Het is mij..! mij op wat paardjes enjaa uh stoere ponys

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:33

van_aalst schreef:
dit kunt u allemaal natuurlijk wel weten ja...
want u plaatst u zelf nu toch redelijk hoog door hier een mening te geven van iets waar u a niet bij was dus ook geen dergelijke mening kan uitlaten. (waar u vind van wel)
en u zogenoemde preek heeft nu niet een nuttige wetenschappelijk of feitenlijk oordeel geveld zodoende er dus weer alleen maar subjectieve oordelen ontstaan die dus nergens opslaan. en u probeert dat alleen maar opzij te schuiven door daar onder wat over te schrijven.

en u zegt dat u nooit lange berichten schrijft zonder onzin...
nou dan zeg ik u dit!!!

U PRAAT WEL HEEEEEEEEL VEEEEEEL VOOR IEMAND DIE WEINIG ZEGT!

en jij moet wat aan je nederlands gaan doen.

ik vind jou te groot voor die pony's. ik neem aan dat het eenmalig was, maar hou de pony wel in de gaten, in je enthousiasme kunnen er dingen gebeuren die de pony toch niet zo leuk vindt, terwijl jij je van geen kwaad bewust bent. je bent toch heel groot en het ziet er tamelijk ruig uit.

ga op rijlessen of rij je verder nooit paard?

Anoniem

Re: Het is mij..! mij op wat paardjes enjaa uh stoere ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:41

bokt...
Ik geef even geen mening (ik wil het eerst met mijn eigen ogen (in het echt!) zien, voor ik oordeel...)

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:50

Ik ken Martijn en Anouk al weer een tijdje, en ik weet zeker dat ze allebei geen kwade bedoelingen hebben en goed voor de dieren zijn waar ze mee omgaan! door sommigen hier worden ze afgeschildert als losgeslagen idioten die niet kunnen nadenken! Het tegendeel is waar, ze zijn allebei juist hartstikke goed ervoor, en ik heb ze nog nooit iets zien doen wat ten koste gaat van het dier.. wat die shet betreft, ze krijgen goed te eten, worden goed verzorgd, op tijd een wormenspuit op tijd hun entingen op tijd bekapt, normalieter worden ze regelmatig op fatsoenlijke manier bereden.. Dus van die 10 minuten lijden ze echt niet!
moet je eens kijken naar paarden in 3e wereld landen.. en dan hier gaan zeiken over die 10 minuten..

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:51

helemaal mee eens kathinka

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:53

kan me echt over opwinden, want ze kennen jullie niet! dus ze moeten geen oordelen vellen, 10 minuten op een shettenleven is weinig, en daar komt bij, ze worden daarna niet achterloos op stal/wei geknald waar ze het vervolgens uit kunnen zoeken.. maar naar behoren verzorgd..en NIET alleen na een bokpartij, maar altijd, 7 dagen per week!

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:59

bokt is en blijft altijd bokt

Plaats maar eens een foto van jou rijden met slof, gewoon los eraan 1 foto waarbij die iets spant en je krijgt 6 pagina's vol boktgezeik :P

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:15

heey

ik zou niet vaker op die ponys gaan rijden
ga dan op een paard rijden want je bent zowat even
groot als die shetjes...en het is bovendien niet heel
goed voor hun rug en jij leert er ook nog niet goed van paardrijden
maar voor een x is het niet zo erg
maar ik zou zeggen ga gewoon meer op paarden rijden!!

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:20

het zag er in het begin best goed uit, maat toen ik die shetjes zag ik kreeg gelijk rillingen, OMG jij bent echt veel te groot! of ben je nou rond de 50 kilo ?

Adil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:32

_loekie_ schreef:
Vind het zielig voor de shetjes je ziet duide;ijk dat hun er geen lol in hebben.
Raaar dat bokt opeens zo soepeltjes reageerd over te grote mensen op shetjes.
En dat terwijl je neit eens stil kan zitten.
Je zou best nog op deze shets kunnen rijden mits je het ook normaal kan.
Verder wel leuk dat je het paardrijden gaat leren

Mee eens, verpest die beestjes maar zeg, als dat zo door gaat zal daar niemand meer op kunnen rijden, als ze een tijd niet gereden zijn moet je dat eerst weer eens even rustig opbouwen....ik verlang toch ook niet van jou dat jij nu een marathon met toppers mee gaat lopen (met een goed resultaat).
Die beestes zijn ook niet achterlijk....hoe krijg ik mijn berijder eraf? bokkeuh! echt jammer hoor, als je dan toch niet weet wat je aan zo'n beestje kapot kan maken moet je ze laten staan!

Ik reageer wel erg fel, weet 't, maar dit is precies wat met een van mijn shetties bij de vorige eigenaar gebeurd is! ik vertrouw er nu niemand meer op, ze mag lekker in de wei lopen en een beetje voor fokmerrie spelen...maar ergens vind ik dat doodzonde....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:36

thinka schreef:
*10 minuten op een shettenleven is weinig

Je hebt geen idee wat voor een domme opmerking dit is

10 minuten kunnen voldoende zijn om paarden/pony's hele nare eigenschappen aan te leren!!!

Noppes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:42

Ik neem aan dat deze jongens dit niet regelmatig doen, dus ik snap niet waarom er zo'n ophef over wordt gemaakt.
Denk dat het gewicht/lengte voor de shetten niet zo'n probleem is en dat, met name, de bonte niemand op z'n rug wil hebben is vast geen kwestie van dat hij mishandeld word ofzo.
Een lolletje moet best eens kunnen en zolang die paardjes er niet onder lijden [wat ze naar mijn mening ook niet doen] is er helemaal niks aan de hand

En om ontopic te gaan:
Leuk, een jongen die zich ook eens aan paarden waagt

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:43

Brr... krijg een beetje naar gevoel van de foto's van (vooral) de bonte shet.
De foto's op de grotere paarden zien er leuk uit, zowel jij als de pony's hebben dan 'plezier'.
Maar aan de hele houding van de bonte shet zie je gewoon dat hij dit absoluut niet wil.
Als een dier zó duidelijk aangeeft iets niet te willen en niet leuk te vinden, waarom gaan jullie dan toch door?
Ik ken jullie verder niet ofzo, en die shetten zullen heus wel goed verzorgd worden enz. Maar ik heb geen prettig gevoel bij die foto's.

Adil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:45

Noppes schreef:
Een lolletje moet best eens kunnen en zolang die paardjes er niet onder lijden [wat ze naar mijn mening ook niet doen]
is er helemaal niks aan de hand

Eh...maar vind je ook niet dat als een paard/pony al een behoorlijke tijd niet gereden is het niet bevordelijk is voor het diertje om er zo maar op te stappen? ik vind het echt vragen om problemen....

Karmandi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:47

ik wil NIET zeggen dat dit goed is, maar ik vind wel dat het zo voor eventjes niet veel kwaad kan. Die jongen zegt toch zelf dat hij niet op die bonte ging vanwege de grootte van het diertje en die zwarte kwam zeker boven de 1 meter uit. Bovendien komt dat shetje met een veel te zwaar mens erop nauwelijks van de grond, zie deze eens! Mijn paard laat ik ook weleens gewoon gaan, die heeft daar veel plezier in hoor!
Ik zie nergens op de foto's dat de shetjes het niet meer kunnen houden en bijna doorzakken ofzoo.
en dat ze niet voor de lol bokken: ik denk dat deze shet gewoon even zijn energie kwijt moest, hij was al lang niet meer gereden. Weleens een paard zien gaan die een paar dagen stil had gestaan? die bokken ook wel hoor! Voor eventjes kan dit niet veel kwaad denk ik. Ik zie liever te lange dan veel te zware mensen op een shet zitten.
Nogmaals: dit is mijn mening, ik vind het ook echt niet geweldig om te zien en reageer niet anders omdat er toevallig een jongen op de shet zit.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:51

thinka schreef:
10 minuten op een shettenleven is weinig

ik spreek jou als je tien minuten lang gegijzeld wordt, mishandeld wordt, bedreigd wordt, je weet-ik-veel-wat wordt.

dit is natuurlijk een niet zo'n doordachte opmerking.

ik kan best snappen dat mensen vinden dat dit niet kan.
hij IS toch te groot en het ZIET er toch ook ruig uit?

en nee, niemand kent deze mensen persoonlijk en gaan uit van het plaatje.
dus dan vind ik het niet raar dat er zoveel reacties op komen.

(edit: quote werkend gemaakt.)

Tessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:53

normaal gesproken reageer ik niet op mensen die rijden op 'te' kleine pony's of op topics waar de welles-nietes discussie weer oplaait met '*zucht* bokt' reactie erachteraan, maar nu toch ff wel

ik vind het super dat je wil gaan leren paardrijden (ik wou dat mijn vriend is wat interesse toonde ), maar op het moment dat je letterlijk je benen op de grond kan zetten en de pony kan eronder door lopen, dan ben je IMO te groot

in elk geval veel succes en veel plezier bij het verder leren!

edit: typo

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:02

Juistem! Ik ben het helemaal met je eens, Milo!

@Karmy_Lover: Als je een paard lang niet gereden hebt dan doe je hem eerst aan een longeerlijn en bouw je het weer eventjes rustig op. als mijn merrie's twee maanden niet meer onder het zadel waren geweest i.v.m. dracht werden ze de eerste week alleen maar gelongeerd! Er meteen opklimmen is niet alleen gevaarlijk (nu spreken we hier van een shetlander, maar neem eens even een flink rijpaard in gedachten) maar ook gewoon niet goed voor zo'n beestej. Een vriendin van mij heeft een geweldig paard met een geweldig truucje waar hij af en toe nog wel eens last van heeft: De vorige eigenaresse had hem twee weken laten staan i.v.m. vakantie, komt terug en verwacht meteen dat ze kan rijden. Ze gooit het zadel erop, stapt in en wil de teugels oppakken, vind Spersie(boon) dattie maar even moet gaan steigeren en zij kukelt eraf. Dit vond hij natuurlijk onwijs gaaf; een keer op de achterbenen en m'n ruiter ligt eraf en ik hoef niks te doen! Zelfde verhaal toen m'n vriendin hem kocht. Ze heeft het nu aardig onder controle maar hij doet 't nog wel af en toe! ik garandeer je dat als ze nu weer zonder wat te doen op de shets stappen de kans groot is dat ze weer net zo hard bokken (vooral de bonte)

Ik vind 't gewoon niet kunnen....

Karmandi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:24

@ Adil18, ik zei al dat ik de manier waarop dit gebeurt niet goed is, maar het ging mij even meer om dat die jongens waarschijnlijk niet al te zwaar zijn. Als mijn paard een tijdje op stal heeft gestaan ga ik er ook zeker niet zomaar op zitten, maar ook gewoon eerst weer rustig opbouwen. Ik vind alleen wel dat de pony's hier niet zoveel last lijken te hebben van het gewicht op hun rug.

showteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:32

Oke nu een ideetje van mij.. Ga eens op dat paard van de eerste foto's zitten zonder zadel en hoofdstel en jaag hem eens de bak door..

Nee?!

En waarom die kleintjes dan wel??

van_aalst

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 21:47

showteam schreef:
Oke nu een ideetje van mij.. Ga eens op dat paard van de eerste foto's zitten zonder zadel en hoofdstel en jaag hem eens de bak door..

Nee?!

heb je de foto;s en de tekst gelezen van het eerste bericht?
er staat bij dat ik juist niet op die bonte heb gezetne en als je die 2 andere mannekes ziet nou...
denk niety echt dat ze boven de 55 kilo uitkomen...!!!!
dus ik heb niet eens op die bonte gezeten...
echt zoooo ozieligggg om net te doen ofdat je ergens om geeft maar het enige waar jullie alleen om geven is jullie zelf!

als ik hier zo vragen wie ze dan wil komen kopen voor 15000 euro om ze uit de handen van (mij) zo gezegd te komen redden houdt ook iedereen zijn mond!!

Nee hard roepen kan iedereen maar daden hoo maar het is zo makkelijk een ander naar beneden te halen maar zolang jullie want jullie zijn natuurlijk perfect alles goed doen!!! mogen jullie natuurlijk commentaar blijven leveren!!!)
want dat is natuurlijk de bedoeling van het leven mensen en hun trotse dingen tot de grond toe afboren ja zo komen wij er wel!!!!
dus de mensen die hier alleen maar hard roepen en denken goed te zijn kijk even naar jezelf!!!
moeilijk he.
Laatst bijgewerkt door Sim op 18-01-06 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lettertype aangepast.

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:55

Haahahaha ziet er grappig uit, nou ik heb een keer iemand die te zwaar was op een pony zien stappen en die pony zakte door zijn achterbenen en ging netjes liggen, deze racen er over! Magoed altijd dat gezeur, ik vind het er uit zien als een beetje stoeien, ze hebben nieteens een bit in... ach en je hebt van die "dierenvrienden".. ik wor er een beetje moe van steeds maar weer die lange discussies over shetlanders. Hebben jullie zelf weleens een shetlander gehad???

Nou IK toevallig wel en als een shet niet wil, laat hij dat HEEL duidelijk merken, daar zijn ze eigenwijs genoeg voor, en dan komt een "pennymeisje" én een grote jongen er NIET mee weg (en drie of vier grote jongens ook niet trouwens hahaha)

Riannetje02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:57

echt bokt...........

Tessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:01

van_aalst schreef:
showteam schreef:

Nee?!

heb je de foto;s en de tekst gelezen van het eerste bericht?
er staat bij dat ik juist niet op die bonte heb gezetne en als je die 2 andere mannekes ziet nou...
denk niety echt dat ze boven de 55 kilo uitkomen...!!!!
dus ik heb niet eens op die bonte gezeten...
echt zoooo ozieligggg om net te doen ofdat je ergens om geeft maar het enige waar jullie alleen om geven is jullie zelf!

als ik hier zo vragen wie ze dan wil komen kopen voor 15000 euro om ze uit de handen van (mij) zo gezegd te komen redden houdt ook iedereen zijn mond!!

Nee hard roepen kan iedereen maar daden hoo maar het is zo makkelijk een ander naar beneden te halen maar zolang jullie want jullie zijn natuurlijk perfect alles goed doen!!! mogen jullie natuurlijk commentaar blijven leveren!!!)
want dat is natuurlijk de bedoeling van het leven mensen en hun trotse dingen tot de grond toe afboren ja zo komen wij er wel!!!!
dus de mensen die hier alleen maar hard roepen en denken goed te zijn kijk even naar jezelf!!!
moeilijk he!

nou nou nou... denk je een beetje om je bloeddruk?
het is maar hoe je het opvat, is het weleens in je opgekomen dat er mensen zijn die het goed bedoelen? en waarom trek je je alleen wat aan van de 'negatieve' reacties? (sorry voor offtopic)

van_aalst

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 22:07

Citaat:

nou nou nou... denk je een beetje om je bloeddruk?
het is maar hoe je het opvat, is het weleens in je opgekomen dat er mensen zijn die het goed bedoelen? en waarom trek je je alleen wat aan van de 'negatieve' reacties? (sorry voor offtopic)

en al die berichten daar boven dan!?!?!?

_Saroosh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:14

ghehe..

Ik ken wel veel jongens die paardrijde..
Ik zelf ook..