Toekomst in dressuur voor dit springpaard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:31

idd, voral ook omdat die kinderen door de week op het internaat zitten(zoiets las is?) en dus zelf alleen in t weekend kunnen rijden
koop er dan een leuke wat rustigere pony voor, dat zou stukken makkelijker gaan denk ik en is voor de kinderen ook leuker

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:33

Renske20 schreef:
idd, voral ook omdat die kinderen door de week op het internaat zitten(zoiets las is?) en dus zelf alleen in t weekend kunnen rijden
koop er dan een leuke wat rustigere pony voor, dat zou stukken makkelijker gaan denk ik en is voor de kinderen ook leuker

Tja dat vind ik ook K ga me niet te veel uitspreken omdat ik die mensen niet moet zwart maken op internet maar laat ik het daarbij houden: je hebt mensen die belang hechten aan het karakter van het paard en je hebt mensen die belang hechten aan het uitzicht van het paard en de "geste" die er bij hoort ..

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:48

Er is al veel gezegd dus zal wel in herhaling vallen, excuus daarvoor.
Zelf een hoofdstelletje/bit halen is snel gebeurd natuurlijk en als jij hun uitlegt dat dat beter is voor het paard dan dat andere bit zullen ze er neem ik aan geen problemen mee hebben. En anders teugels aan de grote ring of aan de neusriem, dan zit je hem helemaal niet in de mond!
Verder je zadel wat verder naar achteren en je beugels een paar gaten langer dan lijkt het al een stuk beter.

Of er een dressuur-toekomst in zit? Wat ik zo zie wel. Kan leuk sjouwen en als eerste zou ik hem meer op de achterhand proberen te krijgen en niet zo heel diep laten lopen (alleen met losrijden even). Paard heeft al de neiging op de voorhand te lopen en als ie dan ook nog zo diep loopt kiept ie helemaal over de kop.
Veel overgangen terug en weer voorwaarts rijden en je paard bezig houden, dan komt het goed!

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:09

Ach moet je eens kijken wat er op grand-prix springen allemaal in de monden van die paarden hangt, maar zorg inderdaad wel dat je met een scherper bit rustig met je handen bent, óf je dat bent kan ik niet beoordelen vanaf een plaatje. Ik vind het knap dat je nu al zo ver als dit bent. Vreemd dat dit paard nooit een goede basis heeft gekregen voor het springen. De meeste betere springpaarden zijn wel L of M dressuur, je moet zelfs wat winstpunten hebben gehaald in de dressuur voordat je springen mag starten.. beetje raar. Maar ik vind dat je het netjes doet, en als je paard een scherp bit gewend is kun je dit het beste rustig afbouwen, in plaats van meteen een dikke bustrens er in hangen want dan neemt ze alleen maar een loopje met je of gaat in je handen lopen hangen en is het hele 'op eigen benen lopen' effect verdwenen. En beter dat je zacht met je handen bent en als het noodzakelijk is een strenge ophouding geeft met een scherper bit dan dat je steeds moet gaan lopen hangen aan een zachter bit, want daar raakt een paard alleen maar murf van. Nouja ik vind het iig netjes en ik vind het een mooi paard

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:40

Met 1 groot verschil Bombarie:
Op grand prix niveau rijden mensen die weten wat ze in handen hebben en met dergelijke bitten om kunnen gaan.

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:12

MissJ schreef:
Op grand prix niveau rijden mensen die weten wat ze in handen hebben en met dergelijke bitten om kunnen gaan.

Ja ok, maar princess69 kan er niet veel aan doen, dus niet echt een nuttige discussie voor dit topic

laverite

Re: Toekomst in dressuur voor dit springpaard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:34

Vandaag rijdt princess mee in de les, we zullen eens aan de lesgever vragen wat het beste is

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:40

Wat een enorm leuk dier, lekker koppie zit erop zeg...en dat rosa sjabrakje staat haar goed

Een springpaard kun je zeker wel omscholen naar de dressuur, zoals eerder genoemd heeft een goed springpaard ook de dressuurbasis in zich...het zal zeker een uitdaging zijn om die basis verder uit tebouwen. Maar ik vind er mooie momenten bij zitten.

gewoonHint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:06

echy een super dupper sdupper mooi paardje man. maar hij springt goed en je hebt ook nog eens kans in de dresuuur. woo je hebt echt wel vet geluk man. ik wens je echt heel veel geluk mket jee paardje en plies mail me eventjes hoe het met hem gaat want daar ben ik wlel beanieuwd naar opzich.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 14:59

dankje voor de reacties

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:45

MissJ schreef:

daarom had ik
Citaat:
maar zorg inderdaad wel dat je met een scherper bit rustig met je handen bent, óf je dat bent kan ik niet beoordelen vanaf een plaatje
dat er ook bijgezet

Maargoed dit is niet het meest gemene bit dat ik ooit gezien heb hoor.. maar 't is wel jammer dat de TS er niets aan kan doen, ik zou daar toch wel wat inspraak op eisen als ik iemands paard zou moeten gaan "verbeteren"..

princess69

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 12:45

Danku voor reacties..

silverking

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:54

Ik vind het mooi paardje! Vooral mooi hoofdje!
Kan mooi lopen Veel succes er veder mee!

Laurine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:55

Je rijd hem netje alleen je steekt je tenen echt heel erg af probeer ze naar binnen te houden voor de erst hele leuke combi leuker dan de eigenaar als ik eerlijk ben maarja veel succes verder

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:59

lammiej schreef:
Je rijd hem netje alleen je steekt je tenen echt heel erg af probeer ze naar binnen te houden voor de erst hele leuke combi leuker dan de eigenaar als ik eerlijk ben maarja veel succes verder

de eigenaar is ook nog jong Maar ze ziet haar paardje wel graag hoor ..

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:02

Mooi paard hoor super dat je hem mag rijden. Vind het er al netjes uitzien. Hij loopt er niet gestressed bij ofzo. Veel succes met rijden.

p.s. wat voor soort volbloed is het eigenlijk? De mijne werd destijds geadverteerd met volbloed erboven namelijk en lijkt qua bouw wel op dit paard.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:33

Ik vind het er erg netjes uitzien, vergeet niet dat dit een pessoa bit is die een stangwerking heeft, maar als enige stangbit geen kinketting om het geheel stabiel te houden. Hierdoor lijkt het al snel of de ruiter enorm trekt doordat de scharen zoveel vrijheid hebben dat ze al snel naar achteren trekken.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 14:48

ik vind het er leuk uitzien hoor

als je je teugel nog een ring omhoog doet heb je een normalen inwerking

ik vind dat je hem netjes rijd.
nog een tip, als je je sperriem nog door het lusje haald waar ie aan vast zit staat het uiteinde niet zo omhoog

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:02

danku voor alle reacties

princess69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 19:11

irish_lady schreef:
Ik vind het er erg netjes uitzien, vergeet niet dat dit een pessoa bit is die een stangwerking heeft, maar als enige stangbit geen kinketting om het geheel stabiel te houden. Hierdoor lijkt het al snel of de ruiter enorm trekt doordat de scharen zoveel vrijheid hebben dat ze al snel naar achteren trekken.

Danku voor reactie
Ik vind eerlijk gezegd ook dat het op de foto's lijk dat ik soms erg hard trek maar tijdens het rijden heb ik echt niet dat gevoel..

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:24

princess69 schreef:
irish_lady schreef:

Danku voor reactie
Ik vind eerlijk gezegd ook dat het op de foto's lijk dat ik soms erg hard trek maar tijdens het rijden heb ik echt niet dat gevoel..

idd en ik ook niet als ik het zie

Bke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:24

Mooi paardje, en idd een heel mooi hoofdje

Succes ermee !

MaraZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:25

Heeel mooi paardje!!!

Nikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:38

mooj paardje en dat bit valt ook wel weer mee als je er een beetje normaal mee omgaat zeker dus veel succes ennuh dat dekje is echt te ruig

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:40

Nikske schreef:
mooj paardje en dat bit valt ook wel weer mee als je er een beetje normaal mee omgaat zeker dus veel succes ennuh dat dekje is echt te ruig

lang leve roze