Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sammie_44 schreef:Hmm.. 2,5 week onder zadel? Sorry geloof ik niets van. klinkt wel stoerVerder goed paard! Kan erg mooi sjouwen.
Renske20 schreef:sammie_44 schreef:Hmm.. 2,5 week onder zadel? Sorry geloof ik niets van. klinkt wel stoerVerder goed paard! Kan erg mooi sjouwen.
waarom zou dat niet kunnen? je hebt er soms een paard tussen zitten die het súpergoed oppakt! zo heb ik een tijd de jonkies van mn instructeur gereden en 1tje was 4x onder het zadel geweest toen ik hem ging rijden en ik reed er fijner en makkelijker mee weg dan degene die al een stuk langer onder het zadel waren!
ik reed hem 2x per week en mn instructeur 1x per week, met zo'n 2 maanden onder het zadel liep hij fijner dan mn eigen paard!
bovendien hoeft ze zoiets niet te zeggen om stoer te zijn, alleen de foto's zeggen al dat het een paard is om trots op te zijn
Nevermind85 schreef:En ik krijg geen antwoord op de vraag waarom hij zo achter de loodlijn wordt gereden: of het toevallige momemntopnames zijn of het de manier van trainen is.
Trouwens, als je goed kan rijden, moet je een paard dat graag wil werken, beschermen tegen zichzelf. Hij is 3 en zal nog groeien.
maverick schreef:Nevermind85 schreef:En ik krijg geen antwoord op de vraag waarom hij zo achter de loodlijn wordt gereden: of het toevallige momemntopnames zijn of het de manier van trainen is.
Trouwens, als je goed kan rijden, moet je een paard dat graag wil werken, beschermen tegen zichzelf. Hij is 3 en zal nog groeien.
zoals al eerder vermeld door anderen moment opnamens.
En hoe zou jij het doen als je paard het zelf aanbied??????
Hem er zeker voor afstaffen?! Ik dus niet.als hij het zo aanbied dan mag ie dat.
Verder wordt ie 3 soms 4 x in de week gereden zo, n ca 20 min dus ja.maar kan best begrijpen dat de amateurs dat niet zo goed snappen
Mireille1970 schreef:Hij wordt ook niet teruggetrokken in de nek. Dit is een paard dat zich er zelf indrukt en wat je dan licht kan houden in plaats van licht moet maken...
Mireille1970 schreef:Ik verbaas me dat er nog mensen zijn die het voor elkaar krijgen om enige niet positieve opmerkingen te vinden.
Dit paard wordt mijns inziens fantastisch gereden, ziet er goed uit en heeft absoluut de potentie om een fijn paard te worden. Misschien wel een echte!
Ik vind dat je 'm super voor elkaar hebt.
Dat getut over laag en neerwaarts waar ze allemaal zo lekker op het voorbeen blijven hangen en leren om het gewicht naar voren te drukken je hand in, dan kan je daarna weer alles in het werk stellen om zo'n paard weer licht en opwaarts te krijgen, en dragend in plaats van stuwend.
Petje af, en zo doorgaan!
Kijk allemaal nou eens serieus naar die foto's. Je mocht willen dat menig Z paard zo was gereden... en vergeet nou toch eens de leeftijd. Er is geen leeftijd voor een echte...
Een echte wordt apart geboren en dan direct apart gereden. Niet eerst alles eruit gereden en dan weer aangeleerd...
Mireille1970 schreef:Hij wordt ook niet teruggetrokken in de nek. Dit is een paard dat zich er zelf indrukt en wat je dan licht kan houden in plaats van licht moet maken...
Nevermind85 schreef:Mireille1970 schreef:Ik verbaas me dat er nog mensen zijn die het voor elkaar krijgen om enige niet positieve opmerkingen te vinden.
Dit paard wordt mijns inziens fantastisch gereden, ziet er goed uit en heeft absoluut de potentie om een fijn paard te worden. Misschien wel een echte!
Ik vind dat je 'm super voor elkaar hebt.
Dat getut over laag en neerwaarts waar ze allemaal zo lekker op het voorbeen blijven hangen en leren om het gewicht naar voren te drukken je hand in, dan kan je daarna weer alles in het werk stellen om zo'n paard weer licht en opwaarts te krijgen, en dragend in plaats van stuwend.
Petje af, en zo doorgaan!
Kijk allemaal nou eens serieus naar die foto's. Je mocht willen dat menig Z paard zo was gereden... en vergeet nou toch eens de leeftijd. Er is geen leeftijd voor een echte...
Een echte wordt apart geboren en dan direct apart gereden. Niet eerst alles eruit gereden en dan weer aangeleerd...
Ow, dus als hij vw nw loopt dan leert hij op zijn voorhand lopen?! Tiens ... Ik leer het blijkbaar ALLEMAAL verkeerd. Achja, ben maar een amateurtje.
Leeftijd vergeten?! Dan kan je er direct een s&t in steken, wat is dan het probleem?!
Sanne_horses schreef:als je je paardje niet snel diep naar benede gaat rijde gaat hij binne een jaar helemaal niet meer omlaag,, je moet zelf wete wat je gelooft maar dat is wat ik denk want ik heb het nu zelf 2 x meegemaakt en met mijn nieuwe paardje weet ik wel beter!