1.78m Riant weer op de Rit (dressuur)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kel2004

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 12:05

fallstar schreef:
Mooi paard! Ook goede combinatie zeg, jij bent vast ook niet de kleinste.

Valt wel mee hoor. Ik ben een normale lengte
1.74 m

Kel2004

Re: 1.78m Riant weer op de Rit (dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 12:06

nieuw2006 schreef:
Ik heb hem inderdaad op de keuring gezien. Op het voorterrein vond ik hem erg traag lopen. Ik heb hem ook los zien springen. Hj heeft wel vermogen ik vind hem alleen traag in zijn gangen. Hij heeft inderdaag een vol duits papier. Is hij eigenlijk goedgekeurd? Ik vind hem wel een mooie kop hebben.

gr nieuw2006

Mooie kop jah! Mooi ook met die vlek scheef

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:29

nah je hoeft niet groot te zijn om een mooie combinatie te vormen hoor

*zegt 1.71 meter hoge eigenaresse*

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:30

Jemig, 4 pagina's al?
Floor, jij bent de mooiste combinatie met Riant.

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:15

hahaha dank u

Maar Kel rijdt haar drsssuurmatig toch iets kunsitger dan ik hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:24

Leuk paard!

Ik zou er wel graag wat meer spieren op willen zien, en wat meer impuls zien door zijn lichaam!

Ps. 1.78 een reus? Weleens eentje van bijna 1.90 gezien? Wij hebben er eentje op stal

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:05

Shanna als je een beetje kan lezen dan zou je weten dat Riatn dus even wat tegenslagen heeft gehad en dat we pas net weer zijn gebonnen met trainen

't is denk ik niet reëel om van een paard dat net weer op de rit is een volle bepiering te verachten. Wat impuls betreft

Heel knap dat je dat van een paar foto's af ziet hoor

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:22

Ik zie toch wat ik op de foto's zie?
Moet ik anders eerst langskomen, om dan mijn conclusie te trekken?

Dan moet je ook geen foto's plaatsen!

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:51

nou nou .. zo kan hij wel weer, ik reageer toch normaal op je commentaar?? Ik geef toch uitleg over waarom?? Je ziet wat je ziet ja .. een moment opname van een herstellend paard maar van de geschiedenig en de verdere beweging heb jij nav deze foto's geen idee hoor.

Je mag best langskomen hoor, maar dan mag je er meteen op op om even te laten zien hoe het dan wel moet volgens jou.

Dus ik mag wel foto's plaatsen hoor, allen als je ze bekijkt neem dan even de moeite om even de tekst ook te lezen en besf dat een foto een moment opname is.

Plaats liever geen commentaar als je niet even de moeite neemt om ook te lezen wat er bij staat.

Dus paard is niet de gemiddelde voorbeenzwaaiende dressuurcrack maar een springpaard waar momenteen aan de basis wordt gewerkt en nog een lange weg te gaan heeft.

Dus kom met alle plezier langs hoor, je bent bij deze uitgenodigd. maar dan ga je er wel ook op. Want langs de kant roepen dat we het beter kunnen dat kan iedreen wel.

Dat er foto's van mijn paard staan wil niet zeggen dat ik het dan ook met het commentaar eens moet zijn of wel ?

En ja ik zie ook graag meer bespiering en impuls, maar 't is gewoon niet reëel en nuttig commententaar bij een paard dat nét weer op de rit is of wel dan ?

Kel2004

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 23:53

Riant schreef:
nou nou .. zo kan hij wel weer, ik reageer toch normaal op je commentaar?? Ik geef toch uitleg over waarom?? Je ziet wat je ziet ja .. een moment opname van een herstellend paard maar van de geschiedenig en de verdere beweging heb jij nav deze foto's geen idee hoor.

Je mag best langskomen hoor, maar dan mag je er meteen op op om even te laten zien hoe het dan wel moet volgens jou.

Dus ik mag wel foto's plaatsen hoor, allen als je ze bekijkt neem dan even de moeite om even de tekst ook te lezen en besf dat een foto een moment opname is.

Plaats liever geen commentaar als je niet even de moeite neemt om ook te lezen wat er bij staat.

Dus paard is niet de gemiddelde voorbeenzwaaiende dressuurcrack maar een springpaard waar momenteen aan de basis wordt gewerkt en nog een lange weg te gaan heeft.

Dus kom met alle plezier langs hoor, je bent bij deze uitgenodigd. maar dan ga je er wel ook op. Want langs de kant roepen dat we het beter kunnen dat kan iedreen wel.

Dat er foto's van mijn paard staan wil niet zeggen dat ik het dan ook met het commentaar eens moet zijn of wel ?

En ja ik zie ook graag meer bespiering en impuls, maar 't is gewoon niet reëel en nuttig commententaar bij een paard dat nét weer op de rit is of wel dan ?

Floortje, adem in, adem uit!

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:57

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:20

Riant schreef:

Tuuteretuut... adem in meid.. je zal best nog weleens meerdere mensen tegenkomen waarvan het "commentaar" je niet bevalt.

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:28

haam lastig .. lezen is echt niet ke sterke punt he???

Ik zeg niet dat het commentaar niet klopt ..

Ik leg alleen uit waarom het paard nog niet volop in bespiering zit. En mijn mening is dat je van af een paard foto's slecht heel matig een oordeel kan geven over iets als een impuls.

Ik kan heel prima tegen commentaar hoor zelfs tegen kritiek .. als het maar nuttig en opbouwend is.

Je zou me bijvoorbeeld meer helpen als je er ook bij verteld wat de ruiter moet doen om op een foto meer impuls te tonen.

opbouwende kritiek heet dat.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:31

Heel simpel, iets wat elke ruiter moet weten.

Je rijdt een paard van achter naar voor, en stuwt hem dus als het ware naar voren. Wanneer dit goed uitgevoerd wordt, is er sprake van impuls.

Ik lees praktisch, er stond behalve een geflipt verhaaltje niet veel nuttigs in jou reactie.

zjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:39

*opbouwende* kritiek is altijd goed, het gaat bij kritiek alleen vaak om de manier waarop....

Ik denk dat Riant duidelijk genoeg is in haar antwoorden. Dat jullie het blijkbaar niet eens zijn, prima, maar laat het daar dan ook bij. Ieder z'n eigen ding!

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:09

vind foto 5 en 6 ( zijn dezelfde gloof ik) er erg fijn uitzien , paard ontspant, jij ontspant en er is contact.... helaas op andere fotos is dat anders... op sommige heb je geen contact en op andere lijkt het juist dat er teveel druk op staat, blijft natuurlijk een momentopname, en ik weet niet wat voor blessures ze gehad heeft ofzo, maar het ziet er verder ook niet slecht uit hoor, zeker op foto 5 niet... nog veel succes ermee!
en ik vind het een erg leuk paard om te zien.

Babette1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:34

Mooie laarzen heb je aan, mag ik vragen wat dat voor laarzen zijn ?

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:25

Het zijn chaps van het merk Ariat, ik heb deze bij Piaffe ruitersport vandaan.

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:01

ShannaY schreef:
Heel simpel, iets wat elke ruiter moet weten.

Je rijdt een paard van achter naar voor, en stuwt hem dus als het ware naar voren. Wanneer dit goed uitgevoerd wordt, is er sprake van impuls.

Ik lees praktisch, er stond behalve een geflipt verhaaltje niet veel nuttigs in jou reactie.

noem mijn verhaal geflipt zo je wil maar bij de inleiding staat nadrukkelijk dat het paard een blessure heeft gehad en dat het daatnaast ook nog een tijd regelmatig op de achterbenen heeft gestaan. "t was even geen lieverdje

Blesure was aan een achterbeen paard heeft mede door mijn eigen ziekte ruim een half jaar nouwelijks wat gedaan.

Dus bespiering tover ik er niet in een paar weken aan daar wordt dus aan gewerkt en met dat de achterhand sterker wordt zal de impuls ook weer verbeteren.

Dus daarom viel ik over je commentaar, ik kan van een 3 jarige ook wel verzinnen dat ie bespiering mist inkoppertje en niet erg nuttig.
Misschien reageer ik overdreven maar ik ben Riant bijna kwijt geweest aan koliek het afgelopen jaar en ook nog doe blessure erbij ..

We komen van heel ver misschien dat je n.a.v de volgende foto begrijot dat ik heel erg bij ben met de huidige foto;s want vorig jaar zag het er zo uit

Afbeelding

dus oke ik reageer misschien fel maar we hebben Rait van ver moeten halen en vergeleken met bovenstaande plaatje ben ik trots op de vooruitgang en heel blij met Kel die heb zo fijn voor me rijd af en toe.

Kel2004

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 01:53

OrissE_GipsY schreef:
vind foto 5 en 6 ( zijn dezelfde gloof ik) er erg fijn uitzien , paard ontspant, jij ontspant en er is contact.... helaas op andere fotos is dat anders... op sommige heb je geen contact en op andere lijkt het juist dat er teveel druk op staat, blijft natuurlijk een momentopname, en ik weet niet wat voor blessures ze gehad heeft ofzo, maar het ziet er verder ook niet slecht uit hoor, zeker op foto 5 niet... nog veel succes ermee!
en ik vind het een erg leuk paard om te zien.

Inderdaad zit er twee keer dezelfde foto in. Foutje!
Hoezo is er op bepaalde foto´s geen contact? Op sommige foto´s is er idd teveel contact aan de voorkant, dan wil ik haar actiever van achteruit en dat breekt ze zelf af in de mond. Maar dat er geen (weinig) contact is, is niet waar IMO. Dat noem ik binnenhand ontspannen.
Er zijn drie foto´s waar er weinig contact is (en ook hoort te zijn) en dat is loswerken, uitdraven en teugels korter nemen, alias piaffe foto

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:09

Floortje... Gebruik jij je tijd en je energie nou eens een keer voor iets wat echt nuttig is en niet voor mensen die "schreeuwend" langs de zijlijn staan en het allemaal wel weten!!

Jij weet het toch?? Kel weet het... en dat is meer dan genoeg!!!
Dat is wat Riant nodig heeft...

Je bent goed voor Riant en handelt naar de situatie hoe dat hij is, meer kun je niet doen..!!

Laat al die zeikers toch eens kletsen en trek je er niets van aan..!!

Je komt met net en goed commentaar en dat terwijl sommige hier niet lezen, maar wel weten hoe het allemaal in elkaar steekt!!!

Petje af voor diegene , maar er is meer onder de zon hoor..

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:52

Tanks Kaja, je hebt helemaal gelijk.

En wanneer kunnen Kel en Riant op les komen bij je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 22:52

Kaja schreef:
Floortje... Gebruik jij je tijd en je energie nou eens een keer voor iets wat echt nuttig is en niet voor mensen die "schreeuwend" langs de zijlijn staan en het allemaal wel weten!!

Jij weet het toch?? Kel weet het... en dat is meer dan genoeg!!!
Dat is wat Riant nodig heeft...

Je bent goed voor Riant en handelt naar de situatie hoe dat hij is, meer kun je niet doen..!!

Laat al die zeikers toch eens kletsen en trek je er niets van aan..!!

Je komt met net en goed commentaar en dat terwijl sommige hier niet lezen, maar wel weten hoe het allemaal in elkaar steekt!!!

Petje af voor diegene , maar er is meer onder de zon hoor..

Och pfff..

Wat zijn jullie voor volk? Waar komen jullie vandaan, dat jullie zo moeten fitten op iemand die zegt dat ie graag wat meer bespiering en impuls zou willen zien? Ik ben ook maar iemand die foto's kijkt, en daar op reageerd, daar staan ze hier toch voor?

Een jury weet de achtergrond toch ook niet, en beoordeeld toch ook vanaf wat ze op dat moment zien? Gaan jullie dan ook zo tekeer, en roepen dat dat maar mensen zijn die aan de kant staan.

Geweldig

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:24

Een Jury weet dat niet nee, daarom starten we dus nog even niet
Zoiets als dit heet trainen

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:29

Leuke foto's riant, als ik naar jou paard kijk zie ik haast mijn merrie voor me.
Zeker nu ze geschoren is.
Kelly weet waarschijnlijk wel welk paard. (heeft me een paar keer gejureerd in almere)

Joh riant laat die shanna y lekker l ullen, want ik denk dat ze zelf niet zoveel voor mekaar zou kunnen krijgen als zij op riant stapt.

Ik heb bewondering voor jullie allebei.