Ibadan (Z2) @training in de zon!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

double

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:28

Vind het er echt geweldig uitzien, hoe je m aan t lopen hebt. Ben ook ontzettend jaloers op je houding.
Jullie zullen vast niet misstaan in de ZZGP.. succes alvast!

AL_A

Re: Ibadan (Z2) @training in de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:37

Wat een Cool paard.. Loopt mooi!

Ghani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:42

schitterend paard zeg!
zoals je zelf al zei, inderdaad iets meer meezitten naar de kant waar je opwilt met die Appuyementen, zit je wat meer in balans.. verder echt suuper paardje zeg.

Nellie01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:52

wat een gaaf paard
erg mooi!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:23

heb niet heel het topic door gelezen

Wat een ontzettend mooi paard!!
Loopt erg lekker zo te zien!

Wat is z'n afstamming ?

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 23:34

Een attente lezer voor je had dat al uit mijn profiel gespiekt, maar ik wil het gerust nog een keer zeggen: hij stamt af van Dageraad (ramiro Z x Joost) x Lucky Boy x Uppercut (puur springbloed dus).

@Patos: Vind het een eer dat je mn foto bij je uitleg hebt betrokken hoor! (heb het topic even kort bekeken natuurlijk).

@Marliesvr: Wanneer hebben jullie weer wedstrijd? Ik zit altijd een beetje te dubben over Overasselt, wel een super bodem maar ook 20x40, dat is toch minder fijn (ik raak verwend ) maar beter een fijne bodem dan een grote bak met slechte bodem.

En bedankt voor alle enthousiaste reacties!

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:37

Venetia schreef:
Een attente lezer voor je had dat al uit mijn profiel gespiekt

ik was even nieuwsgierig of je nog meer foto's had en toen kwam ik ook de afstamming tegen

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 00:06

Mag ik even kwijlen?

Dank u

Nee serieus ziet er super uit, totaal geen spanning met uitzondering van die foto dat ie ff moet koekeloeren naar de buurvrouw. Heerlijk verzameld en impuls.

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 00:19

ik ben verliefd op jouw paard

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 01:54

liza van loon schreef:

Nee serieus ziet er super uit, totaal geen spanning met uitzondering van die foto dat ie ff moet koekeloeren naar de buurvrouw. Heerlijk verzameld en impuls.

Klopt, je had een tijdje terug een topic dat je de achtehand meer wou activeren. Toen had je veel spanning en nu heb je het helemaal opgelost! Echt super!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 02:10

Prachtig paard!
En wow, zat ik maar op m'n paard zoals jij!
Heel mooi plaatje hoor, jullie twee samen

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 02:19

Wow!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 09:18

Oh wat een heerlijk paard heb je toch ook, echt een lekker ding, en nog super aan het lopen ook.
Commenaar kan ik je niet geven, dat wat mij opviel heb je zelf uitgelegd (hoge bit)
Tja ik kan echt alleen maar zeggen, superplaatjes enne succes straks

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 10:18

Zo te zien gaat hij als een trein! Heel fraai, mooi te zien hoe hij ook jouw hand volgt en toch mooi actief blijft.

Op sommige foto's lijkt het kruis nog wat hoog, maar het zijn natuurlijk momentopnames dus ik kan er ook helemaal naast zitten .

Je hoeft niet meteen definitief naar de ZZ Licht, je mag Z2 blijven rijden als je ZZ Licht start (tot je 5 wp's hebt gereden in de ZZ Licht, dan moet je over). Gewoon proberen dus!

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 10:44

Wat een heerlijke foto's en wat een fijn beeld geven jullie samen zeg!
Ziet er rustig en stabiel uit.
Petje af!

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:21

Ziet er echt goed uit! mooi steje trouwens

Ursy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:15

Oei oei oei, wat ben ik trots op deze foto's!! Ze zijn werkelijk schitterend
Al blijf ik vinden dat jullie in het echt een nog veel prettiger beeld geven. Dan is er werkelijk haast niets van spanning te bespeuren, alleen wanneer jouw knappe hengst mijn merrie ziet natuurlijk
Jij bent een ruiter(of moet ik amazone zeggen) die pas echt met gevoel rijdt!
En ik verheug mij alweer op de dag dat jij mijn merrie weer eens onderhanden neemt!!

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:27

Ziet er heel netjes uit!

Ik krijg alleen wel een beetje het idee dat je niet helemaal lekker in je zadel zit. Je houding is erg netjes maar soms lijkt het of je contact met je zadel verliest, je moeite hebt om druk in het zadel te geven. Misschien dat je daarom bij het terugrijden ook wat naar achter gaat hangen en met doorvragen je hand wat hoog komt. Is je zadel misschien wat aan de grote kant?

Vind het verder erg fijne plaatjes om te zien, je hebt hem op een trensje keurig aan het werk. Als je inderdaad de kwartpirouettes onder de knie hebt (en de andere oefeningen natuurlijk ook) lijkt het me dat je geen slecht figuur zult slaan in het ZZ-L. Helemaal niet zelfs!

knightloekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:17

Anoukie schreef:
Je hoeft niet meteen definitief naar de ZZ Licht, je mag Z2 blijven rijden als je ZZ Licht start (tot je 5 wp's hebt gereden in de ZZ Licht, dan moet je over). Gewoon proberen dus!

ja dat dacht ik ook !
Ik zou het gewoon eens proberen, je hebt toch niks te verliezen

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:25

Wat een mooie cobinatie zijn jullie toch, je hebt echt een prachtpaard onder je kont! En dat schuimbekkie, haha! Wat fijn dat je hem ook op een gewoon trensje traint! Goe dat je die frisheid om kunt zetten in werk, daar heb ik nogal eens moeite mee En Ursy: mooie foto's hoor! Je boft maar met zo'n instructrice!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:51

Oeh Ibadan weer
Vind het echt een gaaf paard, mooie foto's ook, je ziet hem echt van laag en diep naar opgericht gaan, op sommige foto's mag z'n neusje er iets uit, maar het geeft echt een heel fijn beeld
Ik denk dat je die overstap naar het ZZGP wel kan maken hoor, je kan tot de 5 punten geloof ik nog Z2 blijven rijden

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 18:28

sanne_ schreef:
Ziet er heel netjes uit!

Ik krijg alleen wel een beetje het idee dat je niet helemaal lekker in je zadel zit. Je houding is erg netjes maar soms lijkt het of je contact met je zadel verliest, je moeite hebt om druk in het zadel te geven. Misschien dat je daarom bij het terugrijden ook wat naar achter gaat hangen en met doorvragen je hand wat hoog komt. Is je zadel misschien wat aan de grote kant?

Ik hoop niet dat het zadel te groot is, want ik heb het pas anderhalf jaar! Het klopt wel dat ik bij het terugrijden wat uit het zadel kom en helaas soms wat achterover hang, ik heb altijd het idee dat dat komt doordat hij soms wat teveel actie geeft in de middendraf, aan het zadel heb ik nog nooit gedacht eigenlijk! Het is een 17 inch zadel, dat is toch niet zo'n grote maat dacht ik?

Overigens wil ik eigenlijk wel een nieuw zadel voor mn jonge merrie, dit zadel past haar niet goed. Ik zat zelf te denken aan een prestige oid (omdat ik daar bij het passen van dit zadel al mee zat te twijfelen, het model leonardo toen).

De rest: leuk dat je even reageerde!

Evy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:03

Ohhh... dit is echt een droompaard zeg
Wat heb je hem heerlijk aan het lopen, en toppie dat je hem gewoon op een trensje traint
Als ik deze foto's zo zie, dan denk ik niet dat je elke week laatste wordt in de ZZ-licht hoor

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:30

Venetia schreef:
sanne_ schreef:
Ziet er heel netjes uit!

Ik hoop niet dat het zadel te groot is, want ik heb het pas anderhalf jaar! Het klopt wel dat ik bij het terugrijden wat uit het zadel kom en helaas soms wat achterover hang, ik heb altijd het idee dat dat komt doordat hij soms wat teveel actie geeft in de middendraf, aan het zadel heb ik nog nooit gedacht eigenlijk! Het is een 17 inch zadel, dat is toch niet zo'n grote maat dacht ik?

Overigens wil ik eigenlijk wel een nieuw zadel voor mn jonge merrie, dit zadel past haar niet goed. Ik zat zelf te denken aan een prestige oid (omdat ik daar bij het passen van dit zadel al mee zat te twijfelen, het model leonardo toen).

De rest: leuk dat je even reageerde!

Nee 17" is zelfs wat aan de kleine kant. Maar als je in het diepste punt van je zadel zit lijk je nogal wat ruimte over te hebben tot de lepel. Bij een diep zadel is die afstand ongeveer 3 vingers, bij een wat vlakker zadel een vuist. Wat heb je er nu op liggen als ik vragen mag?

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 19:43

Er ligt nu een Passier Grand Gilbert op.
Daarvoor reed ik met een 20 jaar oude Kieffer Wien (ook 17 inch) dus het was wel een vooruitgang (zeker voor het paard, dat veel meer wervelvrijheid kreeg).