VERSLAG: Stage Antoine Debodt met Winnetou (VEEL)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

Re: VERSLAG: Stage Antoine Debodt met Winnetou (VEEL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:24

hey yulan

poeh dat ik nu pas reageer

Eerst en vooral:

winnetou is supermooi & koddig & lief & ...
En jij rydt hem heel goed

De ontspanning is veel beter geworden, maar ik zie winnetou toch liever opgericht lopen dan zo met zijn hals te stofzuigen ...

Marije_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:46

Gaaf hoor! Leuk al die fotoos en filmpjes Paardje zie je echt vooruitgaan!

silden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:18

wat ik jammer vind is dat nog steeds te veel mensen zich niet realiseren dat Antoine de Bodt paarden die naar de slager moeten goed kan maken!!!!!

kom op mensen!!! Wat is er tegenwoordig nou belangrijker???? paarden naar de %$#* rijden of een paard tot zijn oude dag zonder been gebreken of pijn in de rug te houden????

Yulan en Missbleu. Ga zo door!!!! jullie zijn op de goede weg

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:44

oprichting is pas mogelijk na ontspanning, en geen beter voorbeeld dan deze fotos

Lizzii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:14

Doe zo verder Yulan!!
Ik les nog maar pas bij Antoine, met een nog groene pony, en het gaat super goed. ik denk dat velen vergeten dat dit niet zozeer een speciale rijmethode is, maar gewoon klassieke rijkunst zoals die al heel veel jaren bestaat! Tegenwoordig moet het natuurlijk allemaal veel sneller gaan, vaak ten koste van de paarden! Ik zie hier op bokt soms whaw en whow's bij foto's waarbij de paarden veel te diep worden gereden en dat is in mijn ogen veel erger dan te veel ontspanning! (vb : viewtopic.php?f=10&t=549553 )
Soms is het misschien eens goed even terug te gaan naar de basis!
Veel geluk nog met je pony en doe zo verder!

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:03

@ Lizzii: Er staat een stukje in het Bit met bewijzen dat rond en diep rijden totaal geen gevolgen heeft voor wat dan ook in het paardenlichaam als het op een professionele manier wordt gedaan. Daar zijn zelfs röntgenfoto's voor gemaakt. En Eurocommerce Berlin loopt hier alles behalve gespannen dus ik vind het vergelijkingsmateriaal van niets.

Wat ik wel merk, is dat ikzelf steeds enthousiaster word voor deze methode. Dingen die ik in de les tegenkom bij mijn instructise lijken hier in veel opzichten op, maar deze man werkt het nog beter en fijner uit. Zoals ik in het topic van Missblue al zei: Ik wil zelf ook zeker weten op stage! Ik merk namelijk overduidelijk dat mijn paardje net als ieder ander paard scheef is en ik krijg dat zelf niet opgelost. Ook ik heb wel eens spanning met der en dat ligt uiteindelijk allemaal aan mij en hoe ik rijd en nooit en te nimmer aan het paard. Kortom ik heb al een super band met mijn paard en het rijden gaat wel vooruit, maar ik heb het gevoel dat ik iets mis. En dit sluit voor mijn gevoel helemaal aan bij hetgeen ik nog mis. Mensen die volgens de klassieke dressuur rijden en hier dan commentaar op komen geven snap ik niet zo goed, want je geeft eigenlijk commentaar op je eigen methode, alleen het verschil is dat deze man er misschien nog meer op hamert om de ONTSPANNING boven alles te laten en te houden. Dat is bij sommige ruiters (ook in de Z) nogal eens ver te zoeken.
*amen*

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 19:04

Ik reageer zo op de rest, m'n pc is nu eff lekker rap, dus zet ik eerst de filmpjes erop
* DAG 1- Namiddag
Afbeelding

* DAG 2- Voormiddag
Afbeelding

* DAG 2- Namiddag
Afbeelding

* DAG 3- Voormiddag
Afbeelding

* DAG 3- Namiddag
Afbeelding

* DAG 4- Voormiddag
Afbeelding

Van de namiddag heb ik een Dvd, maar ik weet niet hoe ik die kan opladen, het duurt een halfuur en mijnalbum herkent het bestand niet..Iemand tips??
Nouja, geniet alvast van dit

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 19:15

@ suusiejj:
Filmpjes zijn er .

@ missblue:

@ marjolein88:
Dank je wel!
En ik zal het zeker bijhouden hoor!

@ obelix:
De filmpjes staan er, en dit weekend neem ik foto's.

Mag ik wel even zeggen dat Winnetou een goede pony is, met een juiste werkwilligheid.
Blue daarentegen vertrouwt niet jan en alleman en hij ontspant zich niet echt snel. Maar Blue gaat nu echt vooruit hoor!

@ Sven002:
Tnx

@ bonitobol:
Ja, actie reactie .
Hoezo knoddig .

Ik 'stofzuig' wel met reden, zo voorkom ik dat:
* Z'n rug vast zit
* Hij niet nageeft tijdens het rijden
* Hij blokkeert tijdens het rijden
* Hij gaat hangen als ik aanleuning vraag.
Pas als hij een constante aanleuning heeft, begin ik wel wat meer op te richten, maar ik neem er m'n tijd voor, heb tijd zat

@ Marije_:
Dank je ! ;

@ silden
Dank je!!
Een hart onder de riem, doet altijd deugd!!

@ AstraGirlie:
Waar ontspanning

@ Lizzii:
Ja, velen hebben idd niet door dat alle klassieke ruiters bij 0 beginnen en daarop verder bouwen.
Het diep rijden mag in mijn ogen pas als je paard aan enkele voorwaarden voldoet (los,recht,nageeflijk enz enz).
Les je regelmatig?

@ Lotje85:
Doen!! Kunnen met we met nog een bokker een mini-boktmeeting /streepje/ stage houden .

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:55

goed bezig zou ik zeggen, ik kan uit ervaring zeggen dat dit echt een goede manier is, ik reed vroeger mn brp ook op deze manier, nadat ie verkocht was zijn ze hem helemaal anders gaan rijden, gevolg het is hen nooit gelukt hem goed te krijgen.
Winnetou is een leuke pony, en een goeie dus nog veel succes samen, jullie doen het goed.
Moet je hem zelf in buitenstelling rijden of doet hij het zelf (sorry kan in dit topic staan maar ik heb het niet helemaal gelezen)?

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 21:02

Hoi!
Ik moet hem zelf in buitenstelling rijden, omdat paarden zichzelf niet automatisch rechtrichten ofzo. En in het wild is het niet nodig da ze zichzelf zouden rechtrichten, want hun aangeboren scheefheid wordt niet verergerd door ruiters
Laatst ging ik een kort wandelingetje maken, en ik had tamelijk losse teugels, maar juist niet genoeg om hem tot op de grond te laten.
Toen deed ie z'n hoofd net zover tot ie teugeldruk voelde, en hij gaf er op na, dus toen kon ik niet anders dan lange teugels geven

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:44

wow die laatste foto's!! je paard is zeker ruim en lekker aan het lopen!
nou weet ik neit hoe hij eerst liep, amar als ik dit zo zie krijg ik hoop dta mn extreme scheve paardje toch misschien wel weer zuiver wordt als ie rechtgericht is en loslaat in zn rug(maar ik weet dus niet of ie pijn heeft met rijden en loop al 4,5 jaar te prutsen met DA's en fysio, als laatste holistisch DA wat ruim een jaar geholpen heeft en nu is ie weer onzuiver in de bak in draf )

maar ben aardig onder de indruk van je laatste foto's en filmpjes!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 00:11

yulan schreef:
@ suusiejj:
Filmpjes zijn er .

woeppie haha
heb ze gezien VET GOED MEIS ZIET DR KEI GOED UIT
dag 3 voormiddag DAT HOOFDJE OP DE LAATSTE Super mooi gewoon *spraakloos* !!!

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 18:36

Dank je!!!

.
..
...

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 21:09

Ik heb zoiets net nog gezien op de manege Van paarden die kreupel zijn om de ..?(Vergeten...Schaam*) En dan met contrastelling liep ie goed ofzo? Klopte wel Weet alleen niet meer precies.

Jits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 21:17

Leuk om te zien, ik ga in mei naar AdB toe. Ben erg benieuwd!

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 18:11

@ Farouche2:
Ja, het wordt vaak toegepast op paarden met hoefkatrol,artrose, kissing spines enz.. en met succes!!
Vaak komt er contrastelling aan te pas om het paard recht te richten!

@ Jits:
Laat je iets weten? Veel foto's trekken!! Dan zie je het verschil!!
Veel plezier!!

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:21

Mijn instructeur (dezelfde als Yenneke) is een "vriend" van Antoine. Ze hebben veel samen gewerkt zei hij. Ook herkenik zelf veel van wat jij zegt.

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:05

Ik ga morgen weer naar een les van antione kijken Zal eens vragen naar jullie

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 09:29

yulan schreef:
@ Lotje85:
Doen!! Kunnen met we met nog een bokker een mini-boktmeeting /streepje/ stage houden .

Lijkt me superleuk! Maargoed eerst maar ff sparen hoor... Ik heb ook al geen trailer dus dat wordt nog wat om alles te regelen.

Wat ik ook nog even wilde zeggen (ik heb net de filmpjes gezien): Zijn bewegingen worden naarmate de tijd vordert steeds ruimer en hij wordt ook steeds losser in zijn lijf! Het ziet er echt goed uit. Ik ben echt super benieuwd naar meer foto's de komende tijd. Ik ben sowieso weg van jou ponytje, want ik heb al meer topics van jullie gezien

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 10:35

erg leuk om te zien! je ziet 'm idd steeds beter en ruimer gaan lopen gaaf hoor!

Lizzii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:21

@ Lizzii:
Ja, velen hebben idd niet door dat alle klassieke ruiters bij 0 beginnen en daarop verder bouwen.
Het diep rijden mag in mijn ogen pas als je paard aan enkele voorwaarden voldoet (los,recht,nageeflijk enz enz).
Les je regelmatig?

Lizzii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:30

Yulan, Ik les nog niet lang, nog maar 1 dag stage gevolgd. Ik ga vanaf nu wel regelmatig een uurtje les volgen (ik woon niet zo heel erg ver dus wel makkelijk). Ik zal af en toe ook eens wat foto's en filmpje maken en op bokt plaatsen! Misschien zie ik je daar wel eens !

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:21

yulan schreef:
Hoi!
Ik moet hem zelf in buitenstelling rijden, omdat paarden zichzelf niet automatisch rechtrichten ofzo. En in het wild is het niet nodig da ze zichzelf zouden rechtrichten, want hun aangeboren scheefheid wordt niet verergerd door ruiters
Laatst ging ik een kort wandelingetje maken, en ik had tamelijk losse teugels, maar juist niet genoeg om hem tot op de grond te laten.
Toen deed ie z'n hoofd net zover tot ie teugeldruk voelde, en hij gaf er op na, dus toen kon ik niet anders dan lange teugels geven

idd ik heb dit ook nog moeten doen, ik dacht het al maar ik was het niet zeker. Idd als ze dat doen is het super, dan heb je echt zoiets van jaaa zooo....

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:56

silden schreef:
wat ik jammer vind is dat nog steeds te veel mensen zich niet realiseren dat Antoine de Bodt paarden die naar de slager moeten goed kan maken!!!!!

kom op mensen!!! Wat is er tegenwoordig nou belangrijker???? paarden naar de %$#* rijden of een paard tot zijn oude dag zonder been gebreken of pijn in de rug te houden????

Precies. We rijden met zijn alle een heleboel paarden aan gort (niet met opzet, we weten niet beter) terwijl het zoveel anders kan. Zeg het voort!

Zijn jullie overigens bekend met de vereniging Paard en Recht? Dit is een vereniging in het leven geroepen om de kennis die AdB heeft te verspreiden en te behouden. Zie op zijn website.

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 19:43

@daksiej:
'k Ben blij dat ik niet 'alleen' ben met m'n niet-laag rijmethode

@Astragirlie:
doe hem de groeten!! .

@Lotje85:
Ja, z'n gangen zijn enorm, enorm veel verbeterd!
Blijven sparen

@Nimber:
Dank je!

@Lizzii:
Doen!! .
'k Hoop dat ik je ooit es tegenkomen

@zitake:
Met 'dit' rijden heb ik altijd het gevoel van 'kennis' tijdens het rijden.
Alles wat ik doe heeft een reden, ik kan het verklaren, en ik kan er heel blij om zijn .
Vroeger was het gewoon maar een beetje rond 'trekken' en gas geven

@Ir111:
Precies, vele paarden worden kapot gereden, zelfs met de beste wil van de ruiter.
Maar daar ligt de fout, de rijmethode.
En ja ik heb al gehoord van Paard en Recht, maar ik ken het niet echt...