ik op vanita (jazzXpion)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cointreau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 14:20

lekker
je paardje lijkt superhard op het mijne.
Maar dan alleen uiterlijk, de mijne kan niet zoveel
nuja, heb hem nu nog geen volle week, dus heb nog wel tijd. Misschien kan hij binnen een paar jaartjes ook zo mooi strekken. We zien wel.

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 15:48

Ik niet dat het zadel al te ver naar voren moet.. Volgens mij heeft hij gewoon een vreemde bouw want hij behoort achter de schouder te liggen en hij ligt er niet superver achter...

Hij kan aardig lopen, verder weet ik niet wat ik ervan moeten denken, beetje vreemd dier..
Maar zolang de nieuwe eigenaar er maar gelukkig mee is

marrianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:35

lekker paardje en mooie combi hoor in 1 woor helemaal gaaf.
loopt mooi rond en een lekker achterbeen gebruik:~

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:58

Jezus wat een draf
Ik zat naar iedere foto met verbazing te kijken, was blij nog een halt foto te zien

Wat een gangen zeg, ziet er echt geweldig uit

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:01

miesie schreef:
Ik niet dat het zadel al te ver naar voren moet.. Volgens mij heeft hij gewoon een vreemde bouw want hij behoort achter de schouder te liggen en hij ligt er niet superver achter...

Hij kan aardig lopen, verder weet ik niet wat ik ervan moeten denken, beetje vreemd dier..
Maar zolang de nieuwe eigenaar er maar gelukkig mee is

Haha mies.. Ja, ik vond dit ook. Want als je de halslijn volgt, ligt het zadel echt niet super ver naar achter. Het paard heeft gewoon een verschrikkelijke groot schouderpartij.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:08

jaah ziet er netjes uit.. maar wel 1 ding.. ik neem aan dat hij 4 is (v-jaar) en hij loopt best opgericht.. denk je niet dat -gezien zijn leeftijd- het verstandiger is hem wat meer laag te rijden.. beter voor zijn rug en bouw enz.. ? das moeilijk dat weet ik, die van mij is ook 4 en heeft ook de neiging haar nek er óp te zetten.. maar goed.. dat is er uit te rijden.. als hij geen 4 is en al verder in de arichting dan heb ik nix gesegt

verder heeel veel succes, ziet er netjes uit.. !!
groetjes Anne

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:13

heb je de achterkant ook bekeken DressLOver???

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:19

KiWiKo schreef:
heb je de achterkant ook bekeken DressLOver???

Dat klopt, maar voor de bespiering in de rug is wat ronder rijden ook goed.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:24

jawel, zeker zo......... maar een paard dat ZO gaat zitten, rij je moeilijk ronder. Daarnaast zie je gewoon dat dit een behoorlijk heet paard is..... net onder het zadel dus dat komt allemaal vanzelf wel.

Dit is gewoon nu de zelfhouding van dit paard

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:37

KiWiKo schreef:
jawel, zeker zo......... maar een paard dat ZO gaat zitten, rij je moeilijk ronder. Daarnaast zie je gewoon dat dit een behoorlijk heet paard is..... net onder het zadel dus dat komt allemaal vanzelf wel.

Dit is gewoon nu de zelfhouding van dit paard

Je moest eens weten wat de zelfhouding van mijn paard is , zou een mooie boel worden als ze zo mocht blijven lopen . Dat het paard heet is en net onder het zadel, daar heb je gelijk in, maar dan mag je best streven naar dieper en ronder.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:39

absoluut en dat gaat best wel goed komen denk ik zo

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:39

Kimmie_girl schreef:
leuke foto`s heb ik gemaakt

Vanita heeft een poosje stil gestaan ,

Verder is ze zeer gevoelig en niet een allermans paard.

Ze loopt idd op sommige foto`s te diep ,, dat heb k der ook al een paar gezegt.
Heb er al veel tips gegeven en het ging ook stukken beter,
Ze was er fris,

me tips again renske :

- rechtop zit
_ teugels op maat houden
- handen meer dragen
- haar iets meer opgericht rijden,

En haar op je eigen tempo laten lopen en niet op haar tempo,,

maarja idd. dit paard was van handelstal jansen

heb hem ook een paar keer gereden.

Hij is erg fijn ,

Meid , ik help je even uit je dromen want nadine en ik kunnen hem even goed als jou rijden alleen jij vraagt iets minder als ons !! :o

Pijnlijk , viel me al een aantal keer op dat de TS het idee heeft dat ze de enige is die met het paardje overweg kan.

zilverster

Re: ik op vanita (jazzXpion)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:29

Viel mij idd ookal op..
Maar ik denk ook dat hij beter over zijn rug gereden kan worden.. Misschien wordt hij daardoor minder heet.. Of iig beter bewerkbaar..

Karriebarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:39

Ow, ik dacht al dat ik de enige was die het wel een erg hoog penny-gehalte vond hebben om te zeggen dat je de enige bent die met dat paard om kan gaan, haha.. maar dat blijkt gelukkig niet zo te zijn..

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:53

wat een rare verhouding :S
zijn kont is veel te klein :S

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:57

HAHA nee dat blijkt idd niet zo te zijn , Jammer dat de ts niet meer in het topic komt..

Soms heeft renske wel is een te hoge dunk,,

De gene die bij ons rijden , kunnen het over het algemeen goed met alle paarden op schieten < Sommige blinken nog wel is uit op een bepaald paard , maar dat is in dit geval niet.

Vanita is gewoon een heftig paard dat zodra je meer vraagt wat heviger reageert en aangezien dat renske niet veel vraagt, reageert ze niet drukker,,

Kbedoel zodra je gewoon met je benen gaat rijden en niet op je handen,

Reageert ze daar super op , maar doordat sommige mensen die hulpen niet kunnen geven of niet goed gebruiken ,reageert ze der anders op om alleen maar harder te gaan.
..
khop dat jullie ene beetje snappen wat k bedoel.

jolly_renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 22:12

ik zei ook niet dat ik de enige was maar BIJNA de enige..
maar ik snap wat je bedoelt

Pikolino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:25

ik heb niet t hele topic door gelezen hoor dus niet gelijk aanvallen naar mijn reactie!

allereerst vind ik het een prachtpaard om te zien.. maar probeer echt om je houding te denken, hakken uitdrukken, en niet voor over ''vallen''
het paard loopt ook heel er voor je uit en loopt voor je ''weg'' probeer um in een rustiger tempo te laten lopen [JOU tempo] zodat er wat meer ontspanning te zien is.

verder vind ik het echt een leuk paard met flinke gangen, trots op zijn

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:39

Hai!

Ik heb ook een Jazzje... Wat ik daarvan kan zeggen is het volgende: ik zou niet durven zeggen dat ik de enige ben die haar kan rijden...absoluut niet......er zijn vele ruiters beter dan ik en die zouden haar vast verder brengen dan ik...maar ik kan wel zeggen dat niet iedereen er mee weg kan rijden..
Over het algemeen zijn het geen allemanspaardjes en moet je ze even doorhebben en vooral...zelf niet te heethoofdig zijn.

Hier wat foto's van mijn jazzje (1.66).
Dit is op mijn werk...een wedstrijd met een thema door leerlingen georganiseerd. Thema Film en Muziek....wij waren de bluesbrothers, dus vandaar de stropdas

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja...ik weet het....de sperriem zit verkeerd om en het bit is te groot. Mijn zadelkamer van de trailer zat op slot en wilde niet open en daar zat haar hoofdstel in, dus ik had een hoofdstel van ons andere paard meegenomen, dat was veel te groot...vooral de sperriem...maar heb het even zo opgelost.

Je kunt wel zien vind ik dat ze dezelfde vader hebben...die van jou en die van mij....

jolly_renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 22:52

ik bedoelde het ook niet verkeerd mee van dat ik bijna de enige was, want nadine en kimberly kunnen er ook goed mee rijden maar daarom zei ik BIJNA de enige dus daar bedoelde ik ook hun mee

polly2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:07

jolly_renske schreef:
ik bedoelde het ook niet verkeerd mee van dat ik bijna de enige was, want nadine en kimberly kunnen er ook goed mee rijden maar daarom zei ik BIJNA de enige dus daar bedoelde ik ook hun mee

Maar vind jij ook dat de paarden wel wat van elkaar weg hebben...offe...zie ik dat verkeerd.

jolly_renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 18:58

beetje wel ja..
alleen hebben ze een andere kleur en heeft die van jou geen bles..
maar je hebt wel een hele mooie hoor

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:40

steffie4ever schreef:
ik heb niet t hele topic door gelezen hoor dus niet gelijk aanvallen naar mijn reactie!

allereerst vind ik het een prachtpaard om te zien.. maar probeer echt om je houding te denken, hakken uitdrukken, en niet voor over ''vallen''
het paard loopt ook heel er voor je uit en loopt voor je ''weg'' probeer um in een rustiger tempo te laten lopen [JOU tempo] zodat er wat meer ontspanning te zien is.

verder vind ik het echt een leuk paard met flinke gangen, trots op zijn

precies wat ik zij

jolly_renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 16:11

ik snap het