welsh met springtalent?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chocotof

Re: welsh met springtalent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:51

Bonita14 schreef:

Hmm als je zo hoog springt.. neem ik aan dat hij wel is ingereden

precies.
1 meter springen met een a welshje heeft niks met inrijden te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:57

Ik vind het er op zich goed uitzien!
Maar ik vind hem over de 70 cm beter gaan dan over die 90 cm/1 m
Ik denk dus dat je beter niet hoger kan gaan dan 70 cm om het voor je pony leuk te houden, ookal kan ze hoger.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:28

Anoniem schreef:
Ik denk dus dat je beter niet hoger kan gaan dan 70 cm om het voor je pony leuk te houden, ookal kan ze hoger.

Ja idd.. maar ik las ook dat hij 7 was.. rij je hem dan nog in?

Kimpjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 22:07

Bonita14 schreef:
Anoniem schreef:

jullie hebben gelijk ik vind dat de pony zeer veel moeite moet doen om over 90 cm te komen. ik zie de pony veel mooier basculeren over 70 cm trouwens ik denk niet dat het een goed idee is om een jonge pony die zogezegt pas opgeleerd is zonder zadel en cap over 90cm te laten springen, op deze manier zal je pony niet lang meer met plezier springen
ik vind het een leuk beestje maar ik denk niet dat hij echt springtalent heeft.
ik denk wel dat als je eens met zadel en cap springt, niet te hoog en fatsoenlijke sprongen, dat zou heel mooi kunnen zijn!

jessyandimpi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 22:41

echt gaaf zo'n kleintje over die spong!! hoe groot is die pony?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:45

Fysiomeid schreef:
BEENBESCHERMING??!!! Sorry hoor maar je ziet toch duidelijk op een paar foto's dat hij met zijn benen over die balken (of palen) schuurt. Over je eigen veiligheid moet je zelf beslissen vind ik, maar die pony kan niet over zichzelf beslissen.

En of die pony het nou zo leuk vind?? Hij staat op alle foto's met zijn oren in zijn nek.

Verder wel een grappig beestje!!!

Dat viel mij ook als eerste op. Ik twijfel er niet aan dat die pony goed kan springen... Maar je meot het natuuurlijk niet te vaak doen, want dan heeft de pony er geen plezier meer in. En dat heeft ie op deze foto's dus niet...

Waarom is er eigelijk geen zadel? WEet nie of ik dat mag vragen hoor....

en idd denk aaan je tenen!!

Ik klink negatief, maar vind het wel een super lieve pony...

maccie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:52

commentaar is door andere al gegeven, dat je voor een net ingereden paard zo hoog springt vind ik niet echt vernatwoordelijk. je rijd hem voor hun zoontje in nou dan zou ik zeggen maak hem vooral mak en laat grote kunstjes eerst weg. verder heeft hij overal ze oren in zijn nek ik vind het niet echt een leuk beeld geven.

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:04

Fysiomeid schreef:
BEENBESCHERMING??!!! Sorry hoor maar je ziet toch duidelijk op een paar foto's dat hij met zijn benen over die balken (of palen) schuurt. Over je eigen veiligheid moet je zelf beslissen vind ik, maar die pony kan niet over zichzelf beslissen.

En of die pony het nou zo leuk vind?? Hij staat op alle foto's met zijn oren in zijn nek

Dit is niet een teken dat de pony het niet leuk vind, maar zich juist goed concentreerd op de ruiter.

Verder vind ik het matriaal van de "hindernis" erg gevaarlijk.
Ook snap ik niet waarom je zonder zadel met een dekje springt.
En ookal is de pony 7 jaar, jij moet hem doorrijden, dus als ik jou was zou ik eerst met de pony bezig gaan met dressuur.
Ook is het beter om met zadel te springen, hierdoor word jouwn zit beter. Ook belemmer je hem nu te veel doordat je te veel naar voren hangt.
Veel succes!

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:08

Citaat:

Wat is er mis mee om een 7jarige pony in te rijden?
Dit is juist beter.
De pony heeft zich goed ontwikkeld en heeft zijn veulentijd mooi achter de rug. Ookal is een paard 3 jaar, hij voelt zich nog altijd een een baby en wil nog veel spelen, vind dit een super mooie leeftijd beter te oud er mee beginnen dan te jong

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:27

Ik vind het er ook niet slecht uitzien hoor.
En komop, springen met een slecht passend zadel of zonder zadel. Dan zou ik ook voor zonder zadel kiezen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:27

rowo schreef:
Fysiomeid schreef:

En of die pony het nou zo leuk vind?? Hij staat op alle foto's met zijn oren in zijn nek.

Dat viel mij ook als eerste op. Ik twijfel er niet aan dat die pony goed kan springen... Maar je meot het natuuurlijk niet te vaak doen, want dan heeft de pony er geen plezier meer in. En dat heeft ie op deze foto's dus niet...

Waarom is er eigelijk geen zadel? WEet nie of ik dat mag vragen hoor....

en idd denk aaan je tenen!!

Ik klink negatief, maar vind het wel een super lieve pony...

Nou het spijt me zeer, maar het ziet er niet uit alsof die pony plzier heeft in het springen. Er is een verschil tussen oren naar achteren en oren in de nek. Dit is niet ff oortjes naar achteren...

Maar goed, genoeg daarover. Ik vind een 7 jarige pony oud genoeg om zo hoog te springen, ook al rijdt ze er nog niet zo lang op. met 7 zijn wel ver genoeg ontwikkelend om dit aan te kunnen.... En één hindernis zo hoog helemaal...

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:06

Citaat:
Nou het spijt me zeer, maar
het ziet er niet uit alsof die pony plzier heeft in het springen. Er is een verschil tussen oren naar achteren en oren in de nek. Dit is niet ff oortjes naar achteren...

Maar goed, genoeg daarover. Ik vind een 7 jarige pony oud genoeg om zo hoog te springen, ook al rijdt ze er nog niet zo lang op. met 7 zijn wel ver genoeg ontwikkelend om dit aan te kunnen.... En één hindernis zo hoog helemaal...

Maar dan nog, als de pony er geen plezier meer in heeft, dan zal hij heus wel een paar keer weigeren

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:57

Leuke pony en ja ik ga mee met wat er al eerder gezegd is i.v.m. de houding, de cap,...

Maar wil ook nog iets zeggen over sommige reacties hier. Iedereen geeft toch maar zijn mening dus het is toch logisch dat hier een aantal keer hetzelfde staat. Als er 100 keer de reactie 'leuk paardje' wordt gegeven zegt niemand daar iets over. Ik begrijp ook wel dat de TS het na 1 reactie ook wel door heeft maar je mag je mening toch geven, ook al is die dezelfde als 20 andere bokkers.

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:00

wow jij bent ECHT net een pinguin
ga ik denk ik ook eens proberen,,

enne:
ik vind het echt vet gaaf dat een A-tje zo hoog kan springen

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:26

Pony kan leuk springen.
Ik vind je houding niet eens zo verkeerd hoor! Zonder zadel is wel goed voor je evenwicht.

Zoals al gezegd zal peesbescherming handig zijn. Cap is eigen keus, maar ik vind het stiekem wel grappig dat ie op de laatste foto bij de hindernis ligt. Of ben ik nu zo scheel?
Verder zou ik het hindenrismateriaal gewoon bij de balkjes houden, dat ene ding lijkt mij er maar eng onder met dat uitstekende stuk.

_Kalinka_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:27

sennerin schreef:
Als je hem aan het INrijden bent verronderstel ik dat dit nog een ("redelijk") groene pony is? dan vind ik het onverstandig om zo hoog te springen zonder zadel en zonder cap..
Verder springt die wel netjes maar let echt op je tenen!

mee eens

tamira_ellen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:27

jullie zijn misschien gewent aan ponys die op manege's staan enz. enz. maar ik had ook een A ponytje en daar sprong ik ook best hoog mee,, & dan maakt het echt niet uit of je nou met of zonder cap rijd.. kijk het is altijd veiliger maar ik ben ook zo begonnen. meestal zijn dat gewoon van die boerderij ponytjes of die op een weiland aan een huisje staan waarop zo word gereden, & ik span echt niet waarom iedereen zo negatief reageert bij een foto (waar de sprong heel hoog is) komt hij makkelijk overheen.. ik zou het niet elke dag doen, maar het kan wel. als zij iets meer moeite zou doen misschien om die pony er overheen te krijgen, zou het gewoon goed zijn

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:33

omg... wat een zeikerds hier...
Julie zein gewoon verpest door alleen met een zadel terijden!!
Zonder zadel rijd juist lekker
je bent veel meer 1 met je paard!!
en het is beter voor je evenwicht.

De cap.. Ja dat is eigen risico..

Maar echt bokt weer hoor... ze vraagt toch hoe julie die pony vinden springen??
Ze vraagt niet: wat vinden julie van mij dat ik zonder cap en zonder zadel op een groene pony rij??
Sorry hoor... of zie ik dit nu verkeerd

Ontopic: Erg leuk!!
Ik heb er ooit oeite mee met springen zonder zadel om me tenen binnen boord tehouden
maar het ziet er goed uit!!

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:59

Waarom is ze te groot?
zo zwaar zal ze niet zijn,

waneer ben je te groot?
als je benen onder een pony komen?

dan ben ik te klein voor mijn paard!

en neem aan dat het sjabrakje is dat je neit gleid over de
gladde huid, en die houding had ik zonder zadel niet veel beter
gedaan

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:03

Elena schreef:
Citaat:
Nou het spijt me zeer, maar
het ziet er niet uit alsof die pony plzier heeft in het springen. Er is een verschil tussen oren naar achteren en oren in de nek. Dit is niet ff oortjes naar achteren...

Maar dan nog, als de pony er geen plezier meer in heeft, dan zal hij heus wel een paar keer weigeren

Zo denken paarden niet. Heus neem dat van mij aan...

Maar goed ze zal wel weten wat ze met de pony doet. GElukkig is het niet eentje van 3,5 jaar. En zonder zadel rijden, naja als ze dat leuk vind, waarom niet?

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 01:10

sammylover schreef:

Het is misschien beter voor je evenwicht, maar je hebt wel minder steun. Waardoor je sneller harder neerkomt of wat dan ook. Als je nu hobbelt, kom je meteen op de blote rug neer en die heeft dus meer te verduren. Daarnaast verdeelt een zadel de druk meer en komt dus niet alle druk op 1 plek, wat zonder zadel wél gebeurd.

Maar ff ontopic:
Het is een leuke pony, over je houding is genoeg gezegd denk ik
Ik zou zelf toch voor een cap kiezen, stel je voor dat je een keer niet goed aanrijdt en hij weigert en jij kiepert eraf. Hoe klein de pony ook is, als jij ongelukkig terecht komt, kun je je flink blesseren. (Heb ik zelf ervaring mee, val van grote pony: niks aan de hand. Kieper van Shetlander: Enkel verzwikt en een paar mooie wonden.) Maar het blijft je eigen keuze natuurlijk!

Verder zou ik niet zo hoog gaan springen. Ookal is hij al 7, hij is pas anderhalf jaar onder het zadel. Hij heeft ook conditie moeten opbouwen, moeten leren een ruiter dragen, leniger moeten worden enz enz. Dat je gaat springen, daar is niks mis mee. Maar 70 cm is echt hoog voor zo'n uk en ik denk dat hij zich flink kan blesseren door spieren te verrekken (en als dat gebeurt: dat is dus echt niet leuk en duurt lang voordat het over is). Hoe oud een paard ook is of hoe jong, hij moet wel klaargemaakt worden voor het werk. En ik krijg niet echt het idee dat dat gebeurt is.

Wat ik ook niet snap is het volgende: jij vindt zélf dat je te groot bent voor hem, waarom ga je dan in godsnaam met hem springen?
Want het kan opzich nog best, maar ik snap niet dat jij gaat springen en dan al helemaal niet dat je zo hoog gaat als jijzelf vindt dat je te groot bent....

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 12:57

oortjes naar achteren hoeft niet te betekenen dat de pony geen plezier heeft...de oren zijn erg gevoelig van een paard en door ze naar achteren te doen beschermd een paard ze...natuurlijk kan het ook zijn dattie gene plezier heeft...maar dat hoeft dus niet! Als dit ponytje normaal zn oortjes lekker nar voren is er dus niks aan de hand!

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 15:56

sammylover schreef:

De cap.. Ja dat is eigen risico..

Sorry hoor... of zie ik dit nu verkeerd

Ontopic: Erg leuk!!
Ik heb er ooit oeite mee met springen zonder zadel om me tenen binnen Maar echt bokt weer hoor... ze vraagt toch hoe julie die pony vinden springen??
Ze vraagt niet: wat vinden julie van mij dat ik zonder cap en zonder zadel op een groene pony rij??
boord tehouden
maar het ziet er goed uit!!

Nee, maar op HAW moeten we tips commetaar geven over het rijden op je pony, niet over of je pony goed springt, daarvoor moet je maar naar Vraag Maar Raak gaan

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 16:35

het ziet er hardstikke goed uit!!! pony kan super springen en vind jou niet te groot.

Kom zeg mensen, IEDEREEN heeft de pony tijd gehad, ik ging ook wel met shetlanders van 3 jaar zonder zadel en hoofdstel (halster met touw als teugels) springen toen ikm een jaar of 12 was, dan weet je gewoon niet beter.

Vind dit er echt niet gek uit zien hoor!!

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 16:58

God o god o god, wat een lef zeg om deze foto,s te plaatsen. Echt frusterend om te zien. Weer één en al onkunde...

Erg jammer zo,n leuke pony en dan zo,n meisje!