dat gewoon even niet aan kan door spierpijn/last van z'n been weet ik het. Als je paard te druk wordt gooi hem/haar dan gewoon even los. En dan niet gaan opjagen. Gewoon even kijken wat het paard doet. Gewoon even lekker zijn eigen gang laten gaan.crazyhorses schreef:hoi dit is ankythebest op me moeders acount nee ik ken amanda niet en waarom heefd ze me foto's eigelijk?/
crazyhorses schreef:mag ik amanda's msn en welk topic???????????