Amor en Léfoe @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 13:39

hey ziet er netjes uit hoor!lefoutje doet t goed!!!!
Ben benieuwd hoe de reacties waren geweest als je gelijk al had neergezt dat t een draver was....
dravers zijn zooooo veelzijdig

soniep

Re: Amor en Léfoe @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:33

tanxx vo0r reacties!!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:43

Hi meiden, leuk dat jullie de foto's erop gezet hebben. Wist niet dat jullie ze bokt wilde hebben.
En leuk dat jullie allemaal zo positief commentaar krijgen. Zien jullie wel dat jullie een stuk zekerder van jezelf moeten zijn! Jullie trainen hard, komt allemaal goed.

Bij deze voor iedereen, ik ben de fotograaf en degene die ze op dat moment les gaf....

Ik zie jullie vrijdag!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:03

En dan nog even voordat ik als instructie de wind van voren krijg. Ik heb Sanne pas een paar keer les gegeven. De aankomende les gaat Sanne met een gewoon bit rijden en kijken we hoe dat gaat en hoe Amor reageerd. Ik ga niet de aller eerste keren bij een combinatie grove veranderingen uitvoeren. De ruiter moet eerst het vertrouwen in de instructie krijgen en het met de methode van rijden van instructie eens zijn. Alles moet gelijdelijk aan gaan. Sanne moet nog veel leren en daar is ze bereid toe. Amor is uiteindelijk een zeer sterke Haf en Sanne maar een klein teer poppetje.... We gaan er allemaal hard aan werken en daar zal Sanne het mee eens zijn

Emma heb ik al langer onder mijn hoede qua lesgeven. Voordat Emma een eigen paardje kreeg, heeft ze mijn Z paard gereden (ook wedstrijden). Daar heeft ze veel van geleerd. Haar houding is hierdoor flink veranderd, en ik vind ook dat ze niet mag klagen. Tuurlijk zijn er altijd wel wat dingetjes, maar die komen naarmate ze verder traint. Lefoe is echt geen makkelijk paardje. Mega heet en tja... een heet paard moet je leren rijden. Als je altijd een paard gewendt was wat wat slomer was (bijvoorbeeld manege paarden, waar Emma voor mijn paard op reed) of waar wat meer knoppen op zaten, dan is dit een hele verandering. En dan nog eens last van je armen hebben, want die val van toen was niet niks... We willen zeker dat Lefoe laag en rond, ontspannen over de rug gaat rijden, maar dat is een kwestie van training en tijd.. Dus jullie horen straks nog veel meer over deze combinatie!

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:01

Leuke foto's!
Die haf lijkt qua bouw echt heel erg op een paardje waar ik veel op heb gereden!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:05

Het is toch vreemd dat wij hier op stal nu eens nooit echt lastige paarden krijgen.. Want die lopen allemaal, van de eerste tot de laatste op een dubbelgebroken trensje. En dat zijn dan vaak 'probleempaarden'.

Het kost nu eenmaal veel werk en veel kennis, maar zo'n bit kan voor mij NOOIT een oplossing zijn. Ga dan longeren, zet er een tijd iemand op die het wel kan.
Ik ben ook geen topruiter, maar ik stap dan ook niet op een paard dat ik niet aankan.