ik met maylight

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Re: ik met maylight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:07

Ik wil hier even allemaal op reageren.

Ik ben zelf instruckteur, maar als een paard van een lesklant van mij ook maar iets onregelmatig loopt moet die toch echt wel even op rust, waarom? simpel zat. een paard wat pijn heeft of ergens last van heeft loopt niet optimaal, rij je met die blessure of wat dan ook door maak je het erger.

Ik weet wel zeker dat jou paard bokt en steigert en gek doet omdat ze daar last van heeft. Rijden is nu denk ik geen optie en met die bijzet op zonmanier verpest je meer dan je lief is.

haal even de veearts erbij een instruckteur kan niet zeggen je mag wel of niet rijden. een instruckteur kan ook niet in het paard kijken waar ze last van heeft. Gewoon even veearts erbij en desnoods even op rust. Je zult merken, nu loopt ze als een krant, maar als dit allemaal over is zou ze beter gaan lopen,als ze nog niet zover is dat ze al kapot is..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:52

op iedere foto is haar houding totaal anders.
ook haar beenligging lijdt hieronder, dat kan niet anders. benen naar voren, naar achter, maar niet onder controle.

daarom denk ik dat het slim is voor het meisje, omdat ze ook soms verkrampt erop zit lijkt wel, om aan de longe evenwichtsoefeningen te doen. ogen dicht, handen in de lucht, dat soort dingen. dan zal ze een onafhankelijke zit krijgen en meer ontspannen op het paard kunnen zitten.

maar dat is wat ik denk hoor.

tevens rij ik NOOIT als rambo niet goed loopt.

crazyhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:05

Wordt zo een beetje een zinloze discussie. Aan de foto's kan je niet zien of het paard onregelmatig loopt. of de rijdster er verkrampt op zit of wat dan ook. het is gewoon een leuk paardje. logisch dat ze op ieder foto anders zit. zijn momentopnames. je gaat toch mee in de beweging van het paard

Saar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:16

sorry hoor ...
maar ik vind het er ook niet *lekker lopend uitzien*
Zet haar/hem even op rust .... en je zult snel verbetering zien

Rij je altijd maar een kant op ??

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:17

ofdat je paardje pijn heeft kun je zelf t beste merken...
maar ik vind wel dat je er een beetje gespannen op zit, doe anders lekker die bijzet teugel af en ga desnoods alleen een beetje stappen, voor jullie beide... en dan als je paardje rustig is wat draven enzo.. maar probeer eerst die rust te vinden in de stap ga desnoods lekker relax buiten rijden.(stappen)
wil je niet aanvallen maar is gewoon een tip

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:20

tsja ik vind de beste manier voor spierpijn toch echt even doorrijden.

Saar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:24

irish_lady schreef:
tsja ik vind de beste manier voor spierpijn toch echt even doorrijden.

Idd dat is ook zo ... maar dan gelijk zo hard werken en met al die Poespas ... dat is toch niet nodig ??

ankythebest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 17:33

Brenniej schreef:
Zoals je heel duidelijk ziet op de foto's zijn dit absoluut geen elastieken, maar gewoon bijzetteugels. Integendeel wat de moeder van TS dus beweerd. Ik vind het ook erg onprettige foto's om naar te kijken, en krijg nog een onprettiger gevoel als ik alles eromheen lees. Als het echt zo is dat het paard spierpijn heeft, dan doe je even de volgende dag, of een paar daagjes rustig aan. En je hangt er dan geen bijzet aan, zoals hier gebeurt. Op de foto's zie je duidelijk dat je contine in de mond loopt te 'hangen'. Als je paard spierpijn heeft, dan is dit ook niet de juiste manier om je paard 'rustig' te rijden.

het zijn bijzetteugels, waar een gedeelte van elastiek is. op het momens van de foto's had het paard geen spierpijn. had een week geen les gehad

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:39

wie zou zijn paard nou zo willen laten verklooien sorry dat ik het zeg.

Maar even, christa is ooit door de verzorger van een ander paard die haar wel eventjes ging leren dat afspoelen niet eng was, in een scherp stuk badkuip gesprongen en het had misschien 1 cm gescheeld of het was haar pees geweest die kapot was, verzorger mij wijs maken (ik had toen nog niet veel verstand van verwondingen) dat het niet ernstig was, nou ik toch mijn vraagtekens erbij gezet en de DA gebeld, bleek dus wel ernstig, ze kreeg 3 nietjes en een antibiotica spuit, maar mijn DA zei dat ik juist wel rustig aan moest rijden vanwege het dan snellere herstel. Maarja dan ga je niet super hard werken, maar rustig stappen ofzo.

Ik kan me dus absoluut niet voorstellen dat je met een paard gaat rijden dat pijn heeft en dan nog flink werken ook!

P.s. mag ik even zeggen over die foto's dat je niet overal bepaald netjes zit, op een bepaalde foto lijkt het alsof je vreselijk hard trekt aan de teugels en als je niet kunt rijden waarom rij je dan in godsnaam met bijzet

Jester_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:15

heejj..
heeft Amanda op dit paard gereden vandaag (24 maart )??
dat zegt ze namenlijk en ze heeft uw foto's ook op dr msn plaatje.
dus is het waar?

XX

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:58

Ik zou lekker met je paardje door het bos stappen en in ieder geval even raadplegen bij de dierenarts...

ankythebest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 22:47

Jester_love schreef:
heejj..
dus is het waar?

XX

nee hoor, alleen ik rijd er 2 dagen per week op en haar baasje zelf

Nolicapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 22:54

Ddit is gewoon siellig voor dat paard ,, volgens mij klopt bij dat verhaal wat ze vertelde toen ze het toppic opende bij de fotos helemaal niks .. mischien heeft ze het allemaal wel zelf verzonnen om wij niet boos op dr te maken ofzo ?
ik heb een vermoeden dat ze liegt
sorry hoor

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 23:30

Pff bokt op zijn best weer hier...

Ik zie op de foto's:

* een meisje dat mij er niet sterk en ervaren genoeg uitziet om het paard bij elkaar te rijden.

* Een paard dat zich wel gedraagt, maar zich wel onder het werk uittrekt, ondanks de bijzets.

Ik zie niet meteen tekenen van pijn.

Ik ken ook een merrie die dressuurmatig best hoog opgeleid is, wel, ik vind dat persoonlijk geen makkelijk paardje! Je moet erg snel en precies zijn in je hulpen met haar!
Ik heb haar in het begin ook wel met bijzets gereden, zo kon ik zelf wat uit haar mond blijven, en meer op mijn zit en benen concentreren. Nu rijd ik haar zonder, en dat gaat goed. Maar in het begin hielp het echt wel! Sja wat moet ik dan anders? Altijd blijven rijden met paarden die iets makkelijker zijn? Zo leer je het toch ook nooit?
En die merrie liep veel zitlessen aan de longe met bijzets (en daar heeft nooit iemand commentaar op hier, maar wel als je er gewoon mee rijdt ...). Ze was dus gewend aan de werking van de bijzets, en gaat er niet in verzet tegen, maar geeft lekker na. Wel moet ik zeggen dat niet elk paard fijn kan lpen op een bijzet, en dat je er wel heel goed je been moet aanhouden zodat ze niet gaan hangen.

De bijzets hangen bij het rijden bij mij ook meestal los, het is meer als geheugensteuntje.

Nuja, ik vind gewoon dat iedereen hier erg veel commentaar heeft! Foto's zijn duidelijk een momentopname, er werden volgens mij nogal wat foto's gemaakt van slechts 1 lange zijde. Als jullie daaruit kunnen afleiden hoe dat meisje rijdt, prima.
Ikzelf vind haar ook nog wat klein voor dit paard.
Verder, iedereen moet het leren, en ik heb al veel en veel slechtere voorbeelden gezien dan hier.

ginger_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 23:44

ankythebest schreef:
Jester_love schreef:
heejj..
dus is het waar?

XX

Ik heb daar ook even een vraag over.
Ken je haar wel dan?

Brenniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 11:50

ankythebest schreef:
Brenniej schreef:
Zoals je heel duidelijk ziet op de foto's zijn dit absoluut geen elastieken, maar gewoon bijzetteugels. Integendeel wat de moeder van TS dus beweerd. Ik vind het ook erg onprettige foto's om naar te kijken, en krijg nog een onprettiger gevoel als ik alles eromheen lees. Als het echt zo is dat het paard spierpijn heeft, dan doe je even de volgende dag, of een paar daagjes rustig aan. En je hangt er dan geen bijzet aan, zoals hier gebeurt. Op de foto's zie je duidelijk dat je contine in de mond loopt te 'hangen'. Als je paard spierpijn heeft, dan is dit ook niet de juiste manier om je paard 'rustig' te rijden.

het zijn bijzetteugels, waar een gedeelte van elastiek is. op het momens van de foto's had het paard geen spierpijn. had een week geen les gehad

Elastieken zijn toch heel wat anders . Maar nou snap ik het helemaal niet meer. Toen had ze weer géén spierpijn. En dan had ze weer last van haar been. Waar gaat dit eigenlijk allemaal over . Jullie maken er steeds een ander verhaal van. Kortom: Als het paard last van zijn been heeft; níet verder rijden, even rustig doorstappen, en als het na een week nog niet weg is ofzo dan gewoon even een dierenarts laten komen (ik zeg dit voor jullie eigen best wil, je kunt ook gewoon je kop in het zand steken en doorrijden. wat mij niet erg slim lijkt) Als het paard spierpijn heeft; even een paar dagen rustig aan doen. Vooral geen bijzet- of ander hulpteugels eraan hangen. Je moet niks gaan forceren. Geef het paard de kans om beter te worden. En door hulpteugels etc. zal het niet beter worden. Als een paard even niet lekker loopt, dan moet neit proberen daar gewoon doorheen te rijden. Ga niks forceren, en doe gewoon even rustig aan. Als het paard te 'druk' wordt met rijden, en zoals hier dus gebeurt er een bijzetteugel aan wordt gehangen vind ik geen slim plan. Je dwingt het paard dan weer een bepaalde houding aan te nemen, terwijl het paard dat gewoon even niet aan kan door spierpijn/last van z'n been weet ik het. Als je paard te druk wordt gooi hem/haar dan gewoon even los. En dan niet gaan opjagen. Gewoon even kijken wat het paard doet. Gewoon even lekker zijn eigen gang laten gaan.
Dit is wat ik gewoon even zal doen. Ik snap best dat je nog maar 12 bent, en je moeder er ook geen verstand van heeft. Maar in belang van het paard zou ik niet zo verder rijden.

crazyhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:39

hoi dit is ankythebest op me moeders acount nee ik ken amanda niet en waarom heefd ze me foto's eigelijk?/

ginger_4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:43

crazyhorses schreef:
hoi dit is ankythebest op me moeders acount nee ik ken amanda niet en waarom heefd ze me foto's eigelijk?/

Géén idee.
Ze heeft al je foto's., en in haar MSN-naam staat ''vandaag op Maylight gereden, ging supergoed'' en dat soort dingen.
Ze heeft hier ook ergens een topic geplaatst, met precies hetzelfde als jou, alleen dan met háár naam eronder.

Groetjes.

crazyhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:44

hoi weer ff ankythebest wat betent ts eigelijk want ik vind het niet echt leuk klinken

crazyhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:45

mag ik amanda's msn en welk topic???????????

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:50

Crazyhorses, 'TS" betekent 'topicstarter' en is niets anders dan de persoon die het onderwerp geopend heeft. Dat is dus helemaal niet vervelend bedoeld hoor.

ankythebest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 13:52

o sorry hoor maar ik zij tog dat ik eve op mijn moeders acount zat

ginger_4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:53

crazyhorses schreef:
mag ik amanda's msn en welk topic???????????

ik heb je een PB (privébericht) gestuurt

ankythebest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 14:00

o oke ik heb nog niks ontvangen

Jester_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 15:17

[/quote]
[/quote]

Ik heb daar ook even een vraag over.