Hamlet hengst @ work kijkje waard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Heleendje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:36

Als ik alleen de foto's had bekeken had ik niet gedacht dat ie 2,5 week onder het zadel is.. en nee dat is niet positief bedoeld.
Over 10 jaar kan je dat paard afschrijven op deze manier... Gun dat beest de tijd om te groeien en te leren.

Mooi paard verder, daarnietvan, maar vind dit toch een beetje... overhaast?

_Rebec

Re: Hamlet hengst @ work kijkje waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:00

Heel mooi dier.
vosjes
pakt het wel snel op! ziet er goed uit

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:34

Wow, als mijn Hamlet het inrijden volgend jaar ook zo oppakt mag ik wel in mijn handjes klappen!! Vind het echt een superstoer beest en ik neem aan dat je zelf wel weet waar je mee bezig bent.

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 12:49

sammie_44 schreef:
Hmm.. 2,5 week onder zadel? Sorry geloof ik niets van. klinkt wel stoer Verder goed paard! Kan erg mooi sjouwen.

jammer voor jou, maar toch is het zo.het is na te vragen bij cassebas1991 ik heb hem pas 4 weken.
kijk je kan rijden of je kan het niet en je paard heeft talent of heeft geen talent .
als het allebei possitief uitpakt is dit het resultaat van 2 weken rijden

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 12:50

Renske20 schreef:
sammie_44 schreef:
Hmm.. 2,5 week onder zadel? Sorry geloof ik niets van. klinkt wel stoer Verder goed paard! Kan erg mooi sjouwen.

waarom zou dat niet kunnen? je hebt er soms een paard tussen zitten die het súpergoed oppakt! zo heb ik een tijd de jonkies van mn instructeur gereden en 1tje was 4x onder het zadel geweest toen ik hem ging rijden en ik reed er fijner en makkelijker mee weg dan degene die al een stuk langer onder het zadel waren!
ik reed hem 2x per week en mn instructeur 1x per week, met zo'n 2 maanden onder het zadel liep hij fijner dan mn eigen paard!

bovendien hoeft ze zoiets niet te zeggen om stoer te zijn, alleen de foto's zeggen al dat het een paard is om trots op te zijn

Thanx rens

Nevermind85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:57

En ik krijg geen antwoord op de vraag waarom hij zo achter de loodlijn wordt gereden: of het toevallige momemntopnames zijn of het de manier van trainen is.

Trouwens, als je goed kan rijden, moet je een paard dat graag wil werken, beschermen tegen zichzelf. Hij is 3 en zal nog groeien.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 13:14

Nevermind85 schreef:
En ik krijg geen antwoord op de vraag waarom hij zo achter de loodlijn wordt gereden: of het toevallige momemntopnames zijn of het de manier van trainen is.

Trouwens, als je goed kan rijden, moet je een paard dat graag wil werken, beschermen tegen zichzelf. Hij is 3 en zal nog groeien.

zoals al eerder vermeld door anderen moment opnamens.
En hoe zou jij het doen als je paard het zelf aanbied??????
Hem er zeker voor afstaffen?! Ik dus niet.als hij het zo aanbied dan mag ie dat.
Verder wordt ie 3 soms 4 x in de week gereden zo, n ca 20 min dus ja.maar kan best begrijpen dat de amateurs dat niet zo goed snappen

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 13:16

verder iedereen: bedankt voor jullie reacties.
Voor alle mensen die mij ge pb't hebben.ik heb hem gisteren op keuren na verkocht. allemaal bedankt voor jullie reacties

blacky_lovah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:18

wow een mooi beest hoor

Nevermind85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:25

maverick schreef:
Nevermind85 schreef:

zoals al eerder vermeld door anderen moment opnamens.
En hoe zou jij het doen als je paard het zelf aanbied??????
Hem er zeker voor afstaffen?! Ik dus niet.als hij het zo aanbied dan mag ie dat.
Verder wordt ie 3 soms 4 x in de week gereden zo, n ca 20 min dus ja.maar kan best begrijpen dat de amateurs dat niet zo goed snappen

Ja tuurlijk, afstraffen . Nog een geluk dat iedereen die een andere mening dan jij heeft, een amateur is .

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:37

Behalve dat het paard erg hoog is ingesteld, wordt het ook nog achter de loodlijn getrokken.
Er is maar 1 foto waar de nek ongeveer het hoogste punt is, zoals het hoort.
Het lijkt mij dat dit paard zeer druk beweegt en de amazone alles op alles zet om hem in te houden, ipv dat ze de energie naar voren laat vloeien.
Natuurlijk zijn foto´s altijd moment opnames, maar waarom dan niet fotos van de momenten gekozen waar hij wel lager en met de neus voor de loodlijn komt? Ik denk dat die er eenvoudingweg niet zijn. En anders kun je die alsnog plaasten, dan krijg je ook weer ander commentaar.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:39

Ik verbaas me dat er nog mensen zijn die het voor elkaar krijgen om enige niet positieve opmerkingen te vinden.

Dit paard wordt mijns inziens fantastisch gereden, ziet er goed uit en heeft absoluut de potentie om een fijn paard te worden. Misschien wel een echte!

Ik vind dat je 'm super voor elkaar hebt.

Dat getut over laag en neerwaarts waar ze allemaal zo lekker op het voorbeen blijven hangen en leren om het gewicht naar voren te drukken je hand in, dan kan je daarna weer alles in het werk stellen om zo'n paard weer licht en opwaarts te krijgen, en dragend in plaats van stuwend.

Petje af, en zo doorgaan!

Kijk allemaal nou eens serieus naar die foto's. Je mocht willen dat menig Z paard zo was gereden... en vergeet nou toch eens de leeftijd. Er is geen leeftijd voor een echte...

Een echte wordt apart geboren en dan direct apart gereden. Niet eerst alles eruit gereden en dan weer aangeleerd...

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:40

Hij wordt ook niet teruggetrokken in de nek. Dit is een paard dat zich er zelf indrukt en wat je dan licht kan houden in plaats van licht moet maken...

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:44

Sorry, maar het is niet een plaatje wat in de FEI regels past. Maar wel het plaatje wat men tegenwoordig graag ziet. Dat zijn twee verschillende dingen helaas.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:50

Ik praat niet over een "plaatje" daar heb ik een hekel aan.

Het is het gereden zijn wat er hier fijn uit ziet.
En de potentie die er vanaf straalt, evenals het gemak waarmee...

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:51

Mireille1970 schreef:
Hij wordt ook niet teruggetrokken in de nek. Dit is een paard dat zich er zelf indrukt en wat je dan licht kan houden in plaats van licht moet maken...

Er zijn er onder ons die gewoon graag wat fotos zien waar het neusje voor de loodlijn is. Er kan geen enkele plausibele reden zijn om hem daar achter de loodlijn te hebben.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:57

Dat is ook het mooie: ieder zijn/haar mening.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:02

Ik vind het er ook heel erg netjes uit zien! Ik mocht willen dat mijn 3-jarige al zo liep Maar helaas! Het beestje lijkt veel vermogen te hebben, gaaf ding!

En voor mensen die het menen beter te weten, moeten vooral eens (talentvolle) jonge paarden gaan inrijden. Dat gaat niet altijd volgens 'het boekje'. De één kan meer aan dan de ander, en geeft dit ook aan. Buiten dat, een jong paard kun je haast nog niet rijden met 'hoogste punt achter de oren'. Ze gaan vaak te diep, of lopen door je hand heen. Daar zijn ze nog jong voor, en dat moet je trainen en ontwikkelen. Het is onzin om bij een groen paard al het perfecte beeld te verwachten!

Nevermind85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:32

Mireille1970 schreef:
Ik verbaas me dat er nog mensen zijn die het voor elkaar krijgen om enige niet positieve opmerkingen te vinden.

Dit paard wordt mijns inziens fantastisch gereden, ziet er goed uit en heeft absoluut de potentie om een fijn paard te worden. Misschien wel een echte!

Dat getut over laag en neerwaarts waar ze allemaal zo lekker op het voorbeen blijven hangen en leren om het gewicht naar voren te drukken je hand in, dan kan je daarna weer alles in het werk stellen om zo'n paard weer licht en opwaarts te krijgen, en dragend in plaats van stuwend.

Kijk allemaal nou eens serieus naar die foto's. Je mocht willen dat menig Z paard zo was gereden... en vergeet nou toch eens de leeftijd. Er is geen leeftijd voor een echte...

Een echte wordt apart geboren en dan direct apart gereden. Niet eerst alles eruit gereden en dan weer aangeleerd...

Ow, dus als hij vw nw loopt dan leert hij op zijn voorhand lopen?! Tiens ... Ik leer het blijkbaar ALLEMAAL verkeerd. Achja, ben maar een amateurtje.

Leeftijd vergeten?! Dan kan je er direct een s&t in steken, wat is dan het probleem?!

Nevermind85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:33

Mireille1970 schreef:

Ow en sinds wanneer is het goed dat een paard zichzelf indrukt ipv de hand van de ruiter op te zoeken?! Een paard moet vertrouwen hebben in de hand van de ruiter.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:50

erin drukken is juist een term om aan te geven dat door vertrouwen te hebben in de hand van de ruiter het paard het bit aanneemt en er tegenaan durft te lopen...

__sanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:53

als je je paardje niet snel diep naar benede gaat rijde gaat hij binne een jaar helemaal niet meer omlaag,, je moet zelf wete wat je gelooft maar dat is wat ik denk want ik heb het nu zelf 2 x meegemaakt en met mijn nieuwe paardje weet ik wel beter!

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:54

Nevermind85 schreef:
Mireille1970 schreef:

Ow, dus als hij vw nw loopt dan leert hij op zijn voorhand lopen?! Tiens ... Ik leer het blijkbaar ALLEMAAL verkeerd. Achja, ben maar een amateurtje.

Leeftijd vergeten?! Dan kan je er direct een s&t in steken, wat is dan het probleem?!

Het gaat niet om verkeerd. Een getalenteerd paard mag je best benutten (het talent) ipv alles er eerst uit te rijden alvorens het weer aan te leren.

En wat die leeftijd betreft: een aparte meewerkende 3 jarige kan al erg volwassen zijn en een 8 jarige kan jeugdig zijn. Dat bedoel ik... je kan aan een leeftijd niets afmeten.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:57

Sanne_horses schreef:
als je je paardje niet snel diep naar benede gaat rijde gaat hij binne een jaar helemaal niet meer omlaag,, je moet zelf wete wat je gelooft maar dat is wat ik denk want ik heb het nu zelf 2 x meegemaakt en met mijn nieuwe paardje weet ik wel beter!

2x?

Ik ben de 100 paarden aanrijden en doorrijden gepasseerd denk ik... en het maakt wel degelijk verschil dat deze er niet opgetrokken word maar op een juiste manier gebruik wordt gemaakt van wat het paard aangeeft. Daardoor is het paard ook heel makkelijk laag en vw nw te rijden straks... (door het vertrouwen en aanrijden)

Nevermind85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:01

Ik bedoel met leeftijd niet volwassenheid maar wel lichamelijke toestand. Er zijn er die snel volgroeid zijn, maar de grote meerderheid is het niet.