VERSLAG: Stage Antoine De Bodt met Blue!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:25

@mariek87: geen probleem Ik vatte het verkeerd op

Aanleuning is het aannemen van het bit, waarbij geen weerstand of spanning optreedt, dus met volledige ontspanning. ( antoine de bodt doet de stappen dus 100% goed )
Een voorwaartse drang is zeer belangrijk. Als een paard voorwaarts gaat zal het paard de ruiterhand op gaan zoeken. De ruiterhand moet wel ontspannen zijn en mag niet terugwerken.

Dat is het toch ongeveer

Dat paard waar ik over sprak hééft een voorwaartste drang, een zeer voorwaartse drang ( net als blue ) , neemt aanleuning maar loopt véél te véél op de voorhand.

Tess__

Re: VERSLAG: Stage Antoine De Bodt met Blue!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:00

Wat zijn er toch een hoop mensen die het niet begrijpen of dat niet willen. Iedereen moet voor zichzelf weten hoe hij/zij rijd maar ik kies zelf ook voor deze methode en dat mensen zeggen mijn paard is al 10 jaar anders gereden dus dat heeft geen nut kunnen het ook proberen mijn verzorgpaardje is nu 20 en is dus iets minder als 17 jaar anders gereden het kost veel tijd maar je krijgt er wel een veel leuker paardje van ook. Daks (m'n verzorgpaard) is een stuk aanhankelijker geworden en ook een stuk vrolijker.
Zelf zie ik ook heel wat dingen die toch in die 4 dagen heel anders zijn geworden. Ook herken ik mezelf er in Daks moest eerst ook als een stofzuiger lopen en ik moest ook niet m'n ellebogen vast zetten wat ik nog steeds wel vergeet
Héél véél succes ermee!!

Rudy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 00:21

yulan schreef:
Het is elke eurocent waard, bonitobol!
Ik heb in 4 dagen meer geleerd (en missblue wsl ook), dan in m'n hele leven samen denk ik.
Het is wel even een omschakeling maken, maar achteraf gezien is alles veel logischer en verantwoorder, wat je doet!
En de paarden lopen er zeer goed op, dus waarom niet?
Trouwens, er zijn mensen die nog veel meer vragen voor een les hoor!

Was je al niet een jaar ofzo op dat systeem bezig??
Of vergis ik me zo erg??!! Kan hoor................

Arank

Re: VERSLAG: Stage Antoine De Bodt met Blue!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 01:14

Leuk om te zien dat er toch nog zoveel mensen volgens de methode van AdB rijden, had ik niet verwacht.

Ik betaal trouwens €45,- per 45 min.
Daarnaast ben ik ook een paar dagen op stage geweest in België en als ik me niet vergis betaalde ik €75,- per dag. (Incl. stalling, caravan en 2x per dag les)

BlueMilk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 09:10

@ bonitobol: Winnetou z'n foto's geven wel een mooier beeld, maar Antoine zei ook dat Blue wel moeilijker is dan Winnetou, dus dat is logisch dat Blue nog zo ver niet is.

bonitobol schreef:
Dat paard waar ik over sprak hééft een voorwaartste drang, een zeer voorwaartse drang ( net als blue ) , neemt aanleuning maar loopt véél te véél op de voorhand.

Heb je het hierbij over Jack? Ik heb daar ook al veel mee gereden en ja, als je niet genoeg drijft hangt hij werkelijk op je handen, maar als je genoeg drijft en hem kan blijven verzamelen loopt hij wel op z'n achterhand hoor..

@ daksiej: Ja die ellebogen Ik heb daar ook nog moeite mee hoor!

@ Rudy: Nee, Yulan heeft 1 keer een dagclinic meegemaakt, maar anders had ze ook nog nooit bij hem gelest.

@ Arank: Wij gaan lessen volgen, 1 keer in de 2 weken, en dan betalen we voor 1 les €50, maar we gaan met 2 in 1 les dus dat is dan weer goedkoper.
En ik betaalde voor een stage ook €75 per dag

Rudy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:03

[quote="missblue@ Rudy: Nee, Yulan heeft 1 keer een dagclinic meegemaakt, maar anders had ze ook nog nooit bij hem gelest.

[/quote]

Na 2 jaar op dat systeem te rijden moet ze het nog steeds leren.
Ze mag nu nog 20 jaar daar gaan trainen, ze zal het niet kunnen.

En dan zullen het nog makkelijke paarden moeten zijn. Vraag maar eens achter Toost etc........

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:43

Rudy, hou aub je commentaar via pm of msn.
Je weet wat ik erover gezegd heb, L haar manier is gewoon niet dat van Antoine, ik heb je dat al gezegd!
Waarom denk je dat toch? Als ik dat zeg, meen ik dat wel.
Ik heb veel andere dingen geleerd, en wat Antoine me in 45 min heeft geleerd met Winnetou, heeft L me nog niet kunnen leren toen
ik nota bene met Winnetou een hele week op kamp ben gekomen.
En wat ik heb Winnetou heb gevoeld heb ik niet met andere paarden gevoeld.
En waarom denk je dat ik het niet zal kunnen?
Zowel missblue als anderen hebben me zien vooruitgaan, op het systeem van Antoine.
Op de manier waarop jij spreekt zeg je dat zowel L als Antoine hetzelfde systeem hanteren, maar dat klopt niet.
Het doel komt op hetzelfde neer, maar de weg ernaartoe... .
Stop gewoon met te ambeteren, zeg het gewoon op msn tegen me, ik heb je trouwens al genoeg dit bovenstaande horen zeggen.

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:58

@missblue: ja dat begrijp ik volledig ik heb zowel winnetou als blue al "life" zien lopen dus ik weet zeker dat het blue niet makkelijk is
Maar van jack, sorry maar jantje zegt het zelf, alleen superruiters kunnen hem echt mooi op de achterhand doen lopen, dus zowel ik als jij kunnen hem niet mooi correct op de achterhand plaatsen. Hij is té erg. en vroeger ging dat nog, maar het is alweer veel verslechterd... Vraag maar aan siel