Stascha@work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manon15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:19

pff ik snap er niks van, mag ik me commentaar geven, zonder dat ik naar die andere reacties kijk,!

ten eerste sorry maar de meeste foto's vind ik niet om aan te zien,!
ten tweede je zegt zelf ik rij nog niet zo lang, waarom gebruik je dan in godsnaam sporen, je prikt in dat paard alsof het eten is, dat paard luistert niet eens naar je,! ik zal je vertellen ik heb een paard gekocht die helemaal af was geranseld ook alleen maar wou lopen met sporen, weetje hoe die nu loopt M oefeningen zonder sporen of zweep, dus om te zeggen dat ze niet vooruit wil zonder sporen is ook onzin, ieder paard kan lopen zonder sporen, en die les ziet er zo rommelig uit, als jy ooit goed wil gaan rijden zal ik met 2 mensen in 1 les gaan rijden zodat je tenminste meer aandacht krijgt, want sorry volgens mij kan j dat paard niet eens aan, als ik zie hoe opgekropt je zit en alles. maar laat die andere foto's maar zien hoe het wel moet,! en dan kan je wel tegen me zeggen. ga jij der maar is op, maar je hebt al gelezen dat dat paard van mij ook zonder wat dan ook kan lopen.
En de mensen hier afkraken die je kritiek geven, je vraagt zelf om kritiek hun willen alleen maar helpen. dankjewel.

EquiDJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:51

Stascha_kim schreef:
ik wil de adviezen wel opvolgen maar het werkt niet.
er rijden kleine kindertjes op stascha die met der beentjes niet eens onder het zadel vandaan komen.
Dus wat doet hij hij reageert op de lesgeefster haar stem.
en de zadelmaakster zegt dat zijn zadel goed is.
En met zij rug en enz.. is niks aan de hand.

Ja in een les kan je geen resultaat verwachten nee. Trek er maar een half jaar voor uit.
Ik ben iig blij dat het zadel bij een zadelmaker is geweest, dat scheelt alweer. Over een DA heb ik nog niks gehoor, maar op zich wil ik best van je aannemen dat hij geen last van zijn rug heeft (anders word het toch een eindeloze discussie).

Ik vind het alleen wel typisch dat hier meerdere mensen zijn die de pony kennen, allemaal zeggen dat hij (uiteindelijk) zonder sporen gereden kan worden, en jij nog steeds volhoud dat het niet kan.
Als anderen het kunnen, maar jij niet, waar zou het dan aan liggen denk je?
Je kán gewoon niet met sporen rijden, je doet je pony echt pijn zo. Dan kan je beter een pony gaan rijden die je wel aan kan.

Maar goed, bij deze hou ik op met de discussie, waarschijnlijk kom ik toch niet door die dikke plaat heen.

m_goodluck

Re: Stascha@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 16:11

ik vind de les er erg rommelig en onervaren uitzien eerlijk gezegd.. wat was dat voor een oefening? stilstaan en met z'n allen aan gallopperen? lijkt me niet echt slim.. je zeg zelf al dat de pony's pittig en een beetje vervelend waren..

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 16:15

misschien kun je ook beter privé les nemen, zo kunnen jouw 'problemen' veel beter behandeld worden.. en over het probleem met de sporen: probeer er niet zo hard in te prikken maar elke keer als je pony niet op je been reageerd, hem een klein tikje met je zweep onder zijn buik (waar je hem met je sporen raakt) te geven. hier reageren ze meestal wel beter op.

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 21:34

lalala

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:33

waar slaat dat nou weer op?
Het dringt niet tot je door dat je totaal niet kan rijden en Stascha gewoon mishandelt..!
Als ik Stascha was had ik je eraf gegooid en keihard vertrapt..
Je bent echt een koppig k*utkind!

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:36

Je moet veel scherpere sporen nemen, dan luistert ze vast wel (y) (dis is dus sarcastisch he?)

Vientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:36

Stascha_kim schreef:
lalala

En dat is nou het toppunt van kinderachtig

Je paard lijkt me een leuke haflinger die door jarenlang manegewerk helaas wel in de soep gereden is.
Verder sluit ik me volledig bij de anderen aan, je hebt nu vaak genoeg gelezen wat er mis is. Doe er wat mee, wanneer alle goede tips eens door die plaat zijn heengedrongen. Komt je pony alleen maar ten goede, en dan heb jij er uiteindelijk ook meer plezier van

@Liennuh: dat gaat ook wat erg ver hoor!

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 23:53

sorry.. Word hier een beetje pissig om.. Maar had niet zo grof moeten doen.. Maar dat gaat niet zo makkelijk als ik die foto's zie

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 00:11

Mijn les ging vroeger ook altijd zo rommelig als het druk weer was of tijdens de gallop hoor.
Daar doe je niks aan.

Bokt

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 07:55

Stascha_kim schreef:
lalala

Als je zelf heeeeeel kritsich kijkt naar die foto's zie je ook dat je prikt. Mensen geven hier commentaar op, daarom zet jij die foto's neer. En dan ga je zo reageren op commentaar? Zet er dan geen foto's op...

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 08:24

ONvoorstelbaar dat iemand zulke foto's plaatst

Als ik je instructrice was had ik eerst die sporen afgehaald en niet meer teruggegeven

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 08:54

tja ik doe heus wel wat met het commentaar hoor :s
Jullie denken nu dat ik beetje dom loop te doen met lalala maar lienuhh overdrijven is ook een vak

Esther_Ziezo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 08:59

Ben het wel beetje eens met de reacties van de andren..
Ik zal gewoon jew sporen lekker af doen en als je je benen goed stil kan houden er weer op doen
Je moet zelf weten wat je er mee doet..
En neem een keer prive les..
En dan zie je zelf wat je fijner vind...
Verder een leuke haflinger en veel plezier nog..

dressagelady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 10:01

Stascha_kim schreef:
Jullie denken nu dat ik beetje dom loop te doen met lalala maar lienuhh overdrijven is ook een vak

Dat zeg je nou alleen maar zodat wij ophouden met door te dringen op die dikke plaat voor jou kop.

Ik hoop écht dat je hier iets mee doet, ennuh, als je het zelf allemaal zo goed weet, plaats hier dan in het vervolg geen foto's meer

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 12:58

Tja, waarom plaats je foto's als je geen commentaar wilt of toch alles weer afketst?
Aggressief reageren op een tik?? Tja, een bok noem ik niet agressief hoor. Hooguit protest..... paarden genoeg die dat doen. En aangezien hij daarna blijkbaar geen tik meer krijgt werkt het voor hem prima. Hup, gewoon die zweep erbij pakken. En als hij het ook maar in z'n hoofd haalt om te bokken na een tik, dan direct nog een tik... en dat gewoon volhouden... uiteindelijk heeft hij dan wel door dat dat gedrag niet de bedoeling is en dat hij er niks aan heeft. Wat dat betreft klinkt het precies hetzelfde als een haf waar ik vroeger op reed Die was precies zo!
Je moet niet uit angst hem zijn zin geven

Veline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 13:28

Ben het inderdaad eens met de reacties van de andere, maar ik moet ook zeggen dat vroeger toen ik ook nog gewoon op de manege reed op een lespony dat die lessen soms ook zo rommelig waren. Als je op een manege rij denk ik ook niet dat je kan verwachten dat je na 8 jaar super rij. Ik ree ook al heel lang daar, maar echt geweldig kon ik het nog steeds niet na zoveel jaar. Daarom zou je best wat commentaar moeten kunnen accepteren, anders moet je geen foto`s plaatsen.

En wat verwacht je nou van die pony? Ik weet niet hoe vaak je op hem rijd, maar zowiezo is het een manegepony die toch al redelijk 'verpest' is. Je moet dan ook niet verwachten dat je in 1 uurtje per week de pony geweldig aan het been krijgt, nageeflijk laat lopen, stelling krijgt enz enz. Misschien zijn er wel maneges waarbij dit wel lukt, alleen ik heb die nog niet gevonden en aan je foto`s te zien is dat de jouwe ook niet.

gizmoloverr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 13:34

je vraagd zelf om commentaar....

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 15:38

Stascha_kim schreef:

ben ik goed in

LuckyRemi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:56

Sorry hoor, maar jij kan niet echt goed met kritiek omgaan

Je hebt nu genoeg nuttig commentaar gekregen om je rijstijl te verbeteren. Ik zou zeggen; doe er alstjeblieft wat mee!
Wees niet zo eigenwijs dat je het niet gebruikt..of doe het in ieder geval voor je pony.
Ik weet niet hoe het bij de rest is, maar dankzij veel commentaar van bokt ben ik een stuk beter gaan rijden:).

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:14

ja dan ga je erop letten en probeer je het te verbeteren Doe ik ook.. Ik lees de commentaar en tips goed door en pas ze meestal wel toe..

yp45gx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:38

Volgens mij kan dit topic beter gesloten worden...
Er worden hier zinloze discussie's geplaatst.

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:40

mee eens, yp45gx
de ts en de rest worden het hier toch niet eens

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 19:18

ik neem het heus wel aan hoor alles.
Maar oke ik rij zonder sporen
En met dat bokken met die tik erna dat doe ik al.

lorretafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:32

ik zou mn handen wat meer ontpannen hoger houden en bij elkaar hakken laag tenen naar binnen vooruit kijken schouders naar achter.. ik kan helaas niet zeggen dat het heel netjes is voor ahct jaar rijden maar als je wat doet met ut comentaar word het cker wat!just keep practising!

@liennuh: doe normaal,,. mishandeling??,,.