Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Yenneke schreef:Oh jij staat daar ook?
Ik sta privé in Maasdijk.
ditchie schreef:Purtje schreef:nou moet ik zeggen voor een fries vind ik het totaal niet verkeerd. dat zijn echt vaak lastige portretten met rijden.
Maar even over hengsten opvoeden. Ik heb zelf een 6 jarige hengst. die van mij mag echt niet tijdens het rijden hinneken naar een merrie of als ik met hem langs een merrie loopt. Hij moet echt respect voor mij hebben. En zodra hij dat niet heeft krijgt ie echt klappen. En hij is echt super braaf en luistert!
Off topic: Klinkt respectvol naar je paard toe.. "klappen"
KiWiKo schreef:Hallohooo je hebt het hier over hengsten......... ik skup mijn klompen kapot als ze het idee hebben dat ze scheit aan me kunnen hebben......![]()
![]()
![]()
En inderdaad, hij zal wel braaf MOETEN zijn.......... en of ze me vertrouwen zal me een worst wezen
Purtje schreef:en idd belonen als hij het goed doet. EN ik weet zeker dat mijn paard respect voor me heeft maar ook echt niet bang voor me is.
Citaat:hij is heel voorwaarts en zoekt ook vooral zelf de teugel op als je goed kijkt zal je zien dat op 2 alles loshangt en dat hij gewoon netjes blijft lopen.
.
beenyman schreef:Citaat:hij is heel voorwaarts en zoekt ook vooral zelf de teugel op als je goed kijkt zal je zien dat op 2 alles loshangt en dat hij gewoon netjes blijft lopen.
ik heb ook een fries gereden die ook heel erg opkropte, zoals al veel word gezegd goed voorwaarts rijden en ik ben voorstander om een fries lag en laag te rijden. en wat je eens moet proberen is de teugel eens naar voren doen en ijken of ie jou hand wil volgen, als dit het geval is loopt ie ws goed aan de teugel, als ie dit niet doet loopt ie dus gewoon in zijn zelfhouding en dat is juist de verkeerde houding omdat je niet goed de hulpen door kunt geven.
Citaat:Aan iedereen die vindt dat deze fries te hoog wordt ingesteld: Hoe kan je in godsnaam een fries die voor de 2e keer onder het zadel is, lang laag en diep rijden??!!
Dat komt allemaal pas later, hij moet eerst gehoorzaam worden!! En de rest komt vanzelf.....succes, er mooie fries!!!
Zo ook met een ruiter. Gewoon omdat hij zo opstandig was tegenover de longe. Met alles kan wat gebeuren, maar dat betekent niet dat 't gebeurt!