Wat voor bit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthiaaapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 12:09

15 jaartjes jong:P en heb les vanaf november (sind november heb ik mn eigen paard ook)

koetjeboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:53

Mischien dat het daar aan licht, je kunt gewoon nog niet zo goed rijden, zoek een bij rijd paard met een hoop ervarig en ga daar eens een tijd op rijden. Daar leer je een hoop van.
wat je ook kunt proberen is een myler bit.
Maar ik denk dat je gewoon ervaring te kort hebt om je paard met een lich bitje en op je zit te rijden.

Cynthiaaapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 09:06

en ik rij vanaf eh mn 11 volgens mij...

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 21:10

4 jaar ervaring is erg weinig hoor. Ik rij nu 10 jaar en ik leer nogsteeds constant bij.

Lovely1

Re: Wat voor bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:05

er klopt volgens mij iets niet als je een paard moet rijden met een scherp bit. Een paard heeft van zichzelf een zachte mond en deze is dan kennelijk verpest.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 08:42

Ik ben met mn Pessoa bit op ponykamp geweest. Hele week er mee gereden. Dat is nu 2 week geleden. Heb er zaterdag voor het eerst een ander bit in gedaan. een dubbelgebroken(met plat stukje in het midden) rvs Bustrens in gedaan. Hij ging er helemaal tegen in tegen alles wat ik hem vroeg. zoals jij wilt langzaam ik ga hard. jij wilt laag ik ga hoog enz. maar toen ging hij dus de hele tijd hangen ik slof er bij omgedaan, zonder hem omver te trekken gewoon dat hij niet hoger kon en ik net iets meer te vertellen had. en toen stom doorrijden. door rijden voltes van hand veranderen enz. na 20 min had hij zich overgegeven. en toen heb ik slof los laten hangen en even in de stap en draf gewoon rond gevraagd en dat ging aardig. maar dat was dus de eerste week. In de eerste week 1x met een ander bit. nu in week 2 , 2x met een ander bit (di,za)enz enz en ik ga er van uit dat ik 5x per week rijdt. maar deze keer zal ik doorzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:05

Slof de prullebak in
scherp bit de prullebak in.

En gaan oefenen met dat gewone bit.
niet gaan trekken als hij sterk word, maar juist loslaten.
Je wint het spelletje touw trekken toch niet.

Veder leer je hem op je stem commando's zachter gaan, wat je hem kunt leren bij het longeren.
Dit voeg je samen met je zit commando's, zodat jij gaat leren je handen niet meer te gebruiken en je paard gaat leren dat hij op zit commando's terug hoort te komen.

Voor de rest goede les gaan halen en in de bak blijven oefenen met dat gewone bit.

Jij moet vooral gaan leren om je paard te remmen op wat anders dan je handen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:06

Cynthiaaapje schreef:
maar toen ging hij dus de hele tijd hangen ik slof er bij omgedaan, zonder hem omver te trekken gewoon dat hij niet hoger kon en ik net iets meer te vertellen had. en toen stom doorrijden.

Als hij kán hangen, gééf jij hem dus iets om op te hangen Pling. Loslaten van voren en op je zit gaan rijden. Pleur t scherpe bit in de diepste zee, en knip de slof aan stukken Lips are sealed

En les idd ja, dit gaat van kwaad tot erger, als dit zo doorgaat zit de pony volgend jaar in een kroket Scheve mond