Badirah@springen over rare dingen…kkkkoud

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blackmystery

Re: Badirah@springen over rare dingen…kkkkoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:58

Ik vind het leuk dat jullie zo iets oefenen, maar kijk wel uit.
De bak is toch eigenlijk wel te nat, en wat hebben jullie om de balken zitten? verder vind ik de emmers erg eng.
probeer de volgende keer het iets veiliger te maken, ik denk dat jij ook niet zit te wachten op ongelukken.

hOrSse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 00:45

MOooie Pony echt

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 00:52

wat een gezeur weer!!
de bak is nat!! niet glad.. dan zouden er echt niet zulke foto's komen... en dan durft de ruiter meestal niet eens meer te springen wegens veiligheid!!
ik rij ook in een weiland met ene paard wat maar voor 50% evenwicht heeft, zeiknat of niet stappen en draven gaat altijd prima, als we maar niet te kort draaien!

degene die zeiken... die hebben vroeger vast wel eens verkeerde dingen gedana, eiderene maakt fouten, en van kleine ongelukjes leer je...

ts-er : neem wel de tips van andere aan!

mooie pony!

Mettetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 01:07

Complimenten voor je ongedwongen manier van rijden! Je pony loopt netjes, mag iets meer op de achterhand in de galop, maar dat komt goed.

Ja ik mis dat wel een beetje, gekke dingen doen. Hoe ouder je wordt hoe voorzichtiger je gaat doen.

Vroeger (10 jaar geleden haha) ging ik op ieder dun strookje gras vol gas, nu durf ik dit alleen nog op een groot weiland.

Ik denk dat jij goed weet wat wel en niet kan, als je de verantwoording voor deze pony van de eigenaar krijgt!

Nog veel plezier met je pony!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 09:50

ebony_lover: De wei is wel glad, daarom ben ik daar ook vanaf gegaan en in de bak gaan rijden
Ik denk niet dat de eigenaar er zo blij mee is al ik zijn hindernissen ga verven

Mettetje: Ok zal eraan werken, ben al blij dat ze haar achterhand er nu in stap en draf wel beter bijhoud

Missymerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 17:45

Als je springt is het misschien wel handig als je je handen naar voren doet zodat hij/zij meer vrijheid heeft.
Verder vind ik het er heel erg leuk uitzien. Weer is wat anders dan dat normale springen

mayim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 17:46

hij rijdt perfect

AngelEye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:02

Sorry vind het er beetje onveilig uitzien.
Bij je vorig topic had ik ook al bedenkingen, maar goed.
Wel een mooie pony.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:46

ik weet ook nog wel leuke dingen bijv:

mini hooi of stro baaltjes
een deken over de balk

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:49

Ik vind dat je leuke hindernisjes gemaakt hebt. Je pony lijkt op sommige foto's wel een beetje op mijn oude pony, het schimmeltje in mijn profiel. De enige hindernis wat ik anders gedaan had (en bij deze geef ik geen commentaar, maar een tip) is de 1e met het krukje, ik zou er voor zorgen dat je de balk altijd hoger hebt dan het "bijvoorwerp". Wat betreft die emmers, als je ze op de kop hebt staan en ze stappen er op hebben zo ook hun benen kapot. Ik zou ze alleen andersom zetten omdat de wind er zo in kan komen en dat kan rare situaties opleveren als je op de hindernis afrijdt en er komt je een emmer tegemoet. Ik zie verder weinig problemen.

Andere tips voor hindernissen; autobanden (als je die hebt; dan een heleboel om de balk, zodat ze aansluiten, dus geen ruimte er tussen), pak stro, pak hooi, baal zaagsel, snoeiafval, ..... (even geen creatieve brein meer, als ik nog wat weet laat ik het weten.)

Nikki_jimmy schreef:
In mijn manege les, vertelde mijn instructrice dat paarden géén enkele kleuren kunnen zien, terwijl ik op tv heb gezien dat ze alleen het groene kegeltje missen.
Wat klopt :s Want ik weet 't niet meer, ik ben een nogal de les lezer in mijn lessen dus ben er maarn iet tegen in gegaan :p
Groetjes, veel succes!

Kijk hier eens....Wat ziet een paard?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:54

ChingYi schreef:
Bedankt voor degene met goede tips
Verder zal ik er maar niet op in gaan..

Charl_otter: ankypad is idd een beetje aan de grote kant, maar ach, het rijdt zo lekker Ze is niet zo moeilijk wit te houden hoor, ze stat gewoon met deken op

Kijk, eindelijk valt het kwartje goeie reactie deze, ChingYi, geen gescheld meer maar gewoon ermee doen wat je ermee kan en verder *zoekt over de schouder weggooi-smiley* Ik vind het er netjes uitzien (moet altijd lachen om die korte pootjes van jou ) , jullie zijn flink vooruit gegaan. Tsja, en dat je die emmers moet omdraaien dat weet je intussen wel. leuke foto's!

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:35

Jolliegirl schreef:
wat een gezeur weer!!
de bak is nat!! niet glad.. dan zouden er echt niet zulke foto's komen... en dan durft de ruiter meestal niet eens meer te springen wegens veiligheid!!
ik rij ook in een weiland met ene paard wat maar voor 50% evenwicht heeft, zeiknat of niet stappen en draven gaat altijd prima, als we maar niet te kort draaien!

Het kan misschien wel prima gaan als je er zelf op let dat je niet te kort draait, maar vergeet niet dat paarden schrikdieren zijn. Het paard kan altijd schrikken en zich ineens omdraaien oid of zichzelf verstappen.

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:39

ja maar dat kan altijd gebeuren, dan mag je er nooit meer opstappen.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:22

ChingYi schreef:
ok met de emmers zal ik opletten
Maar de bak is NIET glad, je komt zelf maar kijken...
Hij is NAT niet GLAD!!
Anders dan zouden we toch wel uitgegleden zijn or whatever?
En zo hoog hebben we niet gesprongen

vind 70 cm in zo'n bak toch echt wel hoog hoor! Die emmers en die touwen zijn echt onverantwoord. Stel dat ze erin trappen... dat zou ik niet op me geweten willen hebben!

Corelli_2018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:30

het lijkt net ofhet gras er nog op sommige stukjes ligt,, en waar je veel rijd dat het daar weg is.. en het lijkt wel heel glad,, en eng,,

_Tarzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 00:02

Ziet er goed uit,
daar leert Badje ook goed van en in een echt parcours weet je ook nooit
hoe een hindernis eruit ziet ..
zeker eens vaker doen en miss met strobalen/deken/autobanden enz proberen
je zal heus geen onverantwoorde dingen doen met zo'n pony

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 09:03

Missymerel: Ik doe mij handen ook naar voren
Op de foto's die van voor zijn genomen zie je dat bijna niet maat op de laatste paar foto's die van de zijkant zijn getrokken wel
Dankjewel

mayim: ZIJ

RZDLover: Dat had ik idd ook al bedacht

WendyK: Ok, bedankt

kjoetie:

xXVeronaXx: Idd, ik heb daar sommige paarden toch op de rem zien gaan..

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 11:33

echt he, voor sommige mensen blijft het moeilijk aardig commetaar te geven, correctie, aardig orgineel commetaar..
Dank je wel wendyk(geloof ik )

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 11:40

Tja als je geen comment wil over de emmers moet je die foto's hier niet neerzetten.. Waarom touwen over de hindernis?
Naja en je zegt wel dat de bak niet glad is, maar zoals iemand in het begin al zei.. daar trappen wij niet in.. je ziet zo al dat het glad is..

Nogmaals ; als je geen comment wil op die dingen moet je geen foto's plaatsen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 12:29

Waarom is het onveilig? Ik heb de foto's niet uitzonderlijk goed bestudeerd maar als het paard zijn ogen goed gebruikt (waar ik vanuit ga ) dan kan er niet veel gebeuren. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje, ook als je aan het dressuren bent in een droge bak.

Ik denk dat dit echt een toppie oefening is! Vooral als je buiten gaat rijden zijn paarden veel minder mutserig over 'enge' dingen aangezien ze er zelfs overheen durven te springen. Persoonlijk vind ik dat ruiters die veel buitenrijden dit soort oefeningen veel moeten doen, zo krijg je veel minder nare situaties. Voor degenen die dat al doen: Thumbs up!

Rose_Rose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 13:28

veraA schreef:
Je valt weer een beetje in je oude fouten, namelijk onverantwoordelijk bezig zijn..
Die bak is écht te slecht om te springen, en ik trap niet in het grapje dat ie niet glad is, want daar heb je vaak toch wel anders zand voor nodig..(dan ziet de bak er ook anders uit)..
Daarnaast vind ik die emmers gevaarlijk, stel dat ze erin stapt Je moet dus altijd de onderkant naar boven zetten..

ik ben het helemaal met je eens.

Bumba01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:55

Rose_Rose schreef:
veraA schreef:
Je valt weer een beetje in je oude fouten, namelijk onverantwoordelijk bezig zijn..
Die bak is écht te slecht om te springen, en ik trap niet in het grapje dat ie niet glad is, want daar heb je vaak toch wel anders zand voor nodig..(dan ziet de bak er ook anders uit)..
Daarnaast vind ik die emmers gevaarlijk, stel dat ze erin stapt Je moet dus altijd de onderkant naar boven zetten..

ik ben het helemaal met je eens.

Amen !
Verder is het wel een leuk paardje hoor

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 18:49

bonita14: Ik heb helemaal niet gezegd dat ik geen commentaar wil
En een beetje raar als je vanaf foto's kunt zien of de bak glad is of niet, ik denk dat ik(degene die daarop heeft gelopen) het wel beter weet

Miss_Montana: Nah Badirah staat al niet stevig op haar benen..
Dus als het hier glad zou zijn zou zij daar niet op kunnen lopen, kzou niet weten of ze haar ogen goed gebruikt
( )

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:14

Lielle schreef:
ik vind de reacties behoorlijk overdreven, zowel wat betreft de het commentaar op het al of niet gevaarlijk zijn, als de "oh, typisch bokt weer".

Ik zie persoonlijk het probleem van het springen in deze bak niet zo, en al zeker niet op deze hoogte. Ik ben inmiddels al weer buiten aan het trainen voor de sgw en dan ziet de grond er ook zo uit. Verder zie ik ook het levensgevaarlijke van het touwtje niet helemaal in, dat zou pas gevaarlijk gaan worden als het a) een lus wordt die b) om de ene hoef komt en c) hij er met zijn andere hoef op gaat staan. Dat lijkt me wat onwaarschijnlijk in 1 sprong. De emmers kun je idd beter andersom zetten, en ik zou wel zorgen dat er geen hengsel aan zit.

Wat betreft rare dingen, een deken over je hindernis kan leuke effecten opleveren, die pionnen zijn ook leuk. Verder een paar vuilniszakken (over de balk hangen en vastleggen met de grondbalk) of voederzakken.

ik herhaal dit nog maar een keer. Reacties over het al of niet veaarlijk zijn kunnen hiermee voortaan achterwege blijven.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:13

Miss_Montana schreef:
Waarom is het onveilig? Ik heb de foto's niet uitzonderlijk goed bestudeerd maar als het paard zijn ogen goed gebruikt (waar ik vanuit ga ) dan kan er niet veel gebeuren. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje, ook als je aan het dressuren bent in een droge bak.

Nee, ik had het niet over de bak maar ik zie nu dat dat niet helemaal duidelijk was in mijn berichtje. Dit hierboven ging puur en alleen over dat ik het springen over enge dingen niet gevaarlijk vind en dat als je paard haar ogen goed gebruikt, ze er goed overheen kan springen