Springen met de kerels!!! *VEEL*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:40

Nee maar zij vinden het nog steeds normaal dat ze dit doen dus blijkbaar snappen ze het nog steeds niet

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:41

Je zet klein duimpje toch ook niet op een shire van 1.98m?
Dat is hetzelfde principe

Onienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:42

Nee dat snap ik allemaal wel! maar wat heeft het voor nut om dit alles elke keer maar weer te herhalen?

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:43

Om even goed in te wrijven dat ze stom bezig zijn

Garmana

Re: Springen met de kerels!!! *VEEL*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:44

Jemug wat een gezeik mensen... Ik rij ook soms nog op een shetlander van een gemiddelde maat.. (boven de 90cm) Het is niet zielig...!! Want dan zou het ook zielig zijn om een shet de kar te laten trekken!! Dat kan zo'n beestje toch ook aan?? Echt joh kan hier niet tegen!! Ik ben 1.68 en weeg 50 kg... Het ziet er misschien qua lengte niet uit maar vergis je niet in de sterkte van zo'n beestje..

Garmana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:48

Niine schreef:
H0oii..!!!
Ik moet ook nog even meepraten over die shet.. :p , ik vind haar net wat te groot! Die shet is ook zo tenger!!!! Als je nu heel soms eens zonder zadel rijdt okay, maar dit slaat echt alles!! Soms ziet het er niet uit, maar kan het makkelijk. Een shet kan wel wat hebben maar je moet hem niet hinderen in het lopen. En een schuine balk is echt vet gevaarlijk!!!niet gek dat ie scheef springt..!!!

ik spring met mijn shet ook nooit alleen zonder zadel en int bos af en toe!!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:52

@ Garmana: Dat kan je wel roepen maar 50 kg is het het maximum voor een grote maat shet hoor en dan hoor je al niet meer lange ritjes te maken

Dus iedereen kan het zeuren noemen, maar ik neem aan dat de eigenaar van de shet en het meisje waaschijnlijk zelf ook niet wil, dat de pony over een paar jaar een doorgezakte rug heeft en problemen krijgt met gewrichten en dat soort dingen.

A_Pallieter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:54

ik vind het op die shet er niet erg mooi uitzien maar ik zeg daar verder niets meer over ik denk dat ze dat nu wel weten!!! die pony ziet er wel heel erg leuk uit!

Tien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:09

Kalusha schreef:
Zooo en nu is het wel vaak genoeg gezegd of niet dan?? ze weten toch zelf ook dat ze te groot is! dan hoeft dat toch niet 20 Keer herhaald te worden, sorry hoor maar als dat meisje er maar 1x per week op rijd en niet te zwaar is zie ik geen probleem (en die shet waarschijnlijk ook niet)

verder nog veel plezier met jullie pony's en ik vind dat je inderdaad vooruit bent gegaan! (iig nu met cap )

Mee eens! Ze weten t nu wel.
Tuurlijk is ze te groot, maar zolang je maar af en toe rijd kan het echt niet zoveel kwaad.
Een shetlander kan behoorlijk veel hebben.

IloveShets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:11

Ik heb er niks op tegen om op een shet te rijden. Doe het zelf ook.
Maar dit vind ik er niet uitzien en zielig! En dan ook nog springen..
Je hinderd hem duidelijk! Als ik jou was zou ik een klein ruitertje voor hem zoeken.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:43

Ik vind het leuke foto's,..
Ze springen ook wel leuk,..

Alleen vind ik de combinatie niet helemaal mooi, en goed,..
Vooralvan die shet niet,.. jehoeft dan noiet te zwaar te zijn, maar als je zo lang bent dat je zowatmeekan lopen, breng je hem uit evenwicht, en daarom zou ik al helmaal niet met hem gaan springen, dat je nou af en toe er even op rijd oke, maar ik denk niet dta je met hem moet gaan sprngen of vaker dan 2x in de week gaan rijden,.. want je brengt hem alleen maar uit evenwicht waardoor hij veel meer moet doen en dus ook sneller slijt zeg maar,..

Sorry, was niet van plan om zo 'n lang verhaal te doen,..

Vede rwel hele lieve pony's

S_uus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:57

Kalusha schreef:
Nee dat snap ik allemaal wel! maar wat heeft het voor nut om dit alles elke keer maar weer te herhalen?

in de grote hoop dat dat bord eens voor d'r k*p verwijnt!!!"
En anders zou ik zo de pony overkopen om hem het leven te doen wat hij verdient.
Denk je dat als ik asra inrijd ik dan meteen ga springen en weet ik veel in zijn mond trekken en vooral flink ga zitten schoppen¿?

Figo_Frvr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:21

Kunnen jullie niet op een ander topic gaan liggen ruzien over dit onderwerp..!! volgens mij vind degene van die de foto's erop heeft gezet het helemaal niet leuk! bovendien wat kan zij eraan doen zeg het dan tegen die gene die erop rijd!

Hele mooi foto's ik vind dat je springhouding er keurig uitziet hoor !

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:40

ja inderdaad... dat gezeur over die te kleine shetlander....

Inderdaad je houding is erg vooruit gegaan!

Moonlightje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:43

RolingRoos schreef:
Wij hebben gerust begrip voor jullie mening maar...
we vinden wel dat jullie erg overdrijven dat ik (maaike) 2 keer heb gesprongen dat betekent niet dat je na 2 keer meteen de dierenbescherming moet bellen omdat ik hinder bij springen want dat geef ik toe. Maar zolang de pony het helemaal geweldig vind blijf ik dit 1 a 2 keer per MAAND doen. Nou lijkt het wel alsof ik onwijs veel rijd maar ik rij maar 1 keer per week en de meeste tijden rij ik met hem voor de kar of andere leuke dingen.
De pony moet toch ingereden worden???
Wij vinden het anders VEEL gevaarlijker en erger om een klein onervaren 5-jarige jongen erop te laten rijden of vinden jullie van wel??? Groetjes Moppimaaike en Rolingroos

laat hem dan goed ingereden worden, door iemand met een normale lengte en jullie kunnen dat jongetje toch ook begeleiden.
Zoals hiervoor al gezegd is, over paar jaar merk je het wel aan hem.

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:48

Ok willen alle mensen die geen shetlander hebben OOK GEEN COMMENTAAR OP DE SHET GEVEN? zucht zcht zucht!!!
Ik heb ook een shetlander, rijd ik af en toe op en dat ziet er ook niet uit maar geloof me als ik niet rijd vind hij dat helemaal niet leuk! Hij houd ervan om er op uit te gaan en als hij het niet fijn zou vinden zou hij het echt wel laten merken!
leuke pony' s ziet er gezellig uit

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:50

RolingRoos schreef:
Dat weten we maar voor de laatste keer ze rijd er niet vaak misschien 1 keer per week de rest gaat ze met de kar.. ze rijd hem in voor een jongetje van 5 en dat kan hij niet zelf!!
Hij heeft er harstikke veel plezier van en hij wil graag
werken voor je dus ik zie geen probleem!!
Alsjullieblieft wat tips voor mij ??

oke, dan is het goed
Vind verder het er goed uit zien,
je houding is indderdaad beter geworden,
maar wel blijfen lessen hé!
trouwens, waarom had je pony pauze..?

trouwens, valt me wel op,de mensen die geen shet hebben, reageren meestal zo van "dat kind is veels te groot!" " ah..wat een zielige pony!"
Weten dus niks van shetlander af..

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:53

Leuke foto's
Vooral die 1ste foto van cesar(?) als je over dat balkje loopt. Jullie kijken echt zo van: Woow wat een hindernis! Dat word springen(mijn fantasie)!
haha Terwijl het een balkje is. Grappig om te zien.

Hoe groot is die shet eigenlijk? Lijkt best klein!
Wel lief ding hoor!!

Succes met het rijden

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:58

Leuke foto's ziet er goed uit
Ik ben zelf niet zo'n held met springen en doe het dus ook zelden dus ik kan er niet zo veel over zeggen
En over die shet...

MissDonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:59

ze verzorgen die pony's dat wou ik even kwijt !

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:04

rudi schreef:
Ok willen alle mensen die geen shetlander hebben OOK GEEN COMMENTAAR OP DE SHET GEVEN? zucht zcht zucht!!!
Ik heb ook een shetlander, rijd ik af en toe op en dat ziet er ook niet uit maar geloof me als ik niet rijd vind hij dat helemaal niet leuk! Hij houd ervan om er op uit te gaan en als hij het niet fijn zou vinden zou hij het echt wel laten merken!
leuke pony' s ziet er gezellig uit

Ik heb zelf shetlanders, dus weet preceis waar ik over praat

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 17:14

narrator schreef:
Leuke foto's
Vooral die 1ste foto van cesar(?) als je over dat balkje loopt. Jullie kijken echt zo van: Woow wat een hindernis! Dat word springen(mijn fantasie)!
haha Terwijl het een balkje is. Grappig om te zien.

Hoe groot is die shet eigenlijk? Lijkt best klein!
Wel lief ding hoor!!

Succes met het rijden

Ben ik weer....
Die shetlander is 98 cm en ik heb de foto's van bovenaf Cesar gemaakt dus lijkt hij al kleiner en oke springen doen we niet meer we wisten niet dat het zo erg was... maar Nero had zo erg ze oortjes naar voren met springen en ook met dresuur is dat zo maar wist niet dat maaike hem zo hinderde , springen doet ze dan ook niet meer maar 1 keer per week dressuurmatig vind ik nog wel kunnen en ja wij zijn niet zo iemand die iemand van de manege plukt om hem samen in te rijden zeg maar..
Bij ons ligt dat gewoon best wel gevoelig snap je??
En ja mensen met een shetlander die weten gewoon hoeveel die beestjes kunnen hebben en
@karoliena jij zegt zelf dat de maximale gewicht 50kg is nou maaike is 45 kg nou dan kan dat toch nog?? en ja ze is groot ziet er niet uit maar hij houdt het wel en hij heeft er plezier in!!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:19

De pony zal in dat springen echt geen plezier hebben. Ze hindert hem heel erg. Echt als jullie zo doorgaan houd die pony er iets aan over. Zie je nou echt zelf niet in hoe erg het is. Kijk alleen al naar die draf foto hoe ze met haar benen zit en naar de springfoto waar de landing op staat.

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:22

ow ik d8 aan de titel dat dit een topic was met dressurende mannen haha maaruh ziet er wel leuk uit maar ik vind dat die shet wel ernstig gehinderd word. Ze kunnen wel 50 kilo dragen (en 100 trekken) maar je hinderd hem Á in je houding want je zit hem veel te veel in de mond en B hinder je hem gewoon omdat je zo lang bent...

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 17:26

Ja Karoliena dat weten we nu en springen doen we ook niet meer!! Maar dressuur matig nog wel je zou hem eigenlijk moeten zien hij rent met ze oortjes naar voren op die hindernis af en ja met de landing dan niet maar dat komt dan echt door dat Maaike hem hindert dat snap ik en dat zie ik ooK!!