Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
broadway schreef:eindelijk....de uitleg van hoe wel en hoe niet komt, voor diegene die wél aanklooien,die onervaren zijn, dát wou ik graag bij de foto's lezen.......dan gaat het ineens achter de schermen.......gooi het naar buiten, als ze het willen doen laten ze het dan alsjeblieft verantwoord doen en niet halfgebakken!Het lijkt zo simpel een halster, een touwtje, vastknopen en rondjes rennen....
onwetendheid, onervarenheid en een samenloop van omstandigheden
soms domme pech, niemand kiest voor een ongeluk.....
Geef duidelijke uitleg om dit te voorkomen........
Sommige mensen doen 't zo en sommige mensen anders, ik kies niet voor bijzet, zoals ik al vaker zeg, je moet niet de ontspanning in zijn mond vinden, maar jouw paard moet de ontspanning in jouw hand vinden
en tja losgooien kan heus geen kwaad op deze manier, maar aan elke methode zit wel eens een + en een-.
Maar dat betekent niet dat juilie dat hoeven te doen, ik kies broadway's kant.

misschien kan er dan verder gewoon gereageerd worden op de foto's Taaclover schreef:Evne een vraagje, snijd dit niet in zijn oksels?
Het is wel een heel mooi dier!
wellicht is daar nog een geduldig persoon aanwezig die haar teksten wel begrijpt...schrijven is geloof ik niet haar sterkste kant (niet bepaald subtiel of onderbouwend)
broadway schreef:leg jij (!!!) eens uit wáárom je het zo doet, wanneer is de lengte van het touw goed, kunnen ze er niet op gaan staan of been eroverheen gooien,schuurt het touw niet bij de voorbenen,komt er géén druk op de rug, en als er géén tegendruk is op de rug, hoe werkt het touwtje dan ???
Gewoon een simpele uitleg van hoe en waarom voor diegene die hier wel voor willen kiezen.....
hoe corrigeer je het (als hij los loopt) tegendraads loopt of hij aanstalten zou maken om omhoog te gaan, kun je zonder touwtje niet hetzelfde bereiken (lichaamstaal + de tempo die bij het paard past)
Doe je het altijd al zo of heb je al andere manieren uitgeprobeerd ?
Zijn er uitzonderingen, dat je zegt , dán zou ik het afraden????
longeer je hem ook zo aan de lijn (of dubbele longe)?
marijkuh schreef:een paard met een martingaal om kan ook achterover klappen en zijn nek breken, maar toch rijden heel veel mensen met een martingaal!!
zij weet zelf wel waar haar paard het beste bij voelt! en vind het gewoon jammer dat je in haar topic helemaal lost barst over wat jou niet aanstaat, maak dan zelf een topic ergens aan en ga daar je irritatie neer zetten!!

)