4jarige bonte(feinbrand)@work ook met BuleroFrank

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Re: 4jarige bonte(feinbrand)@work ook met BuleroFrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 10:42

Rieta schreef:
Maar bedankt voor je reactie

Graag gedaan. Sommige paarden zijn gewoon wat lichter 'ontvlambaar'. Is ze KWPN of iets anders?
Het is iig een leuk dier!

Frank, mensen proberen je te helpen. Ik kan me voorstellen dat je je een beetje aangevallen voelt door de reacties die worden gegeven in het topic, maar dit is niet bedoeld om je af te zeiken, maar alleen om je inzicht te geven in wat eventueel anders kan waardoor het paard zich prettiger voelt.
Niemand zeikt je af! Probeer zelf ook zo te reageren want je creeert nu zelf een sfeertje waarin niemand je ooit nog zal willen helpen of wat dan ook.
Haal de dingen eruit waar je wat mee kunt en de rest laat je links liggen. Wees een vent! Gedraag je er dan ook naar!
(ik dacht alleen dat vrouwen zich zo snel aangevallen zouden voelen )

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:30

wauw wat een super mooi paardje

Loopt hartstikke leuk, Vind dat er wel genoeg commentaar is gegeven op Frank. Heel bokt er boven op, natuurljk is zijn reactie ook niet normaal..
volgends mij snapt hij het nu wel
Je paardje kan wel heel erg leuk springen vind het echt een beauty..!

Manderino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:44

Woow wat is dat een mooi paardje zeg ,
Ook een vet mooi zadel
hij springt wel hoog over de hindernis haha

groetjes rosa

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:19

Wowie gaaf paard zeg

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:26

Ik heb de hele topic niet gelzen maar ik vind je zadel te ver naar voren, iets je naar achter zou echt geen kwaad hoor! Dan is het beeld ook wat mooier denk ik! Verder een super leuk paard, ben hele bont ven haha! Probeer veel meer onspanning in te krijgen, en fixeer niet alleen op dat koppie naar beneden! @ Frank juist als ze snel zijn moet je ze ruimte geven! Als je haar in de mond zit, reageert ze waarschijnlijk nog feller! Porbeer goed met je zit te rijden en haar ook daardoor de laten ontspannen! Los die armen!!

Haha sorry had net les, maar ik rij klassiek dressuur, en zo rijden wij dus. Dit is veel vriendelijker voor de paarden, lekker losse armen en handen, alleen contatc met de mond. Verder in de overgangeen goed gaan zitten en veel ruimte geven van voren!

Karriebarrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:35

BuleroFrank schreef:
ach jongens zeik niet zoow dat beest is niet te houden dit was de eerste keer dat ik erop zat en dus ook de eerste keer springen.....dus laat me lekkerr!! let maar op je zelf daar heb je je handen al vol aan!!

Nou nou, wat een reactie! Mensen reageren alleen maar op wat ze zien! Maar goed, blijkbaar kan jij er niet tegen. De TS reageert toch ook normaal!

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 12:45

Dimple schreef:
Rieta schreef:
Maar bedankt voor je reactie

Graag gedaan. Sommige paarden zijn gewoon wat lichter 'ontvlambaar'. Is ze KWPN of iets anders?
Het is iig een leuk dier!

Frank, mensen proberen je te helpen. Ik kan me voorstellen dat je je een beetje aangevallen voelt door de reacties die worden gegeven in het topic, maar dit is niet bedoeld om je af te zeiken, maar alleen om je inzicht te geven in wat eventueel anders kan waardoor het paard zich prettiger voelt.
Niemand zeikt je af! Probeer zelf ook zo te reageren want je creeert nu zelf een sfeertje waarin niemand je ooit nog zal willen helpen of wat dan ook.
Haal de dingen eruit waar je wat mee kunt en de rest laat je links liggen. Wees een vent! Gedraag je er dan ook naar!
(ik dacht alleen dat vrouwen zich zo snel aangevallen zouden voelen )

ze is een KWPN en is nu 1.62 maar groeit denk ik nog wel wat ik zal volgende keer het zadel wat verder naar achteren doen.

BuleroFrank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:25

nou rieta ik moet maar gauw nog een keer springen op de bonte! en dan weer ff fotoos maken en dan laten zien dat ik het heus wel kan!!

hendrike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:57

hey lieve frank.
ik snap je reactie heel goed.. ik, en veel andere mensen, weet dat je het ook wel anders kan. ik ken de bonte ook een beetje en weet dat ze erg sterk is. ze hebben wel een beetje gelijk, maar dat weet je zelf ook wel. het is alleen de manier waarop de eerste reactie werd gegeven.. en daar reageerde jij net iets te fel op. volgende keer gewoon laten banketstaaf en laten zien dat je het ook anders kan. en onthou dit maar, je hoeft niet te bewijzen dat je kan rijden, dat weten wij allang.. dus laat ze lekker zeuren..
kus hendrike

BuleroFrank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:59

hendrike ik hou van jou!!! dat beest was gewoon egt neit te houden als hem los liet was ie weg!! wahaha maar goed!! laat ze maar!

BuleroFrank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:59

kijk ook ff in mijn topic!!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:03

Elena schreef:
Hey

Ik vind het er netjes uit zien als jij er op rijd, wel erop letten dat je niet te streng stelling vraagt.

Als frank rijd vind ik het er eerlijk gezegt niet zo vriendelijk uitzien..
Hij trekt hem heel erg in de mond en vraagt heel hard stelling, hij mag wel iets zachter in zijn handen zijn
Met springen hetzelfde verhaal. Hij is te hard met z'n handen en laat de pony niet vrij springen met zijn hoofdje.

Niets aan toe tevoegen. Mee eens

Coconuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:04

(over Frank)
Het doet er toch niet toe dat hij het 'heus wel kan'.. Gaat toch om deze foto's? Die worden toch geplaatst? En als je het heus wel kan, waarom doe je het dan niet? Blijkbaar wist je even niet precies wat je met een fris paard/dit paard aan moest.. Kan je toch gewoon zeggen? Dat het nieuw en vreemd is.. niet gelijk in de verdediging als iemand commentaar geeft. Is alleen maar goed bedoeld hoor!

Verder vind ik het echt een leuk paardje Dat rode komt helemaal naar voren in de foto's. Staat goed dat kleurtje haha.
TS: Veel succes en plezier nog met je paardje.
Owja: Wel dapper om met een fris paardje zo aan te singelen Hahaha. Had jij even geluk dat hij stil bleef staan
Laatst bijgewerkt door Coconuts op 23-02-06 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

BuleroFrank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:06

nou ik ben wel ergere paarden gewent hoor! maar zoals ik al zij ik hoop er nog een keer op te springen en dan hopen dat het beter gaat!!

Coconuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:07

Dat hopen we allemaal denk ik..
Succes de volgende keer!

Rieta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 15:18

ja dat kent ie wel doe het altijd viel me ook alles mee dat ie bleef staan ze kan wel lief zijn

moes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:43

hoi frank, ik snap best dat het niet leuk is om zulke reacties te krijgen en dat het niet makkelijk is om voor de 1e keer op zo'n heet paard te rijden. Maar je ziet zelf toch ook wel dat dit er gewoon niet uit ziet en als je dan die foto's plaats moet je gewoon niet zo kinderachtig reageren vind ik. je lijkt wel zo'n pubertje! Maar goed, probeer die punten ook eens positief op te vatten want ik heb ontzettend veel paarden gereden en het merendeel was moeilijk in de omgang en om die reden kan ik een heel verhaal gaan houden wat je kunt verbeteren (ookal is het een moeilijk paard) maar er is al genoeg gezegd vind ik... dus of je er nou wat mee doet of niet, je moet wel kunnen begrijpen dat zulke reactie's komen want dit is een forum en dan mag er gereageerd worden! en ik vind dat er echt niet banketstaaf tegen jou gedaan word want bijna al het kritiek is opbouwend...
Verder vind ik het een heel erg mooi paard!

Apollo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:00

Nou ik denk dat nu die discussie wel is afgelopen, dat Frank te fel reageerde etc etc...en inderdaad zijn dit maar momentopnames, en de mensen hier reageren op deze foto's, zij kunnen niet zien hoe je op andere paarden rijdt en daarover ook niet oordelen. Toen ik vaker op pittigere paardjes reed had ik soms ook het gevoel dat ik ontzettend chaotisch reed, als ik dan foto's ervan had geplaatst zaten er ook heus wel fouten en zou ik commentaar krijgen van bokkers. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik verder slecht rij..Als je zelf maar vooruit gaat na een tijd, dan weet je wanneer het goed ging voor je gevoel. En dan kunnen mensen hier niet zien. zo nouja genoeg verhaalt daarover.

Verder leuk pittig paardje ja, zou zelf nooit zo'n paardje als 'eigen paard' willen hebben..zou voor mij teveel stress opleveren ben ik bang voor.

Rieta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 16:06

ben der soms zelf ook wel helemaal zat van ze is zo druk altijd kan ik mijn benen er niet aan hebben heel moeilijk maarja komt vanzelf wel goed door veel te trainen

Dimple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:51

Rieta schreef:
ben der soms zelf ook wel helemaal zat van ze is zo druk altijd kan ik mijn benen er niet aan hebben heel moeilijk maarja komt vanzelf wel goed door veel te trainen

Ik zou zeggen, juist je been er aan houden. Zo doet ze precies waar ze zin in heeft zonder goed aan het been te zijn.

Mensen hebben snel de neiging het been er van af te houden als een paard fris is, maar dan juist je been eraan houden. Laat maar lopen, anders komt ze nooit van de energie af.

Heb je instructie?

testebeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:58

leuk paard
BEn verslaafd aan bont , wat is zijn afstammeling precies Samber zit er wel in maar verder?

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:59

Ik snap niet waarom je er zo over praat Frank [zo heet je toch?].
Mensen krijgen foto's te zien en geven daarop commentaar.
Ik vind ze er ook niet netjes uitzien dat springen.
Als ik een foto te zien krijg waar iemand een paard strak rijd tijdens het springen, dan zeg ik daar wat over. Ik zie niet aan dat paard of hij lief is of een kreng. Ik zie alleen de foto's die geplaatst zijn. En met die reacties weet je waar je op moet letten. En dan vind ik zulke reacties van; ik zeg niets meer, ik word gek van sommige mensen een beetje overdreven, en een beetje kinderachtig.

Ik vind het setje trouwens prachtig staan. Leuk beestje is het ook om te zien.

Rieta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 18:06

ja krijg 1x in de week op de manege dressuur van jacoba en 1x in de 2 week van Laura Zwart priveles. Maar het gaat al zoveel beter als in het begin. Zal wel even foto's plaatsen als je wel ziet dat ie rustig loopt.

Idd je moet je benen eraan houden maar dat is moeilijk soms maar het gaat als steeds beter.

En er zit geen Samber bloed in haar mischieen heel ver weg het is een Feinbrand X Rossini en haar moeder was bont..

Verder bedankt voor de reacties heb ik wat aan

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:13

Ben benieuwd naar je andere foto's. Ik houd HAW in de gaten!

Veel plezier samen!

Rieta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 18:14

is goed hahha hopen dat het de volgende keer wat beter gaat maar in mijn profiel zie je anders ook wel wat foto's hoe die der bij loopt... maar komen zeer binnekort nieuwe foto's ben ik ook wat gewend aan het zadel als ik hem hou..