Filmpje van mn manegeles

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:56

Ik weet niet of ze daar wat van zegt ja of nee maar over lesgeven heb ik al zowieso geen goed woord over te zeggen want ben gewoon benieuwd wat ze vanuit een hoek kan zien!

Chris_Fire

Re: Filmpje van mn manegeles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:57

esziiY schreef:
Ja precies, superwoman. naar mijn mening denk ik niet dat ze supergoed les geven omdat ze het ook gewoon toe laat dat een pony ene andere pony slaat met tikkertje..

Misschien zegt die er wel wat van dat hoor je namelijk niet op het filmpje. Daarmee praat ik het niet goed hoor! De rest van het commentaar is al vaak zat gegeven dus hoef ik niet meer te doen neem ik aan

groetjes margo

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:57

Maar er wordt structueel niet goed les gegeven.
Hoe kun je aan wijken denken als ze nog zoveel fout gaat?
Je zegt zelf nog dat zij goed oplet, dus ben ik bang dat jij ook dingen fout hebt aangeleerd - (waar je dus overgens niks aan kunt doen - totdat je het anders ziet)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:59

@ Jaduuh, Ik heb niet gezegt dat we altijd melig zijn! Ik zei juist dat we heus ook serieus kunnen rijden!

Wat mijn rijden betreft: Ik weet dat ik niet super rijd, ik heb het ooit verkeerd aangeleerd, door wie en waar dat is laat ik erbuiten en dat is niet deze instructrice iig!
Ik heb niet de mogelijkheid om op een andere manege te gaan lessen, en zou dat ook zeker niet willen!
Toch wil ik een keer per week in een manegeles rijden omdat ik er echt wel beter van ben geworden en ook word.

En dan nog even, er staat in mn profiel nog een filmpje van mn les, onder de foto's van de bonte pony Lilly voor mensen die vergelijking willen, omdat je van 1 filmpje natuurlijk ook niet alles kan zeggen.
Ik zeg niet dat dat filmpje beter is maar het is in de andere bak met meer ruiters een tijdje terug.

En Jollygirl, natuurlijk ga ik niet vertellen welke manege dit is, het is echt een goede manege, en ik ben in mn leven al op veel manege's geweest!

IceBabY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:05

Toen ik nog in die les reed, lette ze goed op jah. Ikzelf deed ook veel dingen fout hoor, heb ik nu wel afgeleert, ik krijg nu heel anders les. En rij ook een paar keer per week op mijn verzorgpony. Natuurlijk doe ik nog wel eens dingen fout hoor. Ik heb ook in het begin dingen fout aangeleert, maar daarna heb ik het goed geleert. Voor zover ik weet schop en trek ik niet. Ik rij trouwens les op de manege en mijn verzorgpony staat weer ergens anders, waar bijna alleen maar eigen paarden staan en geen les word gegeven. Ik heb ook een soort van prive les gehad op me verzorgpony van de eigenaar. Dat krijg ik af en toe om te kijken hoe het gaat met rijden enzo.

Shannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:08

Er is 1 kleine pony, een bruine, heet die toevallig max???

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:09

Nee. whiz

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:10

Shannie schreef:
Er is 1 kleine pony, een bruine, heet die toevallig max???

neeej max was mijn eigen pony !!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:12

Gotte-gotte-got bij de anderhalfste bladzijde heb ik het alweer opgegeven!
Bij ons op de manege gaat het ook zo(niet zó maar iets anders) zelf zeggen ze tegen mij dat ik meer met me benen moet rijden (want ik banketstaaf altijd een ent weg tegen dat beest ) Ik vind dat ze hier redelijk rijden, als ik kijk naar sommige (ik noem geen namen) ruiters/maneges, dan denk ik, tja, dáár moet je iets van zeggen. Maar dít vidn ik wel meevallen, want zo leer je, en je kan niet alle brave beestjes uit de les halen, want daar leer je van zitten e.d.
En van het zagen, ik zeg niets, want anders kom ik weer met mijn proffesionele uitspraken
Ik vind het er leuk uitziet, mooi verzorgt, maar goed!
Heel veel succes!

IceBabY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:12

Juul, nu ik eindelijk een digitale camera heb zorg ik ook maar eens voor een filmpje, heb je die van een jaar trug nog?

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:15

Je bent 15 en zegt dat je al veel ervaring hebt met maneges....
Toch moet ik je uit de droom helpen dat dit echt niet goed lesgeven is....
jammer dat je dat zelf niet wil zien.
Zeker als je zegt dat het je al eerder fout is aangeleerd - dat wil je toch geen 2e x meer laten gebeuren...

Handen laag is goed, maar zo gespannen omlaagdrukken wat ik de meeste zie doen, werkt weer tegenstrijdig - dat doen er zo veel dat het echt aan de instructice ligt...

ik en meerdere hebben nog meer fouten gezien die ze allemaal maken .... dat klopt dus niet!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:19

Nikki_jimmy schreef:
Gotte-gotte-got bij de anderhalfste bladzijde heb ik het alweer opgegeven!
Bij ons op de manege gaat het ook zo(niet zó maar iets anders) zelf zeggen ze tegen mij dat ik meer met me benen moet rijden (want ik banketstaaf altijd een ent weg tegen dat beest ) Ik vind dat ze hier redelijk rijden, als ik kijk naar sommige (ik noem geen namen) ruiters/maneges, dan denk ik, tja, dáár moet je iets van zeggen. Maar dít vidn ik wel meevallen,want zo leer je, en je kan niet alle brave beestjes uit de les halen, want daar leer je van zitten e.d.
En van het zagen, ik zeg niets, want anders kom ik weer met mijn proffesionele uitspraken
Ik vind het er leuk uitziet, mooi verzorgt, maar goed!
Heel veel succes!

Dit een (half)gevorderde les hoor - geen beginnersles....

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:20

superwoman schreef:
Je bent 15 en zegt dat je al veel ervaring hebt met maneges....
Toch moet ik je uit de droom helpen dat dit echt niet goed lesgeven is....
jammer dat je dat zelf niet wil zien.
Zeker als je zegt dat het je al eerder fout is aangeleerd - dat wil je toch geen 2e x meer laten gebeuren...

Handen laag is goed, maar zo gespannen omlaagdrukken wat ik de meeste zie doen, werkt weer tegenstrijdig - dat doen er zo veel dat het echt aan de instructice ligt...

ik en meerdere hebben nog meer fouten gezien die ze allemaal maken .... dat klopt dus niet!

laat het hea
als zij het daar een goede manege vind. okej..
het is er erg gezellig dat weet ik omdat ik er zelf ook heb gestaan maar ben er nu weggegaan maar dat had ergens anders mee te maken..
maar als zij het rijden daar goed vind.. laat het dan en blijf er niet uren over door zeuren... iedereen heeft zijn eigen stijl en eigen mening met rijden!! en de instructeur kan best goed les geven,, okej miss is ze niet 1 van de beste maar ze is niet heel erg slecht ofsow...
dus hou is op met dat gezeik ..!

Theeglas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:21

Anoniem schreef:
__inge__ schreef:
kvind het wel een echte manegeles, met veel geschop enzo.. respect voor de manege pony`s inderdaad, maar wel leuk zo`n filmpje

Tja manege pony's he.. de meeste luisteren niet als je gewoon je been aanlegd..
Maar nou valt in onze les het geschop nog mee, we zitten heel vaak bij de les voor ons te kijken en daar gaat het er even wat harder aan toe.. maar dat is ook de halfgevorderde groep

Is dit dan een gevorderde les????

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:24

Dat ik zeg dat ik veel ervaring heb met manege's, waarom zou dat niet kloppen? Ik ben al heel vaak op een andere manege geweest dan deze, en op vele ervan ging het er ietsje erger aantoe! Dat ik 15 ben heeft daar niks mee te maken, ik lees ook boeken over het juist omgaan met je paard dus ik weet een hele hoop!
Ik weet ook dat deze manege niet perfect is, maar welke wel?

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:26

Citaat:
dus hou is op met dat gezeik

tja - vervelend als je geen woorden kunt gebruiken om me tegen te spreken - dan het maar gezeik te noemen.....

Ze moet het zelf weten, ik heb m'n best gedaan

@ Juul: er zijn betere maneges, maar misschien niet bij jou in de omstreek - zolang je maar weet dat dit niet een hele goeie is...

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:28

superwoman schreef:
Citaat:
dus hou is op met dat gezeik

tja - vervelend als je geen woorden kunt gebruiken om me tegen te spreken - dan het maar gezeik te noemen.....

Ze moet het zelf weten, ik heb m'n best gedaan

@ Juul: er zijn betere maneges, maar misschien niet bij jou in de omstreek - zolang je maar weet dat dit niet een hele goeie is...

welke manege of stal of wat dan ook ,, sta jij dan .. ?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:32

Laten we het zo zeggen, dit ís de beste waar ik in de buurt kan komen met mn fiets
Maar achter dit hele gedoe van gevorderde les, slecht rijden, verkeerd aangeleerde dingen etc. zit wel een heel verhaal wat ik alleen liever niet hier op een openbaar forum plaats.
Nu ik erover nadenk had ik het filmpje beter niet kunnen plaatsen, beter nadenken de volgende keer

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:32

Ik heb nu prive-les op mijn eigen paarden.

Ook ik heb op maneges gereden en daar ook dingen fout aangeleerd, dus wil anderen daarvoor behoeden.

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:33

Is juist goed dat je eht op bokt zet. Daar leer je ontzettend van hoor! Helemaal als het misschien niet zo erg goed is dan kun je msischien dingen zelf verbeteren.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:36

Citaat:
Nu ik erover nadenk had ik het filmpje beter niet kunnen plaatsen, beter nadenken de volgende keer

Niemand loopt je zwart te maken, maar wel dat de les beter kan.
Daar kun jij niks aan doen.
Zolang je het weet kun je daar wat aan doen.
Misschien wel daar blijven rijden, maar ook je ogen open houden, om dingen te herkenen die fout gaan...en dat dus zelf niet te doen.
Bij twijfel vragen waarom en daar ook over nadenken (, want sommige kunnen redenen verzinnen waar je van achterover valt )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:40

@ superwoman, waarom denk je dat ik al die boeken doorspit We mogen in de les veel voor onszelf rijden, en daar maak ik dan ook gebruik van, ik plaats over een tijdje wel weer een filmpje van de les, en dan mogen jullie beoordelen of het bij mij al beter gaat

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:45

is goed Wil je graag helpen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:46

okee dan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:34

als het zo'n goede manege is durf je de naam ervan hier ook wel neer te zetten