comunicatie problemen pony/ ruitertje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:20

Hetja schreef:
Verhaal is nu heel anders?

haha inderdaad is wel !

Jolliegirl

Re: comunicatie problemen pony/ ruitertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:07

Hmz.. ik volg het nu ook ff niet meer

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:35

Snap er ook weinig meer van....maar ok...pony is dus van Forresttravel, Bonjootje en Bonjo en schrikt nu dus minder buiten, maar nog niet weinig genoeg?

Snap er niet veel van maar ja, gaan er nu drie door elkaar heen, misschien heeft de pony daar ook wel last van

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:29

pony is van Bonjootje
foresttravel is de vriend van Bonjootje
bonjo is de verzorgster van Bonjo(pony)

*edit* duidelijker kan ik niet zijn, sorry... dan moet je bij de mensen zelf zijn.. amar ik snap over wie het gaat en wie wie is

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:32

en wat heb jij er dan mee te maken foresttravel? dat de pony van bonjootje en bonjo is was ik al achter, maar wat jou rol in dit verhaal is, daar ben ik nog niet achter.

foresttravel, je zegt dat je veel ervaring hebt met probleempaarden (of was dat nou je vriendin ) en je kent de pony, en de adviezen die hier gegeven worden die werken volgens jou niet. waarom ga je niet zelf met het dier aan de slag?

niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik krijg, als ik je reacties lees, het idee dat je zelf wel weet wat je met deze pony moet doen.

edit: ik zie net dat foresttravel de vriend is van bonjootje. dan heeft bonjootje dus veel ervaring met probleem paarden! dan kan zij de pony toch wel weer normaal krijgen!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:41

bonjootje schreef:
en naar een manege sturen en mak laten maken hoef je niet over te beginnen ik stuur geen van mn paarden naar een ander om hem te laten temmen. mishandellen kan ik zelf ook wel.

Sorry? wat vind ik dit een sneu vooroordeel.

mensen die temmen mishandelen niet altijd. een consuquente aanpak is niet mishandelen. als jij dat denkt en niet consuquent genoeg bent geweest in de opvoeding, dan ligt het probleem bij jullie en zeker niet bij die pony

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:46

gewoon een goede instructeur zoeken die de combinatie weer op de rit helpt

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:53

Foresttravel schreef:
deze pony is vaker hard aangepakt. door degene die erop rijd en die er altijd op gereden heeft. hij is zelfs toen die er vandor ging met striemen op de huid teruggekomen. heeft niks geholpen.
dus zeg mij niet dat je dit dier harder aan moet pakken.

iemand nog diervriendelijke reacties? dankjewel

met slaan slaan en nog eens slaan berijk je niks, raakt die alleen maar meer gestrest van. mijn paard wil buiten ook altijd aan de kletter. gewoon zelf rustig blijven en hem eens flink op zijn plaats zetten. nou en dan trek je hem maar een keer op zijn klep, dan is het een goede les voor de volgende keer! als de pony weet dat zei de baas is gaat het wel goed. aan het verhaal te horen hebben jullie ook geen benul wat paardrijden en een consuquente aanpak is. en consiquentie is niet afraggen met de zweep. maar wel je paard zijn plaats laten weten op een paardwaardige manier.

als jullie allemaal tegencommentaar geven en het toch allemaal beter weten open dan geen topic en zeg er niet bij dat je tips wil hebben!

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:54

Ben het met Navidad en KiWiKo helemaal eens

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:22

Ik vind het ook wel raar dat bonjo en bonjootje hulp vragen hier op bokt , terwijl foresttravel een vriend van hen is en de oplossing al weet...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 12:43

het verhaal wat hier staat klopt NIET meer.... ik heb alle 4 de pagina's doorgelezen...
er klopt gewoon niets meer van.. :S

Forest : ga er zelf even(half jaartje ofzo) mee aan de gang... je toont allemaal wijze adviezen.. kijk eens of ze werken

Bonjo : consuquenter zijn tegenover de pony...!! je laat nu met de weglopen

Bonjootje : het is jou pony, mischien moet je er zelf ook wat aan doen, en niet afwachten totdat je op een forum DE oplossing hebt.. want die heb je al : je vriend...
Hij weet het allemaal(volgens de berichten)... laat het hem dan doen... is het gelijk allemaal over
Of klinkt dit nou heel sarcastisch.... Dan hebben we bij deze : PB!!

Want volgens mij doe je toch niets met de adviezen die al die bokkers geven, en de moeite die ze doen om voor je na te denken en een bericht te typen.

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 13:36

en het zou leuk zijn als jullie nog even uitleggen hoe dit zit!

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:06

het is vakantie hea.. dan zijn ze bijna niet op bokt te vinden..

Foresttravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:08

zorro schreef:
en wat heb jij er dan mee te maken foresttravel? dat de pony van bonjootje en bonjo is was ik al achter, maar wat jou rol in dit verhaal is, daar ben ik nog niet achter.

foresttravel, je zegt dat je veel ervaring hebt met probleempaarden (of was dat nou je vriendin ) en je kent de pony, en de adviezen die hier gegeven worden die werken volgens jou niet. waarom ga je niet zelf met het dier aan de slag?

niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik krijg, als ik je reacties lees, het idee dat je zelf wel weet wat je met deze pony moet doen.

edit: ik zie net dat foresttravel de vriend is van bonjootje. dan heeft bonjootje dus veel ervaring met probleem paarden! dan kan zij de pony toch wel weer normaal krijgen!

helaas lukt het bonjootje ook niet meer zo'n probleem is dit al. en ik weet wel wat manieren, maar kan altijd bijleren toch? we proberen wel zo'n beetje alles wat er in dit topic aangeraden word. dus denk niet dat niet reageren zinloos is. we krijgen alleen nu hele duidelijke en verschillende reacties