Milliaan shet hengst At work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_PaaRdJeS_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:24

ze zijn wel eigenwijs.. maar als je goed opvoed.. enz. zijn het ook egte kinder pony's

bij mijn verzorg pony's/paarden ook shetten rijd een meisje van 5 jaar op een shet die doet alles met ze ze wast ze en het zijn 5 shetten waaronder 2 veulens. ze kan er egt alles mee ! en ja de kleintjes zijn altijd wat eigenwijs maar een grote kan ook eigenwijs zijn hoor

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:25

Als ze niet goed opgevoed zijn zijn het inderdaad krengen, ben ik volkomen met je eens. Helemaal als ze aan het puberen zijn. Maar ja ook weer een kwestie van opvoeden

Geen kinderpony's ben ik ook zeer zeker met je eens. Zijn ruitertje van 8 jaar en hij hebben de grootste lol maar dan wel met begeleiding

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:27

pcies

_PaaRdJeS_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:28

jah meisje van 5 rijd op een zeer fitte merrie.. schoot er bij mij vandoor ahaha viel ik er weer af natuurlijk maar om een shet moet je lachen ik kan der egt niet serieus op rijden als een shet bij mij bokt.. wat bijna nooit gebeurd lach ik alleen maar.. maar rij meestal op de tinker new forest of appaloosa

Sanniej_

Re: Milliaan shet hengst At work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:30

Volgens mij is de TS nu wel genoeg afgeseikt :S
Maarreh ik vind haar wel te groot.
Maar niet te zwaar en ze rijdt netjes en niet hobbel hobbel hobbel.
Dus wat is jullie probleem:?

_PaaRdJeS_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:31

ik heb geen probleem ik rij zelf ook wel eens op een shet en ben groter dan haar en zwaarder

snap eigenlijk zelf niet waar ze zich mee bemoeien het is niet hun pony

Twig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:32

Mijn shethengst is goed opgevoed, halt is halt lopen is lopen. Hij is beleerd door een klein jong meisje van 1.30 of 1.20 hoog 9 jaar ofzo is ze. De pony gehoorzaamde mij aan de longe waardoor de ruiter alleenmaar hoede te 'zitten' en later kon gaan rijden helemaal geen probleem gehad. Is een hengst te gek waarom castreer je um dan niet of is het een goeie met papier en goedgekeurd dan kan me het voorstellen.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:33

weet je, te groot of te zwaar maakt niks uit....... beter een te groot en zwaar persoon die het ponnietje niet in de weg zit dan een lichtgewicht ding die hangt en trekt

Samy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:47

KiWiKo schreef:
vind je??? ik vind het etters :D

en daarnaast is het ECHT met CH

en Shets zonder C (gaat ook zeuren op spelling)

Op de pagina hier voor is mijn bericht gequote! Er zijn zat kindern van 8/9 of kleiner dan de verzorger van deze shet die makkelijk een shet in kunnen rijden. Ik zeg alleen dat het er niet uit ziet, mede doordat haar tenen te ver naar buiten staan (eenden voeten dus, zoals wij ze noemen hier), dat ze de verzorger erop zet kan ik makkelijk begrijpen, dat hoor je me ook niet zeggen, maar ik zou toch wel opzoek gaan naar een 'kleinere' verzorger, die nu alvast mee kan gaan lopen en kijken hoe de shet is!

romatjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:50

leuke pony! en jammer dat er zoveel commentaar gegeven wordt.. maar dat is bokt!

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:52

Als je niet tegen commentaar kunt moet je niet op bokt komen...

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:57

Samy schreef:
mede doordat haar tenen te ver naar buiten staan (eenden voeten dus, zoals wij ze noemen hier)

Edward Gal heeft dezelfde tic dus het zal blijkbaar niks te maken hebben met of je een goede ruiter of een slechte ruiter bent.

_PaaRdJeS_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:58

zeur allemaal niet zow !

leuke pony hoor
mooie kleur ook
die manen vin ik ook wel heel mooi gedaan zo dat zie ik niet vaak bij een shet heb het nog nooit gezien bij een shet
volgens mij word hij super goed verzorg en gereden en dat is tog wel het aller belangrijkste !

Swintha_13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:02

ik vind je shet een beetje lijken op een my little pony..
hij is echt schattig!!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:11

Twig schreef:
Mijn shethengst is goed opgevoed, halt is halt lopen is lopen. Hij is beleerd door een klein jong meisje van 1.30 of 1.20 hoog 9 jaar ofzo is ze. De pony gehoorzaamde mij aan de longe waardoor de ruiter alleenmaar hoede te 'zitten' en later kon gaan rijden helemaal geen probleem gehad. Is een hengst te gek waarom castreer je um dan niet of is het een goeie met papier en goedgekeurd dan kan me het voorstellen.

Wij hebben het precies zo gedaan, en die twee huppelen al een half jaar vrolijk rond.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:14

Mooie pony,
Ze is idd telang, haar gewicht lijkt me geen probleem, als je serieus wilt gaan rijden dan zullen die benen toch in de weg gaan zitten.
Maak lekker een buitenritje

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:23

IvysToeter schreef:
Noeki schreef:
Waarvoor snijden ze een stier ? (dan is 'ie os) en dan is ie .. STERKER

en een ruin met zijn koel hoofd : rennen

Ik vind het heel knap als je van een gecastreerde stier een os kan maken.....

En dat van die ruin met een koel hoofd denkt: RENNEN, dat klopt toch ook voor geen meter?
Een ruin die koel in zijn koppie is denkt juist helemaal niet aan rennen.....

Ik vind dit trouwens nog steeds erg knap...

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:43

IvysToeter schreef:
Ik vind dit trouwens nog steeds erg knap...

En ik vind 't tijd om op te houden met zeuren en ontopic te blijven.

Nyncke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:18

Dat vind ik ook. Maar dan wil ik graag voor Noeki nog wel even wat rechtzetten, vind het niet helemaal terecht hoe er op haar gereageerd werd. Het is helemaal niet knap om van een gecastreerde stier een os te maken: daar hoef je namelijk helemaal niets voor te doen. Een os is helemaal geen ander dier, het is nu eenmaal de benaming voor een gecastreerde stier. Kijk mij er niet op aan, ik kan er ook niets aan doen .

Geloof je 't niet? Vraag het eens aan een boer, of misschien voor diegenen wat makkelijker: probeer het eens met Google.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:21

ik vind het een super stoer beest. en groot gelijk het is en blijft een jong overspelbaar hengstje zou het zelf ook niet anders doen.

testebeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 00:00

Even niet geweest en dan weer zoveel reacties
EEn paar dingen opgehelderd Milliaan (de shet) heb ik weggehaald bij zijn vorige eigenaar waar hij zwaar verwaarloosd werd en hij heeft nu wel een goed leven.
REden dat hij hengst blijft is omdat hij als dekhengst gebruikt word
Het meisje wat hem nu rijd is kwa combinatie karakter met Mil gewoon beter dan dat vorige meisje.
En de kleine ruiter die is in aantocht omdat ik zelf in verwachting ben en als die kleine oud genoeg is gaat die op hem rondcrossen en nu is dit ruitertje goed om hem op een fatsoenlijke nette manier te beleren.
En ik heb heus wel verstand van paarden ik heb er zelf genoeg beleerd en ik heb ook genoeg jonge dingen onder mijn kont gehad die ik opnieuw kon heropvoeden omdat diegene die het jonge paard beleerd had van toeten nog blazen wist.

En plus 2 x in de week word hij bereden en dan niet 1 uur ofzo meestal maar een half uur en dan nog buiten uitstappen

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:41

Sorry maar het gaat dus nog jaren duren voordat je kind erop kan rijden, wat moet hij tot die tijd doen dan? Gewoon in de wei lopen? Dan had je hem toch neit zo goed over en paar jaar kunnen inrijden of een passend ruitertje hadden kunnen zoeken. Dat kost je wel wat tijd maar ik zou me echt kapotschamen. Is hij ook goedgekeurd dan?

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:48

ik vind het een hartstikke leuke pony.
en ja een kind van 9 die hem niet aankan erop laten rijden nee niet zo'n goed idee.
verder leuke hengst hoor!
en dat bokt gelijk weer in actie komt genoeg gezeur gehad!
gr.kimlovemaggy

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:20

Nyncke schreef:
Het is helemaal niet knap om van een gecastreerde stier een os te maken: daar hoef je namelijk helemaal niets voor te doen. Een os is helemaal geen ander dier, het is nu eenmaal de benaming voor een gecastreerde stier.

Sorry...

Margon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:44

Samy schreef:
Op de pagina hier voor is mijn bericht gequote! Er zijn zat kindern van 8/9 of kleiner dan de verzorger van deze shet die makkelijk een shet in kunnen rijden. Ik zeg alleen dat het er niet uit ziet, mede doordat haar tenen te ver naar buiten staan (eenden voeten dus, zoals wij ze noemen hier), dat ze de verzorger erop zet kan ik makkelijk begrijpen, dat hoor je me ook niet zeggen, maar ik zou toch wel opzoek gaan naar een 'kleinere' verzorger, die nu alvast mee kan gaan lopen en kijken hoe de shet is!

Een meisje van 8/9 jaar kan toch niet zo dusdanig goed rijden om een shet in te rijden. Een kind van 8 die zit nog te hobbelen en te trekken en ik denk dat als je dat op zo'n jong shetlander hengstje doet die gaat rennen of gaat proberen je te laten zandhappen. En die eenden voeten [Hahaha komt zeker van Manege Castellum ] ze stoort die pony toch niet? Ik zie bijvoorbeeld nergens dat ze met dr benen/ voeten die pony hindert in zijn lopen.